W123 Projekti.. kori meni lahoks.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tammu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ma 15.02.2010 12:11

W123 Projekti.. kori meni lahoks.

Viesti Kirjoittaja Tammu »

Meillä on ollu tollanen w123 korimallinen 240 D vm-84,
etupää ollaan laitettu kuntoon, ja auto seisoi about puoltoista vuotta, sillä aikaa takapää meni lahoks.
nyt ketuttaa, kannattaako sitä enää ruveta hitsailemaan vai etsisinkö jostain paremman korin ja vaihdan sen.. hitsattavaa olisi ja paljon tuossa korissa. :roll:
Tekniikka siinä toimii kuin unelma.
Mistähän saisi noita koria? vai mitä työ tekisitte??
* MB R129 500SL -90*
* MB W163 ML430 -99*

ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Tottakai kuntoon, kaikki 123:set mitkä saadaan kannassa pidettyä on plussaa!
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
marco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: Ma 07.05.2007 12:08
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja marco »

Pellillä ja kemppiliimallahan nuo mädät saa selätettyä. Toki jos ihan siivilältä näyttää, niin ehkä etsisin terveemmän kopan. Eiköhän noita ehjiä tai vähätöisiä 123-koppia vielä jostain löydy. Nettivaraosassa näky muutama olevan.
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Ei muuta kuin peltiä hitsaamaan..... Se on kivaa



Tästäkin tuli vielä auto..... 13m2 peltiä meni....



Kuva
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
onre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 303
Liittynyt: Ke 17.03.2010 16:27
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja onre »

marco kirjoitti:Eiköhän noita ehjiä tai vähätöisiä 123-koppia vielä jostain löydy. Nettivaraosassa näky muutama olevan.
Vähiin alkaa kyllä käydä. Monet ovat kyllä hyvän näköisiä siihen asti kun kopautat vinyylimassaa vähän kovemmin vasaralla... Jos se nyt ei aivan toivoton ole niin ei muuta ku hitsaamaan. Vanha sanonta:

Jos ei viina, sauna ja terva auta, se on useimmiten korjattava hitsaamalla
Avatar
Tammu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ma 15.02.2010 12:11

Viesti Kirjoittaja Tammu »

Eli ei taida olla sitten täysin toivoton tapaus.. hyvä. Mitä nyt olen muiden projekteja katsonut niin jos nekin saa siitä tehtyä ajopelin niin kyllä tuostakin saa... :)

nyt ei vituta enää niin paljoo. :D
* MB R129 500SL -90*
* MB W163 ML430 -99*

ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
Avatar
Wade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 823
Liittynyt: Pe 19.11.2004 22:13
Paikkakunta: Taipalsaari-Journey Island

Viesti Kirjoittaja Wade »

Moi,

Kuntoon vaan, itselläni samanlaista jumppaa tiedossa, kun olisi kaksi W123:sta, joissa 0,5 ehjää pohjaa... 300D: lattian toinen puoli korjattiin pari vuotta takaperin ja 230E:ssä ois koko hoito edessä. 230E:hen oon lapioinut nyt osia n. 2,5k€:llä, niin laiminlyöty lintta alkaa taas kulkea kuin laatuvaunu, muttei vielä näytä siltä. No, jonain päivänä tämä kaikki vaivannäkö ja rahankulunki vielä palkitsee ja tunteepahan autonsa läpikotaisin, kun on melkein joka paikan laittanut tai laitatuttanut. Ja tuskinpa Champagner Metallic w123:ia liian usein vastaankaan tulee...

T; Wade
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Avatar
Wade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 823
Liittynyt: Pe 19.11.2004 22:13
Paikkakunta: Taipalsaari-Journey Island

Viesti Kirjoittaja Wade »

Moi,

Kuntoon vaan, itselläni samanlaista jumppaa tiedossa, kun olisi kaksi W123:sta, joissa 0,5 ehjää pohjaa... 300D:n lattian toinen puoli korjattiin pari vuotta takaperin ja 230E:ssä ois koko hoito edessä. 230E:hen oon lapioinut nyt osia n. 2,5k€:llä, niin laiminlyöty lintta alkaa taas kulkea kuin laatuvaunu, muttei vielä näytä siltä. No, jonain päivänä tämä kaikki vaivannäkö ja rahankulunki vielä palkitsee ja tunteepahan autonsa läpikotaisin, kun on melkein joka paikan laittanut tai laitatuttanut. Ja tuskinpa Champagner Metallic w123:ia liian usein vastaankaan tulee...

T; Wade
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2681
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Wade kirjoitti:Moi,

Kuntoon vaan, itselläni samanlaista jumppaa tiedossa, kun olisi kaksi W123:sta, joissa 0,5 ehjää pohjaa... 300D:n lattian toinen puoli korjattiin pari vuotta takaperin ja 230E:ssä ois koko hoito edessä. 230E:hen oon lapioinut nyt osia n. 2,5k€:llä, niin laiminlyöty lintta alkaa taas kulkea kuin laatuvaunu, muttei vielä näytä siltä. No, jonain päivänä tämä kaikki vaivannäkö ja rahankulunki vielä palkitsee ja tunteepahan autonsa läpikotaisin, kun on melkein joka paikan laittanut tai laitatuttanut. Ja tuskinpa Champagner Metallic w123:ia liian usein vastaankaan tulee...

T; Wade
Mitenkäs rosentit? Saako ruostuneen kohdan paikata ilman rosentteja? Jos ruostuttais koko korin runkonumeroa lukuunottamatta :D No, taitaa olla että jos rungosta hitsaa uutta osaa yli 50% niin taitavat katsoa rungon vaihdetuksi.

Ei taida hyvää 123 koria löytyä järkevään hintaan. Tuskin löytyy 201 tai 202 koriakaan joka ois virheetön.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Trac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 25.02.2009 20:11
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Trac »

Täältä löytyisi ruosteeton ?? kokonainen saksantuonti 300D,ruosteisin paikka on apukuskin oven takanurkka :) Mukana seuraa 300D -83,200D -79 ja keulakolaroitu 200D -82.Kolme uutta tarvike etulokasuojaa,kahdet alut,yhdet Mangels teräsvanteet ja erinäinen määrä uusia varaosia.Kaikki yhdessä talven alta pois edullisesti 1000€ :?: Kaikki kulkee omineen,keularikkoista ei "ilkiä" tiellä ajaa.
Lappeenrannasta löytyvät. Yv:llä lisätietoja.
Smap8D
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: La 14.12.2013 16:39

Re: W123 Projekti.. kori meni lahoks.

Viesti Kirjoittaja Smap8D »

toivos toi minunki projektille :D tuota kuvaa katsoo nii ei ollenkaa nii paha kun ittellä w126.. :)
Vastaa Viestiin