w124 300d kierrokset ja ABS!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
janneee
Sisäänajossa
Sisäänajossa

w124 300d kierrokset ja ABS!!

Viesti Kirjoittaja janneee »

Morjens!

elikkäs auto on w124 300d -93 manuaali.

Auto on toiminut moitteetta vuoden verran mitä minulla on se ollut, mutta tänään alko kierrokset "hummaan" kylmänä ei mitään ongelmia mutta kun olen ajanu auton lämpimäks nii kierrokset jää pikkasen päälle, sit laskee jonku 20-30sek päästä. Kun se seisoo tyhjäkäynnillä niin välillä nousee itsekseen ja sit laskee..

Samalla alkoi kierrosmittari sekoileen. sanotaan että on piettää kierroksia siinä 2000rpm ja painauttaa kaasun pohjaan niin mittari käy ensin nollilla ja sit lähtee nousee sillain pomppien, ja kun ajelee ja on kierrokset päälä nii näkee sen liikkuvan pikkasen ku on veto päällä ??

Ja sit absit värkänny jonkin aikaa. välillä pelaa ja välillä ei :D kun net ei ole toiminassa ja ajaa esim monttuun tai isomman lumipallon yli nii alkaa taas toimia vähäsen aikaa..

kyselkää tarkemmin jos ette ymmärrä :D
janneee
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: w124 300d kierrokset ja ABS!!

Ja eikös näissä ollut se sähköinen hienosäätö kierroksille? .. Ainakin pumpun päässä on 2kpl liittimiä tais olla 2napasia..
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

YJ-rele akun takana ja sen sisällä piirilevyn juotokset?
janneee
Sisäänajossa
Sisäänajossa

kesällä olen tinaillu sen mutta pitää kokeilla "uudella"
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Vaihdoin hehkut 94:seen äskettäin. No purin sen johtosatsin joka on imusarjan alla ja sieltähän paljastu avonaista kuparijohdinta. Purin johtosatsia 5 ja 6 ympäristöstä aina rintapeltiin saakka. Uusin pahimmat johdot ja muille pistin ensin cleaneria/paineilmaa niskaan useampaakin kertaan.

Sit laitoin lakkaa monta monta kerosta ja ennen kun kuivu kokonaan niin pistin suojan takas paikoilleen.

Tuollainen johtosatsi osaa tehdä kiusaa ilmastoinnille EGR:lle ABS:lle jne. Mulla nyt ei ollu ongelmia mutta huomasin hehkuja vaihtaessani huonokuntoiset johdot. Olen miettiny et pitäiskö laittaa ostoilmoa ko. satsille ja korjata se ennen paikalleenlaittoa?
Vastaa Viestiin