W201 kattoluukusta vesi peräkonttiin & räjäytyskuvat?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mun
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

W201 kattoluukusta vesi peräkonttiin & räjäytyskuvat?

Viesti Kirjoittaja mun »

Kesällä ostettiin emännälle -90:n 190E joka muuten kivan tuntuinen, mutta oikeaan takanurkkaan joskus pukattu. Uusi takalokasuoja on laitettu pikaisesti migillä kiinni ja säästeliäästi pakkeloitu, eikä ruostesuojausta niin minkäänlaista :evil:. Peräkontin oikeanpuolen kolo oli kuravelliä täynnä ja vettä tuli sisään monesta paikasta. Nyt "normaalit" vuotokohdat on tukittu ja ruostesuojaus kunnossa, mutta vettä tulee aina vain.
Eilen sain vinkin että kattoluukun joka nurkasta lähtee vedenpoistoputket ja että siellä voisi olla vikaa. Äsken tallissa kaatelin vettä kattoluukun päälle ja vesi poistui etupuolen putkien kautta kuten kuuluukin. Tunkilla kuskin nurkka ylös, jolloin tuo oikea takanurkka jäi alas (kuten se on pihallakin) ja taas vettä luukun päälle. Joka tippa meni peräkonttiin :( .
Kattoverhoilu ja hattuhylly ovat kuivia, joten vedenpoistoputki tulee niistä ohi ehjänä. Peräkontista en löytänyt vasemmaltakaan putkea, josta olisi nähnyt mallia mihin tuon ylivuotoputken tulisi mennä. Onko hyviä vinkkejä mitä tehdä?

Löytyiskö mistään W201:n räjäytyskuvia? Enkä tarkoita mitään talipanien räjäyttämiä.

Asiasta toiseen, olemme ajelleet tähän asti Opeleilla (apuva) ja itellä on vieläkin uutena ostettu -76 Kadett 1.2 Super päivittäisena kulkuneuvona, enkä ole sitä hävittämässäkään, kun en uskalla nopeampaa laittaa ettei kortti mene ennen postilaatikkoa. Ladan vaihtomainoksia pukkaa ja Kadetin hinta nousee joka vuosi :). Nyt kun tuota mertsiä on tullut vähin värkättyä ja tutkiskeltua niin olen huomannut että sitä on mukavampi ruuvata kuin Opelia, sillä kun mersusta ottaa jonkin osan irti, niin sen saa yleensä myös ehjänä takaisin :). Vetokoukkua laittaessa puskurin alta läytyi tehtaalla päntätty auton keskikohdan merkki, jne. Pelkäsin jo että osaako sitä pappa tämmöiselle "uudelle" enää tehdä mitään, mutta voi voi. Siis tarkoitan että pystyy :).
steelman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Vuoto

Viesti Kirjoittaja steelman »

Itselläni aikaisemmassa W201:ssä vesi tuli kuljettajan puolelta takaa lattialle.Syynä oli että luukun vedenpoistoputki oli kokonaan irti"rännistä".Luulen että se poistoletku falskaa jostain väliltä,mahdollisesti takatolpan kohdalta.Sieltä on suora yhteys konttiin,luullakseni??.Viisaammat tarkentakoot jos olen väärässä. :)
Torme
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Torme »

mun tietääkseni pitäis olla suora reikä kuskinpuolella taka kontiin kun ihmettelin eilen mikä ihmeen murikka on antenni motottorin vieressä. päättelin että sen täytyy olla kattoluukun moottori. :roll:
S211 320 cdi -03
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Onko jollain kokemusmusta w201:en kattoluukun säädöstä ja tiivisteen vaihdosta? Oman kulkineen luukku vuotaa ja tiiviste näyttää huonolta. Myös luukun asennossa on korjaamista. Autossani on mekaaninen luukku.
Vastaa Viestiin