Polvileikkauksesta pari päivää ja nyt pystyy jo hiukan liikehtimään. Pikku sykleissä hialsin ekana nelisatasella ja sitte kuussatasella tuon kopan, vielä karhunkielellä täytyy karhentaa noi ahtaat kulmakohdat, että väri tarttuu hyvin.
Jos siihen vaikka saisi värin huomenna ja lakan ylihuomenna.
makke190 kirjoitti:Hyvältä näyttää! Ei tuossa ite korissa ole paljoa maalattavaa pintaa ku kaikki luukut on irti
Totta tuo. Tietty kun vaihtaa väriä niin täytyy kaikki karmit, kynnykset, pokkaukset ja muut hankalat kohdat saada maaliin. Mutta uskoisin, että 1,5litralla tuosta selviän.
Aamusta lakkasin kopan. Tällä kertaa en ohentanut lakkaa ollenkaa vaan ihan sellaisenaan, että haihtuvia massojoa on vähemmän ja valumariski on pienempi.
Täysin tyytyväinen en ole pintaan. En saanu talliin tarpeeksi nopeasti lämpöä ja pinta tais keretä jähmätä applariksi. Noh mutta muutenkin vesihionta ja viimeistelylakkaus niin saa merssedes paksun lakkapinnan.
välihionta tehty tonnisella vesipaperilla ja lakattu aamulla. Ite oon ihan tyytyväinen vaikka muutama roska sieltä löytyykin. Ensimmäinen koko kopan maalaus omalta osaltani.
Tässä vertailukuvat.
Eka lakkapinta / välihionnan ja toisen lakan jälkeen
Seuraavaksi olisi jarrujen rakentelua. Kaikki jarrulinjat ovat uusia ja nyt puntaroin vanhojen juntaantuneiden satuloiden heivaamista ja Amg jarrujen asentamista. Koitin googlesta etsiskellä tietoa asiasta ja jenkkifoorumilla meinasivat, että s55 sekä cl55 jarruosat menisivät suoraan tuohon w140 koppaan.
Toisaalta, kun selailee noiden amg satuloiden hintoja niiin alkaa päätä särkemään. Onko foorumilla tietoa noiden jarruosien sopivuuksista mallista toiseen
Itse oon käyttänyt ihan Motonestista ostettuja Simonssin laippoja. Ja niihin kun vielä hitsaa mutterit niin vaihto on aijan koittaessa nopea ja vaivaton. Tosin edellisessä kesä-autossa ja tuossa käyttis-Audissa en ole jaksanut alkaa möyriä maata vasten ja oon fuulannut kylmät katit viinaseoksella HC:t alle rajojen.
Nykyiset... '14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus... '07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6 ...Ja pienet sille!
Täytyy käydä arkien tultua hakemassa putkitarvikkeita. Mahtaisko joku osata auttaa tuon takakontin lukkohässäkän kanssa. Olen onnistunut poistamaan purkukuvat ja en muista tarkalleen, että mihin mikäkin kalikka kuuluu?
Kasailin noita sisustan sähköjä sekä verhoiluja, takatilan kattovalaisinta kiinnittäessä tuli vastaan antenninreikä jossa ilmeisesti on keskuslukituksen antenni.
Purin vanhan antenin sisustan pois ja siirrin ne uuden "hainevä" antennin sisälle josta luonnollisesti poistin radioantennin.
Omaan silmään ilme muuttui oikeaan suuntaan.
Paitsi kun nyt katsoo kuvista niin näyttää ihan kiinaveljen palleilta.
Asiallinen projekti ja etenkin toteutus Tuli luettuu nyt läpi kunnolla tämäkin
Fiksumpi on toi evä antennikin kun toi tappi tossa kattopellissä.. itekkin ois pitäny noin toteuttaa ennemin toi kun laittaa reikä umpee, kun joka myllytyksen jälkeen se kuitenkin tulee näkyviin.. Mistä toi evä muuten on?
Kiviranta kirjoitti:Asiallinen projekti ja etenkin toteutus Tuli luettuu nyt läpi kunnolla tämäkin
Fiksumpi on toi evä antennikin kun toi tappi tossa kattopellissä.. itekkin ois pitäny noin toteuttaa ennemin toi kun laittaa reikä umpee, kun joka myllytyksen jälkeen se kuitenkin tulee näkyviin.. Mistä toi evä muuten on?
Kiitoksia. Palautetta on aina mukava saada, varsinkin positiivista.
Evän bongasin motonetistä hintaan 23,9€. Selailin netistä kaikenlaisia evävaihtoehtoja ja mielestäni tuo istui parhaiten ja oli valmiiksi kiiltävän musta.
Mitään mulllistavaa ei ole tapahtunut mutta hiukan listoja, tiivisteitä ja kromeja laitellu kiinni. Korjasin myös rikki olleen taustapeilin ja kiillotin tuon keskikonsolin sytykkeen.
Seuraavaksi olisi vuorossa lasin liimaus mutta tajusin vasta tänään tilata uudet kromilistan kiinnitysklipsut.
Huomasin myös, että Raisioon oli tullut Kl-varaosa.
Voi videopeli minkä teki. Osa johon olen luultavasti käyttänyt eniten aikaa tässä projektissa, meni vituiksi. Painoin peiliensäätönamiskan alhaaltapäin kiinni ja se korkkas viilun. Noh, täytynee käyttää vielä vähän lisää aikaa...
Puhaltelin myös ruosteet pois noista takalasien nostimista ja takaluukun kannen alareunasta. Ihmettelen, että miten moottoreissa on riittänyt voima nostaa laseja kun liukurullien urat on todella karheassa ruosteessa.. Hion vielä puhallusrajojen reunat loiviksi ja karhennan kauttaaltaan jonka jälkeen epoksi ja lakka päälle. Lakka sen takia, että se kestää hieman enemmän hankausta.
Huomenna jos on kuiva keli ja aikaa riittää niin hitsaan konepellillee grillin ja puhallan siitä merkin ympäryksen joka on ottanut hieman ruostetta.
Viimeksi muokannut Ilmaister, Pe 10.01.2014 17:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.