Kuka hakis mulle mesen ulkomailta? - Tilaustuontia

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Swatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Pe 14.08.2009 22:13
Paikkakunta: Jii-koo-äl

Kuka hakis mulle mesen ulkomailta? - Tilaustuontia

Viesti Kirjoittaja Swatti »

Möin CLS:n, sain vaihdossa C230k coupen ja mieli tekis isompaa sekä nelivetoa. Finannsit ja tarpeet laskemalla yhteen päädyin W211 farkkuun, 4-matic siis. Jippona on että olen melko brutaali varuste-vaatimuksien suhteen. Suomessa "huippuvarusteltu" eemeli on 220cdi josta uupuu parkkitutkatkin... Nettiauto siis jääköön sikseen ja katse ulkomaille. Mobile.de:tä pikaisesti tarkastelemalla löytyi muutama mielenkiintoinen kohde joskaan ei "ihan just se" mitä haettiin. Saatoin missatakkin jotain, enivei...

Tarviis vaan löytää LIIKE joka suostuu hakemaan tietyillä perustein auton ja ottaisi edellisen vaihtoon. Siis auto jostain, sama kait mistä. Avaimet käteen -periaatteella.
Liikkeellä on kuitenkin aina vastuu joten ei tarvii pelätä saavansa sen halvimman kinderin ylihintaan. Hyvästä palvelusta voin toki maksaa sekä tasokkaasta autosta myös.
Työ ei salli kovin suurta siirtymää ulkomaille tällä taloustilanteella eikä oikeen kiinnostakkaan autojen perässä reissaaminen jos tarjolla olisi autoja ennenkin tarkastellut kokenut osaaja. Oma tieto rajoittuu myös vain mobile.de:n tarjontaan, kait noita muitakin on.

Niitä joita kiinnostaa: W211 eemeli
- Färmäre, meillä on koira, se on iso... Nuf said
- 4-matic. Kelit ja matkakohteet välillä vähän liikaa takatuupparille
- Facelift avantgarde tai amg-helmat. Se vaan sopii silmään
- Ilmastoidut jakkarat. Kesällä mainiot, talvella helpottaa pitkiä reissuja talvikuteissa
- Penkit muistilla. Kaksi kuskia eikä enää vipu-vipstaakelit nappaa
- Tutkat tai peruutuskamera. Vanhempi naiskuski ja parkkihallit... Jep jep
- Distronic. Pitkällä matkalla uskomattoman hyvä apuväline. Harvinainen
- Bluetooth. Ei jälkiasennus-rihveleitä. Tarpeellinen.

Kattoluukku ja navi iso plussa, ei pakollisia. Lienee helpohko löytää jos yllämainitut kriteerit täyttyy, ja niiden tulee täyttyä. Kuluts on ihan yksi hailee, menovesi menee firman piikkiin jonka ajoja autolla omien lisäksi myös ajetaan. Suuri kiinnostus viis-satasta kohtaan ois ja ovat usein vähän paremmin varusteltujakin.
Samat kriteerit täyttävä Mölkki voisi olla plän-B jos sopiva osuisi kohdalle. Tällöin vain 420CDI.
Edit: ärrä kävi mielessä myös mutta mölkkiä vähän pidempänä saattaa olla ettei mahdu enää talliin.

Mut mut, suosituksia? Onko teille joku tuonut tilauksesta, miten meni, yms?
"Jos ihmisen typeryys on niin suuri ongelma kuin väitetään, emmekö voisi poistaa nopeusrajoitukset ja antaa ongelman ratkaista itsensä?"
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

Re: Kuka hakis mulle mesen ulkomailta? - Tilaustuontia

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Bayerncar? Ottaa ainakin vanhan vaihdossa.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Kuka hakis mulle mesen ulkomailta? - Tilaustuontia

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Swatti kirjoitti: - Bluetooth. Ei jälkiasennus-rihveleitä.
Hieman OT, mutta mitä tarkoitat tällä? Jos autossa on varustekoodi 386, niin ei kai sillä ole varsinaisesti väliä, onko se UHI-liittimeen lykättävä mokkula ostettu auton mukana vai myöhemmin? Ilmeisesti haluat joka tapauksessa sinne mersun oman mokkulan, etkä esim. ViseeO:ta.

Vai onko 211-koppaisen saanut joskus jollain kiinteämmällä BT-varustuksella?
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: Kuka hakis mulle mesen ulkomailta? - Tilaustuontia

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Swatti kirjoitti:
Tarviis vaan löytää LIIKE joka suostuu hakemaan tietyillä perustein auton ja ottaisi edellisen vaihtoon.

Minkä vuoksi LIIKE ? Miksi ei esim. yksityinen. Liike ottaa kuitenkin ALV-hyödyn, koska tuskin liike ostaa sitä sinun yrityksesi nimiin.
Saksassa on useita Suomalaisia välittäjiä jotka hankkii sinulle minkälaisen auton hyvänsä.
Itse olen tuonut kymmeniä Mersuja Saksasta Suomeen mittatilaustarpeena, mutta nyt en enää viitsi lähteä muutakuin omiin hankitoihini.
Swatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Pe 14.08.2009 22:13
Paikkakunta: Jii-koo-äl

Re: Kuka hakis mulle mesen ulkomailta? - Tilaustuontia

Viesti Kirjoittaja Swatti »

Jotain bilteman ulkoisia bluetootheja haluan välttää.

Liike on aina vastuussa tekemisistään. Jos auto pamahtaa pihatiellä ni on eri juttu onko se ostettu yksityiseltä vai liikkeestä ja en todellakaan ala myymään nykyistä nettiautossa. Haluan entisestä eroon samalla ku haen uudemman tilalle. Vaidossa kalliimpaan saan myös enemmän nykyisestä.
"Jos ihmisen typeryys on niin suuri ongelma kuin väitetään, emmekö voisi poistaa nopeusrajoitukset ja antaa ongelman ratkaista itsensä?"
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: Kuka hakis mulle mesen ulkomailta? - Tilaustuontia

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Swatti kirjoitti:Jotain bilteman ulkoisia bluetootheja haluan välttää.

Liike on aina vastuussa tekemisistään. Jos auto pamahtaa pihatiellä ni on eri juttu onko se ostettu yksityiseltä vai liikkeestä ja en todellakaan ala myymään nykyistä nettiautossa. Haluan entisestä eroon samalla ku haen uudemman tilalle. Vaidossa kalliimpaan saan myös enemmän nykyisestä.

Huomautan, että yksityinen saa aivan yhtä kattavat vakuutukset ja takuut Saksasta ostettuun autoon.
Haluamallasi tavalla käytännössä menetät vaihtoautosi ilmaiseksi, koska liikkeen hinnoittelu puolin ja toisin ( osto/myynti ) kompensoi välirahan sopivaksi.
Paremman hyödyn saat kun myyt vanhan autosi sopivasti pois ja ostat toisen auton käteisellä. Tämän on käytännön elämä opettanut.

Autoa ei kannata ostaa jos pelkää sen hajoavan. Se hajoaa joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin. Ostaessa auton voi sen tutkia ja tarkastaa ammattitaitoisessti, joka poissulkee suurimman osan mahdollisista vikamahdollisuuksista.
Swatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Pe 14.08.2009 22:13
Paikkakunta: Jii-koo-äl

Re: Kuka hakis mulle mesen ulkomailta? - Tilaustuontia

Viesti Kirjoittaja Swatti »

Suomesta ei kertakaikkiaan saa tasokkaita / runsaasti varusteltuja autoja, ne kiertävät tutulta toiselle kunnes ovat loppuun ajettuja ja jo vanhoja. Täten osto ulkomailta on lähes pakollista.

Nykyistä minun ei ole pakko antaa kaupassa. Jos tarjoavat sopuhinnan, saavat mokoman mutta huono auto ei ole sekään ja potentiaalia ois jopa rata-leluksi. Kyseinen yksilö on harvinaisen hyvin varusteltu ja kauttaaltaan huollettu, fiksu liike osaa arvostaa "vähän parempaa" vaihdokkia tietäen sen arvon siinä missä romurautaa kilohinnalla myyvät lafkat kattoo nettiautosta nopeesti ekan halvimman samaa mallia olevan ja tarjoo satasen alle mitä se maksaa.

Vaihdokki on puhtaasti optio. CLS55 AMG:n myynti nettiautossa oli suht ankea kokemus ja tuolla ceemelillä kysyjiä luulisi olevan rutkasti enemmän, en haluaisi taas joutua selvitteleen kuka on tosissaan ja kuka haluaa vain päästä painaan kaasun pohjaan motarilla.

Olettaen että auton ostaa (esim) saksasta ja siellä sikäläisestä liikkeestä, firma-x tuo sen ja saksalainen lafka lupaa kiesille takuun. Käypi hassusti ja tulee isompi remppa, kuinka hyvin ne sitten tulee vastaan? Yhteen aikaan hehkutettiin "junge stern" -takuusta joka kattaa pikkuvioista marssilaisten hyökkäyksiin, osa puhuu myös saksassa olevan peräti parempi takuu kuin mitä täällä, totta? Siitä on noin kymmenisen vuotta kun tuli viimeksi auto tuotua eli aika alusta taas opetellaan.
Koska vaihto on optio pitää jättää myös auki vaihtoehto että autoon tulee rahoitus, tässä LIIKE lienee aika suuri tekijä. Autoverot on kans nousseet aikojen myötä joten paljonko "iso E" maksaa enempi verrattuna perus 280cdi nuhapumppuun lienee syytä laskea kans.

Jokainen mekaaninen laite on tuomittu hajoamaan. Haluan vain itselleni turvaa kalliimpien remppojen varalle. CLS myös opetti että erikoinen auto maksaa erikoisen hinnan ku jotain ruetaan korjaamaan. Jenkkifoorumeja lueskelemalla voisi päätellä ettei mitään ihan kauheeta ole E500:ssa tiedossa. Itse pannuhan on vanha kuin taivas ja ziljoonaan kertaan päivitetty sekä melko matala-viritteinen vapari.
"Jos ihmisen typeryys on niin suuri ongelma kuin väitetään, emmekö voisi poistaa nopeusrajoitukset ja antaa ongelman ratkaista itsensä?"
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Re: Kuka hakis mulle mesen ulkomailta? - Tilaustuontia

Viesti Kirjoittaja D-MB »

Swatti kirjoitti:Olettaen että auton ostaa (esim) saksasta ja siellä sikäläisestä liikkeestä, firma-x tuo sen ja saksalainen lafka lupaa kiesille takuun. Käypi hassusti ja tulee isompi remppa, kuinka hyvin ne sitten tulee vastaan? Yhteen aikaan hehkutettiin "junge stern" -takuusta joka kattaa pikkuvioista marssilaisten hyökkäyksiin, osa puhuu myös saksassa olevan peräti parempi takuu kuin mitä täällä, totta? Siitä on noin kymmenisen vuotta kun tuli viimeksi auto tuotua eli aika alusta taas opetellaan.
Helpointa olisi ostaa ns. Junge Stern auto valtuutetulta jälleen myyjältä. Tuo takuu kattaa hyvin kaiken mahdollisen vastaan tulevat ongelmat ja ilmeisesti jopa Veho on oppinut miten tuon kanssa toimitaan. Takuun myöntää Daimler, joten et edes myyvän liikkeen kanssa tarvitse asioista riidellä vaan Veho lähettää laskut sitten tehtaalle. Noiden autojen ostaminenkin on niin helppoa, että ei siihen välittäjää tarvitse, ellet sitten itse ole niin kiireinen ettet ehdi ajaa autoa Suomeen. Myyvä liike kyllä hoitaa rekisteröinnikin puolestasi.

Ongelmaksi tosin muodostoo ettei käytännössä S211siä saa enää Junge Sterneinä. Eli noilla spekseillä sinun on parempi alkaa katsomaan S212sia, jos haluat huolettoman Junge Stern auton. Jos taasen S211 on pakollinen niin tällöin hyvä onni ja erinomainen välittäjä ovat tärkeitä.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Kuka hakis mulle mesen ulkomailta? - Tilaustuontia

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Voit unohtaa junge stern takuun jos haluat,että joku tuontifirma tuo sinulle auton ja rahoittaa sen.
Tällöin takuu lienee suomalainen kuluttajansuoja.
Jos taas itse haet lainaa jostain rahoitusfirmasta ja ostat suoraan mersunliikkeestä, niin silloin tuo takuu onnistuu.
Laitat vain mobilen hakukoneeseen vaatimuksesi ja katson sopivan ed.takuulla myynnissä olevan auton.
Yhteys firmaan ja kauppakiinni. Rahti firma tuo autosi Suomeen. Tietysti jos haluat maksaa jollekin välittäjälle asioinnistaan
mersuliikkeessä niin ok, mutta tokkopa siitä mitään lisäarvoa on junge-stern auton kohdalla.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Swatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Pe 14.08.2009 22:13
Paikkakunta: Jii-koo-äl

Re: Kuka hakis mulle mesen ulkomailta? - Tilaustuontia

Viesti Kirjoittaja Swatti »

Tosiaan töissä menee aikaa, työajat vaihtelee niin paljon ja palkkatyövoimaa ei ole oikeen saatavissa joten lähtö saksaan autoa hakemaan on TÄYSIN MAHDOTONTA tässä tilanteessa.

Jos myyjä-liike saksassa on valmis toimittamaan auton laivaan asti niin satamasta sen voin jo hakea. Mutta hoitaako noi nykyään kiesin kilpiin kans? Se ois uutta. Rahoituksen he varmaan voivat hoitaa, lienee Santander kuiteskin joka taas on melko kansainvälinen.

PS: auto oli W211 Eemeli, ei ässä.
"Jos ihmisen typeryys on niin suuri ongelma kuin väitetään, emmekö voisi poistaa nopeusrajoitukset ja antaa ongelman ratkaista itsensä?"
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Kuka hakis mulle mesen ulkomailta? - Tilaustuontia

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Swatti kirjoitti:PS: auto oli W211 Eemeli, ei ässä.
PPS: auto on S211 eli E-farkku (W211 on sedan)
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Swatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Pe 14.08.2009 22:13
Paikkakunta: Jii-koo-äl

Re: Kuka hakis mulle mesen ulkomailta? - Tilaustuontia

Viesti Kirjoittaja Swatti »

tj86430 kirjoitti:
Swatti kirjoitti:PS: auto oli W211 Eemeli, ei ässä.
PPS: auto on S211 eli E-farkku (W211 on sedan)
Aah, my bad. Oletin että molemmat on "W211" -merkinnän alla.

Jos tuohon ei Junge-sterniä saa ni homma menee vaikeeksi. Uudempi Eemeli on ruma ku synti ja niin vero-arvo kuin itse auton hinta hyppää aivan eri svääreihin ja yli oman budjetin. Uudempi Facelifti -malli taas on sikamagee mutta hinta sekä verot aivan karmeat.
"Jos ihmisen typeryys on niin suuri ongelma kuin väitetään, emmekö voisi poistaa nopeusrajoitukset ja antaa ongelman ratkaista itsensä?"
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Kuka hakis mulle mesen ulkomailta? - Tilaustuontia

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Katsele tästä

http://suchen.mobile.de/auto/mercedes-b ... ES&lang=de" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Pamiis
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 02.04.2014 14:05

Re: Kuka hakis mulle mesen ulkomailta? - Tilaustuontia

Viesti Kirjoittaja Pamiis »

Moro, kohta lähdössä saksaan ja voin tuoda auton kun sovitaan kustannukset. Voin hoitaa auton katsastus ja verotusasiat myös.
Swatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Pe 14.08.2009 22:13
Paikkakunta: Jii-koo-äl

Re: Kuka hakis mulle mesen ulkomailta? - Tilaustuontia

Viesti Kirjoittaja Swatti »

Muutamaa tapausta tässä nyt katsellut jossa tuotiin likimain identtiset autot. Eemeleitä, neljä kappaletta. Sama vuosi, sama kone, kilometrit kaikissa 15tkm sisällä toisistaan ja veroissa kaameat heitot. Melkoisen kova tappelu päällä saako osa alennusta vai saako yksi lisämätkyt tjsp.

Omat autokaupat ihan kotisuomessa meni myös reisille ja myyjäliikkeen kanssa lähretään käräjille piakkoin. Tästä kaupasta minulle jääneen auton kohtalo on täysin auki.

Mainituista syistä jätän eläköityvän firman auton ittelle koska melko edullinen paljon ajettuna mutta likimain kaikilla herkuilla.

Shit happens...

Kiitos tarjouksesta. Kysyttäköön kuiteskin, paljonko velottaisit tuonnista?
"Jos ihmisen typeryys on niin suuri ongelma kuin väitetään, emmekö voisi poistaa nopeusrajoitukset ja antaa ongelman ratkaista itsensä?"
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Kuka hakis mulle mesen ulkomailta? - Tilaustuontia

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Tonnilla selviää, jos itse hakee itselleen ja ei työlleen ja ajalleen palkkaa laske. Mutta aika kova hommahan siinä on.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Kuka hakis mulle mesen ulkomailta? - Tilaustuontia

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Swatti kirjoitti:Muutamaa tapausta tässä nyt katsellut jossa tuotiin likimain identtiset autot. Eemeleitä, neljä kappaletta. Sama vuosi, sama kone, kilometrit kaikissa 15tkm sisällä toisistaan ja veroissa kaameat heitot. Melkoisen kova tappelu päällä saako osa alennusta vai saako yksi lisämätkyt tjsp.
Mitä mahti sanoo? (tarkoilla tiedoilla)

Jos mahti antaa (suunnilleen) samat verot kuin tulli, on siihen joku syy. Jos eri, niin sitten voi kysellä tullilta lisäselvityksiä.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Kuka hakis mulle mesen ulkomailta? - Tilaustuontia

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Mulla ainakin Mahti antoi etukäteen tarkasteltuna eurolleen saman autoveron kuin tänään tullut veropäätös. Veron perusteena oli käytetty myös Mahtia.
Swatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Pe 14.08.2009 22:13
Paikkakunta: Jii-koo-äl

Re: Kuka hakis mulle mesen ulkomailta? - Tilaustuontia

Viesti Kirjoittaja Swatti »

Mahti näyttää mulle erroria ja valmistajien lista on melko suppea... Olettaen että listalla pitäisi olla öbaut kaikki parina viime vuotena verotetut(?)
Koitin E320 CDI 4-matikkia laittaa mutta no can do. Listalta uupuu kokonaan "Lotus" jonka Exige-mallia olen ajatellut kesäleluksi.
"Jos ihmisen typeryys on niin suuri ongelma kuin väitetään, emmekö voisi poistaa nopeusrajoitukset ja antaa ongelman ratkaista itsensä?"
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Kuka hakis mulle mesen ulkomailta? - Tilaustuontia

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Swatti kirjoitti:Mahti näyttää mulle erroria ja valmistajien lista on melko suppea... Olettaen että listalla pitäisi olla öbaut kaikki parina viime vuotena verotetut(?)
Koitin E320 CDI 4-matikkia laittaa mutta no can do. Listalta uupuu kokonaan "Lotus" jonka Exige-mallia olen ajatellut kesäleluksi.

Tullin upeasta mahtihintajärjestelmästä näet verotusarvon , jolla tulli verottaa autosi jos teet autovero ilmoituksen nyt.

Historia tietoja toteutuneista yksityisten verotuksesta näet joko tullin kuukausittaisista listoista tai esim ottoauton sivulta löytyvällä hakukoneella.


Sain sen käsityksen aiemmista kirjoituksistasi, että muita cls:n yksityiselle ja siinä vaihdossa tuli clk?
Teitkö kuitenkin kaupan liikkeen kanssa vai mistä tuo kirjoittamasi riita?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Swatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Pe 14.08.2009 22:13
Paikkakunta: Jii-koo-äl

Re: Kuka hakis mulle mesen ulkomailta? - Tilaustuontia

Viesti Kirjoittaja Swatti »

CLS meni tuolle firmalle, tilalle tuli C230k sportcoupe joka piti ostaa "näkemättä" joten pidin huolen että kauppakirjat kirjoitettiin "vähän paremmin" ja yllätys yllätys auto olikin juuri niin kärsinyt kun olettaa voi, toisin kuin myyjä mainosti.

Pari tonnia koneremppaa, vielä pitäs vaihtaa katalysaattori ku orkkis oli vaihdettu alimittaiseen ja nyttemmin mokoma ei menis enää leimalle edes päästöiltään. Onneksi leimaa syksyyn.
Autosta "unohtui" vararengas, varoituskolmio, toiset avaimet, plää, plää, plää... Jotka liike aluksi lupasi toimittaa mutta ei vaan näkynyt ja nyt mentiin mykkäkoulun puolelle.

Laki ja kauppakirjat on mun puolella tässä joten ei ole mitään pelättävää eli senkus mennään käräjille, saanpahan sadistista nautintoa mokoman luihun laskuttamisesta.

Vuoden päästä eläköityy 2012 facelifti C-farkku firmalta ni saan siitä kelpo kulkupelin kaikilla herkuilla ja pieniruokasella pannulla. Kakkos-autoksi sitten tota Lotaria vähän kattelin.

EDIT: jos joku osaa noita laskureita käyttää ni paljonkos tollaselle lotarille veroja kilahtaa? Malli olis Exige ja tätä uusinta V6 mallia edeltävä versio vähän päälle parisataa heppasena "cup 260" mallina ellen väärin muista.
"Jos ihmisen typeryys on niin suuri ongelma kuin väitetään, emmekö voisi poistaa nopeusrajoitukset ja antaa ongelman ratkaista itsensä?"
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Kuka hakis mulle mesen ulkomailta? - Tilaustuontia

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Siis ei tuolla Mahdissa ole kuin ihan normiautoja listattuna. Muut menee sitten ihan arvioitavaksi verotusarvonsa osalta.

Tässä on osoite, josta voi verotusarvoja hakea: http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin