W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
En muista oliko polttimovikoja silloin kun vikatilat kesällä iski päälle. Muistelen, että ei ollut. Mutta lamppuja tuntuu tosiaan polttavan tämän tästä, ainakin viime aikoina. Jotenkin itsellä olisi fiilis, liekkö turbon viheltämisellä myös jotain tekemistä laatikon ongelmien kanssa, mutta tämä menee maallikko arvailee kategoriaan.
Päivitän tänne jos ja kun selkenee mistä ongelmat johtuivat.
CDI203lle lähti juuri yv.
..
Päivitän tänne jos ja kun selkenee mistä ongelmat johtuivat.
CDI203lle lähti juuri yv.
..
Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
Ei tule tämän laatikon kanssa aika pitkäksi. Jännää riittää koko rahalla 
Tänään oli huuhteluöljynvaihdossa. Ilmeni, että kesällä vaihdettuun johdinlevyyn oli kiinnitelly liian voimakkaalla väännöllä plugi ja rikkonut levyn kiinnityksen. Siitä sitten laskua 180 egeä, kiva ostella levyjä puolen vuoden välein... No öljyt vaihdettiin uuden levyn kanssa. Kuulema vajausta oli parisen litraa laatikossa, vuotanut ilmeisesti tuosta plugin kiinnikkeestä. Laatikon kiinnikeruuvit oli myös kiinnitetty liian kovaa ja rikkonut kierteitä alumiinisesta laatikosta.
Sitten kun kamat oli kasassa, löytyi tältä yhden miehen pajalta stari! Luettiin koodit ja siellä on stored tilassa y/6y3 1-2 ja 4-5 shift solenoid herja. Suuntaampa sitten nokan kohti kotia. Ja heti sitten takasin. Tää on vikatilassa tää vehje ....
Eli nyt saatiin tuolla huollon aikana autoon pysyvä vikatila, ennen sinne vientiä oli siis oikeastaa jo häipynyt koko ongelma.
Ei tule aika pitkäksi ei. Nyt on auto siellä pajalla, ja toivottavasti huomenna viimeistään ilmottelee mikä mättää. Onneksi sai edes pajalta auton alleen niin pääsi kotiin.

Tänään oli huuhteluöljynvaihdossa. Ilmeni, että kesällä vaihdettuun johdinlevyyn oli kiinnitelly liian voimakkaalla väännöllä plugi ja rikkonut levyn kiinnityksen. Siitä sitten laskua 180 egeä, kiva ostella levyjä puolen vuoden välein... No öljyt vaihdettiin uuden levyn kanssa. Kuulema vajausta oli parisen litraa laatikossa, vuotanut ilmeisesti tuosta plugin kiinnikkeestä. Laatikon kiinnikeruuvit oli myös kiinnitetty liian kovaa ja rikkonut kierteitä alumiinisesta laatikosta.
Sitten kun kamat oli kasassa, löytyi tältä yhden miehen pajalta stari! Luettiin koodit ja siellä on stored tilassa y/6y3 1-2 ja 4-5 shift solenoid herja. Suuntaampa sitten nokan kohti kotia. Ja heti sitten takasin. Tää on vikatilassa tää vehje ....
Eli nyt saatiin tuolla huollon aikana autoon pysyvä vikatila, ennen sinne vientiä oli siis oikeastaa jo häipynyt koko ongelma.
Ei tule aika pitkäksi ei. Nyt on auto siellä pajalla, ja toivottavasti huomenna viimeistään ilmottelee mikä mättää. Onneksi sai edes pajalta auton alleen niin pääsi kotiin.
Viimeksi muokannut mf777, Su 15.12.2013 15:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
YV vastailtumf777 kirjoitti:En muista oliko polttimovikoja silloin kun vikatilat kesällä iski päälle. Muistelen, että ei ollut. Mutta lamppuja tuntuu tosiaan polttavan tämän tästä, ainakin viime aikoina. Jotenkin itsellä olisi fiilis, liekkö turbon viheltämisellä myös jotain tekemistä laatikon ongelmien kanssa, mutta tämä menee maallikko arvailee kategoriaan.
Päivitän tänne jos ja kun selkenee mistä ongelmat johtuivat.
CDI203lle lähti juuri yv.
..

Kannatta tarkistella onko öljyä karannut johtoa pitkin
TCU: uhun
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
Lainaanpa tätä topikkia senverran, että kysäisen pitääkö 722.646 laatikolle tehdä nollauksia ja opetuksia jos siihen vaihtaa johdinlevyn? Ja mitä muuta on otettava huomioon?
On tuo kylmäkäyttäytyminen huolenaiheena. Venyttää 1-2 vaihtamiskohtaa kilometrienpäähän. Tai jos ajaa W-asennolla niin venyttää silloinkin tuota vaihtamisajankohtaa ja kaikenlisäksi vaihtaa rysäyttämällä ensin ykköselle ja sitten vasta alkaa vaihtelemaan ylöspäin. Boksi/pistoke puhdistettu ja pistokeholkki vaihdettu. Öljyt ja suodatin uudet, öljyä himpun ylärajan yli (lämpimänä) johdinlevy hankittu vaihtamista varten.
On tuo kylmäkäyttäytyminen huolenaiheena. Venyttää 1-2 vaihtamiskohtaa kilometrienpäähän. Tai jos ajaa W-asennolla niin venyttää silloinkin tuota vaihtamisajankohtaa ja kaikenlisäksi vaihtaa rysäyttämällä ensin ykköselle ja sitten vasta alkaa vaihtelemaan ylöspäin. Boksi/pistoke puhdistettu ja pistokeholkki vaihdettu. Öljyt ja suodatin uudet, öljyä himpun ylärajan yli (lämpimänä) johdinlevy hankittu vaihtamista varten.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
Aina kun osia sinne vaihtuusompio kirjoitti:Lainaanpa tätä topikkia senverran, että kysäisen pitääkö 722.646 laatikolle tehdä nollauksia ja opetuksia jos siihen vaihtaa johdinlevyn? Ja mitä muuta on otettava huomioon?
On tuo kylmäkäyttäytyminen huolenaiheena. Venyttää 1-2 vaihtamiskohtaa kilometrienpäähän. Tai jos ajaa W-asennolla niin venyttää silloinkin tuota vaihtamisajankohtaa ja kaikenlisäksi vaihtaa rysäyttämällä ensin ykköselle ja sitten vasta alkaa vaihtelemaan ylöspäin. Boksi/pistoke puhdistettu ja pistokeholkki vaihdettu. Öljyt ja suodatin uudet, öljyä himpun ylärajan yli (lämpimänä) johdinlevy hankittu vaihtamista varten.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
Kiitoksija!
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
No niin. Tämän laatikko episodin päätös on sitten nähty.
Sisälle vaihdettu hydrauliikkayksikkö ja yksi kpl solenoideja(Y6/6Y3). Sillä lähti vikatila mäkeen ja taas lyyti kirjottaa iloisesti ja vaihdotkin tuntuu pehmeemmiltä.
Ihmetyttää vain, että ennen öljynvaihtoa, vikatilaa ei päälle enää saanut, mutta uusilla öljyillä vika hyppäsi pysyväksi.
Sisälle vaihdettu hydrauliikkayksikkö ja yksi kpl solenoideja(Y6/6Y3). Sillä lähti vikatila mäkeen ja taas lyyti kirjottaa iloisesti ja vaihdotkin tuntuu pehmeemmiltä.
Ihmetyttää vain, että ennen öljynvaihtoa, vikatilaa ei päälle enää saanut, mutta uusilla öljyillä vika hyppäsi pysyväksi.
Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
Saako sitä hydrauliikkayksikön hintaa udella?
Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
Uusi olisi ilmeisesti ollut noin 700+€ ja solenoidi n250€. Korjaamon kaveri kaivoi omasta varastostaan uutta vastaavat käytetyt. Nuo irtos yhteensä n300€ pintaan.
Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
Päivitellääs huvikseen tilannetta tälle tarinalle.
Nyt laatikkorempan jälkeen ajeltu lyhyessä ajassa varmaan 7-8tkm ja koluttu via balticat jne läpi. Pelaa ok.
Pieni kauneusvirhe löytyy erityisesti jyrkähkössä alamäessä kaasu ylhäällä valuttaessa 40-50km vauhdissa, ei oikein laatikko tiedä millon vaihtas isommalle, vähän venyy kierrokset ja tökkäsee joskus aavistuksen. Muuten pelaa hyvin.
Vähän mietityttää josko pitäs vielä tuplavarmistaa että öljyn tason olis oikea, vaikka justiinsa ne on sinne vaihdettu.
btw, saksan mersuliike ei muuten myy mittatikkuja ollenkaan...
Nyt laatikkorempan jälkeen ajeltu lyhyessä ajassa varmaan 7-8tkm ja koluttu via balticat jne läpi. Pelaa ok.
Pieni kauneusvirhe löytyy erityisesti jyrkähkössä alamäessä kaasu ylhäällä valuttaessa 40-50km vauhdissa, ei oikein laatikko tiedä millon vaihtas isommalle, vähän venyy kierrokset ja tökkäsee joskus aavistuksen. Muuten pelaa hyvin.
Vähän mietityttää josko pitäs vielä tuplavarmistaa että öljyn tason olis oikea, vaikka justiinsa ne on sinne vaihdettu.
btw, saksan mersuliike ei muuten myy mittatikkuja ollenkaan...
Re: W210 E270CDI, mitä tehdä automaattilaatikon kanssa?
Vähän samaa kauneusvirhettä just alamäessä. Muuten OK. Loppuu kai "äly" kesken. Mene ja tiedä.mf777 kirjoitti:Päivitellääs huvikseen tilannetta tälle tarinalle.
Nyt laatikkorempan jälkeen ajeltu lyhyessä ajassa varmaan 7-8tkm ja koluttu via balticat jne läpi. Pelaa ok.
Pieni kauneusvirhe löytyy erityisesti jyrkähkössä alamäessä kaasu ylhäällä valuttaessa 40-50km vauhdissa, ei oikein laatikko tiedä millon vaihtas isommalle, vähän venyy kierrokset ja tökkäsee joskus aavistuksen. Muuten pelaa hyvin.
Vähän mietityttää josko pitäs vielä tuplavarmistaa että öljyn tason olis oikea, vaikka justiinsa ne on sinne vaihdettu.
btw, saksan mersuliike ei muuten myy mittatikkuja ollenkaan...