Takaniskatuet, alipaineella vai sähköllä?
Takaniskatuet, alipaineella vai sähköllä?
Kysyisin viisaammilta, että toimivatko takaniskatuet alipaineella vai sähköllä?
Minulla on siis nappi kojelaudassa josta painamalla niskatuet heilahtaa hattuhyllylle.
Pitäisikö niiden myös nousta napista painamalla?
Minulla on siis nappi kojelaudassa josta painamalla niskatuet heilahtaa hattuhyllylle.
Pitäisikö niiden myös nousta napista painamalla?
niskatuista
Moro !
Ei nouse ylös, ainoastaan laskee....
Toimii alipaineella, ainakin W202:ssa moottorin oltava käynnissä -> käyttää moottorin alipainetta. Lukot taas omalla alipainepumpulla
Ei nouse ylös, ainoastaan laskee....
Toimii alipaineella, ainakin W202:ssa moottorin oltava käynnissä -> käyttää moottorin alipainetta. Lukot taas omalla alipainepumpulla
MB C180 vm -95
Re: niskatuista
Satuin löytämään takaistuimen alta alipainepumpun joka on näköjään noille takaniskatuille. Ei siis käytä moottorin alipainetta ainakaan tässä 124:ssä.ttiikeri kirjoitti:Moro !
Ei nouse ylös, ainoastaan laskee....
Toimii alipaineella, ainakin W202:ssa moottorin oltava käynnissä -> käyttää moottorin alipainetta. Lukot taas omalla alipainepumpulla
Re: niskatuista
Taitaa tuo pumppu olla pää-asiassa keskuslukolle, niskatuet ei taida toimia jos ei ole kone käynnissä, eli moottorilta ottaa alipaineen .jouni74 kirjoitti:Satuin löytämään takaistuimen alta alipainepumpun joka on näköjään noille takaniskatuille. Ei siis käytä moottorin alipainetta ainakaan tässä 124:ssä.ttiikeri kirjoitti:Moro !
Ei nouse ylös, ainoastaan laskee....
Toimii alipaineella, ainakin W202:ssa moottorin oltava käynnissä -> käyttää moottorin alipainetta. Lukot taas omalla alipainepumpulla
Re: niskatuista
Mulla ei ole keskuslukkoa ja siihen lootaan tulee vain virtajohto edestä sekä menee letkut pelkästään niskatuille. Moottorille asti ei mene letkuja, vain tuohon pumppuun penkin alla.Mauri H. kirjoitti:Taitaa tuo pumppu olla pää-asiassa keskuslukolle, niskatuet ei taida toimia jos ei ole kone käynnissä, eli moottorilta ottaa alipaineen .jouni74 kirjoitti:Satuin löytämään takaistuimen alta alipainepumpun joka on näköjään noille takaniskatuille. Ei siis käytä moottorin alipainetta ainakaan tässä 124:ssä.ttiikeri kirjoitti:Moro !
Ei nouse ylös, ainoastaan laskee....
Toimii alipaineella, ainakin W202:ssa moottorin oltava käynnissä -> käyttää moottorin alipainetta. Lukot taas omalla alipainepumpulla
Re: niskatuista
Keskuslukitus oli vakiovaruste alusta lähtien W124:ssä.jouni74 kirjoitti: Mulla ei ole keskuslukkoa
Ainakin suomi-malleissa.
Re: niskatuista
Älkää nyt hulluja höpiskö. Keskuslukko tuli vakiona w124- malliin vasta vuodesta -88 lähtien eikä mun -87 mallissa sitä vielä ole, ei tosin kyllä niitä alipainetoimisia takapääntukiakaan.raul kirjoitti:Keskuslukitus oli vakiovaruste alusta lähtien W124:ssä.
Ainakin suomi-malleissa.
W124 200E -89
W124 200D T6 -87
W124 200D T6 -87
Niin, tuli mieleen, että mitenköhän on niiden autojen laita, joita taksimiehet vielä W124:nkin aikoina kävivät suoraan Saksasta hakemassa?raul kirjoitti:Sittenhän tuo -85 esite suorastaan valehtelee
En muuten tiedä vaikuttaako asiaan se että sulla on taximalli....
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Mielenkiintoinen kysymys... Tuskin niissä ainakaan 529 vientikoodia on, kun kerran ei autoa oikein mihinkään toimitettu? Täytyypä tässä kysellä jos ois joku tuttu ottanut osaa taksiralliin.Timo L. kirjoitti:Niin, tuli mieleen, että mitenköhän on niiden autojen laita, joita taksimiehet vielä W124:nkin aikoina kävivät suoraan Saksasta hakemassa?raul kirjoitti:Sittenhän tuo -85 esite suorastaan valehtelee
En muuten tiedä vaikuttaako asiaan se että sulla on taximalli....
Ei sulla yhtään sellasta autoa ole tiedossa?
Tuohon taximalli/siviilimallikeskusteluun en osaa ottaa kantaa, mutta ainakin Tuulilasi 5/85 listaa koeajamansa 200 kaasutinmallin lisävarustelistalla keskuslukon hintaan 3300 mk. Lisäksi muistelen lukeneeni jostain pari vuotta sitten saamastani mainoksesta, jossa listattiin Mersun uusia malleja ja teknisiä edistysaskeleita, että keskuslukko on ollut vakiovaruste vuodesta -88 lähtien, tosin tässä viitattiin kaikkiin malleihin. TM:n 200D:n koeajoartikkelista minulta puuttuvat tekniset tiedot, joten siitä ei ollut apua tähän dilemmaan.
W124 200E -89
W124 200D T6 -87
W124 200D T6 -87
Isäukolla oli aikanaan w124 200d vuodelta 88, ja autossa ei ainakaan ollut keskuslukkoa. Auto oli uutena ostettu taksiksi ja muistaakseni oli rekisteröity alkuvuodesta 88. Niin ja varmuudella vehon maahantuoma. muistan tuon keskuslukon puuttumattomuuden hyvin kun aikanaan siihen itse keskuslukkoa asenneltiin...
missäköhän mahtaa tuokin auto tällä hetkellä kulkea ( jos yleensäkään enää kulkee mihinkään)
missäköhän mahtaa tuokin auto tällä hetkellä kulkea ( jos yleensäkään enää kulkee mihinkään)
Ja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni...
TM:n listassa mainitaan keskuslukko vakiovarusteeksi.IP kirjoitti:TM:n 200D:n koeajoartikkelista minulta puuttuvat tekniset tiedot, joten siitä ei ollut apua tähän dilemmaan.
Mutta ei se mitään, tyydyn vastaukseen, että se olikin lisävaruste.
Voihan olla, että maahantuojan kanssa olisi käyty keskusteluja, että keskuslukitus olisi saatu suomimalleihin vakioksi, mutta loppuenlopuksi niin ei käynytkään.
Re: Takaniskatuet, alipaineella vai sähköllä?
W140 600SE vm91 laskee ja nousee napista ja toimii vaikka kone ei käy
Mua on myös kummastuttanut keskuslukko asia. Kun autoni ostin, myyjä sanoi ettei siinä ole keskuslukitusta. Itsestä kyllä tuntuu hölmöltä jos näin on, sillä eihän esim. takaovia saa auki muuten kuin sisäkahvasta vetämällä, koska eihän lukkonupeista saa otetta kun ne on semmoset suippokärkiset jotka painuu sinne ja syvälle
Tai voihan tuossa olla keskuslukitus, mutta jos se onkin hajalla...en minä näistä asioista tajua ihan mittää..

[url=http://img.photobucket.com/albums/v480/mese/Kuva043.jpg]Nissan 200sx -93[/url]
[url=http://img.photobucket.com/albums/v480/mese/IMG_0178.jpg]VW Golf Cabriolet -80[/url]
Fiat 127 -78
Perheessä lisäksi [url=http://img.photobucket.com/albums/v480/mese/Kuva006.jpg]MB C 200 CDI -00[/url]
Ex [url=http://img.photobucket.com/albums/v480/mese/IMG_2306.jpg]MB 260EA -87[/url]
[url=http://img.photobucket.com/albums/v480/mese/IMG_0178.jpg]VW Golf Cabriolet -80[/url]
Fiat 127 -78
Perheessä lisäksi [url=http://img.photobucket.com/albums/v480/mese/Kuva006.jpg]MB C 200 CDI -00[/url]
Ex [url=http://img.photobucket.com/albums/v480/mese/IMG_2306.jpg]MB 260EA -87[/url]
Toisaalta mielestäni on helpompi avata lukko siitä kahvasta vetämällä, jos vertaan kokemuksiin muun merkkisistä keskuslukottomista autoista.
Monesti se lukkonuppi on jäykkä, hankalan muotoinen ja siitä ei saa kunnon otetta...eli parempi näin.
Näin sitä yritetään uskotella itselle ettei sitä keskuslukkoa tarvi ollakkaan
Monesti se lukkonuppi on jäykkä, hankalan muotoinen ja siitä ei saa kunnon otetta...eli parempi näin.
Näin sitä yritetään uskotella itselle ettei sitä keskuslukkoa tarvi ollakkaan
