Aha, ookoo. Mulla mahtuu sitten hyvin toi ET7 9x16 vanne.joop79 kirjoitti:ET11 on tuossa taka vanteessa. Mahtuu olemaan ulos joustossa. Mutta pelivaraa ei ole paljoa siellä sisälläkään. Normaalisti parkissa auton seistessä sinne saa tungettua pikkurillin väliin. Keskisormi ei mahduEli olisko 10-12mm luokkaa tuo tila siinä ahtaimmassa "patti" kohdassa. Ja mulla on aika pirun korkealla tuo perä (omaan makuun) eli jossakin vaiheessa lasken autoa vähän --> tilaa tulee hieman lisää.
W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Moottorin johtosarjan uusiminen on tuossa työn alla ja kyllä se niin on, että vuosimallien 93-96 M104-koneisten alkuperäinen johtosarja on kaikissa kulkineissa tiensä päässä. Siitä huolimatta käykö kone vielä tällä hetkellä täysin oireettomasti kuten omani ennen purkua.

Kuvassa halkaistu MAF-liitin ja tarkkasilmäinen huomaa hapertuneet johtojen muovieristeet.

Kuvassa halkaistu MAF-liitin ja tarkkasilmäinen huomaa hapertuneet johtojen muovieristeet.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Kaikki hienosäätö vie pirusti aikaa kun pitää tehdä yrityksen ja erehdyksen kautta
Kaasupolkimen mekanismin ensimmäinen versio osoittautui melko mahdottomaksi toteuttaa yksinkertaisesti tilanpuutteen vuoksi. Sitä suunnitellessa eivät lämmityslaitteen letkut olleet vielä löytäneet paikalleen. Mekanismi ei mahtunut samaan tilaan. Ehkä hyvä näin, pakottaa rakentamaan poljinhässäkän kabiinin puolelle kuten useammat jo ovat neuvoneet. Palataan siihen tuonnempana...
Lämmityslaitteen kennolta tuleva ylempi putki koneen oikealla puolella tarvitsi toimenpiteitä. Kuva hämää hieman mutta vesiletkua ei saanut sovitettua, putki jäi pahasti kannen taakse.

Tein sellaisen tempun, että lyhensin putkea n. 25mm..

ja työnsin 90º kumiletkun aina kennolle asti, läpi tulipellin.

Laitoin yhtä kokoa pienemmän letkun ja sitähän olikin erittäin paskamaista yrittää tunkea kun ei päässyt suoraan työntämään. Rako näyttää kuvassa pieneltä mutta tulee käytännössä riittämään. Päälle laitetaan Thermosleeve eristesukka. Kestää +538 ºC

Lämmityslaitteen kennolta tuleva ylempi putki koneen oikealla puolella tarvitsi toimenpiteitä. Kuva hämää hieman mutta vesiletkua ei saanut sovitettua, putki jäi pahasti kannen taakse.

Tein sellaisen tempun, että lyhensin putkea n. 25mm..

ja työnsin 90º kumiletkun aina kennolle asti, läpi tulipellin.

Laitoin yhtä kokoa pienemmän letkun ja sitähän olikin erittäin paskamaista yrittää tunkea kun ei päässyt suoraan työntämään. Rako näyttää kuvassa pieneltä mutta tulee käytännössä riittämään. Päälle laitetaan Thermosleeve eristesukka. Kestää +538 ºC

//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Pikku puuhasteluja lisää. Mites tuon pystärin lämpömittarin kapillaarianturin saa fiksusti asennettua M104 termostaattikoteloon?

Pystärin anturi on kierteen juuresta mitattuna 50mm pitkä ja M104 sähköinen 23mm. Joku kaulus kai tuolle kapillaarille pitäis tehdä...?

Pystärin anturi on kierteen juuresta mitattuna 50mm pitkä ja M104 sähköinen 23mm. Joku kaulus kai tuolle kapillaarille pitäis tehdä...?

//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Tuli mieleeni, oletko mitannut vastusarvot noista antureista(muutamassa eri lämpötilassa), tarviiko välttämättä edes vaihtaa. Olen kyllä nähnyt sellaisia valmiita messingistä valmistettuja jatkoholkkejakin.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
niin, yleensähän noissa on vuosikymmeniä samat vastusarvot, eli kävis niiku ristiin? Mittaat vaikka paris kolmes eri lämpötilassa ne.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
No poijaat, W114.ssä on siis k a p i l l a a r i anturi 

1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
A kirjoitti:Tuli mieleeni, oletko mitannut vastusarvot noista antureista(muutamassa eri lämpötilassa), tarviiko välttämättä edes vaihtaa. Olen kyllä nähnyt sellaisia valmiita messingistä valmistettuja jatkoholkkejakin.
Sergey kirjoitti:niin, yleensähän noissa on vuosikymmeniä samat vastusarvot, eli kävis niiku ristiin? Mittaat vaikka paris kolmes eri lämpötilassa ne.
Ööh... nyt olen kyllä pikkasen pihalla... miten kapillaarianturista mitataan vastusarvoja? Putkessahan on jonkun sortin alkoholi, joka heilauttaa tarvittaessa mittarin neulaa mittaristossa. Vai ymmärränkö asiaa lainkaankarra kirjoitti:No poijaat, W114.ssä on siis k a p i l l a a r i anturi

Itse ajattelin juuri A:n mainitsemaa jatkoholkkia tjsp.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
taitaappi olla eetteriä putkessa. Eikä siitä vastusarvoja mitata...tietenkään. 
Eikö tuo kuvan sininen anturi ole flektin anturi? Moottorin lämpöanturi on siinä alla joten moottori saa tarvittavat tiedot. Josko mittariston anturi mahtuisi sinisen anturin tilalle....keksit sitten jonkun toisen paikan sille...
Timppa

Eikö tuo kuvan sininen anturi ole flektin anturi? Moottorin lämpöanturi on siinä alla joten moottori saa tarvittavat tiedot. Josko mittariston anturi mahtuisi sinisen anturin tilalle....keksit sitten jonkun toisen paikan sille...
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Pyydän anteeksi tyhmyyttäni, kun oletin että Johanneksella on sähköinen lämpömittari. Ajattelin tota omaa 3.0D:tä sillä siinä on ja ton V8:sin anturi oli suoraan yhteensopiva mittarin kanssa.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
A kirjoitti:Pyydän anteeksi tyhmyyttäni, kun oletin että Johanneksella on sähköinen lämpömittari. Ajattelin tota omaa 3.0D:tä sillä siinä on ja ton V8:sin anturi oli suoraan yhteensopiva mittarin kanssa.

1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
minulla voisi olla myös 250 2.8:n mittaristo jossain...pitääpä katsoa, mikäli on tarvetta?
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...


Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Hyvä huomio, taidankin käyttää sinistä ja kytkeä tulevan sähköflektin siihen. Pitää vain tsekata mille lämpötiloille anturi on. Kierre siinä on kuitenkin eri kuin lämpömittarin anturissa, joten vaikka kapillaarianturi mahtuisi syvyydeltä, niin jonkunlainen sovite sille pitäisi jokatapauksessa rakentaa.unski kirjoitti:taitaappi olla eetteriä putkessa. Eikä siitä vastusarvoja mitata...tietenkään.
Eikö tuo kuvan sininen anturi ole flektin anturi? Moottorin lämpöanturi on siinä alla joten moottori saa tarvittavat tiedot. Josko mittariston anturi mahtuisi sinisen anturin tilalle....keksit sitten jonkun toisen paikan sille...
Timppa
Ja sitten...
Jos tällainen 3.0D tai vastaava löytyisi jostain.A kirjoitti:...Ajattelin tota omaa 3.0D:tä sillä siinä on ja ton V8:sin anturi oli suoraan yhteensopiva mittarin kanssa.
Onko tämäkin sähköinen?unski kirjoitti:minulla voisi olla myös 250 2.8:n mittaristo jossain...pitääpä katsoa, mikäli on tarvetta?
Timppa
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Varmaankin faceliftin myötä tulee sähköinen lämpömittari ja löytynee semmonen
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Eikun sovittamaanslsl77 kirjoitti:Varmaankin faceliftin myötä tulee sähköinen lämpömittari ja löytynee semmonen

//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Kyllä mulla yks tommonen 3.0D:n mittaristo pitäis vielä tuola varastossa olla, jos siitä sais ton lämpömittarin irroitettua niin säilyis noi bensan huippunopeudet vielä tallessa.
Soitellaan.
Soitellaan.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Sori A, jäi tämä viesti huolimattomuuttani huomioimattaA kirjoitti:Kyllä mulla yks tommonen 3.0D:n mittaristo pitäis vielä tuola varastossa olla, jos siitä sais ton lämpömittarin irroitettua niin säilyis noi bensan huippunopeudet vielä tallessa.
Soitellaan.

//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Nyt on johtosarja uusittu. Siitä iso kiitos slsl77
Kuten taisin aikaisemmin kirjoittaa, niin uuden johtosarjan perustana oli tarpeeseen hankittu -97 R129 sarja. Siitä sopi suoraan suuttimille ja puolille menevät johdot ja liittimet. Muut liittimet joutui purkamaan ja tinaamaan. Vehon pojat laittoivat kyllä parastaan etsiessään kätköistään niitä pieniä nastoja joihin johdonpäät juotettiin.
R.I.P


R.I.P

//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Muutenkin on tapahtunut kaikkea pientä. Nimenomaan pientä ja sitähän riittää
Kapillaari lämpömittari on nyt irti ja toista sähköistä odottaa tilalle. Toivottavasti kiinnitys mittaritauluun vaan on sama.
Öljynkierto on valmis, ainoastaan lopullinen kiinnitys siirretylle suodattimen jalalle vielä tekemättä. Mocalin alkuperäiset liittimet veivät liikaa tilaa ja kävinkin Hiflexissa puristamassa suodattimen pään letkuihin banjopäät. Aika jykevää kokoa mutta mahtuvat tiukempaan tilaan kuitenkin paremmin.
Moottorin jäähdytykseen tulee MB Sprinterin 16" imevä flekti. Alunperin ajattelin (ja näin neuvottiin), että sen ohjaamiseksi tulee lämpöanturi nimenomaan alavesiletkuun mutta nyt en ole varma tarvitaanko sitä koska osoittautui, että termostaattikotelossa on jo valmiiksi flektiä ohjaava anturi. Mutta eikös alavesiletkussa ja termostaattikotelossa ole eri lämpötila
Kumpi siis on oikea ratkaisu?






Öljynkierto on valmis, ainoastaan lopullinen kiinnitys siirretylle suodattimen jalalle vielä tekemättä. Mocalin alkuperäiset liittimet veivät liikaa tilaa ja kävinkin Hiflexissa puristamassa suodattimen pään letkuihin banjopäät. Aika jykevää kokoa mutta mahtuvat tiukempaan tilaan kuitenkin paremmin.
Moottorin jäähdytykseen tulee MB Sprinterin 16" imevä flekti. Alunperin ajattelin (ja näin neuvottiin), että sen ohjaamiseksi tulee lämpöanturi nimenomaan alavesiletkuun mutta nyt en ole varma tarvitaanko sitä koska osoittautui, että termostaattikotelossa on jo valmiiksi flektiä ohjaava anturi. Mutta eikös alavesiletkussa ja termostaattikotelossa ole eri lämpötila






//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
hmmm.. kiertääkö nyt öljynjäähdyttimessä öljy kokoajan ja suodatin siinä kierrossa?.
Eikö jäähdytyskierto ole termostaatin takana...
Eikö jäähdytyskierto ole termostaatin takana...
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Alavesiletkussa se mittais jäähdytystulosta, eikä jäähdyttimeen vasta menevää kuumaa vettä. Saapista taitaa löytyä ainakin sopivilla asteilla oleva anturi sinne.
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Niin hmmm... tarkoitatko M104 (E320) alkuperäistä öljynkiertoa...?Mika.T kirjoitti:hmmm.. kiertääkö nyt öljynjäähdyttimessä öljy kokoajan ja suodatin siinä kierrossa?.
Eikö jäähdytyskierto ole termostaatin takana...

M104 öljy jäähdytettiin nestekierrolla ja siten termostaatin takana. M103, josta otin jalan, jäähdytettiin ilmavirralla. Eli, sama homma kuin tässä omassa rakennelmassa. Onko ratkaisussani joku vakavampi ongelma

//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Okei, hyvä tarkennus. Kumpi tässä nyt sitten olisi oleellisempaa tuulettimen ohjausta ajatellen; kytkeä alavesiletkuun vai termostaattikoteloon?kasiässä kirjoitti:Alavesiletkussa se mittais jäähdytystulosta, eikä jäähdyttimeen vasta menevää kuumaa vettä. Saapista taitaa löytyä ainakin sopivilla asteilla oleva anturi sinne.
Vai pitäisikö olla kumpikin (

//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Hei vielä yksi kysymys mikä on käynyt mielessä; pitäisikö vesikiertoon/jäähdytykseen kytkeä paisuntasäiliö?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Pystärin jäähdyttimessähän on itsessään jo paisuntasäiliö,kyllähän se riittää!
MB W-210 200cdi vm 99
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Siis tuossa M103 suodatinjalassa on oikea öljynsuodatin paikoillaan tuon jäähdytyshaaran kanssa?
Ja lisänä jäähdytyskierrossa oma suodatin?
Vai mikä tuo suodatin on tuossa letkunvälissä ennen jäähdytyskennoa?
Mietin vaan etteihän käy nyt niin että kun jäähdytyskierron termostaatti on kiinni niin kone ei saa öljyä lainkaan.
Ja lisänä jäähdytyskierrossa oma suodatin?
Vai mikä tuo suodatin on tuossa letkunvälissä ennen jäähdytyskennoa?
Mietin vaan etteihän käy nyt niin että kun jäähdytyskierron termostaatti on kiinni niin kone ei saa öljyä lainkaan.
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Hyvä tietäämake280s kirjoitti:Pystärin jäähdyttimessähän on itsessään jo paisuntasäiliö,kyllähän se riittää!

//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Olen asentanut tällaisen Mocalin siirrettävän öljynsuodattimen. Moottorin kyljessä on kiinni pelkkä M103 suodatinjalka ja siinä kiinni siirtolevy, josta letkut lukkopellissä olevaan öljynsuodattimeen. Termostaattia ei ole.Mika.T kirjoitti:Siis tuossa M103 suodatinjalassa on oikea öljynsuodatin paikoillaan tuon jäähdytyshaaran kanssa?
Ja lisänä jäähdytyskierrossa oma suodatin?
Vai mikä tuo suodatin on tuossa letkunvälissä ennen jäähdytyskennoa?
Mietin vaan etteihän käy nyt niin että kun jäähdytyskierron termostaatti on kiinni niin kone ei saa öljyä lainkaan.

Tässä koko setti Mocalin alkuperäisillä liittimillä. Pystärin alkuperäinen öljynjäähdytin.

Viimeksi muokannut hismajestics, Ke 05.02.2014 12:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka, jne...
Noniin. Alko selviämään.
Ja jäähdytyskierto on jatkuva?
Kannattanee jollain seurava öljynlämpöä. ei sekään ole hyvä että öljy ei lämpene tarpeeksi.

Ja jäähdytyskierto on jatkuva?
Kannattanee jollain seurava öljynlämpöä. ei sekään ole hyvä että öljy ei lämpene tarpeeksi.