Kyseessä MB 230,124 korinen vuosimallia 1990.
Ongelman laatu on että osa mittarivaloista on palanut samoten kaikki säätimissä olevat valot.Pitäisi vaihdella uusia lasikantapolttimoita mutta ei kiinnostaisi ensin irroitella vanhoja ja lähteä sitten lamppu kerrallaan metsästämään uusia kun voisi ostaa kaikki yhdellä kertaa jos vain tietäisi lamppujen mallin ja sen oleellisen asian että onko kaikki polttimot saman tehoisia?
Lisäksi jos jollain on näppärä niksi mittariston irroittamiseen niin kelpaisi kuulla ettei tarvitse niin montaa turhaa tuntia rämpiä osia irroitellen.
Kiittää hän vastauksista.
Pete
Mittarivalaistuksesta
Re: Mittarivalaistuksesta
Mittaristo irti kahdella koukulla vetäen tai ota vasen ilmasuutin irti ja sormet siitä vetäen ja oikea koukulla.
Nopeusmittarin vaijeri irti ja sitten se jo kääntyy että saa kaikki liittimet pois ja mittaristo on irti.
Sulakkeita,lämpöpaneelilla ...on erilaiset kuin mittaristossa.
Nopeusmittarin vaijeri irti ja sitten se jo kääntyy että saa kaikki liittimet pois ja mittaristo on irti.
Sulakkeita,lämpöpaneelilla ...on erilaiset kuin mittaristossa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mittarivalaistuksesta
Mittariston valaistus: 3W lasikantapolttimo, mallia T10, 2kpl. EI missään tapauksessa 5-Wattisia, koska ne sulattavat valojohtimet ja mittariston kuorenkin siinä ohessa
Kojelaudan polttimot: 0,4W lasikantapolttimo, mattapintainen, mallia T5.
Lämmityslaitteen ohjauspaneeli: lämpötilan säätörullille molemmille 1kpl, ja puhalluksen nopeuden ja suunnan säätökytkimille 1kpl molemmille. Yhteensä siis 4kpl.
Suulakkeille: Yksi jokaiseen, yhteensä siis 3kpl
Tuhkakupille: 1kpl
Automaattivaihteiston kulissille: 1kpl
Eli automaattivaihteisissa 2kpl 3W T10-mallisia ja 9kpl 0,4W T5-mallisia. Jotkut tosin tykkäävät käyttää 0,4-Wattisten sijaan 1,2-Wattisia. Ne saattavat olla tuhkakupille ja automaatin kulissille jopa oikeatkin, mutta noi himmeämmät kyllä kuuluvat noihin lämmityslaitteeseen liittyviin juttuihin.
Jos katkaisijoidenkin kaikki taustavalot ovat pimeänä, niin syyllinen saattaa olla mittariston takana oleva sulake, jonka hajoaminen pimentää keskikonsolista kaikki valot. Se on lampunkannan näköinen, punainen, se sulake siellä mittaristossa.
EDIT: Unohdin... Valokatkaisimessahan on yksi T5-kantainen polttimo, varmaan 1,2W takasumuvalon merkkivalona. Ja sitten sen valokatkaisimen ympäristön taustavalaistuksessa on myös yksi T5-mallinen polttimo. Se varmaan sais kanssa olla sen 0,4W.
Kojelaudan polttimot: 0,4W lasikantapolttimo, mattapintainen, mallia T5.
Lämmityslaitteen ohjauspaneeli: lämpötilan säätörullille molemmille 1kpl, ja puhalluksen nopeuden ja suunnan säätökytkimille 1kpl molemmille. Yhteensä siis 4kpl.
Suulakkeille: Yksi jokaiseen, yhteensä siis 3kpl
Tuhkakupille: 1kpl
Automaattivaihteiston kulissille: 1kpl
Eli automaattivaihteisissa 2kpl 3W T10-mallisia ja 9kpl 0,4W T5-mallisia. Jotkut tosin tykkäävät käyttää 0,4-Wattisten sijaan 1,2-Wattisia. Ne saattavat olla tuhkakupille ja automaatin kulissille jopa oikeatkin, mutta noi himmeämmät kyllä kuuluvat noihin lämmityslaitteeseen liittyviin juttuihin.
Jos katkaisijoidenkin kaikki taustavalot ovat pimeänä, niin syyllinen saattaa olla mittariston takana oleva sulake, jonka hajoaminen pimentää keskikonsolista kaikki valot. Se on lampunkannan näköinen, punainen, se sulake siellä mittaristossa.
EDIT: Unohdin... Valokatkaisimessahan on yksi T5-kantainen polttimo, varmaan 1,2W takasumuvalon merkkivalona. Ja sitten sen valokatkaisimen ympäristön taustavalaistuksessa on myös yksi T5-mallinen polttimo. Se varmaan sais kanssa olla sen 0,4W.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Mittarivalaistuksesta
jos uskaltaa naapurin puolella käydä
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=329508#329508

autodidakti