Tarinointia tuontiautoista
Re: Tarinointia tuontiautoista
kyllä minä vaan löysin heti alussa heidän toimihenkilön, aksel jaatinen, ja puhelinnumeron niiden kotisivuilta, yhteystiedot osastolta.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Joo. Minä taas en halua ostaa mitään sellaisista firmoista, joilla on huonot nettisivut, koska ajattelen, että firmat hoitavat muutkin hommansa hutiloiden. Joten, voitaisiinko sitten samalla sopia, että täällä ei suositella enää kuin firmoja, joiden nettisivut on asiallisen ja huolitellun näköisetsportsman kirjoitti:Tämä välittäjä bisness on aika uusi ilmiö ja uudella alalla häärää aina kaikenlaista toimijaa .
Pienessä firmassahan on yleensä 1-2 ihmistä töissä ja kun laittaa nimen/t googleen niin saattaa selvitä jotain historiasta.
Ehkä näitä asiota kannattaa tarkastella ennenkuin rahojaan laittaa peliin . Asia on tietysti toinen jos joku henkilö kehen itse luotan suosittelee
jotakin .
Tuntemattoman yksi suositus netissä ei saa ainakaan minua laittamaan rahojani peliin ennakkoon!

Re: Tarinointia tuontiautoista
Nettisivuilla lienee merkitystä vain jos aiot autolla vain netissä ajaa.
Tosiasia on kuitenkin , että autokuumeessa joku saattaa toimia järjenvastaisesti
lähettäen rahaa tuntemattoman tilille. Ehkä olet lukenut tälläisiä uutisia?
Tosiasia on kuitenkin , että autokuumeessa joku saattaa toimia järjenvastaisesti
lähettäen rahaa tuntemattoman tilille. Ehkä olet lukenut tälläisiä uutisia?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Olipa tuossa muuan 211 jossa mittarissa n. 250tkm.tuontiauto
Testailin erään vian vuoksi ja samalla kuulin että auto on tuotu Ruotsista käytettynä 3 vuotta vanhana. Huoltokirja oli puutteellinen.
Assystissa sen sijaan oli huollot hyvässä järjestyksessä, 28 kpl, viimeisin n. 560000 km. Ensimmäiseen kolmeen vuoteen oli ajettu noin 320000 km ja EPC:stä katsoen varustelistassa mm. "international taxi".
wiimax.fi
Re: Tarinointia tuontiautoista
Et ilmeisesti lainkaan osaa lukea mitä kirjoitan.sportsman kirjoitti:Nettisivuilla lienee merkitystä vain jos aiot autolla vain netissä ajaa.
Tosiasia on kuitenkin , että autokuumeessa joku saattaa toimia järjenvastaisesti
lähettäen rahaa tuntemattoman tilille. Ehkä olet lukenut tälläisiä uutisia?
Re: Tarinointia tuontiautoista
Yksi vähemmistöryhmä tuo näitä vanhoja takseja ja hommaa niihindealer kirjoitti:Olipa tuossa muuan 211 jossa mittarissa n. 250tkm.tuontiauto
Testailin erään vian vuoksi ja samalla kuulin että auto on tuotu Ruotsista käytettynä 3 vuotta vanhana. Huoltokirja oli puutteellinen.
Assystissa sen sijaan oli huollot hyvässä järjestyksessä, 28 kpl, viimeisin n. 560000 km. Ensimmäiseen kolmeen vuoteen oli ajettu noin 320000 km ja EPC:stä katsoen varustelistassa mm. "international taxi".
niihin vähemmän käytettyjä osia , ohjaamon hallintalaitteita, romikselta.
Näin kabiini näyttää vähemmän käytetyltä.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Pistäs Dealer tuon mersun Suomeen rekisteröinti ajankohta (kuukausi ja vuosi) sekä tarkkamalli niin katsotaan
millä kilometreillä auto on Suomessa tullattu ?
millä kilometreillä auto on Suomessa tullattu ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Liekö ollut tuo dealerin tutkima auto mikä , mutta näyttää olevan tuotu ja tullattu :
E 200 2.1 D AUT N 4D 90kW diesel 0606 451 tkm.
E 200 2.1 D STW AUT H 5D 100kW diesel 0711 427
E 200 2.1 D STW AUT N 5D 100kW diesel 0712 501
E 220 2.1 D STW AUT N 5D 110kW diesel 0312 479
E 220 2.1 D STW AUT N 5D 105kW diesel 0301 645
E 220 2.1 D STW AUT H 5D 110kW diesel 0511 569
vuosimalli on tuossa dieselin jälkeen . tuo 0606 tarkoittaa 2006 kesäkuussa käyttöönotettua ja kilometrisarake on seuraavana .
E 200 2.1 D AUT N 4D 90kW diesel 0606 451 tkm.
E 200 2.1 D STW AUT H 5D 100kW diesel 0711 427
E 200 2.1 D STW AUT N 5D 100kW diesel 0712 501
E 220 2.1 D STW AUT N 5D 110kW diesel 0312 479
E 220 2.1 D STW AUT N 5D 105kW diesel 0301 645
E 220 2.1 D STW AUT H 5D 110kW diesel 0511 569
vuosimalli on tuossa dieselin jälkeen . tuo 0606 tarkoittaa 2006 kesäkuussa käyttöönotettua ja kilometrisarake on seuraavana .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tuo oma harrastelu/vaimon auto w201 190e 1.8 1991 on tuotu Saksasta 2005. Viimeinen tunnus Saksassa on ollut mielenkiintoinen SUW-MC1.
Kilpi on http://www.suedlicheweinstrasse.de/" onclick="window.open(this.href);return false; tuollaisesta kylästä lähtöisin. Onkohan MC-1 ollut jonkinlainen erikoiskilpi?
(Vehicle license plates for Südl. Weinstraße / Landau (RhPf) beginning with SÜW-MC1.) Olisi kiva tietää historiasta. Autosta kun on kaikki paperit hukattu, lukuunottamatta kellastunutta saksan kielistä punaisen ristin ensiapu opasta.
Kilpi on http://www.suedlicheweinstrasse.de/" onclick="window.open(this.href);return false; tuollaisesta kylästä lähtöisin. Onkohan MC-1 ollut jonkinlainen erikoiskilpi?
(Vehicle license plates for Südl. Weinstraße / Landau (RhPf) beginning with SÜW-MC1.) Olisi kiva tietää historiasta. Autosta kun on kaikki paperit hukattu, lukuunottamatta kellastunutta saksan kielistä punaisen ristin ensiapu opasta.
W213 220d +W242 electric drive
Re: Tarinointia tuontiautoista
Oma oikaisuvaatimukseni lähti Tulliin marraskuussa, ja koska en kirjannut kirjettä eikä mitään ole kuulunut, soittelin tänään ja varmistin, että se on saapunut (oma autoni on verotettu 2010, joten määräaika päättyy huomenna). Saapunut oli, ja tosiaan KHO:n päätöstä odotellaan, Tullin mukaan olisi odotettavissa jo alkuvuodesta.sportsman kirjoitti:Jos kaipaat lähde materiaalia niin tutustu tuohon EYT:n tuomioon . Löytyy varmasti netistä. Siinä autoveropäätöksessä on kerrottu ohjeet miten jatkat jos et
ole tyytyväinen veropäätökseen. Jos et tee mitään ,niin sitten ed.päätös saa lainvoiman ja jää pysyväksi.
Itse teen autoveropäätöksestä valituksen ensin tullin ja sitten KHO:n mutta nyt tulli näköjään odottaa uutta KHO:n päätöstä juuri tästä asiasta (ei käsittelele oikaisuvaatimuksia ), sillä KHO:sta tulli sai jo tuomion mutta ei näköjään vielä usko asiaa. Ehkäpä KHO:n tuomio tulee ennen kesää 20014.
Eli, kaikki vuonna 2010 verotetut: huomiseen mennessä pitäisi saada oikaisuvaatimus sisään. 2009 ja aiemmin verotetut ovat jo myöhässä, 2011 ja myöhemmin verotetuilla on vielä hyvin aikaa.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Toin myös oman 2007 rekisteröidyn autoni Suomeen 11/2010, mutta verotuspäivä oli onneksi vasta tammikuussa 2011 eli vuoden 2014 loppuun on aikaa valittaa. Valitusperuste lienee se, että pitäisi käyttää alinta mahdollista autoveroveroprosenttia syrjimättömyyteen vedoten? Eli itsellänikin oli jo käytössä ne uudet prosenttitaulukot, joissa oli lisätty vanhaan autoveroon se elvin osuus (22%?) päälle. Eli ilmeisesti pitäisi vaatia käyttämään samaa autoveroprosenttia eli sen aikaista, kun elv vielä lisättiin autoveron päälle. Tämä pienentäisi autoveroa merkittävästi, jos kelpaa perusteeksi.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Itse kirjasin asian oikaisuvaatimukseen näin:tn62634 kirjoitti:Valitusperuste lienee se, että pitäisi käyttää alinta mahdollista autoveroveroprosenttia syrjimättömyyteen vedoten?
Autoveroprosenttina on käytettävä enintään samaa veroprosenttia millä vastaava ajoneuvo on verotettu ensirekisteröintihetkellä. Autoverolain (266/2003) 6§ 1. mom. mukaan ensirekisteröintihetkellä voimassa ollut autoveroprosentti on 28 prosenttia vähennettynä 450 eurolla.
Re: Tarinointia tuontiautoista
itse asiassa tulli hävisi tuon jutun HHO:ssa ja tulli palautti yli 28 %:n /yksilöllisen veroprosentin yli perityt verot. Tulli todellisuudessa hakee valituslupaa jutussa KHO:sta ja tämän valitusluvan tulos saattaa tulla jo ensi vuonna. Koskahan Suomen oikeuslaitos kyllästyy tähän Suomen tulliin ... ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Itse ajattelin vaatia pois sitä elvin osuutta enkä vedota ensirekisteröintihetken veroprosenttiin vaan alimpaan käytössä olleeseen autoveroprosenttiin. Tällöin maksamani vero pienenisi elvin prosenttiosuuden verran joka tarkoittaisi omassa tapauksessani veron kertomista n. 0,82:lla, (jos elv oli 22%). Tällöin omassa autossani saisin takaisin enemmän kuin tuo ensirekisteröintihetken prosentti miinus 450e.tj86430 kirjoitti:Itse kirjasin asian oikaisuvaatimukseen näin:
Autoveroprosenttina on käytettävä enintään samaa veroprosenttia millä vastaava ajoneuvo on verotettu ensirekisteröintihetkellä. Autoverolain (266/2003) 6§ 1. mom. mukaan ensirekisteröintihetkellä voimassa ollut autoveroprosentti on 28 prosenttia vähennettynä 450 eurolla.
Re: Tarinointia tuontiautoista
En muista tarkkaan noita alv/elv-kuvioita, mutta itselläni taas 28%-450 on hieman vähemmän kuin käytetty prosentti / 1,22tn62634 kirjoitti:Itse ajattelin vaatia pois sitä elvin osuutta enkä vedota ensirekisteröintihetken veroprosenttiin vaan alimpaan käytössä olleeseen autoveroprosenttiin. Tällöin maksamani vero pienenisi elvin prosenttiosuuden verran joka tarkoittaisi omassa tapauksessani veron kertomista n. 0,82:lla, (jos elv oli 22%). Tällöin omassa autossani saisin takaisin enemmän kuin tuo ensirekisteröintihetken prosentti miinus 450e.tj86430 kirjoitti:Itse kirjasin asian oikaisuvaatimukseen näin:
Autoveroprosenttina on käytettävä enintään samaa veroprosenttia millä vastaava ajoneuvo on verotettu ensirekisteröintihetkellä. Autoverolain (266/2003) 6§ 1. mom. mukaan ensirekisteröintihetkellä voimassa ollut autoveroprosentti on 28 prosenttia vähennettynä 450 eurolla.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Minulla on päätöspäivä 12.04.2011, eli mitään kiirettä ei taida olla, mutta tiedustelen asiantuntijoilta, kuinka olette oikaisuvaatimuksenne muotoilleet, Itse tein luonnoksen vaatien vuosimallia 1999 olevasta autostani veron muuttamista päätöksen 36.5% tasosta vuoden 1999 vallinneen autoveron tasolle. Kuullostaako asialliselta?
Oletteko jostakin saaneet paperilla eri vuosina vallinneita autoveroja vaatimiksen pohjaksi ?
Itse luin tuon Jaguaaritapauksen jutun, jossa vero aleni 28% tasoon.
Oletteko jostakin saaneet paperilla eri vuosina vallinneita autoveroja vaatimiksen pohjaksi ?
Itse luin tuon Jaguaaritapauksen jutun, jossa vero aleni 28% tasoon.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Piitkää linkki
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... 31794.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... 31794.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tullin mielestä tuon autonverotusarvo on 27883 euroa . Päästöt ovat 145 c02/km joten autoveroprosentti on siis 24,8 %:akoyama kirjoitti:Piitkää linkki
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... 31794.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Autoveroa siis pitää vielä maksaa 6914 euroa tällä hetkellä voimassa olevalla systeemillä.
Yhteishinta siis 23444 euroa , jos auton haluaa rekisteröidä kalliin isänmaamme kilpiin .
Uusi vastaava näyttää myyjän mukaan maksavan Saksassa 55460 euroa ja nyt junge stern takuuauton hinta on 16530 euroa . Siis tulevan huhtikuussa 5 vuotias auto ja myynti hinta on pudonnut Saksassa todella paljon .
TÄSTÄ on kyse autojen hinnoista vapaassa markkinataloudessa ....
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Oletteko jostakin saaneet paperilla eri vuosina vallinneita autoveroja vaatimiksen pohjaksi ?
Itse luin tuon Jaguaaritapauksen jutun, jossa vero aleni 28% tasoon.
Onko tietoa aiheesta ?
Itse luin tuon Jaguaaritapauksen jutun, jossa vero aleni 28% tasoon.
Onko tietoa aiheesta ?
Re: Tarinointia tuontiautoista
Myös TÄSTÄ on kyse vapaassa markkinataloudessa (sama haku, mutta vähiten ajettu ensin): http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... 92511.html" onclick="window.open(this.href);return false;sportsman kirjoitti:Uusi vastaava näyttää myyjän mukaan maksavan Saksassa 55460 euroa ja nyt junge stern takuuauton hinta on 16530 euroa . Siis tulevan huhtikuussa 5 vuotias auto ja myynti hinta on pudonnut Saksassa todella paljon. TÄSTÄ on kyse autojen hinnoista vapaassa markkinataloudessa ....koyama kirjoitti:Piitkää linkki http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... 31794.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Listahinta 48 000 €, myydään hintaan 30 990 €. Harvoin näkee Suomessa 35% alennusta ohjehinnasta?
Eikä auta että saisit sen alennuksen, ainut joka saa alennuksen myös suomalaisesta verosta on virallinen maahantuoja joka tuo "Business" tai jonkun "GLqwerty"-mallin erikoishintaan ja maksaa siitä pienemmän veron, eikä välttämättä edes kerro asiakkaalle paljonko vero todella oli. Kaikki muut maksavat korkeamman veron ohjehinnaston mukaan.
Jos hinnan alennus on samanlainen tulevaisuudessa, tämän E200:n ostaja myy sen viiden vuoden päästä hintaan (16530/55460*48000)=14300 €. Vaikka listahinnnasta pudotus on 70%, käteishinnasta se on 56% eli 14% vuodessa, mikä ei ole mielestäni erityisen paljon.
Euroina 16700 - kuinka moni saa vaihdettua Suomessa tuolla välirahalla viisivuotiaan E200:n uuteen?
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kiitossportsman kirjoitti:Tullin mielestä tuon autonverotusarvo on 27883 euroa . Päästöt ovat 145 c02/km joten autoveroprosentti on siis 24,8 %:akoyama kirjoitti:Piitkää linkki
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... 31794.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Autoveroa siis pitää vielä maksaa 6914 euroa tällä hetkellä voimassa olevalla systeemillä.
Yhteishinta siis 23444 euroa , jos auton haluaa rekisteröidä kalliin isänmaamme kilpiin .
Uusi vastaava näyttää myyjän mukaan maksavan Saksassa 55460 euroa ja nyt junge stern takuuauton hinta on 16530 euroa . Siis tulevan huhtikuussa 5 vuotias auto ja myynti hinta on pudonnut Saksassa todella paljon .
TÄSTÄ on kyse autojen hinnoista vapaassa markkinataloudessa ....
Vastaus tuli vaikka minulla jäi viesti vajaaksi.
Minkälainen takuu tuossa kyseisessä autossa on ? junge sterne ?
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Tarinointia tuontiautoista
koyama kirjoitti:Kiitossportsman kirjoitti:Tullin mielestä tuon autonverotusarvo on 27883 euroa . Päästöt ovat 145 c02/km joten autoveroprosentti on siis 24,8 %:akoyama kirjoitti:Piitkää linkki
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... 31794.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Autoveroa siis pitää vielä maksaa 6914 euroa tällä hetkellä voimassa olevalla systeemillä.
Yhteishinta siis 23444 euroa , jos auton haluaa rekisteröidä kalliin isänmaamme kilpiin .
Uusi vastaava näyttää myyjän mukaan maksavan Saksassa 55460 euroa ja nyt junge stern takuuauton hinta on 16530 euroa . Siis tulevan huhtikuussa 5 vuotias auto ja myynti hinta on pudonnut Saksassa todella paljon .
TÄSTÄ on kyse autojen hinnoista vapaassa markkinataloudessa ....
Vastaus tuli vaikka minulla jäi viesti vajaaksi.
Minkälainen takuu tuossa kyseisessä autossa on ? junge sterne ?
Vastaava kuin uuden auton takuu! 2vuotta, joskin 120000km jälkeen korvausprosentti tippuu 80% ja kilsojen lisääntyessä prosentti pienenee muistaakseni 140000km jälkeen 60% JNE. Kokemusta 1kpl n.700 euron kosmeettinen korjaus, korjasivat mukisematta eikä maksanut senttiäkään. Mersun myyntiliike hoitaa takuun ja antaa takuupaperit mukaan, ja takuukortti tulee myöhemmin postissa kotiin. Tuossa alkaa olla hinta ja laatusuhde kohillaan,ja ihmeen hyvin varustettu noin pikkukoneiseksi,Tuikulla kun vielä käyttää mutkan siin saa mukavamman ja vääntävämmän kamppeen!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Tarinointia tuontiautoista
Mitenkähän tuo tulisi vaivattomasti suomen puolelle ?jussilampi kirjoitti:koyama kirjoitti:Kiitossportsman kirjoitti:Tullin mielestä tuon autonverotusarvo on 27883 euroa . Päästöt ovat 145 c02/km joten autoveroprosentti on siis 24,8 %:akoyama kirjoitti:Piitkää linkki
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... 31794.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Autoveroa siis pitää vielä maksaa 6914 euroa tällä hetkellä voimassa olevalla systeemillä.
Yhteishinta siis 23444 euroa , jos auton haluaa rekisteröidä kalliin isänmaamme kilpiin .
Uusi vastaava näyttää myyjän mukaan maksavan Saksassa 55460 euroa ja nyt junge stern takuuauton hinta on 16530 euroa . Siis tulevan huhtikuussa 5 vuotias auto ja myynti hinta on pudonnut Saksassa todella paljon .
TÄSTÄ on kyse autojen hinnoista vapaassa markkinataloudessa ....
Vastaus tuli vaikka minulla jäi viesti vajaaksi.
Minkälainen takuu tuossa kyseisessä autossa on ? junge sterne ?
Vastaava kuin uuden auton takuu! 2vuotta, joskin 120000km jälkeen korvausprosentti tippuu 80% ja kilsojen lisääntyessä prosentti pienenee muistaakseni 140000km jälkeen 60% JNE. Kokemusta 1kpl n.700 euron kosmeettinen korjaus, korjasivat mukisematta eikä maksanut senttiäkään. Mersun myyntiliike hoitaa takuun ja antaa takuupaperit mukaan, ja takuukortti tulee myöhemmin postissa kotiin. Tuossa alkaa olla hinta ja laatusuhde kohillaan,ja ihmeen hyvin varustettu noin pikkukoneiseksi,Tuikulla kun vielä käyttää mutkan siin saa mukavamman ja vääntävämmän kamppeen!
Liike ilmeisesti laittaa valmiiksi siirtokilpiin maksua vastaan !Asiamies asialle, joka kuljettaa hampuriin laivaan vai miten se menee

Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Tarinointia tuontiautoista
Osta auto,uskaltaa näkemättä ostaa kun mersuliikkeen myymä junge srerne,voi yrittää tingata tasarahalla,muttei välttämättä puota hintaa kun hyvät varusteet ja edullinen pyynti. Maksa pyydetty varausmaksu,ja lähettävät laskun ja maksa loput kun haet auton!Pyytävät myös lähettämään passikopion. Lennä jonkun kaverin kanssa Esim. Berliiniin Oulusta n.250euroa 2henkeä ja vuokraa lentokentältä etukäteen auto ja aja liikkeeseen 250km. Rekisteröivät liikkeessä 5pv.kilville ja ajelet ruotsin läpi tornion tulliin josta saat väliaikaiskilvet. Kannattaa varata hotellit etukäteen esim. 1yö saksassa ja toinen yö eteläruotsissa ja sieltä kotia. Englannin kielellä voi tehdä kauppaa ja asioida liikkeessä! Olen hakenut 2 js. autoa itselle, autot valmiiksi huollettuja täysin uutta vastaavia,suosittelen!koyama kirjoitti:Mitenkähän tuo tulisi vaivattomasti suomen puolelle ?jussilampi kirjoitti:koyama kirjoitti:Kiitossportsman kirjoitti:Tullin mielestä tuon autonverotusarvo on 27883 euroa . Päästöt ovat 145 c02/km joten autoveroprosentti on siis 24,8 %:akoyama kirjoitti:Piitkää linkki
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... 31794.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Autoveroa siis pitää vielä maksaa 6914 euroa tällä hetkellä voimassa olevalla systeemillä.
Yhteishinta siis 23444 euroa , jos auton haluaa rekisteröidä kalliin isänmaamme kilpiin .
Uusi vastaava näyttää myyjän mukaan maksavan Saksassa 55460 euroa ja nyt junge stern takuuauton hinta on 16530 euroa . Siis tulevan huhtikuussa 5 vuotias auto ja myynti hinta on pudonnut Saksassa todella paljon .
TÄSTÄ on kyse autojen hinnoista vapaassa markkinataloudessa ....
Vastaus tuli vaikka minulla jäi viesti vajaaksi.
Minkälainen takuu tuossa kyseisessä autossa on ? junge sterne ?
Vastaava kuin uuden auton takuu! 2vuotta, joskin 120000km jälkeen korvausprosentti tippuu 80% ja kilsojen lisääntyessä prosentti pienenee muistaakseni 140000km jälkeen 60% JNE. Kokemusta 1kpl n.700 euron kosmeettinen korjaus, korjasivat mukisematta eikä maksanut senttiäkään. Mersun myyntiliike hoitaa takuun ja antaa takuupaperit mukaan, ja takuukortti tulee myöhemmin postissa kotiin. Tuossa alkaa olla hinta ja laatusuhde kohillaan,ja ihmeen hyvin varustettu noin pikkukoneiseksi,Tuikulla kun vielä käyttää mutkan siin saa mukavamman ja vääntävämmän kamppeen!
Liike ilmeisesti laittaa valmiiksi siirtokilpiin maksua vastaan !Asiamies asialle, joka kuljettaa hampuriin laivaan vai miten se menee
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Tarinointia tuontiautoista
Osta auto.
Niin minä sanoin sille tutullenikin jolle olen auto etsiskellyt.Kyllä jo kovasti lämpeni kun kuuli tuosta takuuasiasta.Voi olla 2003 renault meganen jälkeen hieman erilaista kyytiä,mutta onhan se hintakin eri.
Eiköhän tuo saksaan suuntaan lähde.Jos ei tuota ehdi ostamaan niin eiköhän noita putkahda näin keskitalvella muitakin myyntiin.Prhna kun en pääse völjyyn .
hinta /laatu tuossa farkussa minustakin edukas.Noitahan myy yksityiset kalliimmalla.Ei tainnut ilmossa olla mainintaa toisista renkaista,vanteista?
Löytyykö liikkeestä yleensä varalta toisia renkaita edukkaasti auton ostajalle vai meneekö ihan listahinnoin tyyliin 1000 e sarja !
Niin minä sanoin sille tutullenikin jolle olen auto etsiskellyt.Kyllä jo kovasti lämpeni kun kuuli tuosta takuuasiasta.Voi olla 2003 renault meganen jälkeen hieman erilaista kyytiä,mutta onhan se hintakin eri.
Eiköhän tuo saksaan suuntaan lähde.Jos ei tuota ehdi ostamaan niin eiköhän noita putkahda näin keskitalvella muitakin myyntiin.Prhna kun en pääse völjyyn .
hinta /laatu tuossa farkussa minustakin edukas.Noitahan myy yksityiset kalliimmalla.Ei tainnut ilmossa olla mainintaa toisista renkaista,vanteista?
Löytyykö liikkeestä yleensä varalta toisia renkaita edukkaasti auton ostajalle vai meneekö ihan listahinnoin tyyliin 1000 e sarja !
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: Tarinointia tuontiautoista
Helpoiten ja turvallisesti .koyama kirjoitti:Mitenkähän tuo tulisi vaivattomasti suomen puolelle ?jussilampi kirjoitti:koyama kirjoitti:Kiitossportsman kirjoitti:Tullin mielestä tuon autonverotusarvo on 27883 euroa . Päästöt ovat 145 c02/km joten autoveroprosentti on siis 24,8 %:akoyama kirjoitti:Piitkää linkki
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... 31794.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Autoveroa siis pitää vielä maksaa 6914 euroa tällä hetkellä voimassa olevalla systeemillä.
Yhteishinta siis 23444 euroa , jos auton haluaa rekisteröidä kalliin isänmaamme kilpiin .
Uusi vastaava näyttää myyjän mukaan maksavan Saksassa 55460 euroa ja nyt junge stern takuuauton hinta on 16530 euroa . Siis tulevan huhtikuussa 5 vuotias auto ja myynti hinta on pudonnut Saksassa todella paljon .
TÄSTÄ on kyse autojen hinnoista vapaassa markkinataloudessa ....
Vastaus tuli vaikka minulla jäi viesti vajaaksi.
Minkälainen takuu tuossa kyseisessä autossa on ? junge sterne ?
Vastaava kuin uuden auton takuu! 2vuotta, joskin 120000km jälkeen korvausprosentti tippuu 80% ja kilsojen lisääntyessä prosentti pienenee muistaakseni 140000km jälkeen 60% JNE. Kokemusta 1kpl n.700 euron kosmeettinen korjaus, korjasivat mukisematta eikä maksanut senttiäkään. Mersun myyntiliike hoitaa takuun ja antaa takuupaperit mukaan, ja takuukortti tulee myöhemmin postissa kotiin. Tuossa alkaa olla hinta ja laatusuhde kohillaan,ja ihmeen hyvin varustettu noin pikkukoneiseksi,Tuikulla kun vielä käyttää mutkan siin saa mukavamman ja vääntävämmän kamppeen!
Liike ilmeisesti laittaa valmiiksi siirtokilpiin maksua vastaan !Asiamies asialle, joka kuljettaa hampuriin laivaan vai miten se menee
Ota liikkeeseen yhteyttä ja osta auto puhelimessa,
Lähettävät sinulle sähköpostilla kauppakirjan sekä rekisteriotteesta kopion.
Allekirjoitat kauppakirjan ja lähetät sen skannattuna takaisin. Maksat auton myyjän tilille ja
Ilmoitat että kuljetusfirma hakee auton liikkeestä. esim Havina hakee auton myyjältä ja tuo sen Suomeen kotipihallesi.
Ei huolta talvikelistä, ei Saksan kilpi kuluja, et tarvitse mitään välittäjää... Kuljetusfirma maksaa 700-
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Tarinointia tuontiautoista
sportsman:sportsman kirjoitti:Tullin mielestä tuon autonverotusarvo on 27883 euroa . Päästöt ovat 145 c02/km joten autoveroprosentti on siis 24,8 %:akoyama kirjoitti:Piitkää linkki
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... 31794.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Autoveroa siis pitää vielä maksaa 6914 euroa tällä hetkellä voimassa olevalla systeemillä.
Yhteishinta siis 23444 euroa , jos auton haluaa rekisteröidä kalliin isänmaamme kilpiin .
Väännätkö tämän mulle ihan rautalangasta? Eli mistä tuo autoveroprosentti tulee? Mä olen laskeskellut Mahti-laskurilla, mutta sieltä ei saa kuin yleisen pyynti- ja myyntihinnan, mutta mallikohtainen vero% on tyhjä. Meneekö toi päästöjen mukaan vai miten? Onko tuo autonverotusarvo 27883€ myynti- vai pyyntihinta?
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Tarinointia tuontiautoista
Nyt tuonne oli putkahtanut tällainen http://tinyurl.com/pbx9od2 aika hieno!koyama kirjoitti:Osta auto.
Niin minä sanoin sille tutullenikin jolle olen auto etsiskellyt.Kyllä jo kovasti lämpeni kun kuuli tuosta takuuasiasta.Voi olla 2003 renault meganen jälkeen hieman erilaista kyytiä,mutta onhan se hintakin eri.
Eiköhän tuo saksaan suuntaan lähde.Jos ei tuota ehdi ostamaan niin eiköhän noita putkahda näin keskitalvella muitakin myyntiin.Prhna kun en pääse völjyyn .
hinta /laatu tuossa farkussa minustakin edukas.Noitahan myy yksityiset kalliimmalla.Ei tainnut ilmossa olla mainintaa toisista renkaista,vanteista?
Löytyykö liikkeestä yleensä varalta toisia renkaita edukkaasti auton ostajalle vai meneekö ihan listahinnoin tyyliin 1000 e sarja !
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: Tarinointia tuontiautoista
2000-luvun autoissa menee päästöjen mukaan. Oikea veroprosentti etsitään tästä taulukosta: http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... 401012.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;Bercedes Menz kirjoitti:mistä tuo autoveroprosentti tulee? Meneekö toi päästöjen mukaan vai miten?
Yleistä pyyntihintaa alennetaan normaalin tinkivaran verran (prosentti tai eurosumma auton arvosta riippuen) jolloin saadaan yleinen myyntihinta.Bercedes Menz kirjoitti:Mä olen laskeskellut Mahti-laskurilla, mutta sieltä ei saa kuin yleisen pyynti- ja myyntihinnan... Onko tuo autonverotusarvo 27883€ myynti- vai pyyntihinta?
Lopullinen vero = veroprosentti x yleinen myyntihinta
Re: Tarinointia tuontiautoista
2001- hlöautoissa aina päästöpohjainen veroprosentti. Taulukko on tullin sivulla autoverotusoion oikeassa reunassa.Bercedes Menz kirjoitti:sportsman:sportsman kirjoitti:Tullin mielestä tuon autonverotusarvo on 27883 euroa . Päästöt ovat 145 c02/km joten autoveroprosentti on siis 24,8 %:akoyama kirjoitti:Piitkää linkki
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... 31794.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Autoveroa siis pitää vielä maksaa 6914 euroa tällä hetkellä voimassa olevalla systeemillä.
Yhteishinta siis 23444 euroa , jos auton haluaa rekisteröidä kalliin isänmaamme kilpiin .
Väännätkö tämän mulle ihan rautalangasta? Eli mistä tuo autoveroprosentti tulee? Mä olen laskeskellut Mahti-laskurilla, mutta sieltä ei saa kuin yleisen pyynti- ja myyntihinnan, mutta mallikohtainen vero% on tyhjä. Meneekö toi päästöjen mukaan vai miten? Onko tuo autonverotusarvo 27883€ myynti- vai pyyntihinta?
Verotusarvo on myyntihinta , se alempi.
Auton varmasti oikea päästöarvo löytyy vain rekisteriotteesta ja valmistajan todistuksesta, vaihtelua on .
Saksan rekisteriotteesta pienestä otteesta kohdasta V1-V7
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.