Meillä on ollu tollanen w123 korimallinen 240 D vm-84,
etupää ollaan laitettu kuntoon, ja auto seisoi about puoltoista vuotta, sillä aikaa takapää meni lahoks.
nyt ketuttaa, kannattaako sitä enää ruveta hitsailemaan vai etsisinkö jostain paremman korin ja vaihdan sen.. hitsattavaa olisi ja paljon tuossa korissa.
Tekniikka siinä toimii kuin unelma.
Mistähän saisi noita koria? vai mitä työ tekisitte??
Pellillä ja kemppiliimallahan nuo mädät saa selätettyä. Toki jos ihan siivilältä näyttää, niin ehkä etsisin terveemmän kopan. Eiköhän noita ehjiä tai vähätöisiä 123-koppia vielä jostain löydy. Nettivaraosassa näky muutama olevan.
marco kirjoitti:Eiköhän noita ehjiä tai vähätöisiä 123-koppia vielä jostain löydy. Nettivaraosassa näky muutama olevan.
Vähiin alkaa kyllä käydä. Monet ovat kyllä hyvän näköisiä siihen asti kun kopautat vinyylimassaa vähän kovemmin vasaralla... Jos se nyt ei aivan toivoton ole niin ei muuta ku hitsaamaan. Vanha sanonta:
Jos ei viina, sauna ja terva auta, se on useimmiten korjattava hitsaamalla
Eli ei taida olla sitten täysin toivoton tapaus.. hyvä. Mitä nyt olen muiden projekteja katsonut niin jos nekin saa siitä tehtyä ajopelin niin kyllä tuostakin saa...
Kuntoon vaan, itselläni samanlaista jumppaa tiedossa, kun olisi kaksi W123:sta, joissa 0,5 ehjää pohjaa... 300D: lattian toinen puoli korjattiin pari vuotta takaperin ja 230E:ssä ois koko hoito edessä. 230E:hen oon lapioinut nyt osia n. 2,5k€:llä, niin laiminlyöty lintta alkaa taas kulkea kuin laatuvaunu, muttei vielä näytä siltä. No, jonain päivänä tämä kaikki vaivannäkö ja rahankulunki vielä palkitsee ja tunteepahan autonsa läpikotaisin, kun on melkein joka paikan laittanut tai laitatuttanut. Ja tuskinpa Champagner Metallic w123:ia liian usein vastaankaan tulee...
T; Wade
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Kuntoon vaan, itselläni samanlaista jumppaa tiedossa, kun olisi kaksi W123:sta, joissa 0,5 ehjää pohjaa... 300D:n lattian toinen puoli korjattiin pari vuotta takaperin ja 230E:ssä ois koko hoito edessä. 230E:hen oon lapioinut nyt osia n. 2,5k€:llä, niin laiminlyöty lintta alkaa taas kulkea kuin laatuvaunu, muttei vielä näytä siltä. No, jonain päivänä tämä kaikki vaivannäkö ja rahankulunki vielä palkitsee ja tunteepahan autonsa läpikotaisin, kun on melkein joka paikan laittanut tai laitatuttanut. Ja tuskinpa Champagner Metallic w123:ia liian usein vastaankaan tulee...
T; Wade
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Kuntoon vaan, itselläni samanlaista jumppaa tiedossa, kun olisi kaksi W123:sta, joissa 0,5 ehjää pohjaa... 300D:n lattian toinen puoli korjattiin pari vuotta takaperin ja 230E:ssä ois koko hoito edessä. 230E:hen oon lapioinut nyt osia n. 2,5k€:llä, niin laiminlyöty lintta alkaa taas kulkea kuin laatuvaunu, muttei vielä näytä siltä. No, jonain päivänä tämä kaikki vaivannäkö ja rahankulunki vielä palkitsee ja tunteepahan autonsa läpikotaisin, kun on melkein joka paikan laittanut tai laitatuttanut. Ja tuskinpa Champagner Metallic w123:ia liian usein vastaankaan tulee...
T; Wade
Mitenkäs rosentit? Saako ruostuneen kohdan paikata ilman rosentteja? Jos ruostuttais koko korin runkonumeroa lukuunottamatta No, taitaa olla että jos rungosta hitsaa uutta osaa yli 50% niin taitavat katsoa rungon vaihdetuksi.
Ei taida hyvää 123 koria löytyä järkevään hintaan. Tuskin löytyy 201 tai 202 koriakaan joka ois virheetön.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Täältä löytyisi ruosteeton ?? kokonainen saksantuonti 300D,ruosteisin paikka on apukuskin oven takanurkka Mukana seuraa 300D -83,200D -79 ja keulakolaroitu 200D -82.Kolme uutta tarvike etulokasuojaa,kahdet alut,yhdet Mangels teräsvanteet ja erinäinen määrä uusia varaosia.Kaikki yhdessä talven alta pois edullisesti 1000€ Kaikki kulkee omineen,keularikkoista ei "ilkiä" tiellä ajaa.
Lappeenrannasta löytyvät. Yv:llä lisätietoja.