Onnin rojektit--->606

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1605
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Onnin rojektit--->606

Viesti Kirjoittaja aziz »

Onko sulla tuossa imuilmalle lämpömittaria, ois kiinnostavaa tietää mitenkä vesicooleri toimii tuossa käytössä. Vertailu on tosin melko turhaa tavallisiin kadun tallaajiin, koska systeemit on niin erilaiset.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Onnin rojektit--->606

Viesti Kirjoittaja Onpha »

aziz kirjoitti:Onko sulla tuossa imuilmalle lämpömittaria, ois kiinnostavaa tietää mitenkä vesicooleri toimii tuossa käytössä. Vertailu on tosin melko turhaa tavallisiin kadun tallaajiin, koska systeemit on niin erilaiset.

Lämpö riippui paljon kelistä, mutta aikalailla 30-50 oikein pitkää hankausta kun oli niin kävi korkeimmillaan muistaakseni 70, Pitää myös muistaa, että kun ahdetaan yli kolmea niin lämpöä tulee reilusti enempi
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Onnin rojektit--->606

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Onpha kirjoitti:
aziz kirjoitti:Onko sulla tuossa imuilmalle lämpömittaria, ois kiinnostavaa tietää mitenkä vesicooleri toimii tuossa käytössä. Vertailu on tosin melko turhaa tavallisiin kadun tallaajiin, koska systeemit on niin erilaiset.

Lämpö riippui paljon kelistä, mutta aikalailla 30-50 oikein pitkää hankausta kun oli niin kävi korkeimmillaan muistaakseni 70, Pitää myös muistaa, että kun ahdetaan yli kolmea niin lämpöä tulee reilusti enempi
Melkosen korkealla käy,
Hukku jo paineesta tulevaa hyötyä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Onnin rojektit--->606

Viesti Kirjoittaja Onpha »

CDI203 kirjoitti:
Onpha kirjoitti:
aziz kirjoitti:Onko sulla tuossa imuilmalle lämpömittaria, ois kiinnostavaa tietää mitenkä vesicooleri toimii tuossa käytössä. Vertailu on tosin melko turhaa tavallisiin kadun tallaajiin, koska systeemit on niin erilaiset.

Lämpö riippui paljon kelistä, mutta aikalailla 30-50 oikein pitkää hankausta kun oli niin kävi korkeimmillaan muistaakseni 70, Pitää myös muistaa, että kun ahdetaan yli kolmea niin lämpöä tulee reilusti enempi
Melkosen korkealla käy,
Hukku jo paineesta tulevaa hyötyä
Näitä pitää ensi kesänä seurailla ja katsoa mitä tapahtuu kun kokoonpano muuttuu taas täysin.. lisää ja lisää, poishan ei oteta kuin peltiä.

Ei ole kerjennyt kuvia viime aikoina lisäilemään, vaikka jotain on tapahtunutkin..

Eli muutoksiksi tulee

-Toinen ahdin
-3D malli keulasta ja mcpherson muualle
-yksi välijäähy lisää
-hiilikuitu etulokarit, konepelti ja puskuri
-lyhyemmät välitykset

Saas nähä pureskellaanko liika isoa palaa, nähdään messuilla! :D
-
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Re: Onnin rojektit--->606

Viesti Kirjoittaja norsu »

Höh, noin pätevät jätkät tekee tämänkin muutoksen oikea käsi selän takana. :D

Hyvä siitä tulee.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Onnin rojektit--->606

Viesti Kirjoittaja Onpha »

norsu kirjoitti:Höh, noin pätevät jätkät tekee tämänkin muutoksen oikea käsi selän takana. :D

Hyvä siitä tulee.

Kyllä tätä touhua kutsutaan lähinnä arvailuks :D

3D malli jouluks valmiiks ja uus tiggi tilailtu pari viikkoa sitten, toivottavasti tulis enne joulua ni sais sarjat ja ahtoputket nippuun..

Aloteltiin hommia tossa vähän, hiukka osviittaa tapahtumista (kameraa ja kuvaustaitoja sais kans päivittää):

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Onnin rojektit--->606

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Video kooste viime kesän sutinoista pitäis kanssa valmistua tässä lähipäivinä kun materiaali lähti osaaviin käsiin omien räpylöiden tehdessä vain hirveyksiä..

Ja Tammikuun Tuning.fi lehden numerossa tulee juttu auton räpellyksistä.
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
94zip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: To 07.02.2013 17:31
Paikkakunta: Porvoo

Re: Onnin rojektit--->606

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Onpha kirjoitti:Video kooste viime kesän sutinoista pitäis kanssa valmistua tässä lähipäivinä kun materiaali lähti osaaviin käsiin omien räpylöiden tehdessä vain hirveyksiä..

Ja Tammikuun Tuning.fi lehden numerossa tulee juttu auton räpellyksistä.

Pitää melkein käydä ostamassa vaikka yleensä jätän hyllyyn :)
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Onnin rojektit--->606

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mistäs tuo välijäähdytin tuli ja mitkä on kennon strategiset mitat, näyttäisi passelilta minullekin...vai onko mittatilauskamaa ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Onnin rojektit--->606

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

veskola kirjoitti:Mistäs tuo välijäähdytin tuli ja mitkä on kennon strategiset mitat, näyttäisi passelilta minullekin...vai onko mittatilauskamaa ?
Tais tulla muotonsa ko tallin pöydällä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Onnin rojektit--->606

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Mittatilaus on kyllä vieras sana, nää mitat tulee hihasta ja wurthin rullamitasta.. Mut toi on kyllä joku valmis mitä pitää kyl vielä vähä jatkojalostaa hdi clampeilla ja isommilla lähdöillä. Ebay on helppo paikka!
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Onnin rojektit--->606

Viesti Kirjoittaja veskola »

Lähinnä siis kiinnosti mistä kiinanpöljän tekeleestä saa rälläköityä suunnilleen tollasen kennon irti, mihin voi sitten itse hitsata halutut päädyt, vai tilattiinko kenno jonkin pullinkiporukan kanssa jostakin kennotehtaalta mittatilaustyönä...toki ymmärrän ettei siinä ole kaikki ollut valmiina plug and play :D

Tuo ebay vähän ärsyttää kun sitä selaamalla menee monta tuntia aikaa, ja usein tulee pelkkiä huteja. Kokeiltu on...


...kai se siis on 10cm paksu kuten kuvasta näyttäisi ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Onnin rojektit--->606

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Väittäsin et kiinanpöljät on kovia touhuumaan kun saavat vaan kopioitavaks kunnon kapinetta.. Monesti pääsee helpoimmalla kun löytää vaan suurinpiirtein sopivan kennon ja tiggaa niihin esim erikokoset lähdöt.

http://www.ebay.co.uk/itm/TOYOTA-MR2-SI ... 1c231fd42c" onclick="window.open(this.href);return false;

Ei se niin vaikeeta oo ku selaa vaa..
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Onnin rojektit--->606

Viesti Kirjoittaja veskola »

Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Onnin rojektit--->606

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tuossa se kohtalaisen hyvä kapistus

(mistä olikin joskus juttua)
http://www.youtube.com/watch?v=fuWoodfjCFU" onclick="window.open(this.href);return false;
tuolla tulee billet siipiä missä ei turhia työstö/murtuman alku pistetä ole
näkyvissä mitä nissä monesti näkyy
kertoili kaveri
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: Onnin rojektit--->606

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Tuollaisia CNC-työstökoneita tuli ensimmäisen kerran vastaan 30-vuotta sitten. :angel: Tuosta työstötarkkuudesta on vielä pitkä matka siihen, ennenkuin murtumismekaniikan alkusärö on poissuljettu....vaatii monessa tapauksessa paljon jälkityöstöä...kiillotusta ja lämpökäsittelyä. :wink:
Sori että meni offtopiciksi...jäähdyttimet ja lauhduttimet ovat aivan luku toinen valmistusteknisesti.
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Onnin rojektit--->606

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Ois keulamalli lähes valmis, mutta miten helvetissä tänne voi lisätä videon ilman lisäämättä sitä ensin youtubeen??
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Onnin rojektit--->606

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Onpha kirjoitti:Ois keulamalli lähes valmis, mutta miten helvetissä tänne voi lisätä videon ilman lisäämättä sitä ensin youtubeen??
Tuskin mitenkään lisäämättä sitä ensin jonnekin muualle
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Onnin rojektit--->606

Viesti Kirjoittaja Onpha »

No sit lisäillään mallin pyöritysvideo vasta kun se on täysin valmis :D

Muutama kuva kuitenkin:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1605
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Onnin rojektit--->606

Viesti Kirjoittaja aziz »

No nyt kääntyy. :)
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Onnin rojektit--->606

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Malli valmis nyt enää todellisuus :D
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Onnin rojektit--->606

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Mites tuossa mallissa camber muuttuu kun joustoa tulee lisää ja millä matkalla? Vaikea tuosta sitä on hahmottaa katsomalla. Ja mikäli nuo on ihan korissa olevat oikeat kiinnityspaikat. Jossain lähteissä puhuttiin että noin vinoon tuleva uniball kuluu nopeammin kuin suorassa oleva.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Onnin rojektit--->606

Viesti Kirjoittaja Onpha »

camber muutokset sisäänjoustossa on aika marginaaliset, täytyy ne mitata mallista vielä tarkalleen kun saa lopulliset säädöt tehtyä. Noissa kuvissa ei ole vielä muutettu ylätukivarren paikkoja niin, että sisään jouston aikana casteri lisääntyisi. Tätä kulmaa pitää vielä hieroa hiukan.

Voi hyvinkin pitää paikkansa, että ei kestäisi samoja rasituksia. Tässä tapauksessa jousto on kuitenkin maximissaan +/- 40mm joten isoa liikettä ei tapahdu. Ja näin on toteutettu wisefab tuotteissa ylätukivarsi myös. Uskon että on riittävän kestävä.
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Onnin rojektit--->606

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Lähinnä sitä meinasin että kun nyt tekee kaiken alusta asti niin kannattaa noihin kulmien muutoksiinkin perehtyä. Tuohan olisi hyvä saada sellaiseksi, että joustossa tulisi kokoajan hiukan lisää camberia. Voisi jättää perus miinus camberin hieman pienemmäksi jolloin olisi taas paremmat ominaisuudet jarruissa ja suoralla ajettaessa.

Rasitus asia nyt sinänsä ihan se ja sama kunhan mitoittaa uniballit sen verran yläkanttiin. Kilometrejä tälle ei kuitenkaan tule niin paljoa.

Vaikka kyllä siellä taidetaan tietää mitä ollaan tekemässä :D Ainakin jo valmiin perusteella.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Onnin rojektit--->606

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Juu no siis kaikki ehdotukset huomioidaan ja omasta tietämyksestä ei osaa sanoa, mennään siis niillä tiedoilla mitä on :D
Oman käsityksen mukaan näillä suprasta haetuilla kiinnityspisteitten paikoilla on haettu casterin lisääntymistä joustossa joka lisää sitä ohjauksen palautumista. Eli ylätukivarsi on käännetty niin että joustossa yläpallo liikkuu hieman taaksepäin mikä lisää casteria.
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Onnin rojektit--->606

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Suprakin on kuitenkin sarjatuotantoauto joten sen geometria on tehty vähän muuhun. Tosin kyllä sekin aika hyvin toimii varmaan kunhan on oikealla "korkeudella" madalluksesta huolimatta. Eli pyörillään ollessa tukivarret suorassa. Sitä en sitten tiedä pystyisikö vaikka ylätukivarren akselinympäri hieman kääntämällä vähentämään jarrutuksissa niiausta. No tossa muutamia mun ajatuksia mitä kannattaisi yrittää. Rata miehet pitää varsinkin tuota, camber kulman säätymistä kurvissa painon tullessa päälle, todella kovassa arvossa. Saa jarruissa paremmin pitoa kun ei ole liikaa sitä perus camberia. Niiauksen vähentäminen taas estää sen camberin tulemista jarruissa :D Loputon kehä siis. Onko tarkoitus ajaa ensikaudella jotain sarjaa?
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Onnin rojektit--->606

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Juu samoja asioita tossa ollaankin jo pyöritetty, paitsi tota camberin muuttumista.. Sitä saisi luultavasti enemmän kun toisi ylävarren kiinnityspistettä lähemmäs pyörää.. ei osaa kyllä sanoa kuinka se vaikuttaa driftinki hommiin.. Ja sarjaa voisi ainakin hajanaisia kisoja kokeilla, riippuu miten rahavarat riittävät..

Vähän myöhässä ehkä kun kumminkin viimevuoden video, mutta kun jo valmiiksi vajaat materiaalit sai osaavalle editoijalle niin rupesihan se syntymään.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iVxgpRXRE58[/youtube]
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Hurja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Pe 03.05.2013 00:39

Re: Onnin rojektit--->606

Viesti Kirjoittaja Hurja »

Upeaa työtä, auto, video - kaikki!
Unique387
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 06.06.2013 08:19
Paikkakunta: Hollolan Lahti

Re: Onnin rojektit--->606

Viesti Kirjoittaja Unique387 »

Voi Mercedez parkaa ! Ja vielä herrasmies auto !! Hyvää työtä ja Hyvä video 10-
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: Onnin rojektit--->606

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Tack ens kesänä lisää luissua!
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Vastaa Viestiin