w210 Tehot hukassa...
w210 Tehot hukassa...
Uljas johtotähteni (220 CDi -02) alkoi jällleen temppuilemaan. Tehot on aikalailla hukassa joskin kiertää kyllä aluksi yli kolme tonnia. Autohan teki saman jo kerran aikaisemmin, jolloin vika korjautui vääntämällä se surullisen kuuluisa imusarjan läppien akseli toiseen asentoon. Nyt akseli näyttäisi edelleen olevan samassa asennossa mutta aika tukkoista on meno. Tosin sitä akselia liikutellessa siinä ei hirveämmin vastusta tunnu. Kikkeri on hukassa, Epc lävähtää tauluun ku aikansa polkee, ja keittokin maistuu. Pitäisikö ongelmaa lähteä purkamaan sieltä imusarjan puolelta, vai onko jotain muuta vippaskonstia mikä kannattaisi vilkaista ennen moista projektia? Täältä selaillessani alkoi tulla ihan liikaa informaatiota ko. aiheesta. Joulutähti liikkuu täällä joensuun alueella ja kaikki vinkit, poislukien "vie veholle" tyyppiset ratkaisut otetaan mielellään vastaan.
Re: w210 Tehot hukassa...
Oliskohan läpät lähteneet irti ja tukkineet imukanavan. Helpoiten selviää kun ottaa imusarjan irti ja katsoo onko läpät vielä paikoillaan
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w210 Tehot hukassa...
Läppäakselilta pitäisi kyllä irroittaa se moottori vapaaksi hyrräämään ja sitten jumittaa se tanko..oliko se etu asentoon.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w210 Tehot hukassa...
jep
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w210 Tehot hukassa...
Jonnekin *:rin piuhan päähänJutku kirjoitti:Uljas johtotähteni (220 CDi -02) alkoi jällleen temppuilemaan. Tehot on aikalailla hukassa joskin kiertää kyllä aluksi yli kolme tonnia. Autohan teki saman jo kerran aikaisemmin, jolloin vika korjautui vääntämällä se surullisen kuuluisa imusarjan läppien akseli toiseen asentoon. Nyt akseli näyttäisi edelleen olevan samassa asennossa mutta aika tukkoista on meno. Tosin sitä akselia liikutellessa siinä ei hirveämmin vastusta tunnu. Kikkeri on hukassa, Epc lävähtää tauluun ku aikansa polkee, ja keittokin maistuu. Pitäisikö ongelmaa lähteä purkamaan sieltä imusarjan puolelta, vai onko jotain muuta vippaskonstia mikä kannattaisi vilkaista ennen moista projektia? Täältä selaillessani alkoi tulla ihan liikaa informaatiota ko. aiheesta. Joulutähti liikkuu täällä joensuun alueella ja kaikki vinkit, poislukien "vie veholle" tyyppiset ratkaisut otetaan mielellään vastaan.
ja tosiaan jos läpät ei ole toiminnassa varmistaa että läpät pysyy auki asennosa, niiten säätö moottori pääsee liikensä tekemään
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w210 Tehot hukassa...
Aikamoinen homma jos ottaisi läpät pois ja tukkisi hydrauliikkaliikkeestä saatavilla tuloilla reiät mutta jos läppä istui niin pitäähän se irroittaa silti..samalla putsaa imusarjan.
Täällä oli muuten ohjeet ja kuvat ja mitat tulille miten sen on joku tehnyt.
Täällä oli muuten ohjeet ja kuvat ja mitat tulille miten sen on joku tehnyt.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w210 Tehot hukassa...
Omassa turbon hukkaportin alipaineletku halki ja ei turbon paineita kattiilaan.. Nopea vilkaista. On laiska ainakin silloin.
Re: w210 Tehot hukassa...
Nyt on varalta yksi käytetty läppävikainen imusarja likoamassa, voi ryhtyä tutkiskelemaan sen läppien korjaamista/poistamista kunhan muilta kiireiltä ehtii.. Mutta mikä jäi askarruttamaan jatkoa ajatellen on että onko noiden läppien poistolla jotain merkitystäkin, kun ne sinne on kerran rakennettu, koska uusikaan osa ei kuitenkaan aivan maltaita maksa. Lähinnä koska tuo auto ei jouda seisomaan oikeastaan päivääkään, juuri ja juuri loppiaisena on mahdollista vilkaista sitä, ja jos se vika loppujen lopuksi on noissa läpissä, onko parempi laittaa sinne uutta osaa vai fixata vanhaa?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w210 Tehot hukassa...
Aiheesta on paljon juttua pitkin foorumiaJutku kirjoitti:Nyt on varalta yksi käytetty läppävikainen imusarja likoamassa, voi ryhtyä tutkiskelemaan sen läppien korjaamista/poistamista kunhan muilta kiireiltä ehtii.. Mutta mikä jäi askarruttamaan jatkoa ajatellen on että onko noiden läppien poistolla jotain merkitystäkin, kun ne sinne on kerran rakennettu, koska uusikaan osa ei kuitenkaan aivan maltaita maksa. Lähinnä koska tuo auto ei jouda seisomaan oikeastaan päivääkään, juuri ja juuri loppiaisena on mahdollista vilkaista sitä, ja jos se vika loppujen lopuksi on noissa läpissä, onko parempi laittaa sinne uutta osaa vai fixata vanhaa?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w210 Tehot hukassa...
No niin. Asia jopa etenee, vaihdoin tuon imusarjan, joka oli odotettua helpompi homma. Läpät oli kiinni, ja läppien akselin ja moottorin väliltä uupui jotain joka sitä akselia liikuttaa... Mutta itse läppäkoneisto oli ehjä. Karstaakaan ei juuri ollut, mutta eihän mittarissakaan ole kuin 400tKm. Kunhan kerkeän, väsään jonkinlaisen ilmotuksen jos joku haluaa ostaa sen vastaavaa projektia varten. Vika ei valitettavasti ilmeisesti ollut siinä, mutta onpahan puhdas imusarja, jospa sen joskus saa piuhan päähän. Tietääkö joku onko Joensuun alueella missään
mahdollisuutta saada sitä tehtyä viikonloppuisin?
mahdollisuutta saada sitä tehtyä viikonloppuisin?
Re: w210 Tehot hukassa...
Ongelma ratkesi yllättävän helposti ainakin toistaiseksi. Eli vaihtamalla tuon ahtimelta tulevan letkun päässä oleva pikkumötikkä (siis semmonen mihin tulee pari pientä letkua ja jokin sähköliitin) päikseen tuon öö egr:n? vastaavan kanssa. Nyt taas ahdin määrää tahdin ja kiihtymistä mitataan ihan sekuntikellolla.