Eli ajoin auton parkkiin ja seuraavana aamuna ei lähteny käyntiin, pakkasta -8 astetta.
Ostin sen 3kk sitten ja silloin ei käynnistynyt, mäkistartilla alähti ja sen jälkeen lähtenyt ku enkeli, nyt ei. Missä vois olla vikaa, hehkutulpat, hehkurele, saa ilmaa vai mikä? Siinä on sellanen ihme homma että kun kääntää virrat päälle, hehkunvalo ei syty kuin vasta n. 15 sekunnin jälkeen, ja sillon hehkurele napsahtaa (jos se on se musta boxi mikä on vasemman etulokasuojan päällä). Ja yleensä tuntuu että kun käynnistää kylmänä, se lähtis kolmella ja herää kaikki pytyt kun antaa kaasua hieman. En oikeen tiedä mitä lähtis tekemään ensiksi...
Startti pyörittää moottoria muttei lähde?
Tukkipa liikkuuko sammutus vipu kun käännät avainta eli sammuksiin ja palautuuko se kun käännät virrat päälle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
kerma kirjoitti:Eli ajoin auton parkkiin ja seuraavana aamuna ei lähteny käyntiin, pakkasta -8 astetta.
Ostin sen 3kk sitten ja silloin ei käynnistynyt, mäkistartilla alähti ja sen jälkeen lähtenyt ku enkeli, nyt ei. Missä vois olla vikaa, hehkutulpat, hehkurele, saa ilmaa vai mikä? Siinä on sellanen ihme homma että kun kääntää virrat päälle, hehkunvalo ei syty kuin vasta n. 15 sekunnin jälkeen, ja sillon hehkurele napsahtaa (jos se on se musta boxi mikä on vasemman etulokasuojan päällä). Ja yleensä tuntuu että kun käynnistää kylmänä, se lähtis kolmella ja herää kaikki pytyt kun antaa kaasua hieman. En oikeen tiedä mitä lähtis tekemään ensiksi...
Hehkutulppa / hehkutulppia siellä on pimeänä. Helppo tarkastaa yleismittarilla Ohmi-mittauksella...noin 1 ohmin vastusarvo täytyy löytyä per tulppa.
Joo startti pyörittää hienosti mutta ei oikeestaan etes lupaa, ehkä paristi yskässy mutta eipä oikeen lupaile.
Ja mikä mahtaa olla tämä sammutusvipu? Eka mersu ja eka diesel meikäläisellä.
Onnistuuko hehkutulppien tarkistus ilman niiden irrotusta? Pirullisessa paikassa näkyy olevan.
kerma kirjoitti:Joo startti pyörittää hienosti mutta ei oikeestaan etes lupaa, ehkä paristi yskässy mutta eipä oikeen lupaile.
Ja mikä mahtaa olla tämä sammutusvipu? Eka mersu ja eka diesel meikäläisellä.
Onnistuuko hehkutulppien tarkistus ilman niiden irrotusta? Pirullisessa paikassa näkyy olevan.
Hehkureleen suurimman pistokkeen kun ottaa irti, niin sieltä voi mitata hehkujen kunnon yleismittarilla ohmi-alueella.
ei lähteny vaikka oli 1,5 tuntia roikassa. Kokeilen tossa huomenna niin että nyt laitan akun latinkiin, laitan sen piuhaan pariksi tunniksi ja koitan jos hehkuttas jotenkin. Jos sit ei lähe ni varmaan ilmaa on järjestelmässä. Vaihdoin siihen kyllä viime torstaina diesel suod. mutta sillä on ajettu sen jälk. kyllä n.150km kaupunkiajoa. Voisko olla jotain feelua siinä hommassa?
Mulla oli 700 ajettu 200D ja se ei lähteny -10 kelillä käyntiin jossei ollu vähintään 2h roikassa. Hehkun valo pelas normaalisti mut sahata sai silti ja 3 pytyllä käyntiin jos sen sai.
Jos en maininnu aiemmin niin tälläkin on ajettu 690tkm.
Ja sain sen eilen käyntiin, ajelin kuumaksi ja kun sammutin niin jäähty kone n.40 asteeseen ja lähti heti. Sai tehdä töitä että lähti ja pakkasta oli n.-14 astetta. Tein niin kuin edellisessä viestissä kerroin. Nyt aamulla ku töihin piti mennä niin ei se lähteny, teen saman ku eilen ja nyt pakkasta n. -10 astetta. Voisko olla että hehkuissa feelua? Jos saan sen vielä tänään käyntiin niin käyn ostamassa uudet hehkut ja vaihdan ne huomenna.
Mullaki on sama vika tossa omassa 250d:ssä ja itse olen kans vaihtanu hehkut tossa enne talvee ja ei auttanu mitää oikee toho käynnistymisee ja nyt tossa muutama viikko sitte vaihdoin polttoaine suodattimen ja autto hiukan et lähti jossain alle 10 asteen pakkasessa käymään mut tartti hehkuttaa helvetin mont kertaa enne ku lähti. Ja käy 4 pytyllä käynnistäessä ja antaa hiukan kaasua ni ottaa 5 pytyn mukaa. Missä vois olla vika jos joku tietäis? Enkä viitsinyt uutta tehä vaikka eri kone onkin.
Joo täytyy huomenna katella jos sais mitattua. Ei se lähteny äskenkään, se on ku ei oikeen tiedä että hehkuttaako se heti vai vasta valon sytyttyä. Varmaan pitää oottaa ilman lämpenemistä että saa vietyä sen töihin.
Joo no nyt pakkanen lauhtui ja sillä ei ollut merkitystä, aina saa sahata ja se hörähtelee ja saan sen hirveällä vaivalla käyntiin jos se on 2h lohkolämppärissä ja akku ladattu lämpimässä täyteen. Mutta eilen kun ajoin se mäkeen nokka ylöspäin, (kone oli toimintalämmössä) se lähti käyntiin ja sammui heti. Sain sen käyntiin kun hetken sahailin. Ruutuun kun sen peruutin niin että nokka oli alaspäin niin aamulla lähti kuin kesällä, saako se siis ilmaa jostakin?