
Het alakuun kysymys, että kellään kokemuksia turbon veivien laitosta vapariin, ilman ö-ruiskuja... yhen kaverin kans vaan puhuin ja sano, että ei mittään ongelmaa... kokemuksia?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5I3nwP0CwWI[/youtube]
eikö ne turbon kanget ollu paksummat/vahvemmat? Ainakin leveekantisissa näin on. Teemulle ISO peukaloMika.T kirjoitti:Kyllähän siellä öljy roiskuu ympäriinsä siellä alakerrassa joten ei ne tapit kuivaksi pääse.
Mutta menee ehkä se turbon kankien ja mäntien hyöty hieman ohi jos niille ei ole öljyruiskutusta joka jäähdyttää mäntien alapintaa...
Tai edes se alakerta jotta voitelu pelais. Toki eriasia jos tarkoitus on näyttää minkälaisella työllä ja rahalla vaparin saa kestämään enemmän tai vähemmän pidemmän ajan hyrrä kyljessäHatunen kirjoitti:Eikö se ois sama istutaa tuosta isipapan turbosta 190:stä tuo motti tuohon vapariin?
Näin tekilinttaracing kirjoitti:no ny tää karkas käsistä tää touhu......
Kyllä se varmasti toimii, mutta kaksi suoraruikun palotapahtuman perusjuttua jää tuolla setillä uupumaan. Kannen kanavista puuttuu swirli joten suuttimien avautuessa, männän ollessa lähes yläkuolossaan, ilma ei kierrä vaakatasossa männänpäällä hirmumyrskyn tavoin. Tämä kierto on ensiarvoisen tärkeä hyötysuhteelle ja palamisnopeudelle, koska tällöin happimolekyylit saavuttavat höyrystyneen polttoaineen parhaiten ja samalla estävät polttoainesuihkujen törmäämistä mäntään/sylinteriputkeen, joka on suurilla syöttömäärillä vaarana. Filmin männistä puuttuu myös "huuli", joka on DI palotilan kapein kohta. Tuon tarkoitus on saada ilma kiertämään pystytasossa (tumble englannin terminä) polttoainesuihkun ympärillä. Tuo huuli kun sorvataan pois männästä, niin saadaan savutusta aikaiseksi varsinkin pienillä kierroksilla. Tuo huuli on kuitenkin se DI männän arin kohta, joten kilpamotissa varmaankin järkevää ottaa yksi riskitekijä pois.linttaracing kirjoitti:mitähän tästäki tulee... voikohan tää toimia?
https://www.youtube.com/watch?v=_4MT3ma ... e=youtu.be