
c 250 tdt evry mod
Re: c 250 tdt evry mod
Lähelle oikosulku kun mennääm niin periaatteessa on vaara että jotain menee rikki, en tiedä tarkemmin tuon syötösäädön toimintaperiaatetta pumpun päässä mutta veikkaan että tarpeeksi pienellä vastuksella esim. 1 k ohm alkaa sammuilla täyskaasulla. Moottorinohjaus on näissä niin hyvä / varmatoiminen ettei mitän suurta vahinkoa saa aikaiseksi vaikka mitä tekisi 

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: c 250 tdt evry mod
Juu sainkin tuon kerran sammumaan kun innostuin koittaa kuinka mustaa saa aikaseksJolle kirjoitti:Lähelle oikosulku kun mennääm niin periaatteessa on vaara että jotain menee rikki, en tiedä tarkemmin tuon syötösäädön toimintaperiaatetta pumpun päässä mutta veikkaan että tarpeeksi pienellä vastuksella esim. 1 k ohm alkaa sammuilla täyskaasulla. Moottorinohjaus on näissä niin hyvä / varmatoiminen ettei mitän suurta vahinkoa saa aikaiseksi vaikka mitä tekisi

Nyk. w202 250tdt / w163 270 cdi
Ent. w203 270 cdi
w201 1.8i
w124 230 TE
w202 200 kompressor
w124 300 CE
Ent. w203 270 cdi
w201 1.8i
w124 230 TE
w202 200 kompressor
w124 300 CE
Re: c 250 tdt evry mod
Mitähän tuo nyt sitten tarkoittaakaan ? (Ohjainlaite ei anna mitään vastuksia)makke92 kirjoitti:Sitte piruuttani katoi mitä moottori ohjailaite antaa vastusta ni tyhjäkäynnil antaa jonku 2.3k ohm ja kaasupohjas kiihdytykses jonku 4.8 k ohm
Tässä ei oikein mitään voi hajota kun systeemi on aika simppeli eli ECU mittailee AD muuntimella pumpulta palaavaa signaalia ja yrittää säätää sähköisellä solenoidilla elementtejä säätävän tangon siten, että ohjelmaan kirjoitettu (kalibroitu) syöttömäärä eli tangon asento toteutuu. Ylimääräisellä vastuksella pienennetään palaavaa signaalia, jolloin ECU:n on pakko työntää säätötankoa pidemmälle, jotta kalibroitu eli sillä hetkellä hluttu paluuarvo (=syöttömäärä) saavutetaan, näin säätötanko saadaan tarvittaessa ihan pohjaan saakka mitä ei koskaan tapahdu alkuperäisessä systeemissä.
Tyhjäkäynnillä luonnollisesti alkaa ongelmat, koska tanko ei ole normaalissa kohdassa ja samaan aikaan ECU yrittää pitää tyhjäkäynnin siinä 750 tai 800 rpm hujakoilla. Samoin vikatilat voivat paukkua tässä kohtaa, jos paluusignaali on liikaa vääristetty.
Kunhan siihen johtoon ei kytke mistään kovasti yli 5V signaaleja niin mitään ei hajoa ja aika mestari saa olla, jos siihen nyt jostakin löytää sen akun +12V. Luultavasti se kestää senkin jännitteen, niissä on usein hyvät suojaukset.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: c 250 tdt evry mod
Eiku mul oli evry modi johdoissa mittari kii ilma evry modia ku ajoi ja tyhjäkäynnil arvo oli ton 2.3k ohm ja ku kiihytin täyskaasulla niin arvo oli 4.8k ohmveskola kirjoitti:Mitähän tuo nyt sitten tarkoittaakaan ? (Ohjainlaite ei anna mitään vastuksia)makke92 kirjoitti:Sitte piruuttani katoi mitä moottori ohjailaite antaa vastusta ni tyhjäkäynnil antaa jonku 2.3k ohm ja kaasupohjas kiihdytykses jonku 4.8 k ohm
Tässä ei oikein mitään voi hajota kun systeemi on aika simppeli eli ECU mittailee AD muuntimella pumpulta palaavaa signaalia ja yrittää säätää sähköisellä solenoidilla elementtejä säätävän tangon siten, että ohjelmaan kirjoitettu (kalibroitu) syöttömäärä eli tangon asento toteutuu. Ylimääräisellä vastuksella pienennetään palaavaa signaalia, jolloin ECU:n on pakko työntää säätötankoa pidemmälle, jotta kalibroitu eli sillä hetkellä hluttu paluuarvo (=syöttömäärä) saavutetaan, näin säätötanko saadaan tarvittaessa ihan pohjaan saakka mitä ei koskaan tapahdu alkuperäisessä systeemissä.
Tyhjäkäynnillä luonnollisesti alkaa ongelmat, koska tanko ei ole normaalissa kohdassa ja samaan aikaan ECU yrittää pitää tyhjäkäynnin siinä 750 tai 800 rpm hujakoilla. Samoin vikatilat voivat paukkua tässä kohtaa, jos paluusignaali on liikaa vääristetty.
Kunhan siihen johtoon ei kytke mistään kovasti yli 5V signaaleja niin mitään ei hajoa ja aika mestari saa olla, jos siihen nyt jostakin löytää sen akun +12V. Luultavasti se kestää senkin jännitteen, niissä on usein hyvät suojaukset.
Nyk. w202 250tdt / w163 270 cdi
Ent. w203 270 cdi
w201 1.8i
w124 230 TE
w202 200 kompressor
w124 300 CE
Ent. w203 270 cdi
w201 1.8i
w124 230 TE
w202 200 kompressor
w124 300 CE
Re: c 250 tdt evry mod
Ei siitä jännitteellisestä kytkennästä mitään resistansseja voi mitata vauhdissa...
(toki se jotain näyttää mutta se on ihan puutaheinää).

Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: c 250 tdt evry mod
veskola kirjoitti:Ei siitä jännitteellisestä kytkennästä mitään resistansseja voi mitata vauhdissa...(toki se jotain näyttää mutta se on ihan puutaheinää).
Resistanssi mittauksessa mittauslaitteella syötetään pieni jännite/virta mitattavaan kohteeseen, jolloin mittauslaite ilmoittaa kulloisessa tapauksessa vallitsevan resistanssin.
Tässä tapuksessa kun jännitteelisiä johtimia mitataan resistanssimittauksella, joko mittari tuhoutuu tai mittarista riippuen ns. "ohittaa" mittauskohteen..eli mittari on suojattu väärinmittausta varten.
En tiedä mitä tässä tapauksessa oikeasti on mitattu, mutta väärää informaatiota mittari kuitenkin antaa.