apukuskin penkin tunnistin mattorikki kuinka voi ohittaa
apukuskin penkin tunnistin mattorikki kuinka voi ohittaa
olis apumiehen istuin tunnistin rikki. osaako joku kertoa kuinka saa ohitettua jokku johdot yhteen? ei jaksais vaihtaa mattoa.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: apukuskin penkin tunnistin mattorikki kuinka voi ohittaa
samseppa kirjoitti:olis apumiehen istuin tunnistin rikki. osaako joku kertoa kuinka saa ohitettua jokku johdot yhteen? ei jaksais vaihtaa mattoa.
Mahdollisuuksia on useita, mutta ensimmäiseksi täytyisi tietää tarkalleen mikä auto on kysymyksessä ja vuosimalli.
Opastellaan sitten kun em. tiedot on saatu.
Missään nimessä ei voi laittaa mitään johtoja yhteen!
Re: apukuskin penkin tunnistin mattorikki kuinka voi ohittaa
Kukin tekee omalle autolleen mitä tykkää (vaikkakaan tieliikenteessä käytettäviin autoihin ei lain mukaan saa tehdä mitä tykkää).
Mutta kannattaa pitää kuitenkin mielessä, että saattaa jonkin verran harmittaa siinä vaiheessa, kun tapahtuu kolari, jossa apukuski saa uuden muotoilun naamaansa siksi, että auto oli huijattu luulemaan, ettei siinä istu kukaan, eikä sen vuoksi tarvitse laukaista sitä turvatyynyä, joka muuten olisi ollut käyttökunnossa, mutta ei silloin joskus oikein jaksanut vaihtaa sitä tunnistinta.
Tarkoitukseni ei ole moralisoida, vaan enemmänkin herättää ajatuksia aiheeseen liittyen. Kuten sanottua, niin kukin tekee omat ratkaisunsa oman autonsa kanssa (ja autoa mahdollisesti eteenpäin myydessään toivottavasti rehellisesti kertoo ostajalle ohitetuista turvalaitteista). Ei mulla muuta.
Mutta kannattaa pitää kuitenkin mielessä, että saattaa jonkin verran harmittaa siinä vaiheessa, kun tapahtuu kolari, jossa apukuski saa uuden muotoilun naamaansa siksi, että auto oli huijattu luulemaan, ettei siinä istu kukaan, eikä sen vuoksi tarvitse laukaista sitä turvatyynyä, joka muuten olisi ollut käyttökunnossa, mutta ei silloin joskus oikein jaksanut vaihtaa sitä tunnistinta.
Tarkoitukseni ei ole moralisoida, vaan enemmänkin herättää ajatuksia aiheeseen liittyen. Kuten sanottua, niin kukin tekee omat ratkaisunsa oman autonsa kanssa (ja autoa mahdollisesti eteenpäin myydessään toivottavasti rehellisesti kertoo ostajalle ohitetuista turvalaitteista). Ei mulla muuta.

W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: apukuskin penkin tunnistin mattorikki kuinka voi ohittaa
Yhteen 203:sen olen koodausta muuttanut. Ja siinä on vain tunnistinmatto koodattu pois. Airbagit on kyllä päällä. Poksahtaa siis vain tyhjälle oikealle paikalle kolarin sattuessa. Eihän noin toki saa tehdä mutta oikaistakoon virheellinen tieto.
W213 220d +W242 electric drive
Re: apukuskin penkin tunnistin mattorikki kuinka voi ohittaa
En tiedä oliko Nozkin kommentti oikeastaan virheellinen. Oletan että tarkoitti sitä että niistä kiinalaisista sensoriemulaattoreista ei koskaan tiedä mitä tekevät vaikka tarkoitus olisi että airbag laukeaa aina kolarissa.markoala kirjoitti:Yhteen 203:sen olen koodausta muuttanut. Ja siinä on vain tunnistinmatto koodattu pois. Airbagit on kyllä päällä. Poksahtaa siis vain tyhjälle oikealle paikalle kolarin sattuessa. Eihän noin toki saa tehdä mutta oikaistakoon virheellinen tieto.
Jos sitä sensoria ei haluta uusia niin ainoa turvallinen ratkaisu on tuo mainitsemasi koodaus Starilla. Se on yleensä halvempikin kuin tuo huijauspurkki.
Onhan mersuja paljon tehtaaltakin lähtenyt ilman sitä tunnistinmattoa joten en sanoisi että noin ei saa tehdä. Seuraavalle omistajalle ehkä silti hyvä kertoa.
Re: apukuskin penkin tunnistin mattorikki kuinka voi ohittaa
Jeesjees,
on nimenomaan eri asia ohittaa se tunnistin Starilla kuin kytkeä johtoja (tai niiden väliin jotakin) niin, että järjestelmä luulee koko ajan, että etuistuin on tyhjä. Ensimmäisen kysymyksen asettelun perusteella päättelin, että kyse on nimenomaan siitä, että johtoihin halutaan laittaa kiinni jotakin, joka saa systeemin luulemaan, että tunnistinmatto olisi ehjä, ja kommenttini liittyi nimenomaan siihen. Koska pelkkä muutos ilman ohjelmiston muutoksia ei voi olla mitään muuta kuin sellainen, joka kertoo systeemille koko ajan, ettei siinä istuimella ole ketään. Tai siis näin siinä tapauksessa, että systeemissä on turvavyövaroitin, joka muuten sitten olisi aina varoittamassa siitäkin, että todellisuudessa tyhjällä istuimella ei ole vyö kiinni.
Nehän on nuo systeemit jo esim. W124:ssä sovitettu toimimaan erilaisissa kolaritilanteissa eri tavalla sen mukaan, onko esim. vyö kiinni ja kuinka lujaa törmäillään, niin se sitten päättää laukaistaanko vyönkiristimiä, turvatyynyjä jne. Että sitä kautta, kun tunnistimia ohitetaan edes Starilla, niin järjestelmä ei kokonaisuutena toimi niin kuin se on tarkoitettu toimimaan, mutta en tietenkään pidä sitä samalla tavalla huonona kuin sitä, että järjestelmää huijattaisiin vääristetyillä anturisignaaleilla, koska se voi johtaa ihan tosissaan turvallisuutta heikentäviin toimintoihin tai toimintojen puuttumiseen. Tuo, että tyyny laukeaa tyhjällekin istuimelle ohjelmalla tehdyn ohituksen vuoksi, on lähinnä enintään rahallista menetystä aiheuttava, ja se on yleensä pikku juttu siinä vaiheessa, kun turvalaitteille on todellista tarvetta.
EDIT: Tarkennetaan vielä, että kuten DBFI totesi, niin kaipa niitä on sellaisia huijausbokseja, joiden kuuluisi korvata tunnistin ja varmistaa, että tyyny laukaa kolarissa, mutta hankala minunkaan on niihin kovin vakaasti luottaa. Ovat sen verran laittomia vehkeitä, että tuskin niillä on sellaista laadunvalvontaa, jolla laitteen toimivuus voitaisiin taata.
Ja sitten on vielä erikseen se, että mitä sitten, jos joku tuon vekottimen asentamisen ja toimimattomuuden takia kuolee, niin voiko muutoksen tekijä joutua rikosoikeudelliseen vastuuseen. En tiedä, enkä uskaltaisi kokeilla, tosin enemmän varmaan painaisi oma syyllisyydentunne kuin mikään oikeuden jakama tuomio.
on nimenomaan eri asia ohittaa se tunnistin Starilla kuin kytkeä johtoja (tai niiden väliin jotakin) niin, että järjestelmä luulee koko ajan, että etuistuin on tyhjä. Ensimmäisen kysymyksen asettelun perusteella päättelin, että kyse on nimenomaan siitä, että johtoihin halutaan laittaa kiinni jotakin, joka saa systeemin luulemaan, että tunnistinmatto olisi ehjä, ja kommenttini liittyi nimenomaan siihen. Koska pelkkä muutos ilman ohjelmiston muutoksia ei voi olla mitään muuta kuin sellainen, joka kertoo systeemille koko ajan, ettei siinä istuimella ole ketään. Tai siis näin siinä tapauksessa, että systeemissä on turvavyövaroitin, joka muuten sitten olisi aina varoittamassa siitäkin, että todellisuudessa tyhjällä istuimella ei ole vyö kiinni.
Nehän on nuo systeemit jo esim. W124:ssä sovitettu toimimaan erilaisissa kolaritilanteissa eri tavalla sen mukaan, onko esim. vyö kiinni ja kuinka lujaa törmäillään, niin se sitten päättää laukaistaanko vyönkiristimiä, turvatyynyjä jne. Että sitä kautta, kun tunnistimia ohitetaan edes Starilla, niin järjestelmä ei kokonaisuutena toimi niin kuin se on tarkoitettu toimimaan, mutta en tietenkään pidä sitä samalla tavalla huonona kuin sitä, että järjestelmää huijattaisiin vääristetyillä anturisignaaleilla, koska se voi johtaa ihan tosissaan turvallisuutta heikentäviin toimintoihin tai toimintojen puuttumiseen. Tuo, että tyyny laukeaa tyhjällekin istuimelle ohjelmalla tehdyn ohituksen vuoksi, on lähinnä enintään rahallista menetystä aiheuttava, ja se on yleensä pikku juttu siinä vaiheessa, kun turvalaitteille on todellista tarvetta.
EDIT: Tarkennetaan vielä, että kuten DBFI totesi, niin kaipa niitä on sellaisia huijausbokseja, joiden kuuluisi korvata tunnistin ja varmistaa, että tyyny laukaa kolarissa, mutta hankala minunkaan on niihin kovin vakaasti luottaa. Ovat sen verran laittomia vehkeitä, että tuskin niillä on sellaista laadunvalvontaa, jolla laitteen toimivuus voitaisiin taata.
Ja sitten on vielä erikseen se, että mitä sitten, jos joku tuon vekottimen asentamisen ja toimimattomuuden takia kuolee, niin voiko muutoksen tekijä joutua rikosoikeudelliseen vastuuseen. En tiedä, enkä uskaltaisi kokeilla, tosin enemmän varmaan painaisi oma syyllisyydentunne kuin mikään oikeuden jakama tuomio.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: apukuskin penkin tunnistin mattorikki kuinka voi ohittaa
Sen voi huijata myös niin että airbägien poksi luulee että siinä vänkärinpenkillä istuu aina joku.Nozki kirjoitti:Kukin tekee omalle autolleen mitä tykkää (vaikkakaan tieliikenteessä käytettäviin autoihin ei lain mukaan saa tehdä mitä tykkää).
Mutta kannattaa pitää kuitenkin mielessä, että saattaa jonkin verran harmittaa siinä vaiheessa, kun tapahtuu kolari, jossa apukuski saa uuden muotoilun naamaansa siksi, että auto oli huijattu luulemaan, ettei siinä istu kukaan, eikä sen vuoksi tarvitse laukaista sitä turvatyynyä, joka muuten olisi ollut käyttökunnossa, mutta ei silloin joskus oikein jaksanut vaihtaa sitä tunnistinta.
eli kolaritilanteessa bägi poksahtaa istu penkillä joku tai ei.
Re: apukuskin penkin tunnistin mattorikki kuinka voi ohittaa
HAHAHA! tuo ohitushan on syy omistajanvihdokselle yleensä eikä taatusti kerrota uudelle omistajalle. Ebayssä myydään jopa airbägin korvaavia tyhjiä kuoria parilla eurolla ettei tarvi uutta kallista bägiä ostaa.Nozki kirjoitti:(ja autoa mahdollisesti eteenpäin myydessään toivottavasti rehellisesti kertoo ostajalle ohitetuista turvalaitteista). Ei mulla muuta.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: apukuskin penkin tunnistin mattorikki kuinka voi ohittaa
Tuo alkaa muistuttaa jo murhan yritystä, jos turvalaitteita tuunaa harkitusti siten, että auto muuttuu hengenvaaralliseksi. Onkohan tällaisesta ennakkotapausta?Sergey kirjoitti:HAHAHA! tuo ohitushan on syy omistajanvihdokselle yleensä eikä taatusti kerrota uudelle omistajalle. Ebayssä myydään jopa airbägin korvaavia tyhjiä kuoria parilla eurolla ettei tarvi uutta kallista bägiä ostaa.Nozki kirjoitti:(ja autoa mahdollisesti eteenpäin myydessään toivottavasti rehellisesti kertoo ostajalle ohitetuista turvalaitteista). Ei mulla muuta.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: apukuskin penkin tunnistin mattorikki kuinka voi ohittaa
On noita huijaus pokseja tullut vastaan jotka on asennettu rikkinäisen istuin tunnistimen tilalle, nii jonkin ajan kuluttua asr valo palaa taas taulussa. Niin saa tehdä töitä aika paljon testerillä, kun tuo matto on vaihdettu ennen kuin lähtee toimimaan 

Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: apukuskin penkin tunnistin mattorikki kuinka voi ohittaa
Ei ole tullutkaan mieleeni että miten se sitten emupoksi sen edellä mainitun turvavyön paikallaolon ohittaa? Eri systeemissä kuitenkin ovat, eikö? Väykyssähän (ei mulla ainakaan) kyseistä tunnistusta ole, mutta W211 kyllä ulvoo kun muutaman metrin liikahtaa eikä vielä ole ehtinyt apukuski vyötä laittaa...Mika.T kirjoitti:
Sen voi huijata myös niin että airbägien poksi luulee että siinä vänkärinpenkillä istuu aina joku.
eli kolaritilanteessa bägi poksahtaa istu penkillä joku tai ei.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: apukuskin penkin tunnistin mattorikki kuinka voi ohittaa
Tuossa väykyssä ei ole sitä turva vyön tunnistin systeemiä ainoastaan se istuin tunnistinMiHe kirjoitti:Ei ole tullutkaan mieleeni että miten se sitten emupoksi sen edellä mainitun turvavyön paikallaolon ohittaa? Eri systeemissä kuitenkin ovat, eikö? Väykyssähän (ei mulla ainakaan) kyseistä tunnistusta ole, mutta W211 kyllä ulvoo kun muutaman metrin liikahtaa eikä vielä ole ehtinyt apukuski vyötä laittaa...Mika.T kirjoitti:
Sen voi huijata myös niin että airbägien poksi luulee että siinä vänkärinpenkillä istuu aina joku.
eli kolaritilanteessa bägi poksahtaa istu penkillä joku tai ei.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: apukuskin penkin tunnistin mattorikki kuinka voi ohittaa
Nyt en pysynyt kärryillä tästä keskustelusta. Matkustajan turvatyynyhän aktivoituu riippumatta siitä onko turvavyö kiinni vai ei. Jos penkissä on matto niin sitten sitä paukkua ei ammuta jos penkki on tyhjä. Eli anturihuijaus tehdään niin että auto luulee aina jonkun istuvan penkillä (turvavyö auki tai kiinni). Niin kauan kuin tuo huijauspiiri toimii oikein niin airbag myös laukeaa.MiHe kirjoitti:Ei ole tullutkaan mieleeni että miten se sitten emupoksi sen edellä mainitun turvavyön paikallaolon ohittaa? Eri systeemissä kuitenkin ovat, eikö? Väykyssähän (ei mulla ainakaan) kyseistä tunnistusta ole, mutta W211 kyllä ulvoo kun muutaman metrin liikahtaa eikä vielä ole ehtinyt apukuski vyötä laittaa...Mika.T kirjoitti:
Sen voi huijata myös niin että airbägien poksi luulee että siinä vänkärinpenkillä istuu aina joku.
eli kolaritilanteessa bägi poksahtaa istu penkillä joku tai ei.
Re: apukuskin penkin tunnistin mattorikki kuinka voi ohittaa
Niin just; auto luulee jonkun istuvan koko ajan vänkärin penkillä. Jos auto on sellainen joka tarkkailee vöiden kiinnitystä, sehän alkaa silloin pyytämään sitä vyötä kiinni, eikö?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: apukuskin penkin tunnistin mattorikki kuinka voi ohittaa
Ei ala jos muistutus on laitettu pois päältä joko jälki käteen tai jo tehtaallaMiHe kirjoitti:Niin just; auto luulee jonkun istuvan koko ajan vänkärin penkillä. Jos auto on sellainen joka tarkkailee vöiden kiinnitystä, sehän alkaa silloin pyytämään sitä vyötä kiinni, eikö?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: apukuskin penkin tunnistin mattorikki kuinka voi ohittaa
riippu auton mallista iästäsamseppa kirjoitti:olis apumiehen istuin tunnistin rikki. osaako joku kertoa kuinka saa ohitettua jokku johdot yhteen? ei jaksais vaihtaa mattoa.
mutta esim 211 niin *:rila koodaus muutos
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: apukuskin penkin tunnistin mattorikki kuinka voi ohittaa
Juu ei tietenkään jos jo valmiiksi pois tai koodataan pois, siis jos auto on halunnut vyön kiinni ennen tunnistinvikaa niin ei se kiinapoksi autuutta uo.... äh antaa olla... Nuo emulaattoripojat vaan yleensä haluaa päästä mahdollisimman halvalla tuosta mattoviasta (vaikka korjaus olis aika monasti 0€) niin ei ne koodauksistakaan maksele. Offtopikiksihan tämä meni...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: apukuskin penkin tunnistin mattorikki kuinka voi ohittaa
00-vehje (cdi-tdt-320) ei kysele turvavöistä, apukuskin penkin valon kyllä tuntee.... 

320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Päässyt pois kahden opelin loukusta
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: apukuskin penkin tunnistin mattorikki kuinka voi ohittaa
Onko se penkin tunnistin,staarilla mahdollista poistaa, eilen yrittivät Oulun Vetterillä ( entinen Veho)DBFI kirjoitti:En tiedä oliko Nozkin kommentti oikeastaan virheellinen. Oletan että tarkoitti sitä että niistä kiinalaisista sensoriemulaattoreista ei koskaan tiedä mitä tekevät vaikka tarkoitus olisi että airbag laukeaa aina kolarissa.markoala kirjoitti:Yhteen 203:sen olen koodausta muuttanut. Ja siinä on vain tunnistinmatto koodattu pois. Airbagit on kyllä päällä. Poksahtaa siis vain tyhjälle oikealle paikalle kolarin sattuessa. Eihän noin toki saa tehdä mutta oikaistakoon virheellinen tieto.
Jos sitä sensoria ei haluta uusia niin ainoa turvallinen ratkaisu on tuo mainitsemasi koodaus Starilla. Se on yleensä halvempikin kuin tuo huijauspurkki.
Onhan mersuja paljon tehtaaltakin lähtenyt ilman sitä tunnistinmattoa joten en sanoisi että noin ei saa tehdä. Seuraavalle omistajalle ehkä silti hyvä kertoa.
Poistaa sitä, mutta sanoi huoltaja ettei anna poistaa,pitäisi saada tehtaalta joku salasana,että saisi poistettua! Auto W211 320CDI vm.2003
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: apukuskin penkin tunnistin mattorikki kuinka voi ohittaa
Kyllä se onnistuu. Sitä en enää muista menikö ihan normivalikoista, sellainen mielikuva kyllä on.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5809
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: apukuskin penkin tunnistin mattorikki kuinka voi ohittaa
Sieltä se menee varuste tietojen muutosMiHe kirjoitti:Kyllä se onnistuu. Sitä en enää muista menikö ihan normivalikoista, sellainen mielikuva kyllä on.
Mökkillä
'
'
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: apukuskin penkin tunnistin mattorikki kuinka voi ohittaa
Ihme homma ettei ne Oulun Vetterillä saaneet sitä poistettua,sanoivat että vaatii tehtaalta koodin. Niillä ei enään ole Staari käytössa jotkut uudemmat laitteet joilla yritti poistaa!FinlandMerceds kirjoitti:Sieltä se menee varuste tietojen muutosMiHe kirjoitti:Kyllä se onnistuu. Sitä en enää muista menikö ihan normivalikoista, sellainen mielikuva kyllä on.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5809
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: apukuskin penkin tunnistin mattorikki kuinka voi ohittaa
Jaa outo juttujussilampi kirjoitti:Ihme homma ettei ne Oulun Vetterillä saaneet sitä poistettua,sanoivat että vaatii tehtaalta koodin. Niillä ei enään ole Staari käytössa jotkut uudemmat laitteet joilla yritti poistaa!FinlandMerceds kirjoitti:Sieltä se menee varuste tietojen muutosMiHe kirjoitti:Kyllä se onnistuu. Sitä en enää muista menikö ihan normivalikoista, sellainen mielikuva kyllä on.
Mökkillä
'
'
Re: apukuskin penkin tunnistin mattorikki kuinka voi ohittaa
Tarkoitatko SRS-ohjainlaitteen varustekoodausta? Sinnehän ei taida 203:ssakaan päästä muuten kuin avaamalla ohjainlaite developer valikoista tai special functions valikosta ja kumpikaan ei onnistu virallisella laitteella ilman salasanan tilaamista, klooneilla ei yleensä tarvita salasanoja.FinlandMerceds kirjoitti:Sieltä se menee varuste tietojen muutosMiHe kirjoitti:Kyllä se onnistuu. Sitä en enää muista menikö ihan normivalikoista, sellainen mielikuva kyllä on.
Auton varusteluetteloa sieltä tai täältä muuttamalla ongelmasta ei pääse eroon jos auton todellinen varustus ei vastaa ohjainlaitteiden tunnistamaa varustusta. Sitä istuinmatolle menevää signaalia ei saa näkyä jos se on koodattu pois.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: apukuskin penkin tunnistin mattorikki kuinka voi ohittaa
Sitä SRS valoa,välillä polttelee,ja testissä herjaa oikean penkin tunnistinmattoa, auto W211 ,320 CDI vm.2003 Wetterin varaosat antoi maton hinnaksi yli 1300 + työ.Epäilen kyllä että annettu hinta on väärä! Wetteri aikoi kysyä tehtaalta sitä poisto koodia, jos sitä ei saa,pystyykö teidän yritys sen asian hoitaan,niin ettei polttelee valoa!DBFI kirjoitti:Tarkoitatko SRS-ohjainlaitteen varustekoodausta? Sinnehän ei taida 203:ssakaan päästä muuten kuin avaamalla ohjainlaite developer valikoista tai special functions valikosta ja kumpikaan ei onnistu virallisella laitteella ilman salasanan tilaamista, klooneilla ei yleensä tarvita salasanoja.FinlandMerceds kirjoitti:Sieltä se menee varuste tietojen muutosMiHe kirjoitti:Kyllä se onnistuu. Sitä en enää muista menikö ihan normivalikoista, sellainen mielikuva kyllä on.
Auton varusteluetteloa sieltä tai täältä muuttamalla ongelmasta ei pääse eroon jos auton todellinen varustus ei vastaa ohjainlaitteiden tunnistamaa varustusta. Sitä istuinmatolle menevää signaalia ei saa näkyä jos se on koodattu pois.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D