Ruiskutuspumpun säätäminen
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Kannattaa ruiskutusennakko kahtoa kanssa. Vaikuttaa muuten huomattavasti kaasuun vastamiseen.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Tarkastukseen menee jokainen asia kyllä, se oli se 15 astetta vai kuinka kovasti voinee heitellä 
Senverran tullut vuosien saatossa jo tuntumaa ihan korvalle et osaa hahmotella missä metässä on. Toi käy nätisti, siis ei kalise ja kolise kunhan sen käymään saa. Alkujaan hankautaa varmaan sen 5sek ennenkuin alkaa se rytke ja nujuaminen kunnes karmivan kilinän saattelemana herää henkiin
ja savua on maalima pullollaan
Uskaltaisin lyyä vaikka vetoa että joku hehku lomalla, puristukset kuulostais olevan kotona ja kun se asettuu pyörimään niin melkein uskaltaa laittaa kynän venakopan päälle pystyyn. Ja tottakait se sitä harsoa puhaltaa tyhjäkäynnillä joten se ennakon tarkistaminen on paikallaan vaikkakin kuittien mukaan se olisi säädetty jossain pajalla, uskoo kentahtoo
Näillä siis mennään kohti loppuviikkoa kun ehtii korkkaamaan tonne pellinalle. Toivottavasti saadaan aikaan eloa tonne alapään kierroksille silloinhan se olisi jopa kiva kiesi ajella

Senverran tullut vuosien saatossa jo tuntumaa ihan korvalle et osaa hahmotella missä metässä on. Toi käy nätisti, siis ei kalise ja kolise kunhan sen käymään saa. Alkujaan hankautaa varmaan sen 5sek ennenkuin alkaa se rytke ja nujuaminen kunnes karmivan kilinän saattelemana herää henkiin


Uskaltaisin lyyä vaikka vetoa että joku hehku lomalla, puristukset kuulostais olevan kotona ja kun se asettuu pyörimään niin melkein uskaltaa laittaa kynän venakopan päälle pystyyn. Ja tottakait se sitä harsoa puhaltaa tyhjäkäynnillä joten se ennakon tarkistaminen on paikallaan vaikkakin kuittien mukaan se olisi säädetty jossain pajalla, uskoo kentahtoo

Näillä siis mennään kohti loppuviikkoa kun ehtii korkkaamaan tonne pellinalle. Toivottavasti saadaan aikaan eloa tonne alapään kierroksille silloinhan se olisi jopa kiva kiesi ajella

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Sinne 13 ja 16 asteen välimaastoon. Ja huomaa se sitten että mersun pumput säädetään ajotusmerkin perusteella jälkeen yläkuolokohdan. Tietenkin oikea ruiskutus tapahtuu ennen yläkuolokohtaa mutta ajotusmerkillä säädetään jälkeen yläkuolokohdan.
Hehkut ja ilmavuodot polttoainejärjestelmässä aiheuttaa sitä sahuuttamista ja rytkytystä.
Hehkut ja ilmavuodot polttoainejärjestelmässä aiheuttaa sitä sahuuttamista ja rytkytystä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Mietinkin tuossa kun jonkunpäivän lueskellut foorumia ja törmäillyt useasti JYKK että mitäs
Luulin jo että on nyt mersu tehnyt temput mutta ne merkitkin osataan näemmä asettaa että äkkinäisellä menis homma kirjaimellisesti puihin. asettaa pumppu EYKK niin lämpölaitos on valmis
Tolle pumpulle ei taida olla mitään nyrkkisääntöä millä viskaisis asetukset?? 616 koneen kylessä siis on ja ei ole muita hilkkeitä kuin kaasuvivusto ja sammutin.
Ei tosiaan kiinnosta tehdä sellaista että sammuu kun lämppärin tempoo täysille, uskoisin kuitenkin selviävän säätämisestä kun ainahan sen saa palaamaan alkuperäiseen, muisti on hyvä ja tarvittaessa se vihko on siin vieressä johon merkataan joka muutos minuutilleen. kummasti oppii kun kokeilee kantapäänkautta lapsesta asti
sitten alkaa järki tulla mukaan ja niinhän sitä syntyy edes jonkun verran tuota luovaa kykyä tehdä ties mitä näille peltilehmille
Ilolla silti kerään tietoa kokeneemmilta säätäjiltä. Oppi ikä koko ikä


Tolle pumpulle ei taida olla mitään nyrkkisääntöä millä viskaisis asetukset?? 616 koneen kylessä siis on ja ei ole muita hilkkeitä kuin kaasuvivusto ja sammutin.
Ei tosiaan kiinnosta tehdä sellaista että sammuu kun lämppärin tempoo täysille, uskoisin kuitenkin selviävän säätämisestä kun ainahan sen saa palaamaan alkuperäiseen, muisti on hyvä ja tarvittaessa se vihko on siin vieressä johon merkataan joka muutos minuutilleen. kummasti oppii kun kokeilee kantapäänkautta lapsesta asti


Ilolla silti kerään tietoa kokeneemmilta säätäjiltä. Oppi ikä koko ikä

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Lieneekö säädöissä toivomisen varaa enää
tuli hätäpäissään käytettyä leimalla tuo vanhus kun kulkineet kävi vähiin. Mutta savutustestiin, tietysti ensin kenkien putket heleeksi ja eka veto oli 0.00, siin ihmetteli testaaja
hetken raksutteli tyhjäkäynnillä kun testeriä tutkivat totesivat ehjäksi, no pari uutta ja 0.05
siinä on sitten 81-vm 2,4Diisseli ehkä aika pihillä syötöllä ja vetää sentäs kohtuusti. Kaikki kuristimet kyllä karsittu poies sieltä ilmantieltä imupuolella. No mielenkiinnolla odottelen kun isken kynteni syöttöpuoleen. Harmi kun katsuri totesi prosenttien olevan sitäluokkaa ettei ahtamaan pääse.. Otetaan kaikki irti vaparista sit.




Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Ruuvasin Tota om603 vaparia.. 2,5 kierrosta syöttöö auki, vähän vetäviä, mutta tais syöttöä tulla liikaa kun ei tyhjäkäynti laske enää ruuvia kääntämällä.. No jos töitten jälkeen vähä säätäis lisää.. Muutos oli huomattava! On kuin eri auto! Laatikon vaihdot alko vähä luistaa, jos vähä paineita nostais 

W906 315cdi -08 520tkm ja kovaa mennää 176hp 390nm
Lolvo v70 2.5t
Ex;
S203 270cdiA Avantgarde -05
w124 300d turbotettu
Lolvo v70 2.5t
Ex;
S203 270cdiA Avantgarde -05
w124 300d turbotettu
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Voi olla myös että kaasusvivusto ei palauta enää tyhjäkäynnille vaan jää kantamaan, vaatii säätöä.nemb kirjoitti:Ruuvasin Tota om603 vaparia.. 2,5 kierrosta syöttöö auki, vähän vetäviä, mutta tais syöttöä tulla liikaa kun ei tyhjäkäynti laske enää ruuvia kääntämällä.. No jos töitten jälkeen vähä säätäis lisää.. Muutos oli huomattava! On kuin eri auto! Laatikon vaihdot alko vähä luistaa, jos vähä paineita nostais
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Voipi olla niinki.. Pitää huomenna perehtyä.. Sitten tuoho laatikon luistoon vielä.. Tota ku se luisto on kaiken pahin osakaasulla, joka kerta ku vaihtaa vaihdetta iha sama onko 2-3, 3-4 niin se oikein heittää kierroksia ylös arviolta 1krpm.. Onko se säätö sitten siitä pumpun alipainejutusta ja jos on niin miten? Täyskaasulla ei kauheesti luista, sen saa vissii säädettyä pois kun nostaa paineita laatikon kyljestä?
W906 315cdi -08 520tkm ja kovaa mennää 176hp 390nm
Lolvo v70 2.5t
Ex;
S203 270cdiA Avantgarde -05
w124 300d turbotettu
Lolvo v70 2.5t
Ex;
S203 270cdiA Avantgarde -05
w124 300d turbotettu
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Pumpun vivussa kannattaa heittää se tanko siihen alempaan nuppiin niin tulee liikevaraa kummasti lisää kumpaankin suuntaan.johani kirjoitti:Voi olla myös että kaasusvivusto ei palauta enää tyhjäkäynnille vaan jää kantamaan, vaatii säätöä.nemb kirjoitti:Ruuvasin Tota om603 vaparia.. 2,5 kierrosta syöttöö auki, vähän vetäviä, mutta tais syöttöä tulla liikaa kun ei tyhjäkäynti laske enää ruuvia kääntämällä.. No jos töitten jälkeen vähä säätäis lisää.. Muutos oli huomattava! On kuin eri auto! Laatikon vaihdot alko vähä luistaa, jos vähä paineita nostais
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Jep, nyt on laatikkokin toimii taas niinkin pitää.. 2,5 kierrosta paineita laatikon kyljestä ja pumpun kyljestä modulaattoria myötäpäivään niin paljon kun menee kaasu pohjassa.. Muut vaihteet hiukan potkasee, mutta 2->3 vaihto luistaa pikkusen.. Pitääkö sinne sitten Se joku jousijuttu vaihtaa vai odottaako et laatikko hajoo ja ostaa 722.3?nemb kirjoitti:Voipi olla niinki.. Pitää huomenna perehtyä.. Sitten tuoho laatikon luistoon vielä.. Tota ku se luisto on kaiken pahin osakaasulla, joka kerta ku vaihtaa vaihdetta iha sama onko 2-3, 3-4 niin se oikein heittää kierroksia ylös arviolta 1krpm.. Onko se säätö sitten siitä pumpun alipainejutusta ja jos on niin miten? Täyskaasulla ei kauheesti luista, sen saa vissii säädettyä pois kun nostaa paineita laatikon kyljestä?

Syötön olin vääntänyt liian isolle kun jäi tyhjäkäynti n. 1200rpm eikä laskenut enää tyhjäkäyntiruuvista.. Ei viittiny sitä hienosäätöö alkaa kääntelee..


W906 315cdi -08 520tkm ja kovaa mennää 176hp 390nm
Lolvo v70 2.5t
Ex;
S203 270cdiA Avantgarde -05
w124 300d turbotettu
Lolvo v70 2.5t
Ex;
S203 270cdiA Avantgarde -05
w124 300d turbotettu
- mackaiveri
- Sisäänajossa
- Viestit: 44
- Liittynyt: Su 08.12.2013 17:26
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
kuinkas herkkä tuo om602 pumpun säätö on se mistä säädetään tyhjäkäynti kierrosten palautuminen. pistin 2 kiekkaa syöttöö lisää ja 2 kiekkaa tyhjäkäyntii auki niin jäi kierrokset 3-4 tonnin hujakoille huutamaan kaasun polkasun jälkeen. ja mielestäni ei tapahtunu mitää siitä tyhjäkäynnin säätö ruuvista mitä aukasin saman verta ku syöttöö
W201 2.5D
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Puoli kiekkaa kerrallaan. Liiasta on vaan haittaa kun tippuu alaväännöt.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
- mackaiveri
- Sisäänajossa
- Viestit: 44
- Liittynyt: Su 08.12.2013 17:26
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
ei kanna koska toimii vakio säädöillä, mutta heti ku lisää syöttöö nii jääkierrokset huutamaan ja laskee sairaan hitaasti
W201 2.5D
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Syötön säätö vaikuttaa siihe kaasuvivun asentoon ja liikerataan niin siksi se voi jäädä nyt kantamaan kaasuvaijerista/vivusta säädön jälkeen.
- mackaiveri
- Sisäänajossa
- Viestit: 44
- Liittynyt: Su 08.12.2013 17:26
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
pitää tarkistaa sit paremmin ku saan ton taas auki
mutta kuitenki nii et tyhjäkäynti ruuvia yhtä paljo auki ku syöttöökin? mitäs sitten jos ne ei vivut takertele ja jää kiekat päälle :S en oo ennen mesen pumppuu perehtyny

W201 2.5D
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Tuonne sen jo ylemmäs kirjottelin.mackaiveri kirjoitti:pitää tarkistaa sit paremmin ku saan ton taas aukimutta kuitenki nii et tyhjäkäynti ruuvia yhtä paljo auki ku syöttöökin? mitäs sitten jos ne ei vivut takertele ja jää kiekat päälle :S en oo ennen mesen pumppuu perehtyny
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Terve!
Tuli tuossa hommattua 124 300DT mihin vaihettu isompi turbo ja cooleri keulille. Hyvin tuntus vetävän, mutta ei tule mustaa misään vaiheessa.. En tiiä onko pumppua roplailtu, mutta sais ainaki syöttöä varmaa lisätä? Tyhjäkäynnillä kierrokset 900rpm onko ok? Tuntuu vähä korkeelta

Tuli tuossa hommattua 124 300DT mihin vaihettu isompi turbo ja cooleri keulille. Hyvin tuntus vetävän, mutta ei tule mustaa misään vaiheessa.. En tiiä onko pumppua roplailtu, mutta sais ainaki syöttöä varmaa lisätä? Tyhjäkäynnillä kierrokset 900rpm onko ok? Tuntuu vähä korkeelta


Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Jos tarpeeks iso turbo laitettu nii ei sieltä mustaa kuulukkaan tulla. Tyhjäkäynti on 200-300 kierrosta liian korkealla mutta mitäpä tuosta. Huomaa ainakin että on syöttöä roplattu. Palautuuko kierrokset miten hyvin tyhjäkäynnille?Daddy kirjoitti:Terve!
Tuli tuossa hommattua 124 300DT mihin vaihettu isompi turbo ja cooleri keulille. Hyvin tuntus vetävän, mutta ei tule mustaa misään vaiheessa.. En tiiä onko pumppua roplailtu, mutta sais ainaki syöttöä varmaa lisätä? Tyhjäkäynnillä kierrokset 900rpm onko ok? Tuntuu vähä korkeelta![]()
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Säätelin tuossa pumpusta suunnilleen kaikki pihalle mitä saa. Ainoo ongelma on, että nyt kun syöttöruuvi on auki melkein kokonaan noin kierroksen vajaa niin siitä kun vääntää ruuvin kokonaan auki niin nostaa samantien kierrokset sinne n. 5500.. Mutta kun vääntää kierroksen kiinnipäin niin toimii normaalisti. Tyhjäkäynti n. 800 vapaalla ja vaihde päällä 500-600 ja on tyhjäkäynti voimaa.. Kaikkia ruuveja väännelty ja toimii ihan hienosti.. Ei paljoa tule mustaakaan kun on nyt vaparin kylkeen laitettu turbo 

W906 315cdi -08 520tkm ja kovaa mennää 176hp 390nm
Lolvo v70 2.5t
Ex;
S203 270cdiA Avantgarde -05
w124 300d turbotettu
Lolvo v70 2.5t
Ex;
S203 270cdiA Avantgarde -05
w124 300d turbotettu
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Turbo riittää noin 300 hevoseen. Okei eli sitte vaa 7mm elementit tilalle? Kierrokset palautuu samantein ku kaasusta vaa höllää.. Ei jää leijailemaan, ripeästi laskee omasta mielestä..Siekkinen kirjoitti:Jos tarpeeks iso turbo laitettu nii ei sieltä mustaa kuulukkaan tulla. Tyhjäkäynti on 200-300 kierrosta liian korkealla mutta mitäpä tuosta. Huomaa ainakin että on syöttöä roplattu. Palautuuko kierrokset miten hyvin tyhjäkäynnille?Daddy kirjoitti:Terve!
Tuli tuossa hommattua 124 300DT mihin vaihettu isompi turbo ja cooleri keulille. Hyvin tuntus vetävän, mutta ei tule mustaa misään vaiheessa.. En tiiä onko pumppua roplailtu, mutta sais ainaki syöttöä varmaa lisätä? Tyhjäkäynnillä kierrokset 900rpm onko ok? Tuntuu vähä korkeelta![]()
E: Nii joo ja 5v manuaali
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Juu isompaa tappia vaan. Ei vakiopumpulla kuuhun mennä 

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Se o ruvettava säästökuurille ja satava yhet vanteet myytyä ni saa isommat tapit
Joo ei mennä ei.
BTW saa tarjoilla edullista 7mm tapeilla olevaa punppua, mikäli sattuu ylimääräsenä olemaan

BTW saa tarjoilla edullista 7mm tapeilla olevaa punppua, mikäli sattuu ylimääräsenä olemaan

- mackaiveri
- Sisäänajossa
- Viestit: 44
- Liittynyt: Su 08.12.2013 17:26
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
pöh ei tuu voimasavua vaikka syöttöö on lisätty 3 kierrosta. tyhjäkäynti noin 800rmp. max kierroksiin ei oo vissiin koskettu, voiko se vaikuttaa savuuhin? entisen omistajan mukaan ainaki oli vaa 3 jenkaa syöttöö lisätty eli ei ihme jos jäi viimenki kiekat kantamaa.
W201 2.5D
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Meneehän se kaasu nyt varmasti pohjaan? Jos silti ei tule savua niin sitten isompaa tappia jos SAVUA haluaamackaiveri kirjoitti:pöh ei tuu voimasavua vaikka syöttöö on lisätty 3 kierrosta. tyhjäkäynti noin 800rmp. max kierroksiin ei oo vissiin koskettu, voiko se vaikuttaa savuuhin? entisen omistajan mukaan ainaki oli vaa 3 jenkaa syöttöö lisätty eli ei ihme jos jäi viimenki kiekat kantamaa.

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Aika hukassa tällä hetkellä näiden pumppujen kanssa. Tarkoitus ostaa käyttikseksi W202 250TD koneella. Voiko vakio pumppuun laittaa isompaa elementtiä, vai tarviiko koko pumppu vaihtaa jos haluaa vaikka 7mm elementin? 
edit: Kuinka paljon vakiosta koneesta saa irti isommalla elementillä ja säädöllä?

edit: Kuinka paljon vakiosta koneesta saa irti isommalla elementillä ja säädöllä?
-96 W202 M111
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Saahan sieltä, mut ei vakio ahtimen kanssa järkeä. Ja ei tarvi koko pumppua vaihtaa jos haluaa sinne 7 tapit. Sähköohjattu pumppu noissa jo. Jos haluat "laillisesti" sitä voimaa ni osta vanhempi tiisseli. Jos rahaa on ni osta kylkee tuo 202 ja ota siitä kone 

-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Eli ilmeisesti täytyy w124 ostaa OM606:lla. Saako tuollaisesta koneesta mitenkään "edullisesti" tehoa irti? Eli riittääkö pelkät tapit, vai täytyykö turbokin vaihtaa?Choke kirjoitti:Saahan sieltä, mut ei vakio ahtimen kanssa järkeä. Ja ei tarvi koko pumppua vaihtaa jos haluaa sinne 7 tapit. Sähköohjattu pumppu noissa jo. Jos haluat "laillisesti" sitä voimaa ni osta vanhempi tiisseli. Jos rahaa on ni osta kylkee tuo 202 ja ota siitä kone
-96 W202 M111
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
124:sta ei ole saanut 606 moottorilla ahdettuna. se on vapari tossa kopassa.
jos voimaa haluaa, niin joku vanhempi auto, esim. se 124 ja siihen ostaa erikseen moottorin, mitä rakentelee. taikka sitten ostaa valmiiks rakennetun. taikka sitten ostaa tollasen vanhemman auton sellasella moottorilla, mikä on jo tehtaalla ahdettu, eli esim. om602, tai 603 ja siitä sitten alkaa piristeleen. kyllä noitakin joutuu rakentaan, jos voimaa haluaa. näistä vanhemmista puhuttaessa, niin sellasta diiseliä ei olekkaan, missä olis kaikki valmiina, että kun säätää vaan, niin 150 hepasta tulee 300 heppaa. jos helpolla haluaa päästä, niin CDI koneisista saa ihan kivasti säätämällä, eli ohjelmalla.
jos voimaa haluaa, niin joku vanhempi auto, esim. se 124 ja siihen ostaa erikseen moottorin, mitä rakentelee. taikka sitten ostaa valmiiks rakennetun. taikka sitten ostaa tollasen vanhemman auton sellasella moottorilla, mikä on jo tehtaalla ahdettu, eli esim. om602, tai 603 ja siitä sitten alkaa piristeleen. kyllä noitakin joutuu rakentaan, jos voimaa haluaa. näistä vanhemmista puhuttaessa, niin sellasta diiseliä ei olekkaan, missä olis kaikki valmiina, että kun säätää vaan, niin 150 hepasta tulee 300 heppaa. jos helpolla haluaa päästä, niin CDI koneisista saa ihan kivasti säätämällä, eli ohjelmalla.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Nonni! Ostimpas sitte oikein vallan 6mm elementeillä (näin mulle sanottiin) olevan pumpun tuon 605 koneen kylkeen, avasin takakannen ja hohhoijaa.. Sitä oli sitte joku sen verran ruuvannu et oli pitäny sahata säätöruuvit poikki et saa kannen kiinni!
Eli kysymys kuuluu et millähän ihmeellä sen saa "tehdasasetuksiin"???
Eli kysymys kuuluu et millähän ihmeellä sen saa "tehdasasetuksiin"???