W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

joop79 kirjoitti:ET11 on tuossa taka vanteessa. Mahtuu olemaan ulos joustossa. Mutta pelivaraa ei ole paljoa siellä sisälläkään. Normaalisti parkissa auton seistessä sinne saa tungettua pikkurillin väliin. Keskisormi ei mahdu :) Eli olisko 10-12mm luokkaa tuo tila siinä ahtaimmassa "patti" kohdassa. Ja mulla on aika pirun korkealla tuo perä (omaan makuun) eli jossakin vaiheessa lasken autoa vähän --> tilaa tulee hieman lisää.
Aha, ookoo. Mulla mahtuu sitten hyvin toi ET7 9x16 vanne.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Moottorin johtosarjan uusiminen on tuossa työn alla ja kyllä se niin on, että vuosimallien 93-96 M104-koneisten alkuperäinen johtosarja on kaikissa kulkineissa tiensä päässä. Siitä huolimatta käykö kone vielä tällä hetkellä täysin oireettomasti kuten omani ennen purkua.

Kuva

Kuvassa halkaistu MAF-liitin ja tarkkasilmäinen huomaa hapertuneet johtojen muovieristeet.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Kaikki hienosäätö vie pirusti aikaa kun pitää tehdä yrityksen ja erehdyksen kautta :x Kaasupolkimen mekanismin ensimmäinen versio osoittautui melko mahdottomaksi toteuttaa yksinkertaisesti tilanpuutteen vuoksi. Sitä suunnitellessa eivät lämmityslaitteen letkut olleet vielä löytäneet paikalleen. Mekanismi ei mahtunut samaan tilaan. Ehkä hyvä näin, pakottaa rakentamaan poljinhässäkän kabiinin puolelle kuten useammat jo ovat neuvoneet. Palataan siihen tuonnempana...

Lämmityslaitteen kennolta tuleva ylempi putki koneen oikealla puolella tarvitsi toimenpiteitä. Kuva hämää hieman mutta vesiletkua ei saanut sovitettua, putki jäi pahasti kannen taakse.

Kuva

Tein sellaisen tempun, että lyhensin putkea n. 25mm..

Kuva

ja työnsin 90º kumiletkun aina kennolle asti, läpi tulipellin.

Kuva

Laitoin yhtä kokoa pienemmän letkun ja sitähän olikin erittäin paskamaista yrittää tunkea kun ei päässyt suoraan työntämään. Rako näyttää kuvassa pieneltä mutta tulee käytännössä riittämään. Päälle laitetaan Thermosleeve eristesukka. Kestää +538 ºC :wink:
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Pikku puuhasteluja lisää. Mites tuon pystärin lämpömittarin kapillaarianturin saa fiksusti asennettua M104 termostaattikoteloon?

Kuva

Pystärin anturi on kierteen juuresta mitattuna 50mm pitkä ja M104 sähköinen 23mm. Joku kaulus kai tuolle kapillaarille pitäis tehdä...? :problem:
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Pe 31.08.2007 22:21
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja A »

Tuli mieleeni, oletko mitannut vastusarvot noista antureista(muutamassa eri lämpötilassa), tarviiko välttämättä edes vaihtaa. Olen kyllä nähnyt sellaisia valmiita messingistä valmistettuja jatkoholkkejakin.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja Sergey »

niin, yleensähän noissa on vuosikymmeniä samat vastusarvot, eli kävis niiku ristiin? Mittaat vaikka paris kolmes eri lämpötilassa ne.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja karra »

No poijaat, W114.ssä on siis k a p i l l a a r i anturi :!:
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

A kirjoitti:Tuli mieleeni, oletko mitannut vastusarvot noista antureista(muutamassa eri lämpötilassa), tarviiko välttämättä edes vaihtaa. Olen kyllä nähnyt sellaisia valmiita messingistä valmistettuja jatkoholkkejakin.
Sergey kirjoitti:niin, yleensähän noissa on vuosikymmeniä samat vastusarvot, eli kävis niiku ristiin? Mittaat vaikka paris kolmes eri lämpötilassa ne.
karra kirjoitti:No poijaat, W114.ssä on siis k a p i l l a a r i anturi :!:
Ööh... nyt olen kyllä pikkasen pihalla... miten kapillaarianturista mitataan vastusarvoja? Putkessahan on jonkun sortin alkoholi, joka heilauttaa tarvittaessa mittarin neulaa mittaristossa. Vai ymmärränkö asiaa lainkaan :think:

Itse ajattelin juuri A:n mainitsemaa jatkoholkkia tjsp.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja unski »

taitaappi olla eetteriä putkessa. Eikä siitä vastusarvoja mitata...tietenkään. :)

Eikö tuo kuvan sininen anturi ole flektin anturi? Moottorin lämpöanturi on siinä alla joten moottori saa tarvittavat tiedot. Josko mittariston anturi mahtuisi sinisen anturin tilalle....keksit sitten jonkun toisen paikan sille...

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Pe 31.08.2007 22:21
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja A »

Pyydän anteeksi tyhmyyttäni, kun oletin että Johanneksella on sähköinen lämpömittari. Ajattelin tota omaa 3.0D:tä sillä siinä on ja ton V8:sin anturi oli suoraan yhteensopiva mittarin kanssa.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja karra »

A kirjoitti:Pyydän anteeksi tyhmyyttäni, kun oletin että Johanneksella on sähköinen lämpömittari. Ajattelin tota omaa 3.0D:tä sillä siinä on ja ton V8:sin anturi oli suoraan yhteensopiva mittarin kanssa.
:D Eli onko tuosso 3.0 pystärissä ollut sähköinen lämpömittari alun pitäen? Jos Johannes löytäisi omaansa vastaavan sähkoisen lämpömittarin niin sittenhän asia olisi kunnossa. Itse asiassa nyt muistan että minulla oli joskus yksi varaosamittaristo haettu josta otin jotain osia omaan 250CE:en ja sitä jossain vaiheessa hämmästeltiin että siitä mittaristosta ei lähtenyt kapillaariputkea. Jollekin sen myin, ei jaksa muistaa...
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja unski »

minulla voisi olla myös 250 2.8:n mittaristo jossain...pitääpä katsoa, mikäli on tarvetta?

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja Sergey »

:lol: niinpniin. Ja sehä luki tuolla että kapillaari... Mut väsytti hei! 8) Minusta mun W115 oli sähköinen myös? Ei siinä ollu ku öljyputki mittaristoon.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

unski kirjoitti:taitaappi olla eetteriä putkessa. Eikä siitä vastusarvoja mitata...tietenkään. :)

Eikö tuo kuvan sininen anturi ole flektin anturi? Moottorin lämpöanturi on siinä alla joten moottori saa tarvittavat tiedot. Josko mittariston anturi mahtuisi sinisen anturin tilalle....keksit sitten jonkun toisen paikan sille...

Timppa
Hyvä huomio, taidankin käyttää sinistä ja kytkeä tulevan sähköflektin siihen. Pitää vain tsekata mille lämpötiloille anturi on. Kierre siinä on kuitenkin eri kuin lämpömittarin anturissa, joten vaikka kapillaarianturi mahtuisi syvyydeltä, niin jonkunlainen sovite sille pitäisi jokatapauksessa rakentaa.

Ja sitten...
A kirjoitti:...Ajattelin tota omaa 3.0D:tä sillä siinä on ja ton V8:sin anturi oli suoraan yhteensopiva mittarin kanssa.
Jos tällainen 3.0D tai vastaava löytyisi jostain.
unski kirjoitti:minulla voisi olla myös 250 2.8:n mittaristo jossain...pitääpä katsoa, mikäli on tarvetta?

Timppa
Onko tämäkin sähköinen?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2182
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Varmaankin faceliftin myötä tulee sähköinen lämpömittari ja löytynee semmonen
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

slsl77 kirjoitti:Varmaankin faceliftin myötä tulee sähköinen lämpömittari ja löytynee semmonen
Eikun sovittamaan :thumbup:
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Pe 31.08.2007 22:21
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja A »

Kyllä mulla yks tommonen 3.0D:n mittaristo pitäis vielä tuola varastossa olla, jos siitä sais ton lämpömittarin irroitettua niin säilyis noi bensan huippunopeudet vielä tallessa.

Soitellaan.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

A kirjoitti:Kyllä mulla yks tommonen 3.0D:n mittaristo pitäis vielä tuola varastossa olla, jos siitä sais ton lämpömittarin irroitettua niin säilyis noi bensan huippunopeudet vielä tallessa.

Soitellaan.
Sori A, jäi tämä viesti huolimattomuuttani huomioimatta :( . Soittelen viikolla.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Nyt on johtosarja uusittu. Siitä iso kiitos slsl77 :) Kuten taisin aikaisemmin kirjoittaa, niin uuden johtosarjan perustana oli tarpeeseen hankittu -97 R129 sarja. Siitä sopi suoraan suuttimille ja puolille menevät johdot ja liittimet. Muut liittimet joutui purkamaan ja tinaamaan. Vehon pojat laittoivat kyllä parastaan etsiessään kätköistään niitä pieniä nastoja joihin johdonpäät juotettiin.

R.I.P
Kuva
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Muutenkin on tapahtunut kaikkea pientä. Nimenomaan pientä ja sitähän riittää :roll: Kapillaari lämpömittari on nyt irti ja toista sähköistä odottaa tilalle. Toivottavasti kiinnitys mittaritauluun vaan on sama.

Öljynkierto on valmis, ainoastaan lopullinen kiinnitys siirretylle suodattimen jalalle vielä tekemättä. Mocalin alkuperäiset liittimet veivät liikaa tilaa ja kävinkin Hiflexissa puristamassa suodattimen pään letkuihin banjopäät. Aika jykevää kokoa mutta mahtuvat tiukempaan tilaan kuitenkin paremmin.

Moottorin jäähdytykseen tulee MB Sprinterin 16" imevä flekti. Alunperin ajattelin (ja näin neuvottiin), että sen ohjaamiseksi tulee lämpöanturi nimenomaan alavesiletkuun mutta nyt en ole varma tarvitaanko sitä koska osoittautui, että termostaattikotelossa on jo valmiiksi flektiä ohjaava anturi. Mutta eikös alavesiletkussa ja termostaattikotelossa ole eri lämpötila :think: Kumpi siis on oikea ratkaisu?

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

hmmm.. kiertääkö nyt öljynjäähdyttimessä öljy kokoajan ja suodatin siinä kierrossa?.

Eikö jäähdytyskierto ole termostaatin takana...
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

Alavesiletkussa se mittais jäähdytystulosta, eikä jäähdyttimeen vasta menevää kuumaa vettä. Saapista taitaa löytyä ainakin sopivilla asteilla oleva anturi sinne.
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Mika.T kirjoitti:hmmm.. kiertääkö nyt öljynjäähdyttimessä öljy kokoajan ja suodatin siinä kierrossa?.

Eikö jäähdytyskierto ole termostaatin takana...
Niin hmmm... tarkoitatko M104 (E320) alkuperäistä öljynkiertoa...?

Kuva

M104 öljy jäähdytettiin nestekierrolla ja siten termostaatin takana. M103, josta otin jalan, jäähdytettiin ilmavirralla. Eli, sama homma kuin tässä omassa rakennelmassa. Onko ratkaisussani joku vakavampi ongelma :eh:
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

kasiässä kirjoitti:Alavesiletkussa se mittais jäähdytystulosta, eikä jäähdyttimeen vasta menevää kuumaa vettä. Saapista taitaa löytyä ainakin sopivilla asteilla oleva anturi sinne.
Okei, hyvä tarkennus. Kumpi tässä nyt sitten olisi oleellisempaa tuulettimen ohjausta ajatellen; kytkeä alavesiletkuun vai termostaattikoteloon?

Vai pitäisikö olla kumpikin ( :think: ) koska jäähdytin on pystärin alkuperäinen, eikä tarkkaa tietoa sen kyvystä jäähdyttää M104 moottoria.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Hei vielä yksi kysymys mikä on käynyt mielessä; pitäisikö vesikiertoon/jäähdytykseen kytkeä paisuntasäiliö?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
make280s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 03.05.2004 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja make280s »

Pystärin jäähdyttimessähän on itsessään jo paisuntasäiliö,kyllähän se riittää!
MB W-210 200cdi vm 99
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Siis tuossa M103 suodatinjalassa on oikea öljynsuodatin paikoillaan tuon jäähdytyshaaran kanssa?
Ja lisänä jäähdytyskierrossa oma suodatin?

Vai mikä tuo suodatin on tuossa letkunvälissä ennen jäähdytyskennoa?

Mietin vaan etteihän käy nyt niin että kun jäähdytyskierron termostaatti on kiinni niin kone ei saa öljyä lainkaan.
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

make280s kirjoitti:Pystärin jäähdyttimessähän on itsessään jo paisuntasäiliö,kyllähän se riittää!
Hyvä tietää :) . Ajattelin vaan josko tarvitsisi tuollaisen "ulkopuolisen".
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Mika.T kirjoitti:Siis tuossa M103 suodatinjalassa on oikea öljynsuodatin paikoillaan tuon jäähdytyshaaran kanssa?
Ja lisänä jäähdytyskierrossa oma suodatin?

Vai mikä tuo suodatin on tuossa letkunvälissä ennen jäähdytyskennoa?

Mietin vaan etteihän käy nyt niin että kun jäähdytyskierron termostaatti on kiinni niin kone ei saa öljyä lainkaan.
Olen asentanut tällaisen Mocalin siirrettävän öljynsuodattimen. Moottorin kyljessä on kiinni pelkkä M103 suodatinjalka ja siinä kiinni siirtolevy, josta letkut lukkopellissä olevaan öljynsuodattimeen. Termostaattia ei ole.

Kuva

Tässä koko setti Mocalin alkuperäisillä liittimillä. Pystärin alkuperäinen öljynjäähdytin.
Kuva
Viimeksi muokannut hismajestics, Ke 05.02.2014 12:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Noniin. Alko selviämään. :D
Ja jäähdytyskierto on jatkuva?
Kannattanee jollain seurava öljynlämpöä. ei sekään ole hyvä että öljy ei lämpene tarpeeksi.
Vastaa Viestiin