Väyrynen 240 V6

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
jpt64
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ti 23.11.2010 20:23

Väyrynen 240 V6

Viesti Kirjoittaja jpt64 »

Olen katsellut 240 koneella olevia väyrysiä siis ostoaikeissa. Olis kiva lukea kokemuksia kyseisestä konetyypistä,tyyppiviat,kestävyys yms.
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Väyrynen 240 V6

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Koneesta voit lukea forumilta lisää. Hakuun vaan koneen tyyppi M112
Alkupään 240 oli 2.4 litrasia (pienemällä porauksella kuin muut m112 moottorit) uudemmat on 2.6 litrasia ja on samalla porauksella kuin 2.8 ja 3.2.
Amg on kanssa tehnyt tästä omansa m112 3.2 kompressor 350hp
Lohko ja kannet alumiinia imusarjat magnesium seosta. kanget on taotut ja männät on pinnoitetut. Eli suhtkoht kestävä/kevyt kone.

Faijalla oli tuommoinen 240c w202 siihen tuli vaihettua öljyn jäähdyttimen tiivisteet (2kpl o renkaita) vuotaa koneen etupäästä öljyä ulos.
Ja sitten oli käynnistyshäiriöitä mikä korjaantui kampiakselin asentotunnistimen vaihdolla.
Ilmamäärä mittari vikoja näissä on kanssa.

Omasta mielestäni parhaita v6 mitä mersu on tehnyt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M112_engine" onclick="window.open(this.href);return false;
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Piirimyyjä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: To 20.11.2003 11:36
Paikkakunta: Tampere

Re: Väyrynen 240 V6

Viesti Kirjoittaja Piirimyyjä »

Koneesta on noin 5 vuoden ja reilun 100tkm kokemukset, Väyrysestä ei. Eli C farkku W203 automaatti 240 V6 neliveto täällä.

240 V6 -moottorista hyvää:
- parempi tai miellyttävämpi kuin pienemmät (neloset) vapari bensakoneet.
- liki 180hp ja 230nm riittänee teoriassa arkirutiineihin kivasti.

240 V6 moottorista huonoa:
- kone on ärsyttävän väännötön alakiekoilla. Tosin kaikki taitaa olla suhteellista: väännöttömällä vielä vajaampisylinterisellä ajava kehunee tuota konetta varmasti. Heh. Melestäni kuitenkin varsinkin vanhan 5-lovisen automaatin perässä tuon koneen luonne eli alakierrosheikkous voi aiheuttaa myötähäpeää.
- vanhaa kunnon lohkolämppäriä ei tuohon koneeseen saa. Letkulämppärillä mennään, mutta kunnon talvessa mielestäni letkulämppäri ei riitä.
- tuplatulpat per pytty. Sen kerran kun ne pitää vaihtaa, niin 12kpl "kryptoniittitulppien" vaihtokustannuksen takia voi mennä kananmunan kokonen hernes nenään.
- meinasin takki auki ja tukka takana kirjailla tuonne ylös, ettei koneessa ole ollut mitään vikaa. Mutta sitten muistin, että kampiakselin asentotunnistin pimeni 2008 ja se "kuusoikein"-hintainen laturi porsi 2009, mutta kun nuo menivät takuuseen, niin niitä en laske. Viisas mies toki laskenee.


Mielestäni kyseinen kone olisi saanut jäädä tekemättä, siis vain ja ainoastaan ja pelkästään sen väännöttömyyden takia. Isoveli 320 V6 taasen taitaisi olla allekirjoittaneelle hyvä.
W202 C 200CDI 2000, vanha taxi, ajoin välin 195000-460000km, hyvä auto oli
W203 C 240V6 4Matic 2003, Kanadantuonti, ajoin välin 65000-230000km, alaväännötön hyvä auto alle 200tkm asti
X156 GLA 200CDI 4Matic 2017, ajoin välin 65000-96000km, yllättävän kova ajomelu / kohinahumina, muuten kiitettävä auto
W205 C 220CDI 4Matic 2020, 31000-->, paras noista
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Väyrynen 240 V6

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Toi 240 on kyllä vähän niin sanottu lamamalli. Mutta tuo m112 moottori tyyppi on kyllä hyvä. Tuo tulpanvaihto on vähän hankala, mutta onnistuu.

Vaihdettiin plattarit niin vaihtovali on 100tkm
Kuva
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Jonze
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: Ma 23.11.2009 19:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Väyrynen 240 V6

Viesti Kirjoittaja Jonze »

320:n kulutus taitaa olla käytännössä sama kuin 240:n, jolloin toki kannattaa hankkia isompikoneinen malli. Vakuutus toki maksaa hiukan enemmän 320:een, mutta mielellään sen lisähinnan maksaa paremmasta poljennosta.
S204
Avatar
alainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: La 23.07.2011 22:03
Paikkakunta: Tuusula

Re: Väyrynen 240 V6

Viesti Kirjoittaja alainen »

Jonze kirjoitti:320:n kulutus taitaa olla käytännössä sama kuin 240:n, jolloin toki kannattaa hankkia isompikoneinen malli. Vakuutus toki maksaa hiukan enemmän 320:een, mutta mielellään sen lisähinnan maksaa paremmasta poljennosta.
Jos bensakoneista haluat? suosittelen nelipyytyistä ja kompuralla!
Jopa 200 compurassa hyvä alavääntö.
W108-71 3.5 , W202 x2 , W124 coupe , Kupla-66
Avatar
Piirimyyjä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: To 20.11.2003 11:36
Paikkakunta: Tampere

Re: Väyrynen 240 V6

Viesti Kirjoittaja Piirimyyjä »

^totta. Myös mun mielestä kompura-ahdettu nelonen antaa miellyttävämmän alaväännön kuin toi 240 (2,6L) V6 vapari. Ja koneissa on saman verran tehoa, kulutusta vaan huomattavasti vähemmän tuossa kompuranelosessa kuin "isossa" vapari-V6:ssa. Ainakin C-korisissa siis on omat kokemukset noin, varmaan voisi olla tilanne noin myös E-korimallissa?
W202 C 200CDI 2000, vanha taxi, ajoin välin 195000-460000km, hyvä auto oli
W203 C 240V6 4Matic 2003, Kanadantuonti, ajoin välin 65000-230000km, alaväännötön hyvä auto alle 200tkm asti
X156 GLA 200CDI 4Matic 2017, ajoin välin 65000-96000km, yllättävän kova ajomelu / kohinahumina, muuten kiitettävä auto
W205 C 220CDI 4Matic 2020, 31000-->, paras noista
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17296
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Väyrynen 240 V6

Viesti Kirjoittaja dealer »

240-320 V6 on mersun parhaita bensakoneita kestävyydeltään, ei mainittavia tyyppivikoja.
Ilmamassamittari, em. öljyjäähdyttimen tiivisteet ja kampiakselin asentotunnistin menevät jokaisesta jossain vaiheessa, mutta nämä ovat halpoja ja helppoja korjauksia.
wiimax.fi
Vastaa Viestiin