
W202 kytkin
W202 kytkin
Eli kyseessä olisi w202 200cdi, jossa tällä hetkellä ~440nm. Autossa vakio kytkin joka alkoi luistamaan pari viikkoa sitten ja nyt ei enää vaihteetkaan oikeen vaihdu eli kannattaisiko laittaa eri kytkin kun vakio? Vakio kytkimen kesto? 

Re: W202 kytkin
220cdi kytkin on isompi ja se varman riittää....voi olla että joudut vauhtipyöränkin vaihtamaan samalla.
Sitten seuraava mitä käytetään jytäkämpää niin 270cdi kytkin vauhtiksineen mutta vaikeampi löytää ja kallis.
Sitten seuraava mitä käytetään jytäkämpää niin 270cdi kytkin vauhtiksineen mutta vaikeampi löytää ja kallis.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W202 kytkin
Miten nuo meneekö suoraan kiinni ilman ongelmia? Ja missä hinnoissa pyöritään?
Re: W202 kytkin
Samanlainen moottori kokonaisuudessaan mutta 220cdi isompi lastu ja se isompi kytkin ja 270cdi vielä isompi kytkin.
Osat käy suoraan.
Nämähän on kaksoismassavauhtiksia eli voit digituning.fi kautta hankkia kiinteä levyinen. Tai jostain purkuautosta ainakin vauhtiksenkin ja paineasetelman ja uuden levyn kaupasta tai paine ja levy uutta...miten vaan.
Digituning taas myy kokonais paketin.
Osat käy suoraan.
Nämähän on kaksoismassavauhtiksia eli voit digituning.fi kautta hankkia kiinteä levyinen. Tai jostain purkuautosta ainakin vauhtiksenkin ja paineasetelman ja uuden levyn kaupasta tai paine ja levy uutta...miten vaan.
Digituning taas myy kokonais paketin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W202 kytkin
En ole muuten tutkinut meneekö toi 220cdi levy suoraan 200cdi vauhtiksenkin..luulen että ei.
Odotellaan muilta tietoa.
Odotellaan muilta tietoa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W202 kytkin
Paljonkohan liikkeessä vaihtaminen maksais? Ei meinaa oikeen huvittas tuol pihal vaihtaa
Re: W202 kytkin
Oisiko joku 4-5h homma...riippuu korjaamosta.Jos on mersujen korjaamo niin käy varmasti kätevästi eli siinä on varmasti säästöä.
ja jos osat olisi jo valmiina niin nopeutuisi myös..mutta voihan sen purkaa ensin ja sitten osat hankintaan ja kasaus, mutta silti toi 220cdi kytkin sinne kannattaa päivittää jos ei ole jo sitä tehty..sekin kannattaa varmistaa.
Itse nopeimmillaan olen askin irroittanut tunnissa.
ja jos osat olisi jo valmiina niin nopeutuisi myös..mutta voihan sen purkaa ensin ja sitten osat hankintaan ja kasaus, mutta silti toi 220cdi kytkin sinne kannattaa päivittää jos ei ole jo sitä tehty..sekin kannattaa varmistaa.
Itse nopeimmillaan olen askin irroittanut tunnissa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W202 kytkin
Moro!
Mersusta jäi poljettaessa kytkin pohjaan. Sen johdosta tehtiin remontti missä vaihdoin pääsylinterin, työsylinterin ja kytkinpaketin, jonka vaihtotarve oli tiedossa ennestään. Auto toimi hyvin n. Viikon, kunnes kytkin alkoi temppuilemaan. Käynnissä ollessa poljin alkoi nahistamaan ja nyt jää taas pohjaan ja kädellä pitää nostaa. Sammuksissa ollessa kytkinpoljin palautuu normaalisti ja tuntuu tavalliselta. Mistähän vikaa voisi lähteä etsimään? Auto on c180 bensa manuaali -94 Ja 250 tkm ajettu.
Mersusta jäi poljettaessa kytkin pohjaan. Sen johdosta tehtiin remontti missä vaihdoin pääsylinterin, työsylinterin ja kytkinpaketin, jonka vaihtotarve oli tiedossa ennestään. Auto toimi hyvin n. Viikon, kunnes kytkin alkoi temppuilemaan. Käynnissä ollessa poljin alkoi nahistamaan ja nyt jää taas pohjaan ja kädellä pitää nostaa. Sammuksissa ollessa kytkinpoljin palautuu normaalisti ja tuntuu tavalliselta. Mistähän vikaa voisi lähteä etsimään? Auto on c180 bensa manuaali -94 Ja 250 tkm ajettu.
Ex w202 180 -94
w124 CE 230 -88
W202 220 -94
w124 CE 230 -88
W202 220 -94
Re: W202 kytkin
Olisiko tehostimessa vuoto eli se tehostus on päällä..mulla teki yksi samanlailla kaun oli pää sylkystä jousipoikki kiitos tarvike ja huonon laadun..kesti noin pari vuotta..orkkis yli 20v ja sieltä sen otinkin sitten nykyiseen sylkkyyn.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W202 kytkin
Onkos näissä joku kytkimen tehostin? Mielestäni ei löydy kytkimen polkimen luonta sellaista ja letkut menee nestesäiliöstä pääsylinteriin ja siitä työsylinteriin suoraan.
Ex w202 180 -94
w124 CE 230 -88
W202 220 -94
w124 CE 230 -88
W202 220 -94
Re: W202 kytkin
Joo sori tuli ajatus katko.
Toi alipaine vaan sotki nyt ajatuksen.
En keksi muuta kun taas tiivisteet pääsylkystä rikki tai jousi poikki.
Tässä taannoin oli kyllä samanlainen tapaus ja turhaan vaihtoi pää sylkyn...syytä en muista.
Toi alipaine vaan sotki nyt ajatuksen.
En keksi muuta kun taas tiivisteet pääsylkystä rikki tai jousi poikki.
Tässä taannoin oli kyllä samanlainen tapaus ja turhaan vaihtoi pää sylkyn...syytä en muista.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W202 kytkin
Outoa vaan että poljin palautuu normaalisti auton ollessa sammuksissa, mikä viittaa siihen että pääsylinteri olisi kunnossa? Kytkin toimi vähän aikaa normaalisti kun auton käydessä avasi jarrunestesäiliön korkin, mutta vika palautui hetken päästä. Voisiko asia olla niinkin yksinkertainen että järjestelmässä on ilmaa?
Ex w202 180 -94
w124 CE 230 -88
W202 220 -94
w124 CE 230 -88
W202 220 -94
Re: W202 kytkin
Osaako kukaan selittää miksi kytkin pohjassa, voimakkaasti jarruttaessa kytkin ottaa kiinni? Kolmonen tuvassa risteykseen jarruttaessa auto sammui, useamminkin mennyt pienempää sisään raakana tuon takia...
Ominaisuus on nykyisen c220 lisäksi ollut muunkin merkkisissä?
Ominaisuus on nykyisen c220 lisäksi ollut muunkin merkkisissä?
Re: W202 kytkin
En ole kuullut koskaan mainitunlaisesta kytkimen käyttäytymisestä, jossakin täytyy olla muualla vikaa, koska jos kytkin on kunnossa niin ei siihen jarrutustekniikat vaikuta.PlNe kirjoitti:Osaako kukaan selittää miksi kytkin pohjassa, voimakkaasti jarruttaessa kytkin ottaa kiinni? Kolmonen tuvassa risteykseen jarruttaessa auto sammui, useamminkin mennyt pienempää sisään raakana tuon takia...
Ominaisuus on nykyisen c220 lisäksi ollut muunkin merkkisissä?
+358 18B8FE99
Re: W202 kytkin
Mikähän vika tuossa voisi olla? Kulkeeko kytkimen linja tehostimen kautta? Liekkö tehostimessa jokin ratkaisu, jonka takia kytkimen linjasta katoaa paine voimakkaasti jarruttaessa? Toinen aiheuttaja voisi olla abs, sillä en ainakaan muista tuota tapahtuneen kuin liukkaissa oloissa. En kylläkään keksi millä tapaa abs järjestelmä olisi kytkimen kanssa tekemisissä... Parissa s/v40 ainakin oli sama homma, jos vaihtoi pienemmälle kun absit paukku niin vaihteet rutisi. Auton sammuminen tuon takia oli aivan uutta, eikä missään mielessä ainakaan turvallista.
Re: W202 kytkin
Kyllä kytkin elää omaa elämäänsä, riippumatta jarrujärjestelmästä. Tässä tapauksessa voisi olla kysymys polttoaineen saannista kovassa jarrutuksessa.PlNe kirjoitti:Mikähän vika tuossa voisi olla? Kulkeeko kytkimen linja tehostimen kautta? Liekkö tehostimessa jokin ratkaisu, jonka takia kytkimen linjasta katoaa paine voimakkaasti jarruttaessa? Toinen aiheuttaja voisi olla abs, sillä en ainakaan muista tuota tapahtuneen kuin liukkaissa oloissa. En kylläkään keksi millä tapaa abs järjestelmä olisi kytkimen kanssa tekemisissä... Parissa s/v40 ainakin oli sama homma, jos vaihtoi pienemmälle kun absit paukku niin vaihteet rutisi. Auton sammuminen tuon takia oli aivan uutta, eikä missään mielessä ainakaan turvallista.
+358 18B8FE99
Re: W202 kytkin
Kyllä se kytkin hiukan jarrujärjestelmäänkin on yhteydessä, ainakin samasta säiliöstä nesteensä ottaa. Haarautuuko kytkin erilleen jo ennen tehostinta? Ei näillä teillä ihan niin seinään vanha mersukaan pysähdy, eikä polttoaineen katkeaminen selitä vaihteiden rohinaa jarrutuksen aikana vaihtaessa. Tuntuma on kovasti sen suuntainen, että absien alkaessa toimimaan järjestelmä jostakin syystä imaisee kytkimen nesteet matkaansa. Kytkin irroittaa taas, kunhan jarrusta hellittää!
Re: W202 kytkin
Mersuissa kytkimen pääsylinteri ottaa nesteen jarrunestekupista, mutta sillä ei ole tässä tapuksessa mitään merkitystä, vaikka nestekuppi olisi tyhjä. Kytkin toimii aivan omassa maailmassa. Kytkimen toiminta ei salli järjestelmässä ilmaa eikä mainittua ilmiötä jarrutuksen yhteydessä voi tapahtua. Jos tapahtuu niin pääsylinterissä on vikaa.PlNe kirjoitti:Kyllä se kytkin hiukan jarrujärjestelmäänkin on yhteydessä, ainakin samasta säiliöstä nesteensä ottaa. Haarautuuko kytkin erilleen jo ennen tehostinta? Ei näillä teillä ihan niin seinään vanha mersukaan pysähdy, eikä polttoaineen katkeaminen selitä vaihteiden rohinaa jarrutuksen aikana vaihtaessa. Tuntuma on kovasti sen suuntainen, että absien alkaessa toimimaan järjestelmä jostakin syystä imaisee kytkimen nesteet matkaansa. Kytkin irroittaa taas, kunhan jarrusta hellittää!
Jos kytkimestä kuuluu jotakin rahinaa, on kytkimessä jotakin vikaa.
+358 18B8FE99