Mikä on vika, mikä aiheuttaja ja miksi. Käytin aamulla vaunua katsastuksessa, ettei vaan tuu kiire. Vetäsin sen konttorille ja takasin tullessa pikatielle ajettuani huomasin, ettei loota vaihda isommalle. Pysäytin, sammutin, käynnistin uudelleen ja kaikki toimi ok, kunnes 5 km jälkeen käännyin ja taas sama homma. Ajoin kotiin 4000 kiekkaa lasissa ja kahtelin lämpömittaria, niin se huiteli melkeen sadassa. Flekti ei lähtenyt vielä päälle. Taisin silloin pysähdyksissäkin kahtella, että lämmöt on korkeella, mutta flekti ei kuulosta huutavan.
Öljy haisi aika reilusti kajuuttaan tällä seikkailuretkellä. Muutaman kerran olen huomannut ja ihmetellyt, että auto ei heti tahdo jaksaa lähtä liikkeelle, kun pakkia iskee silmään. Kierroksia on saanut antaa reilusti, ennen kuin on suostunut laiskasti liikeelle. Kaikki on pelannut ok.
Kahteltiin herra Snakerockin Starilla, se sano, että ölppä voi olla niukilla. Kahtoi tikulla ja niinpä oli. Sitä ei siis ollut. Litra meni lisätessä. Tähän on vuosi sitten vaihdettu öljyt+suodatin liikkeessä. Sen liikkeen puh.no ei kyllä ollut käytössä, kun sinne koitin soittaa. Ois kiinnostanut, miten on vaihdettu ja onko sitä jotain venttiilipaketin liitintä samalla vaihdettu.
Eli miksi lämmöt oli korkeella? Johtuiko se öljyn vähyydestä ja miksi ei vaihtanut? Johtuiko se lämmöistä, vai öljyn vähyydestä? Vai johtuiko kaikki öljyn vähyydestä? Vai johtuiko lämmöt huonosta laatikon lämmönvaihtimesta tai jostain asioiden summasta? Tässähän on laatikon öljynjähytys sillä pikku mokkulalla moottorin päällä. Ei syylärillä tai erillisellä ilmajäähdyttimellä.
Kyselyikä, miksi, miksi?
Lämmöt 98, laatikko ei vaihda: syy<->seuraus?
Lämmöt 98, laatikko ei vaihda: syy<->seuraus?
C270 W203.216