Eli w202 moniurahihnankiristin hajoaa jatkuvasti. Vaihtanut vuoden sisään kolme kertaa kaikki: mekanismin, rullan ja iskarin. Eka hain kaikki osat motonetistä ja viimekerralla Veholta. Silti tänä iltana kun kävin ajelemassa niin makea rullan rallatushan se sieltä konepellin alta mourusi. Pyörä on kulunut tasasesti ja näyttää olevan linjassa muun hihnapyörästön kanssa. Mikä hiivatti sitä vaivaa
1.8 Tohon on kyllä vaihdettu laturi, jonka pää on hieman isompi kuin alkuperäisen. Silti jää omasta mielestäni hyvin kiristysvaraa tuolle kiristimelle. Tosin pieni metallinen kitinä on aina säilynyt osien vaihdon jälkeenkin. Ensimmäisen kerran mekanismi hajosi ennen laturin vaihtoa ja päätin vaihtaa laturin, kun se pyöri niin huonosti ja hiilisilta oli palanut lähes loppuun.
tomant kirjoitti:Ovatko kaikki hihnapyörät ehjät ja niiden laakerointi OK? Voisiko niistä tulla heittoa tai ravistusta?
tomant
Sitä tässä on itekki miettiny, että oisko alkuperäinen vika noissa muissa laakereissa. Vetäisivät tuota kiristyspyörää vinoon jne. Mitenkäs nuista muista hihnapyöristä saa selville onko niissä jotain vialla? Meisselillä kuuntelemalla?
tomant kirjoitti:Ovatko kaikki hihnapyörät ehjät ja niiden laakerointi OK? Voisiko niistä tulla heittoa tai ravistusta?
tomant
Sitä tässä on itekki miettiny, että oisko alkuperäinen vika noissa muissa laakereissa. Vetäisivät tuota kiristyspyörää vinoon jne. Mitenkäs nuista muista hihnapyöristä saa selville onko niissä jotain vialla? Meisselillä kuuntelemalla?
Hihna pois ja kokeilee niitä pyöriä onko laakereissa välyksiä tai ääntääkö ne kun pyörittelee... Onko laturissa jo tässä mallissa vapaakytkin? Jos on niin sen toiminna tarkastus... Jos pyörät on linjassa eikä jumita niin onhan varmasti oikea hihna? Ei mene liian tiukalle tai kierrä väärää kautta?
Laturia vaihtaessa voi käydä niin, että siinä alkuperäisessä laturissa olevan vapaakytkin (joka ainakin omaa laturiani vaihtaessa oli juurikin pienempi halkaisijaltaan kuin uuden laturin kiinteä hihnapyörä) menee epähuomiossa roskiin tai vaihdossa myyjälle ja se vaihtolaturissa kiinni oleva epäkelpo kiinteä hihnapyörä jää uuteen laturiin kiinni.
Onko tässä mallissa alunperin vapaakytkimellä se laturi? Nykyään on kyllä kiinteä hihnapyörä, laturinvaihdon seurauksena. Ja alkuperäinen laturi on tietysti palautettu myyjälle panttia vastaan.
En kyllä löytänyt Merteliltä enkä KL:ltä tähän autoon laturia, jossa olisi vapaakytkin.