(Nyt E85 säädöissä)W124(ke-jet).tyhjäkäynnin nopeus, yms.
(Nyt E85 säädöissä)W124(ke-jet).tyhjäkäynnin nopeus, yms.
Elikkäs mikä kuuluu ke-jetillisissä W124:sissa olla tyhjäkäynti nopeus?
Tällä hetkellä työn alla tuo 200E -88 mutta samat specsit pätevät muihinkin.
Eli paljonko vapaalla ja automaatin ollessa kyseessä, paljonko pitäisi olla vaihde päällä?
Kylmäkäynnistä, eli eikö näiden pitäisi käydä korotettua tyhjäkäyntiä kylmänä?
Ei taas muistu noista muista mieleen ja toi mun 300CE -24 ainakin käy, tämä käy kylmän koneen käynnistyttyä noin 2sec eli sen aikaa kun kylmäkäynti suutin ilmeisesti on auki, eikö tuonkin pitäisi jäädä korotetulle käynnille lisäilmaluistin turvin?
Tämä 200E ei ainakaan jää, se alkoi nyt vasta häiritsemään kun ekaa talvea tuolla kyseisellä autolla ajan, ja täristää luonnollisesti vaihde päällä kylmänä aika reilusti, ja täristää lämpimänäkin jonkin verran tosin ei niin häiritsevästi, vaihde päällä kierrokset ovat noin 600/650rpm paikkeilla, pitää mittarilla napata jossain välissä ihan tarkka tieto.
Saiskos tähän ketjuun vielä noi arvot lämpötila anturin resistansseista, tässä kaiketi ke-jetille menee tieto siitä yksinastaisesta joka on venttiilikopan vieressä pystyasennossa? Se näyttää nyt kylmänä 4,69kOhm ja lämpömittarille menevä joka vaakatasossa näyttää 1,333kOhm jonka jostain muistaisin, että jotain sinnepäin pitäisi näyttää tuo jetille menevä tieto???
Potikan meinailin tuossa tänään säätää sikäli, että kerkiän (jos on säädettävissä eli hiilikalvo eheä).
Ebayssa näkyi olevan järkihintaisia uustuotanto potikoita, onko kokemuksia kenelläkään millaisia ovat, tuon vanhan ehjääminen taitaa olla aika tuhoontuomittua sikäli jos sitä ei säätöihinsä saa eli siihen 0,7 volttiin lämmin kone tyhjäkäynnillä.
Mitenkä säädetään EHA kohdillleen katittomassa eli siis lambdattomassa versiossa?
Tällä hetkellä työn alla tuo 200E -88 mutta samat specsit pätevät muihinkin.
Eli paljonko vapaalla ja automaatin ollessa kyseessä, paljonko pitäisi olla vaihde päällä?
Kylmäkäynnistä, eli eikö näiden pitäisi käydä korotettua tyhjäkäyntiä kylmänä?
Ei taas muistu noista muista mieleen ja toi mun 300CE -24 ainakin käy, tämä käy kylmän koneen käynnistyttyä noin 2sec eli sen aikaa kun kylmäkäynti suutin ilmeisesti on auki, eikö tuonkin pitäisi jäädä korotetulle käynnille lisäilmaluistin turvin?
Tämä 200E ei ainakaan jää, se alkoi nyt vasta häiritsemään kun ekaa talvea tuolla kyseisellä autolla ajan, ja täristää luonnollisesti vaihde päällä kylmänä aika reilusti, ja täristää lämpimänäkin jonkin verran tosin ei niin häiritsevästi, vaihde päällä kierrokset ovat noin 600/650rpm paikkeilla, pitää mittarilla napata jossain välissä ihan tarkka tieto.
Saiskos tähän ketjuun vielä noi arvot lämpötila anturin resistansseista, tässä kaiketi ke-jetille menee tieto siitä yksinastaisesta joka on venttiilikopan vieressä pystyasennossa? Se näyttää nyt kylmänä 4,69kOhm ja lämpömittarille menevä joka vaakatasossa näyttää 1,333kOhm jonka jostain muistaisin, että jotain sinnepäin pitäisi näyttää tuo jetille menevä tieto???
Potikan meinailin tuossa tänään säätää sikäli, että kerkiän (jos on säädettävissä eli hiilikalvo eheä).
Ebayssa näkyi olevan järkihintaisia uustuotanto potikoita, onko kokemuksia kenelläkään millaisia ovat, tuon vanhan ehjääminen taitaa olla aika tuhoontuomittua sikäli jos sitä ei säätöihinsä saa eli siihen 0,7 volttiin lämmin kone tyhjäkäynnillä.
Mitenkä säädetään EHA kohdillleen katittomassa eli siis lambdattomassa versiossa?
Viimeksi muokannut Jankku, Ti 21.01.2014 20:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jani Salomaa
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Re: W124set(ke-jet).paljonko on tyhjäkäynnin nopeus, yms jut
Kokeile tuota haku-toimintoa sivun oikeassa yläreunassa, sillä löytyy paljon tietoa.
Resistanssiarvot löytyvät tuolta.
Yksinapainen anturi on lämpömittarille. KE-Jetille on kaksi- tai nelipanpainen anturl.
Kaksilitrainen M102 kone käy tyhjäkäyntiä kuin kello 700-800 kierroksella, kun kaikki on kunnossa.
tomant
Resistanssiarvot löytyvät tuolta.
Yksinapainen anturi on lämpömittarille. KE-Jetille on kaksi- tai nelipanpainen anturl.
Kaksilitrainen M102 kone käy tyhjäkäyntiä kuin kello 700-800 kierroksella, kun kaikki on kunnossa.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: W124set(ke-jet).paljonko on tyhjäkäynnin nopeus, yms jut
Itselläni ei ole tyhjiksellä korotuksia kummassakaan.
Pulssisuhteella säädetään toi eha.
Toi yksinapainen on tullut vastaan pystyssä kannen etuosassa vanhemmissa koneissa ja kaiketi se on Ecu anturi koska muita en nähnyt...itsellä kylläkin on kaksi napainen vihreä anturi.
Pulssisuhteella säädetään toi eha.
Toi yksinapainen on tullut vastaan pystyssä kannen etuosassa vanhemmissa koneissa ja kaiketi se on Ecu anturi koska muita en nähnyt...itsellä kylläkin on kaksi napainen vihreä anturi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124set(ke-jet).paljonko on tyhjäkäynnin nopeus, yms jut
Lämpömittarille on yksinapainen anturi, vaakatasossa kannessa, eli sen kun nyppää mäkeen niin mittari vajoaa nollille, se toimii aivan moitteetta ja sen arvo oli eilen kylmänä 1,333kohm.
Toinen yksinapainen on eculle, sen kun nappaa irti kone "ryntää" ja meinaa tukehtua ja tukehtuukin jollei liitintä laita takaisin, sen arvo oli eilen kylmänä 4,69kohm joka menisi yksiin tuon taulukon kanssa vaikkei samanlainen komponentti olekkaan ulkoisesti kyseessä, ja kylmäkäynnistys suutinhan tuossa kyllä toimii.
Imuilman lämpöanturi jäikin eilen mittaamatta.
Ainut kaksinapainen on flektin anturi joka toimii magneettikytkimellä.
Kone on siis "vanhempaa" mallia vm-88 , ei kattia eikä siis lambdaakaan, eli miten pulssisuhdemittaan ja säädän ehan? Lambdallisessa tuo on helppo homma, diagnostiikka pistokkeen 2 ja 3 nastoista mitataan pulssisuhde kun sitä säädetään kohdilleen, tämän "vanhemman" säätely ei ole oikein avautunut (tässähän ei 3:mos nastassa ole edes liitintä).
Hakua tosiaan käyttelen, mutta ilmeiseti minulla on väärät hakusanat melkein joka kerta kun yleensä en sitä kautta löydä vastauksia etsimiini juttuihin
Tuosta käyntinopeudesta, eli kyllä minulla niin tämä 200E kuin 300CE-24:nenkin korottavat käyntiä kun vaihdevipua siirtää, tämän huomaa hyvin kun siirtää sitä tarpeeksi hitaasti (ja kaikissa muissa näitä ennenkin).
Viime talvenakin käytin tuota toimintoa 200E:een nopeampaan lämmittämiseen eli potkaisin seisontajarrun tiukkaan, ja siirsin vaihdevivun P:een ja R:rän välimaastoon jolloi käynti kohoaa muttei vaihde kytkeydy, samalla kun skrapaan ikkunoita (tätä en neuvo kenellekkään tehtäväksi, seisontajarrun on oltava kunnossa jos vaihdevipu jostain syystä liikahtaisi R:älle), kun ei tuo eberi vielä pelitä (ei kellään muuten olisi kontrollerikorttia B5W malliseen?
Tuolla korotuksella estetään moottorin sammuminen kun kuorma nousee.
200E tosiaan ravistelee ja pitää mitata mahdollisesti tänään tuo käyntinopeus, kun menee ihan arvioiksi tuosta auton omasta mittarista, mutta se on vaihde päällä tosiaan n. 600-650 ja varsinkin kylmänä koko laite tärisee todella ärsyttävästi kun on "veto" ja jarru samaan aikaan päällä mm. liikennevaloissa lämpimänä tilanne on vähän parempi mutta jurisee todella ikävästi silloinkin.
Vai mahdoitko Atlas tarkoittaa tuota kylmäkäyntiä?
En tosiaan muista noista aiemmista W124:sista bensoista mitä mulla on ollut kun ei ole ollut tällaista ongelmaa, toi mun 300 CE-24 käy kylmänä ainakin rivakammin ja laskee lämmitessään, siinä ei ongelmia olekkaan paitsi varsin pitkä starttaus, jonka jälkeen tärähtää kauniisti käyntiin ilman muita ongelmia, ei eroa onko lämmin vai kylmä kone, aina saa "ruuvata" epämersumaisen pitkän starttauksen mutta sen vian uskoisin löytäväni kylmäkäynnistys suuttimesta.
Eli pitää tänään aloittaa nuo säätötoimenpiteet ja kadotetun kierrosluvun metsästys, tuossa 200E:essä (koko eilinen päivä ja ilta meni korjatessa siitä edellisen omistajan aiheuttamia tuhoja kun oli hihnankiristimen päätynyt vaihtamaan).
Tuo ehan säätö olisi kiva tai siis pitäisi saada selväksi, en voi siihen ennen kajota. Säädän kuusiosta "korvakuulolla" seoksen paikoilleen, ja mittailen potikan / säädän / putsaan jos siinä jotain ongelmaa sattuu olemaan.
Toinen yksinapainen on eculle, sen kun nappaa irti kone "ryntää" ja meinaa tukehtua ja tukehtuukin jollei liitintä laita takaisin, sen arvo oli eilen kylmänä 4,69kohm joka menisi yksiin tuon taulukon kanssa vaikkei samanlainen komponentti olekkaan ulkoisesti kyseessä, ja kylmäkäynnistys suutinhan tuossa kyllä toimii.
Imuilman lämpöanturi jäikin eilen mittaamatta.
Ainut kaksinapainen on flektin anturi joka toimii magneettikytkimellä.
Kone on siis "vanhempaa" mallia vm-88 , ei kattia eikä siis lambdaakaan, eli miten pulssisuhdemittaan ja säädän ehan? Lambdallisessa tuo on helppo homma, diagnostiikka pistokkeen 2 ja 3 nastoista mitataan pulssisuhde kun sitä säädetään kohdilleen, tämän "vanhemman" säätely ei ole oikein avautunut (tässähän ei 3:mos nastassa ole edes liitintä).
Hakua tosiaan käyttelen, mutta ilmeiseti minulla on väärät hakusanat melkein joka kerta kun yleensä en sitä kautta löydä vastauksia etsimiini juttuihin

Tuosta käyntinopeudesta, eli kyllä minulla niin tämä 200E kuin 300CE-24:nenkin korottavat käyntiä kun vaihdevipua siirtää, tämän huomaa hyvin kun siirtää sitä tarpeeksi hitaasti (ja kaikissa muissa näitä ennenkin).
Viime talvenakin käytin tuota toimintoa 200E:een nopeampaan lämmittämiseen eli potkaisin seisontajarrun tiukkaan, ja siirsin vaihdevivun P:een ja R:rän välimaastoon jolloi käynti kohoaa muttei vaihde kytkeydy, samalla kun skrapaan ikkunoita (tätä en neuvo kenellekkään tehtäväksi, seisontajarrun on oltava kunnossa jos vaihdevipu jostain syystä liikahtaisi R:älle), kun ei tuo eberi vielä pelitä (ei kellään muuten olisi kontrollerikorttia B5W malliseen?
Tuolla korotuksella estetään moottorin sammuminen kun kuorma nousee.
200E tosiaan ravistelee ja pitää mitata mahdollisesti tänään tuo käyntinopeus, kun menee ihan arvioiksi tuosta auton omasta mittarista, mutta se on vaihde päällä tosiaan n. 600-650 ja varsinkin kylmänä koko laite tärisee todella ärsyttävästi kun on "veto" ja jarru samaan aikaan päällä mm. liikennevaloissa lämpimänä tilanne on vähän parempi mutta jurisee todella ikävästi silloinkin.
Vai mahdoitko Atlas tarkoittaa tuota kylmäkäyntiä?
En tosiaan muista noista aiemmista W124:sista bensoista mitä mulla on ollut kun ei ole ollut tällaista ongelmaa, toi mun 300 CE-24 käy kylmänä ainakin rivakammin ja laskee lämmitessään, siinä ei ongelmia olekkaan paitsi varsin pitkä starttaus, jonka jälkeen tärähtää kauniisti käyntiin ilman muita ongelmia, ei eroa onko lämmin vai kylmä kone, aina saa "ruuvata" epämersumaisen pitkän starttauksen mutta sen vian uskoisin löytäväni kylmäkäynnistys suuttimesta.
Eli pitää tänään aloittaa nuo säätötoimenpiteet ja kadotetun kierrosluvun metsästys, tuossa 200E:essä (koko eilinen päivä ja ilta meni korjatessa siitä edellisen omistajan aiheuttamia tuhoja kun oli hihnankiristimen päätynyt vaihtamaan).
Tuo ehan säätö olisi kiva tai siis pitäisi saada selväksi, en voi siihen ennen kajota. Säädän kuusiosta "korvakuulolla" seoksen paikoilleen, ja mittailen potikan / säädän / putsaan jos siinä jotain ongelmaa sattuu olemaan.
Jani Salomaa
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Re: W124set(ke-jet).paljonko on tyhjäkäynnin nopeus, yms jut
Jurisee ,tärisee...onkohan moottorin tuki kumit kunnossa.
Potikkalla voi kikkailla tota tyhjäkäyntiä mutta paras kun säätää oikein niin silloin Ecu hoitaa tyhjiksen itse.
Potikkalla voi kikkailla tota tyhjäkäyntiä mutta paras kun säätää oikein niin silloin Ecu hoitaa tyhjiksen itse.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124set(ke-jet).paljonko on tyhjäkäynnin nopeus, yms jut
Aloin kanssa miettimään noita tukikumeja eilen, R:ällä ei meinaan juuri moista esiinny ja sillähän moottori "liikkuu ylöspäin" eli rungosta irti kun D:eellä aivan päinvastoin.
Siltikin siiinä on jotain merkillistä, tuon potikan unohdin muuten säätääkkin eilen. Eli pitää se vielä katsoa. Muut paitsi eha ja potikka ovat nyt säädöissään.
D:een kun laittaa päälle kierrokset pysyvät hetken normissa, eli pari sekuntia sen jälkeen vajoavat sinne 500 tienoille, ihan samanlaisella viiveellä kun jos siinä kohtaa painaa kaasupoljinta vain sen verran, että kaasuasentoanturi irrottaa ja kierrokset nousevat, samanlainen lasku tuossa.
Josta päättelin, että tuo vaihde "korotus" kierroksissa yksinkertaisesti putoaa pois päältä, koska kierrokset valuvat reilusti alle tuon 700-750.
Sieltä 750 jossa kohtaa ei ole värinöitä laisinkaan tuo putoaa D:eellä 500 nurkkiin ja sitten luonnollisestikkin rämisee ja värisee kun moottori käy reilusti alle suunnitellun nopeuden.
Ja tosiaan tuon potikan säädän oikeille arvoille, en ala sillä kierroksia nostamaan koska ongelma on todennäköisesti muualla.
Onkohan täällä muuten kukaan rakentanut lisäilmaluistille omaa ohjausta? Eli josta voisi nostella kierroksia juurikin esimerkiksi lämmitys tarkoituksessa? EHa olisi välttämätön saada nyt säätöihin koska sen jälkeen menen ottamaan lapun tuosta, ja alkaa muut kokeilut eli tuon E85:sen kanssa. Tässä lambdattomassa kun täytyy säädellä hieman isommalla vaivalla jotta saa pelaamaan.
Päästöistähän tämä menee läpi ja olisi mennyt jo ennen mun säätelyitä, tarkoitus onkin saada kaikki kohdilleen kuten kuuluu.
Imuilman lämpöanturia ei muuten tässä versiossa olekkaan...
Siltikin siiinä on jotain merkillistä, tuon potikan unohdin muuten säätääkkin eilen. Eli pitää se vielä katsoa. Muut paitsi eha ja potikka ovat nyt säädöissään.
D:een kun laittaa päälle kierrokset pysyvät hetken normissa, eli pari sekuntia sen jälkeen vajoavat sinne 500 tienoille, ihan samanlaisella viiveellä kun jos siinä kohtaa painaa kaasupoljinta vain sen verran, että kaasuasentoanturi irrottaa ja kierrokset nousevat, samanlainen lasku tuossa.
Josta päättelin, että tuo vaihde "korotus" kierroksissa yksinkertaisesti putoaa pois päältä, koska kierrokset valuvat reilusti alle tuon 700-750.
Sieltä 750 jossa kohtaa ei ole värinöitä laisinkaan tuo putoaa D:eellä 500 nurkkiin ja sitten luonnollisestikkin rämisee ja värisee kun moottori käy reilusti alle suunnitellun nopeuden.
Ja tosiaan tuon potikan säädän oikeille arvoille, en ala sillä kierroksia nostamaan koska ongelma on todennäköisesti muualla.
Onkohan täällä muuten kukaan rakentanut lisäilmaluistille omaa ohjausta? Eli josta voisi nostella kierroksia juurikin esimerkiksi lämmitys tarkoituksessa? EHa olisi välttämätön saada nyt säätöihin koska sen jälkeen menen ottamaan lapun tuosta, ja alkaa muut kokeilut eli tuon E85:sen kanssa. Tässä lambdattomassa kun täytyy säädellä hieman isommalla vaivalla jotta saa pelaamaan.
Päästöistähän tämä menee läpi ja olisi mennyt jo ennen mun säätelyitä, tarkoitus onkin saada kaikki kohdilleen kuten kuuluu.
Imuilman lämpöanturia ei muuten tässä versiossa olekkaan...
Jani Salomaa
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Re: W124set(ke-jet).paljonko on tyhjäkäynnin nopeus, yms jut
mulla ku oli 200E automaatti, niin siinä tyhjäkäynti oli 740 ja D päällä 610. Tuossa 300-24:ssa vastaavasti 700 ja 540 (ja nämä luvut lämpimänä kesällä)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: W124set(ke-jet).paljonko on tyhjäkäynnin nopeus, yms jut
Lämpimällä moottorilla vaihde päällä 570-670rpm. Jos ilmastointi (päällä) niin 670-770rpm. Vapaalla 800 +/- 50rpm. On ohjearvo.
Ilmeisesti kyseessä ei ole lambda ohjattu kattipeli?.
Jos ei lambdaa niin ehaa ohjaa pääsääntöisesti lämpötila anturi. Eli jos arvot ei kohdillaan niin varmasti ongelmia.
Eha:n mittaus. Eli yleismittari virranlukuasentoon ja jatkojohtojen kanssa kytketään eha:n kanssa sarjaan. Ei väliä kummasta nastasta. (punaiset pyöreät apicot käy suoraan liittimiin) ja kun virrat kytketään päälle niin mittarin pitäisi näyttää plus merkkistä virtaa. Jos ei niin kääntää mittarista johdot toisin päin.
Kun lämpötila anturin liitin on irti niin lukeman pitäisi olla 75-85mA
Moottori +20 ast ja virtaa pitäis olla 11-15mA jolloin lämpöanturin resistanssi 2,2-2,8k ohm.
Moottori +80 virta 0mA resistanssi anturilla 290-370ohm.
Käynnistys +20ast. Virta ehalla 20-29mA
Ja kaasun polkaisu +20asteilla koneella niin ehalla yli 15mA
Elikkä tuo eha rikastaa seosta tarpeen mukaan. Ja alkaa sitten käymään laihalla jos noita arvoja ei saavuteta. Eikä oikein toimi etenkään kylmänä. Eha vanhemmiten "kuluu" ja vaatii säätöä, jotta ohjearvot saavutetaan.
Omassa autossa tuo eha oli tukossa sisäisesti. Eli oli ihan sama kumpaan suuntaan käänsi, niin aina meni laihemmalle.
Vaihdoin toisen ehan ja säädin sen. Niin alkoi toimimaan.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=143063" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa tuosta omasta sompailusta ehan kanssa, kyseessä kattipeli. Mutta saattaa noistakin jotain apua olla
Ilmeisesti kyseessä ei ole lambda ohjattu kattipeli?.
Jos ei lambdaa niin ehaa ohjaa pääsääntöisesti lämpötila anturi. Eli jos arvot ei kohdillaan niin varmasti ongelmia.
Eha:n mittaus. Eli yleismittari virranlukuasentoon ja jatkojohtojen kanssa kytketään eha:n kanssa sarjaan. Ei väliä kummasta nastasta. (punaiset pyöreät apicot käy suoraan liittimiin) ja kun virrat kytketään päälle niin mittarin pitäisi näyttää plus merkkistä virtaa. Jos ei niin kääntää mittarista johdot toisin päin.
Kun lämpötila anturin liitin on irti niin lukeman pitäisi olla 75-85mA
Moottori +20 ast ja virtaa pitäis olla 11-15mA jolloin lämpöanturin resistanssi 2,2-2,8k ohm.
Moottori +80 virta 0mA resistanssi anturilla 290-370ohm.
Käynnistys +20ast. Virta ehalla 20-29mA
Ja kaasun polkaisu +20asteilla koneella niin ehalla yli 15mA
Elikkä tuo eha rikastaa seosta tarpeen mukaan. Ja alkaa sitten käymään laihalla jos noita arvoja ei saavuteta. Eikä oikein toimi etenkään kylmänä. Eha vanhemmiten "kuluu" ja vaatii säätöä, jotta ohjearvot saavutetaan.
Omassa autossa tuo eha oli tukossa sisäisesti. Eli oli ihan sama kumpaan suuntaan käänsi, niin aina meni laihemmalle.
Vaihdoin toisen ehan ja säädin sen. Niin alkoi toimimaan.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=143063" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa tuosta omasta sompailusta ehan kanssa, kyseessä kattipeli. Mutta saattaa noistakin jotain apua olla

Re: W124set(ke-jet).paljonko on tyhjäkäynnin nopeus, yms jut
Säätelin tuon korvakuulolla kohdilleen ja menin ottamaan päästöt, aika mukavilta näyttää ja tämä on siis ei katalysaattorillinen pirssi.
http://www.flickr.com/photos/113742173@N07/11825114503/
http://www.flickr.com/photos/113742173@N07/11825114503/
Jani Salomaa
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Re: W124set(ke-jet).paljonko on tyhjäkäynnin nopeus, yms jut
Nyt on tämä samainen pirssi säädelty toimimaan tuolla E85:sella.
Ajelin jo jonkin aikaa tuossa ensin e85:sta bensan joukossa, eikä ollut mitään eroa.
Nyt säädin tuon W124 200E:een toimimaan kokonaan E85:sella ja hyvin pätkii menemään, ei juuri mitään eroa tehoissa, tosin se on säätöriippuvainen juttu myös. Kylmäkäynnistys näillä pakkasilla on vähän pidemmällä vieterillä mutta hyvin vähän eli en edes laita ohjausta kylmäkäyntisuuttimelle erikseen koska mitään tarvetta sille ei ole, lohkolämppärissä oltuaan ei taas ole mitään eroa "tavallisella" bensalla ja E85:sella käynnistyksessä.
Tämä on siis katiton eli lamdadon ja se piti ottaa säätämisessä huomioon, kun lamdallinen pystyy korjailemaan seosta.
Ajelin jo jonkin aikaa tuossa ensin e85:sta bensan joukossa, eikä ollut mitään eroa.
Nyt säädin tuon W124 200E:een toimimaan kokonaan E85:sella ja hyvin pätkii menemään, ei juuri mitään eroa tehoissa, tosin se on säätöriippuvainen juttu myös. Kylmäkäynnistys näillä pakkasilla on vähän pidemmällä vieterillä mutta hyvin vähän eli en edes laita ohjausta kylmäkäyntisuuttimelle erikseen koska mitään tarvetta sille ei ole, lohkolämppärissä oltuaan ei taas ole mitään eroa "tavallisella" bensalla ja E85:sella käynnistyksessä.
Tämä on siis katiton eli lamdadon ja se piti ottaa säätämisessä huomioon, kun lamdallinen pystyy korjailemaan seosta.
Jani Salomaa
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...