w124 300d*t* goes rottalook

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
nemb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: To 03.09.2009 15:57
Paikkakunta: Tampere

w124 300d*t* goes rottalook

Viesti Kirjoittaja nemb »

Tervehdys. Aattelin tämmösen pienimuotoisen projektitopickin pystyttää

Aihiona on siis tuommoinen 300d elikkäs vapari -87 sedani automaatti. Aikaslailla karvalakki, kattoluukku ja webasto taitaa olla hurjimmat varusteet. Auton väri on mielestäni aikas eksoottinen, semmonen mintunvihreä. Otsikosta näkee, että aikas karun nättiä ulkomuotoo ollaan hakemassa :wtf:

Itse asiaan. Mersuttomana tuli oltua reilu vuosi, välissä oli VAGgilaisia ja pari Baijeria, mutta kyllä siinä Tähdessä on vaan sitä auton tuntua :D
Mersuja tuli tosiaan nettiautossa paljon selailtua, w201 tai w124 oli hakusessa. 250d/dt tai w124 300d/dt. Paljon tuli soiteltua ja paria katsomassa, mutta ne oli ihan läpimätiä vaikka myyjän mukaan ei ollut.
Tämä kyseinen mikä tuli ostettua tuli eräänä lauantai-iltana myyntiin ja myyjän kanssa sovin näytön seuraavaksi aamuksi. Niinhän siinä sitten kävi, että 10 oli jo omistaja vaihtunut :thumbup:
Pappa ihmetteli, että miksi meni noin nopeesti. Epäili et lähti liian halvalla, niinkun lähtikin. Auto on täydellisellä huoltokirjalla, 2000 tuotu saksasta, muutama ruostepilkku siellä täällä.
No aattelin sitten jo seuraavana päivänä, että käytänpä leimalla jos siellä olis vaikka jotain vikaa, mutta mitään se katsuri ei löytänyt :shock: Ompa leimaa sitten 01/15.

Ei muutes montaa päivää viittinyt olla ilman, että kävi vähän pumpun perästä säätelemässä. Eron kyllä huomasi ja tulee sitä mustaakin!
Ja ainahan sitä tehoa on liian vähän joten tuli sitten hankittua 300dt turbosetti, että saa melkein bolt-on laittaa paikalleen. ( thx DuPu )

Tänään tuli sitten alotettua askartelu, imu- ja pakosarja pois, turbolle öljylinjoja tehtyä ja pakoputken suunnittelua. Huomenna sitten kasailu ja jos sitä sitten lauantaina pääsis kylille pyörähtää!

Mutta tehään sille muutakin:

- Maalipinnan mattaus <-- voi tulla aika härski kun auton väri on kuiteski tommonen mintunvihreä ( vaiheessa )

- Putkisto tosiaan 2,5'' yhdellä vaimentimella ( vaiheessa )

- keula mustaksi? maski plastilla, valot lamin x? takavalot onkin jo tummat, ilmeisesti tehtaalta? ( vaiheessa )

- 18x8 et 30 amg replicat jollain kiiltävällä värillä, millä? mahtuuko mitenkä pyörimään? ( vaiheessa )

- Madallus, aika alas pitäs mennä :D

- Ikkunoiden tummennus haalealla kalvolla ( vaiheessa )

Ja tulee siihen muutakin, lisäillään tähän lisää viivoja kun tulee mieleen.

Kuvia laitan huomenna kun en jostain syystä saa niitä puhelimella laitettua mihinkään.

Mutta miltäs kuulostaa?
W906 315cdi -08 520tkm ja kovaa mennää 176hp 390nm
Lolvo v70 2.5t
Ex;
S203 270cdiA Avantgarde -05
w124 300d turbotettu
Avatar
Choke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ti 12.02.2013 18:57
Paikkakunta: Turku

Re: w124 300d*t* goes rottalook

Viesti Kirjoittaja Choke »

Kuulostaa hyvälle! :thumbup: paljon kuvia, paljon sepostusta! Keula mustaksi :arrow: toimii! Ja jenkkiparkkeja vilkkuihin! Mikäli auton meinaat alas alas saada niin 18'' varmaa hiuka liia isot törkeeseen madallukseen?
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
94zip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: To 07.02.2013 17:31
Paikkakunta: Porvoo

Re: w124 300d*t* goes rottalook

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Otsikonkun luin niin hieman arvelutti. Mutta tätä ei ilmeisesti "ruostuteta" joka on hyvä asia (mun mielestä), voihan siitä joku tykätäkkin, omasta mielestä turhaa korin raiskausta. Tarinaa esille ja paljon kuvia! :thumbup: :wink:
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
nemb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: To 03.09.2009 15:57
Paikkakunta: Tampere

Re: w124 300d*t* goes rottalook

Viesti Kirjoittaja nemb »

Projekti etenee pikkuhiljaa. Kuvia en oo vielä jaksanu koneelle siirtää et saisin niitä tänne laitettua.
Auto olis jo käyny tän vklp aikana, mutta prkl noi hydrauliikkafirmat on kovin huonosti auki tällee vklp.
Öljynpaineen otin siitä öljynpaineanturilta t-haaralla.. Luulis öljyn riittävän? Öljynpaluu sitten siihen missä mihi :lol: vakioturbonki paluu menee.. Porasin 18mm reiän ja tökkäsin siihen sit sopivan putken.. Mahtaakoha olla toimiva ratkasu.. Putken sisäreikä 15mm.. Tarviisko isomman paluun? On muute aika kätevä peli tommonen kulmavaihde porakoneeseen.. Ei olis muute sopinu porailee kun se 18mm terä on aikas pitkä :lol:

Jees takas tallii, ja jos se huomena kävis niin sais mennä pakoputken rakentelee kaverib hallille..
W906 315cdi -08 520tkm ja kovaa mennää 176hp 390nm
Lolvo v70 2.5t
Ex;
S203 270cdiA Avantgarde -05
w124 300d turbotettu
Avatar
Choke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ti 12.02.2013 18:57
Paikkakunta: Turku

Re: w124 300d*t* goes rottalook

Viesti Kirjoittaja Choke »

Toimiva ratkaisu tuo paluu. Itse tein samallailla, 22m terällä, kierteet lohkoon ja muistaakseni 19mm sisähalkaisia putkella. 15mm voi olla pien. Käytitkö ö-pohjan irti ettei vahingossakaan jää mitään metalli paskaa pyörimään veivien kans kilpaa?
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Re: w124 300d*t* goes rottalook

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

Ennemän rottalookkia ois isot peltivanteet järettömillä levityksillä.Ja tietenki jouset pois kokonaan.124seta sais muuten aika hienon rottalooooookin
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Vastaa Viestiin