Vanteet + alusta W124...
Re: Vanteet + alusta W124...
Ite laittasin eteen 205/35 ja taakse 215/35 kumit. Makuasioita.
Ja kyllähän h&r laatutavaraa ovat.
Ja kyllähän h&r laatutavaraa ovat.
Käyttis: W202 220D -94
EX: C124 230 -88
EX: C124 230 -88
Re: Vanteet + alusta W124...
Paljonko on tuolla -35 jousisetillä kaaresta vanteen keskiöön?! Kun itellä on joku jousisetti alla, eikä ole tietoa, että mikä sarja se on. Ja tällä hetkellä kaaresta napaan ~32cm. Alaspäin pitäisi saada tiputettua ja pitäis tietää että onko siellä nyt -35 vai -55 sarja. 

-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Re: Vanteet + alusta W124...
Tuohon vaikuttaa niin moni asia että hankala sanoa mitkä on. Mikkä kumet sielä on, vanhat ja kuoleentuneet jouset jne.Choke kirjoitti:Paljonko on tuolla -35 jousisetillä kaaresta vanteen keskiöön?! Kun itellä on joku jousisetti alla, eikä ole tietoa, että mikä sarja se on. Ja tällä hetkellä kaaresta napaan ~32cm. Alaspäin pitäisi saada tiputettua ja pitäis tietää että onko siellä nyt -35 vai -55 sarja.
Mulla on -55 ja itse omin pikkukätösin rälläkällä lyhennetyt kolmosen kumit(


Onko sillä edes mitään merkitystä mikkä sielä on jos ales päin haluaa? Rälläkkä käteen ja madaltamaan..
W124 300D 94
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Re: Vanteet + alusta W124...
Ku tarkotus olis olla laikkaamatta noita jousia. Mut se olis nyt taas se helpoin, nopein ja halvin keino
saishan sen sit kohoteltua kumeilla takasin talvivanteita varten.

-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Re: Vanteet + alusta W124...
mitä s sillä myyntilukemalla teet? -35 vai -55. Se on iha sen mukaan vaihteleva luku että mitkä varusteet autossa on. Ei sillä ole yhtään mitään oikeata virkaa. Se numero on lähinnä sitä varten että tietää että tämä madaltaa enemmän kuin vakio, mutta tämä toinen madaltaa sitäkin enemmän.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Vanteet + alusta W124...
Mimmosellahan rengastuksella sais w124 pyörimään 8x16 et20 vanteet ?
-w124 300dt/om606st
-w201 200d
-w201 250dt
-w201 200d
-w201 250dt
Re: Vanteet + alusta W124...
Sama kysymys kun ylläolevalla , mutta vanteet 18x8 et 20.. Väyrysessä pyöri ainaki helposti 225/40 profiililla.. Tällä hetkellä ei oo renkaita vanteilla niin paha sovitella..
W906 315cdi -08 520tkm ja kovaa mennää 176hp 390nm
Lolvo v70 2.5t
Ex;
S203 270cdiA Avantgarde -05
w124 300d turbotettu
Lolvo v70 2.5t
Ex;
S203 270cdiA Avantgarde -05
w124 300d turbotettu
Re: Vanteet + alusta W124...
itellä keulassa 215/40 8,5"x18" ET15 pokkaukset käännetty ylös,mutta keula aika matalalla nii kyllä ottaa kaariin tietyissä tilanteissa kiinni.näkee kyllä kaarista et renkaat tehny lisää tilaa
oikeanpuolen eturengas ois hyvä olla säädettynä keskelle,koska ottaa herkästi lokasuojaan kiinni etupuolelta ainaki omassa autossa.

S124 230TE ex
S124 E250TDA 20V
S123 300TEA
S124 E250TDA 20V
S123 300TEA
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ma 24.06.2013 13:35
Re: Vanteet + alusta W124...
Mitenkä onko tietoo näkyykö tuv lapussa jousien madallus ? mulla itellä lappu mutta tietoa ei missä ja pitäisi saada leimattua, ehtiä pitää, itellä jouset jotka madaltaa 25/30 ja arvelin jos rälläkkää näyttäs niille jousille mutta ongelma on että näkyykö siinä lappusessa jousien madallus tai jousien pituus ?? tietysti jos jollakin sattuisi olemaan tontimpi sarja ja haluaa vähemmän madaltavat nii voi ehdottaa vaihtoo ?
Re: Vanteet + alusta W124...
124 ei tarvii tuv lappua
Re: Vanteet + alusta W124...
Kattelin vähä tarkemmin noita vanteita niin ne onkin 18x8.5 et 30.nemb kirjoitti:Sama kysymys kun ylläolevalla , mutta vanteet 18x8 et 20.. Väyrysessä pyöri ainaki helposti 225/40 profiililla.. Tällä hetkellä ei oo renkaita vanteilla niin paha sovitella..
W906 315cdi -08 520tkm ja kovaa mennää 176hp 390nm
Lolvo v70 2.5t
Ex;
S203 270cdiA Avantgarde -05
w124 300d turbotettu
Lolvo v70 2.5t
Ex;
S203 270cdiA Avantgarde -05
w124 300d turbotettu
Re: Vanteet + alusta W124...
Mitkä iskarit S124 taakse korvaamaan vakiot??
Joku edelline omistaja purkanu kaikki tasonsäätö hilppeet pois ja nyt paikallaan jotku hiacen etuiskarit.
Pitäs vaa saaja autua vähä maanläheisemmäksi ja ei nuilla kepeillä onnistu, Ovat sen verta pitkät.
Nyt kierros napattu jousista pois ja pohjaa iskarit jo tosi helposti.
Kai sinne joku on joskus jotain laittanu?? Elikkä vähä lyhyempi iskari ois hakusesa.
Joku edelline omistaja purkanu kaikki tasonsäätö hilppeet pois ja nyt paikallaan jotku hiacen etuiskarit.
Pitäs vaa saaja autua vähä maanläheisemmäksi ja ei nuilla kepeillä onnistu, Ovat sen verta pitkät.
Nyt kierros napattu jousista pois ja pohjaa iskarit jo tosi helposti.
Kai sinne joku on joskus jotain laittanu?? Elikkä vähä lyhyempi iskari ois hakusesa.

Re: Vanteet + alusta W124...
Hei onkohan jollain mahdollisesti omassa tai onko kokeillut meneekö w124 taakse 17x10,5 vanne? Renkaaksi 225/30
W211 400cdi 2003
W124 300 td 1995
W124 300 td 1995
Re: Vanteet + alusta W124...
ei sen renkaan tarvi olla 225/30. se voi hyvin olla 225/40. Vanne menee kun vähän muokkaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Vanteet + alusta W124...
Kokemuksia ? Siis meinasin mitä sinne joutuu muokata?Sergey kirjoitti:ei sen renkaan tarvi olla 225/30. se voi hyvin olla 225/40. Vanne menee kun vähän muokkaa.
W211 400cdi 2003
W124 300 td 1995
W124 300 td 1995
Re: Vanteet + alusta W124...
no nyt on sergey vähän aamutuimaan ollut jäissä... 225-30 ja 225-40 ovat 17" koossa semmoisia renkaita jota ei ole / ei enää tehdä.
Jos se kentissä pitää olla niin joku 225-35 tai 245-35 on ne koot jolla kannattaa lähtee yrittää. Ja ET tarvii tietysti olla kans sinneppäin , joku 10.5 et 5 voi olla täysin utopiaa saada sinne. Camberit kohilleen, kaaren pokkaus/poisto ja sopivat renkaat + korkeus niin homma voi onnistua.
Jos se kentissä pitää olla niin joku 225-35 tai 245-35 on ne koot jolla kannattaa lähtee yrittää. Ja ET tarvii tietysti olla kans sinneppäin , joku 10.5 et 5 voi olla täysin utopiaa saada sinne. Camberit kohilleen, kaaren pokkaus/poisto ja sopivat renkaat + korkeus niin homma voi onnistua.
Re: Vanteet + alusta W124...
Muuuh! joo tosiaan tarkoitus oli kirjotella 235/40/17
Sellainen oli kaverilla W124 alla 10.5" leveällä vanteella. Siel ei ole yhtää pelivaraa, ET on oltava just eikä melkeen ja kaikki taikatemput lokarien ja camberien kanssa tehty.
EDIT: edessä oli 215/45/17 ko. autossa 9" vanteella.
EDIT2: Muistaakseni sekin takavanne/rengas vähän raapi toisinaan...

EDIT: edessä oli 215/45/17 ko. autossa 9" vanteella.
EDIT2: Muistaakseni sekin takavanne/rengas vähän raapi toisinaan...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Vanteet + alusta W124...
Tuninkivinkki! tuota S124 kun rapellan ja vaihdoin siihen väyrysestä takakynkän, niin huomasin että väykyn napa tulee suunillee kymmeninsen milliä ulommas kuin 124 oma. Pitää vain vähän säveltää kun on erivahvuiset pultit. Lisäksi aurauskulmansäätötanko on n. 5cm liian pitkä, mutta w202 tanko pitäisi olla sopiva.
Eli lankkuun väykyn hilut, ni saa n 20mm enemmän taakse raideleveyttä.
Eli lankkuun väykyn hilut, ni saa n 20mm enemmän taakse raideleveyttä.
Viimeksi muokannut Sergey, Pe 10.01.2014 19:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Vanteet + alusta W124...
Tuohan on Factory Tuning/OEM TuningSergey kirjoitti:Tuninkivinkki! tuota S124 kun rapellan ja vaihdoin siihen väyrysestä takanavan, niin huomasin että väykyn napa tulee suunillee kymmeninsen milliä ulommas kuin 124 oma. Pitää vain vähän säveltää kun on erivahvuiset pultit. Lisäksi aurauskulmansäätötanko on n. 5cm liian pitkä, mutta w202 tanko pitäisi olla sopiva.
Eli lankkuun väykyn navat, ni saa n 20mm enemmän taakse raideleveyttä.


Siis mitä pulteista, eiks väyrysessä ole 12 mm

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Vanteet + alusta W124...
editoin vähä äskeistä viestiä tarkemmaksi.
Vetarista en vielä tiedä.
Karra, siis esim. cambertanko/pultti ei sovi väyryseen kun on eri vahvuinen. 124 on isompi reikä, se holkki ei mahdu väyrysen reikään.
Vetarista en vielä tiedä.
Karra, siis esim. cambertanko/pultti ei sovi väyryseen kun on eri vahvuinen. 124 on isompi reikä, se holkki ei mahdu väyrysen reikään.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ma 24.06.2013 13:35
Re: Vanteet + alusta W124...
Mitenkäpaljo pystyy peltivanteita leventämään taakse ja eteen ? tarkotuksena oli kääntää peltivanteet ja vevissää sisään päin, mitä mieltä ootte kannattasko keskiön olla vakiopaikalla ja levittäää vaan ulospäi vanteita ja miten paljo että ei tarviis hirveemmin mankeloida kaaria ?
Re: Vanteet + alusta W124...
no levität tuuman ulos niin ei tarvi tehä mitää autolle.
EDIT. Itselleni tulee 7x15et25 eteen ja taakse herättelin toiveita 8.5x15et5 Renkaiksi ihan peruskokoa eteen 195/65/15... mutta nastarenkaan löytäminen tuohon sopivana onkin haasteellista. Kitkana löytyis sopivan levyistä ja korkuista. Vaan luultavastihan se joutaa 195 venähtämään sit.
EDIT. Itselleni tulee 7x15et25 eteen ja taakse herättelin toiveita 8.5x15et5 Renkaiksi ihan peruskokoa eteen 195/65/15... mutta nastarenkaan löytäminen tuohon sopivana onkin haasteellista. Kitkana löytyis sopivan levyistä ja korkuista. Vaan luultavastihan se joutaa 195 venähtämään sit.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Vanteet + alusta W124...
Tekeekö mitään w124 ta technix alustalla uutena, onko kivireki ja kauan kestää? Vaiko parempi ostaa samaan hintaan pelkät paremman merkin jouset?
Re: Vanteet + alusta W124...
Eikö oo kellään kokemuksia? Hyvään hintaan lähtis ta technix alusta -45, pari kymppiä kalliimpi kuin H&r, eibach tms pelkät jouset, jotka joutuis vakio iskareille laittamaan. Kummalla yhdistelmällä paskempi? Onko tuo ta-technix kuinka pintakova?
Re: Vanteet + alusta W124...
oisko kellään r129/ w124 4matic etu iskarin yläpäänkumin päälle tulevan alumiini palasen varaosa numeroa?
ois tarkotus coupeen laittaa nuo. kumit löyty helposti mutta niiden alumiinipalasten numeroa en oo löytänyt
ois tarkotus coupeen laittaa nuo. kumit löyty helposti mutta niiden alumiinipalasten numeroa en oo löytänyt
Viimeksi muokannut jukkis., To 27.02.2014 20:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Vanteet + alusta W124...
itse itselleni vastaten.
A 129 323 05 32
A 129 323 05 32
Re: Vanteet + alusta W124...
Mitkä madallusjouset taakse sedan 124, jotka toimisivat myös kuorman kanssa? Nykyinen setti takana on Fk -40mm jouset 1.5 kierrosta rälläköitynä, Bilstein Sprint-iskarit ja sopivaan mittaan lyhennetyt pohjaanlyöntikumit. Etupää toimii tuolla setillä hyvin, mutta takapää on ongelma. Pari aikuista miestä tai täysi tankki ja kontissa esim. matkatavarat niin aivan liian löysäksi menee takapää. Miten toimisi Eibach-, H&R- tai esim. isokoneisen mersun kuorma/taxi-jouset? Maavara on mallia matala ja vanteet tulevat ulos kaaresta, joten jouset saisivat olla jäykät. Kaikki muu on parin vuoden aikana säädetty toimimaan keskenään, mutta löysät takajouset aiheuttaa ongelmia. Tarkoituksena olisi pitää tuo nykyinen korkeus, joten varmaan jokainen jousi vaihtoehto tarvitsee rälläköintiä.
S211 320cdi Avantgarde -04
ex W201 2.0 -89
ex W124 E200 -94
ex W201 2.0 -89
ex W124 E200 -94
Re: Vanteet + alusta W124...
Millä et:llä w124:seen istuisi hyvin ko. setti; 8x17 205/40 ja 9,5x17 225/35.? Adaptereita löytyisi itseltä 40mm, 20mm, 25mm ja 15mm. Sovittamaan en ole päässyt kun vanteissa pieni keskireikä, täytyy sorvata tai ostaa adapterit ilman 66.6 keskitysrengasta. Mutta nyt täytyisi tietää, mitkä olisi w124:ssa sopivat et luvut? Luulen että 21-26 on Aika pieni et vakiokaarilla ja madalluksella? Onko ne jotain 3:lla alkavaa ne sopivat?