Uinut Viano (HUOM. paljon kuvia, lataus saattaa kestää...)
Re: Uinut Viano (HUOM. paljon kuvia, lataus saattaa kestää..
HUOM en tiedä varmaksi HUOM, mutta en ikinä ole nähnyt tuon värisiä synkroja. En mersuissa tai muissakaan. Lisäksi kyllähän tuo rusahtelu viittaa kahteen asiaan. Synkroihin tai vaihteensiirtoon. Vaihteensiirto jos on väljä voi kytkeä ikään kuin puoleen väliin ja siten rusahtaa. Tuotahan voisit kokeilla testata ns. välikaasu vaihdoilla. Jos loppuu rusahtelu viittaa vahvasti synkroihin. Tosin jos laatikko osissa olisi varmaan kiva koota uusilla jo nyt
Todella asiallinen projekti ja huomaa että on keskimääräistä harrastajaa enemmän osaamista takana.
Todella asiallinen projekti ja huomaa että on keskimääräistä harrastajaa enemmän osaamista takana.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: Ti 31.05.2005 17:21
- Paikkakunta: Pilar de la Horadada, Espanja
Re: Uinut Viano (HUOM. paljon kuvia, lataus saattaa kestää..
Kiitos kohteliaisuudesta, mutta pidän itseäni kyllä aika avuttomana harrastajana, siksi kyselenkin aina "tyhmiä" kysymyksiä. Mutta periaatteeni on aina ollut, että tekemällä oppii ja jos joku muukin on oppinut, niin miksi en minäkinjezze rs kirjoitti:HUOM en tiedä varmaksi HUOM, mutta en ikinä ole nähnyt tuon värisiä synkroja. En mersuissa tai muissakaan. Lisäksi kyllähän tuo rusahtelu viittaa kahteen asiaan. Synkroihin tai vaihteensiirtoon. Vaihteensiirto jos on väljä voi kytkeä ikään kuin puoleen väliin ja siten rusahtaa. Tuotahan voisit kokeilla testata ns. välikaasu vaihdoilla. Jos loppuu rusahtelu viittaa vahvasti synkroihin. Tosin jos laatikko osissa olisi varmaan kiva koota uusilla jo nyt
Todella asiallinen projekti ja huomaa että on keskimääräistä harrastajaa enemmän osaamista takana.
Vaihteensiirron laakerit ovat oikein hyvässä kunnossa, ensin epäilin niitäkin, mutta ei niissä mitään vikaa ole. Ehkäpä nämä "hiekkapaperi"synkrot ovat sitten ottaneet happamesta vedestä jotenkin itseensä, että lämmetessä öljyssä olleet epäpuhtaudet ovat sitten tarttuneet kiinni, mahdollinen selitys?
Re: Uinut Viano (HUOM. paljon kuvia, lataus saattaa kestää..
No sehän aina riippuu mihin vertaa. Taitaisi jo pelkästään tuo laatikon purku ja synkrojen vaihto jäädä tekemättä 80% tämän foorumin käyttäjistä puhumattakaan noin mittavista sähköongelmista.
Voihan se olla tuokin se selitys. Tilaappa paikalliselta "veholta" tuo synkro ja katso miltä se näyttää? Jos kiiltävä ja sileä niin sata varmasti tekee tuon rusahtelun. Tai jos ei tee niin kannattaa vaihtaa silti. Sitten uskaltaa jo kaikki ostaa.
Voihan se olla tuokin se selitys. Tilaappa paikalliselta "veholta" tuo synkro ja katso miltä se näyttää? Jos kiiltävä ja sileä niin sata varmasti tekee tuon rusahtelun. Tai jos ei tee niin kannattaa vaihtaa silti. Sitten uskaltaa jo kaikki ostaa.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Uinut Viano (HUOM. paljon kuvia, lataus saattaa kestää..
hiukan tarkemmin lueskellenCDI203 kirjoitti:Kovin ajatuksella en ehtinyt lukea muttatimodeus kirjoitti:Tähän onkin hyvä jatkaa, piitkästä aikaa. Eipä ole ollut aikaa muuta kuin käyttää autoja, kaikenlainen "turha" huoltaminen ja siivoaminen on jäänyt parempaan hetkeen. Ja nyt se hetki on vihdoin koittanut.timodeus kirjoitti:Sitten itse itselleni vastaten, EPS tuli kuntoon vaihtamalla uuteen virtalukkoon sopivan uudemman mallin EPS-ABS yksikön. Sekin tuli saksasta erittäin sopuhintaan. Vanha joutaa sitten myyntiin, lähtee edullisesti
Lisäksi vaihdoin kaikki moniurahihnan laakerit, moottori hiljeni siltä osin, tosin laturi vielä pikkuisen hiertää, pitää sekin avata kun ehtii. Kytkimen painelaakeri alkoi myös huutamaan, näköjään nuo laakerit eivät ole suunniteltu ollenkaan upotettavaksi kuraveteen, teettävät ylimääräistä työtä mokomat.
Olen nyt remontin jälkeen ajanut tällä autolla n. 15 tkm ja kohtuullisen hyvin on toiminut, seuraavaksi vielä asioita, mitkä hiertävät.
-sisävalot (sain nämä ihan yllättäen toimimaan, piti koodata EDW1, mistäpä tuonkin olisi tiennyt, muuta kuin kokeilemalla. Nyt talven hämärissä sisävalot ovat enemmän kuin tarpeen.)
-SRS, vanha kastunut keskusyksikkö ei lähtenyt toimimaan, metsästin pitkään kahdelle tyynylle sopivaa versiota ja kun sen löysin (kallis mokoma), niin eihän sekään käynyt. Se oli ilmeisesti Vitosta, jossa on ollut 3 penkkiä edessä, niiden turvavyökatkaisijoita yksikkö kaipailee, kuten myös oikeaa runkonumeroa. Jollain ideaa tähän? Koodasin kaikki valot pois, kun piti katsastaakin auto välillä. Nyt ajelen yksikkö irtikytkettynä, muuten turvavyövaroitin huutaisi koko ajan.
-vakionopeudensäädin, autossahan ei sellaista ollut, mutta samalla kun hommasin noita muita sähköosia, niin ostin viiksenkin. (50€) Luovuttaja autossa, mistä on ecu, virtalukko ym. on ollut vakkari. Olen yrittänyt sitä koodata myös mittaristoon, mutta kun ei. Joskus alussa vipua käyttämällä sain kuulumaan piippauksen ja mittaristoon tuli hetkeksi trippimittarin paikalle viivaa, mutta sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään, eikä myöskään jää mitään vikakoodia. En ole varma, oliko tämä ennen edellisen EPS-yksikön aikaan. Tässä uudessa eps:ssä on valikossa liikkeellelähtöavustin ja tempomat, tuon ensimmäisen sain koodattua toimivaksi, mutta tempomatin kohdalle tulee vaan "Talvinopeusrajoitus". Mitä pitäisi tehdä?
-moottorin tehonpudotus, joka tapahtuu yleensä isolla vaihteella täyskaasukiihdytyksessä, tai vaihdetta vaihtaessa kun nostaa kaasua. Yleensä vikakoodina on 2671-002 Imuilmanoton valvonta. Adaption raja-arvo. Pari kolme kertaa olen saanut toisenkin vikakoodin tulemaan, joka vaatii sitten jo staaria, että saa tehot takaisin. Tuossa edellisessä riittää, että käyttää virtaa pois ja laittaa heti takaisin. Liitteenä kuva vikakoodeista:
Ja olosuhdetiedot:
Sitten se painelaakerin ja laturin huutaminen, otin ne irti tänään, olipahan laakerit jo kauheassa kunnossa. Kytkimessäkin oli ruostepölyä oikein kunnolla.
Löysin saksan eBaysta käytetyn painelaakerin, vaihdettu lähes uudesta autosta, josta oli kytkin poltettu ja tietenkin laitettu uusi osa tilalle. Postikuluineen 42€, ja on ihan kuin uusi.
Lisäksi hommasin R. Aaltoselta Pirkkalasta, josta olen paljon muitakin osia hommanut, 9 tkm ajetun vauhtipyörä/kytkin paketin. Hyvä paikka, täytyy oikein mainostaa.
Siinä pari kuvaa aiheesta:
Sitten ikävämpi ongelma, vaihteisto on kovin tarkka varsinkin kakkoselle ja kolmoselle vaihdettaessa, meinaa rusahdella. No nyt kun se kerran on irti, niin pitihän sekin aukaista ja katsoa, ettei vaan ole kura päässyt tekemään tepposiaan. Siistiltähän se näytti, pari huuhtelua taisi kohtuullisen hyvin sen puhdistaa. 6-vaihteen synkro lähti ilman ulosvetäjiä irti. Aika erikoisen värinen, voisiko joku mesen manuaaleja aukonut kertoa, että pitääkö tuon olla tuollainen, vai onko sille käynyt jotain ikävää? Jos tuon pitäisi olla kirkas, kuten yleensä, niin pitää varmaan vaihdella kaikki synkrot, huoh, rahanmenoa ei voi estää.
Muiden synkrojen irroittaminen vaatii sitten jo voimaa, onko jollain tietoa, että kuinka paljon? Pitääkö mennä ulosvetäjäkauppaan??
Siinäpä tämänkertaiset, olisi kiva jos jollakin olisi edes yhteen kysymykseen noista monista vastaus
ainkin
tuohon
SRS
kysymykseen vois olla ratkisu samassa paikassa kuin muutamaan muuhunkin "piene"
onkelma on aiemmin ollut
niin olihan laatikossa oikea määrä öljyä (rushadus) tai sitten on tosiaan syncrovikaa
SRS ja Vakionopeus onkelmiin vois olla myös ajatus mitä pitäis hiukan lisä selvitellä
helpommin soittamalla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: Ti 31.05.2005 17:21
- Paikkakunta: Pilar de la Horadada, Espanja
Re: Uinut Viano (HUOM. paljon kuvia, lataus saattaa kestää..
Ihan ekana kiitos DPFI:lle hyvästä vinkistä, jonka avulla sain tempomatin toimimaan. Siitä jäljempänä lisää.
Sitten toinen kiitos CDI203 avuntarjouksesta, en ole vielä soittanut, kun ei ole ollut aikaa paneutua hänen erikoisalaansa oleviin ongelmiin.
Mutta vaihteisto, siihen taisin viimeksi jäädä. Tai ainakin se oli tänä aamuna levällään vieläkin, kun tuo mokoma vuodenvaihde sotki suunnitelmia. Tilasin siis uudet synkrot kaikkiin paitsi 6.- ja peruutusvaihteisiin. Tein tilauksen maanantaina ja sanoin että olis vähän kiire, että voisi pyhien aikana harrastaa. Erittäin avulias varaosapirkko tilasi osat sitten toisen kaupungin mersulle, kun se on kuulemma uudenvuodenaattonakin auki. Aattona sitten kun vihdoin pääsin sinne 47km:n päähän, niin se onneton pulju on ihan pimeenä. Ei auta sitten kuin odottaa.
Siinä mielessä odottaminen oli hyväksi, että ehdin rauhassa käymään startin ja laturin läpi. Nyt niillä mennään ainakin seuraavat 200 tkm. Eikä laakerit huuda
Samoin käytin sitten sitä joutoaikaa noihin hommiin mihin starilla pystyy. Sain hyvän vinkin, että fixillä pääsee muokkaamaan myös salasanan takana olevia alueita. No menin heti sitten ihmettelemään ESP:tä. Sieltähän löytyi salasanan takaa tietue, joka näytti tältä:
Sieltä löysin vihdoin VIN-koodin, ja EPC:stä sitten tiedon, että ESP-luovuttaja autossa ei ole ollut tempomatia. Ja sitten kun aikani kävin valikoita läpi, niin tulin vakuuttuneeksi siitä, että vakkari voisi EHKÄ toimia. Kokeilemaan ei ilman vaihteistoa vaan päässyt.
Tänään tosiaan sitten lähdin uudestaan sinne kauas osia hakemaan apukseli mukana, koska hyvästä ulosvetäjästä huolimatta se ai tahtonut purkautua.
Kuvassa siis purettu pääakseli. Apuakselissa on 5 ja 6 vaihteiden rattaat kiinni ihan vaan puristusliitoksella. Ei olis kyllä minkäänlaisella ulosvetäjällä lähtenytkään. Merkkikorjaamon 30t:n prässi anoi jo armoa, kun jatkovarrella pumpattiin lisää painetta. Onneksi painemittarin viisari oli jo joskus aikaisemmin tippunut, ettei tarvinnut sen hajoamista pelätä. Mutta pöydän taipumisen ja irtoavan rattaan ääntelyn huomioiden, luulisin että lähempänä sitä 30t:n puristusvoimaa oltiin. Kovassa oli.
Sitten vaan kotiin ja loputkin nippuun. Kiireellä kasaan, olihan tässä jo tarpeeksi aikaa mennytkin. Vaihteisto meni paikalleen uskomattoman helposti, jopa niin helposti, että aloin epäilemään, että tähän on joku koira haudattuna. Onneksi epäilin ennen pulttien laittamista, sillä painelaakeri-työsylinteri oli vielä hyllyssä. Tuli mieleen elämäni ensimmäinen autoremontti, kun 13-v. hommasin ekan autoni, jossa oli kytkin rikki. Siinä sitten opettelin "kantapään kautta" kuinka autoa korjataan. Kun olin saanut kaiken valmiiksi ja aloin virittelemään kytkinvaijeria paikalleen, niin kappas, haarukka onkin väärin päin. Se oli hyvää harjoitusta, se uudelleen purkaminen ja kasaaminen.
Vaikka painelaari on siis käytetty, niin "vähän" enemmän käytetyltä näyttää kytkinkoppa sisältä. Pesin siitä pahimmat kurat pois painepesurilla, mutta ei nuo hapettumat mihkään lähde. Eipä tarviikaan, ei siellä ole ketään katsomassa.
Sitten vain koeajolle ja kappas, näin hiljainen ei auto ole vielä ollutkaan. Ja vaihteet vaihtuu todella nätisti ja mikä parasta vakkari toimii!!! Taas pari murhetta vähemmän.
Seuraavaksi, kun on hetki aikaa, pitää perehtyä SRS:ään.
Sitten toinen kiitos CDI203 avuntarjouksesta, en ole vielä soittanut, kun ei ole ollut aikaa paneutua hänen erikoisalaansa oleviin ongelmiin.
Mutta vaihteisto, siihen taisin viimeksi jäädä. Tai ainakin se oli tänä aamuna levällään vieläkin, kun tuo mokoma vuodenvaihde sotki suunnitelmia. Tilasin siis uudet synkrot kaikkiin paitsi 6.- ja peruutusvaihteisiin. Tein tilauksen maanantaina ja sanoin että olis vähän kiire, että voisi pyhien aikana harrastaa. Erittäin avulias varaosapirkko tilasi osat sitten toisen kaupungin mersulle, kun se on kuulemma uudenvuodenaattonakin auki. Aattona sitten kun vihdoin pääsin sinne 47km:n päähän, niin se onneton pulju on ihan pimeenä. Ei auta sitten kuin odottaa.
Siinä mielessä odottaminen oli hyväksi, että ehdin rauhassa käymään startin ja laturin läpi. Nyt niillä mennään ainakin seuraavat 200 tkm. Eikä laakerit huuda
Samoin käytin sitten sitä joutoaikaa noihin hommiin mihin starilla pystyy. Sain hyvän vinkin, että fixillä pääsee muokkaamaan myös salasanan takana olevia alueita. No menin heti sitten ihmettelemään ESP:tä. Sieltähän löytyi salasanan takaa tietue, joka näytti tältä:
Sieltä löysin vihdoin VIN-koodin, ja EPC:stä sitten tiedon, että ESP-luovuttaja autossa ei ole ollut tempomatia. Ja sitten kun aikani kävin valikoita läpi, niin tulin vakuuttuneeksi siitä, että vakkari voisi EHKÄ toimia. Kokeilemaan ei ilman vaihteistoa vaan päässyt.
Tänään tosiaan sitten lähdin uudestaan sinne kauas osia hakemaan apukseli mukana, koska hyvästä ulosvetäjästä huolimatta se ai tahtonut purkautua.
Kuvassa siis purettu pääakseli. Apuakselissa on 5 ja 6 vaihteiden rattaat kiinni ihan vaan puristusliitoksella. Ei olis kyllä minkäänlaisella ulosvetäjällä lähtenytkään. Merkkikorjaamon 30t:n prässi anoi jo armoa, kun jatkovarrella pumpattiin lisää painetta. Onneksi painemittarin viisari oli jo joskus aikaisemmin tippunut, ettei tarvinnut sen hajoamista pelätä. Mutta pöydän taipumisen ja irtoavan rattaan ääntelyn huomioiden, luulisin että lähempänä sitä 30t:n puristusvoimaa oltiin. Kovassa oli.
Sitten vaan kotiin ja loputkin nippuun. Kiireellä kasaan, olihan tässä jo tarpeeksi aikaa mennytkin. Vaihteisto meni paikalleen uskomattoman helposti, jopa niin helposti, että aloin epäilemään, että tähän on joku koira haudattuna. Onneksi epäilin ennen pulttien laittamista, sillä painelaakeri-työsylinteri oli vielä hyllyssä. Tuli mieleen elämäni ensimmäinen autoremontti, kun 13-v. hommasin ekan autoni, jossa oli kytkin rikki. Siinä sitten opettelin "kantapään kautta" kuinka autoa korjataan. Kun olin saanut kaiken valmiiksi ja aloin virittelemään kytkinvaijeria paikalleen, niin kappas, haarukka onkin väärin päin. Se oli hyvää harjoitusta, se uudelleen purkaminen ja kasaaminen.
Vaikka painelaari on siis käytetty, niin "vähän" enemmän käytetyltä näyttää kytkinkoppa sisältä. Pesin siitä pahimmat kurat pois painepesurilla, mutta ei nuo hapettumat mihkään lähde. Eipä tarviikaan, ei siellä ole ketään katsomassa.
Sitten vain koeajolle ja kappas, näin hiljainen ei auto ole vielä ollutkaan. Ja vaihteet vaihtuu todella nätisti ja mikä parasta vakkari toimii!!! Taas pari murhetta vähemmän.
Seuraavaksi, kun on hetki aikaa, pitää perehtyä SRS:ään.
Viimeksi muokannut timodeus, La 23.03.2019 01:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: Ti 31.05.2005 17:21
- Paikkakunta: Pilar de la Horadada, Espanja
Re: Uinut Viano (HUOM. paljon kuvia, lataus saattaa kestää..
Nyt se myrkyn lykkäs.
Vesipumppu meni jumiin moottoritiellä 120 km/h:n vauhdissa. Vähän aikaa kuulu pieni vinkuna ja sitten helpotti. Tosin ohjaustuntumaan tuli pieni muutos, kun hihna lähti omille teilleen.
Kiristimen pyörä otti vähän itteensä ja vesipumpun kello sai yhdestä kohtaa komean sinisen värin. Eikä -mikäsenniminytolikaan- siis tuulettimen viskokytkin oli aika kovassa. Piti hitsata lattaraudan pätkä vesipumpun akseliin kiinni, että sai väännettyä pultin auki.
No nyt siellä on jo uusi pumppu paikallaan. Piti vaan purkaa koko keula pois edestä, että sai pumpun läskeineen sieltä irti. Samalla sitten näki hyvin, miten vieläkin on monta koloa, mihin oli jäänyt savea.
Huomasin myös, että ilmastoinnin kompuran kytkimen vapaalaakeri tuntuu myös aika kuivalta. Onko kokemuksia sen vaihtamisesta? Siis kompuraa irroittamatta, miten tuo siimapyörä ym. irtoaa tuosta. Ei millään haluais laskea kaikkea kylmäainetta mäkeen, kun sitä on tässä autossa aika paljon. Netistä kyllä löytyy useita ohjeita itse laakerin vaihtamiseen, mutta miten tuon muovisen hässäkän saa irroitettua ehjänä??
Vesipumppu meni jumiin moottoritiellä 120 km/h:n vauhdissa. Vähän aikaa kuulu pieni vinkuna ja sitten helpotti. Tosin ohjaustuntumaan tuli pieni muutos, kun hihna lähti omille teilleen.
Kiristimen pyörä otti vähän itteensä ja vesipumpun kello sai yhdestä kohtaa komean sinisen värin. Eikä -mikäsenniminytolikaan- siis tuulettimen viskokytkin oli aika kovassa. Piti hitsata lattaraudan pätkä vesipumpun akseliin kiinni, että sai väännettyä pultin auki.
No nyt siellä on jo uusi pumppu paikallaan. Piti vaan purkaa koko keula pois edestä, että sai pumpun läskeineen sieltä irti. Samalla sitten näki hyvin, miten vieläkin on monta koloa, mihin oli jäänyt savea.
Huomasin myös, että ilmastoinnin kompuran kytkimen vapaalaakeri tuntuu myös aika kuivalta. Onko kokemuksia sen vaihtamisesta? Siis kompuraa irroittamatta, miten tuo siimapyörä ym. irtoaa tuosta. Ei millään haluais laskea kaikkea kylmäainetta mäkeen, kun sitä on tässä autossa aika paljon. Netistä kyllä löytyy useita ohjeita itse laakerin vaihtamiseen, mutta miten tuon muovisen hässäkän saa irroitettua ehjänä??
Viimeksi muokannut timodeus, La 23.03.2019 01:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Uinut Viano (HUOM. paljon kuvia, lataus saattaa kestää..
sulla on nyt hiukan erilainen mitä mun ässässä mutta itea sopis varmaan sama, sillä se pyörä ei ole lujassa siellä, vaatii vaan suoran vedon
mullon pelkkiä romuja vaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: Ti 31.05.2005 17:21
- Paikkakunta: Pilar de la Horadada, Espanja
Re: Uinut Viano (HUOM. paljon kuvia, lataus saattaa kestää..
Hyvin näytti olevan ässässä tilaa irroitustyökaluille. Tämän komposiittipyörän takana ei kovin isoja vapaita koloja ollut. Minkään ulosvetäjän jako ei sitäpaitsi käynyt, olis pitäny olla varmaan 5-jalkanen vetäjä...
Mutta ensin piti tosiaan saada tuo kansi pois ja kun sitä aikansa pähkäili, niin syntyi erikoistyökalu. Tämä on muuten modernimpi kun "touhottajan", koska tässä on tyylikkäästi "ruostutettu" pinta.
Itse hihnapyörä lähti sitten varovasti kitkuttelemalla, kunhan se oli eka lämmitetty hyvin ja kyllästetty WD40:llä.
Ja uusi laakeri tulee anopin mukana huomenna Kentsolta, kun täällä varaosatäti alkoi väittämään ettei tuommoista kokoa valmistetakaan. Olis niitä netistä saanut halvemmallakin, mutta nyt ei ole aikaa seisottaa autoa niin kauan.
Sitten kauppareissulla oli hauska tapahtuma, kun piikkikorkoinen venäläistyttö oli vähän pukannut bemarillansa piikkikorkoista kiinalaisneitiä. Kumpikin vaikutti olevan fyysisesti kunnossa, venäläisellä vaan oli jonkinmoinen shokki päällä.
Ja jatketaan offtopicia, kun kerran aloitettiin. Olen jo reilu puoli vuotta ihmetellyt paikallisessa mersuliikkeessä käydessäni, että miksi ne ei saa myytyä tuota yhtä lahnaa. Mutta nyt tajusin, ei ne oo tajunnut laittaa hintaa siihen.
Seuraavan kerran kun näen myyjän, niin kysyn sitä hintaa. Aikamoiset nahkalöhösohvat siellä on sisällä, siis 4kpl erillisiä. Ja vähän jotain muutakin varustetta... Aikaisemmin siellä oli vaihtoautona MacLaren Mercedes, se ei ollut vaan kovin kauaa
Mutta ensin piti tosiaan saada tuo kansi pois ja kun sitä aikansa pähkäili, niin syntyi erikoistyökalu. Tämä on muuten modernimpi kun "touhottajan", koska tässä on tyylikkäästi "ruostutettu" pinta.
Itse hihnapyörä lähti sitten varovasti kitkuttelemalla, kunhan se oli eka lämmitetty hyvin ja kyllästetty WD40:llä.
Ja uusi laakeri tulee anopin mukana huomenna Kentsolta, kun täällä varaosatäti alkoi väittämään ettei tuommoista kokoa valmistetakaan. Olis niitä netistä saanut halvemmallakin, mutta nyt ei ole aikaa seisottaa autoa niin kauan.
Sitten kauppareissulla oli hauska tapahtuma, kun piikkikorkoinen venäläistyttö oli vähän pukannut bemarillansa piikkikorkoista kiinalaisneitiä. Kumpikin vaikutti olevan fyysisesti kunnossa, venäläisellä vaan oli jonkinmoinen shokki päällä.
Ja jatketaan offtopicia, kun kerran aloitettiin. Olen jo reilu puoli vuotta ihmetellyt paikallisessa mersuliikkeessä käydessäni, että miksi ne ei saa myytyä tuota yhtä lahnaa. Mutta nyt tajusin, ei ne oo tajunnut laittaa hintaa siihen.
Seuraavan kerran kun näen myyjän, niin kysyn sitä hintaa. Aikamoiset nahkalöhösohvat siellä on sisällä, siis 4kpl erillisiä. Ja vähän jotain muutakin varustetta... Aikaisemmin siellä oli vaihtoautona MacLaren Mercedes, se ei ollut vaan kovin kauaa
Viimeksi muokannut timodeus, La 23.03.2019 01:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Uinut Viano (HUOM. paljon kuvia, lataus saattaa kestää..
vanteet tuossa on kyllä rumat, niin ku vanhassa 50-luvun lahnamallin skoodassa
mutta nythän huomasin että eihän sitä kukaan osta kun nuin rumat vanteet, miltähän se näyttäs aidoilla kaivonkansilla
mutta nythän huomasin että eihän sitä kukaan osta kun nuin rumat vanteet, miltähän se näyttäs aidoilla kaivonkansilla
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Uinut Viano (HUOM. paljon kuvia, lataus saattaa kestää..
Täytyyhän tuollaisen nelipaikkaisen auton olla vähän halvempi kuin nuo meidän 5-paikkaiset vanhat taksimersut. Ja sellainen 2-paikkainen McLaren tietenkin vastaavasti jo puoli ilmainen, ihmekös jos meni äkkiä kaupaksi jollekin jota ei bensamoottori kauheasti haittaa.timodeus kirjoitti: Seuraavan kerran kun näen myyjän, niin kysyn sitä hintaa. Aikamoiset nahkalöhösohvat siellä on sisällä, siis 4kpl erillisiä. Ja vähän jotain muutakin varustetta... Aikaisemmin siellä oli vaihtoautona MacLaren Mercedes, se ei ollut vaan kovin kauaa
Tämä threadi on kyllä koukuttaa lukijan, yhdistelmä huippuosaamista ja sopivia kevennyksiä ja jotain mikä herättää tervettä kateutta (ainakin nyt kun nämä kamalat yli 10 asteen pakkaset alkoi meillä).
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: Ti 31.05.2005 17:21
- Paikkakunta: Pilar de la Horadada, Espanja
Re: Uinut Viano (HUOM. paljon kuvia, lataus saattaa kestää..
Heh, tässä piti tänään lähteä käymään tuolla parinsadan kilsan päässä yhdessä vuoristokylässä, mutta siellä on nyt tullut pari päivää lunta ja nyt alkanut pakastamaan, eli kesärenkailla ei sinne ole asiaa. (kitkarenkaat taas puolestaan ovat täällä sakon uhalla kielletty, älkää kysykö miksi.) Nyt tuulee kylmästi, aurinko paistaa ja lämpöä on niukin naukin 10.DBFI kirjoitti:
Tämä threadi on kyllä koukuttaa lukijan, yhdistelmä huippuosaamista ja sopivia kevennyksiä ja jotain mikä herättää tervettä kateutta (ainakin nyt kun nämä kamalat yli 10 asteen pakkaset alkoi meillä).
Kiitos muuten kohteliaisuudesta ja ystävällisyydestä ja avuliaisuudesta. Tempomat toimii edelleen hienosti. Ei toki niin pehmeästi kuin automaatissa, mutta sehän on selvä. Kuitenkin esim. vaihteita pystyy vaihtamaan kätevästi vakkari päällä, veto vaan katkeaa siksi aikaa, kun kytkimen painaa pohjaan.
Lisäksi SRS on nyt koodailtu kuntoon, siitä taas iso kiitos CDI203:lle. Yksi hauska yksityiskohta tuolta SRS-yksikön koodailusta jäi mieleen:
Hauska nähdä, että kääntäjilläkin voi olla joskus huumorintajua
Alkaa pikkuhiljaa tuntumaan, että tämä auto saattaa tulla vaikka kuntoon. Kun on jo kohta 15 tkm ajellut niin, että mittaristossa palaa mitä erikoisempia valoja, niin tuntuu suorastaan kummalliselta, että siellä ei pala enää kuin yksi turha lamppu.
Tämänkin ymmärsin vasta nyt, kun se oikea lamppu syttyi. Eli tuo BRAKE on se turha. Luulin, että se liittyy kuluneisiin takajarruihin tai viallisiin johtoihin, mutta nyt tosiaan syttyi tuo valo, mikä oikeasti merkkaa niitä jarruja. Samaan syssyyn paloi toinen takaparkki, siksi tuo palaneen lampun merkkivalo.
Mitä siis olen miettinyt tuon valon suhteen, niin sen täytyy olla SAM, joka valehtelee mittaristolle jonkun tiedon. En vaan ole vielä keksinyt, mikä tieto se on. Onko ideoita?
Mutta on yksi aika ikävä vaiva vielä jäljellä, vaiva johon kenelläkään ei tunnu olevan lääkettä.
Eli se, että aina välillä vedätettäessä tai kaasua nostaessa menee vikatilaan ja tehot tippuu.
Ecun vakio-ohjelmalla tulee kaksi vikakoodia. Ja ne tulevat hyvin herkästi:
Tuikku on ansiokkaasti muokannut jo monta kertaa ohjelmaa, jonka ansiosta vika ei tule enää niin helposti ja egr:n ohittamisen takia siitä ei enää herjaa tule, mutta silti tuo Adaption raja-arvo vielä herjaa.
Niin kuin tuolla aikaisemminkin olen tästä maininnut, niin joskus harvoin saa aikaiseksi myös ilmamassamittarin offset-siirtymän vikakoodin, joka ei minulle kerro sen enempää kuin tuo adaption raja-arvokaan. Voiko ilmamassamittarissa olla joku piilevä vika?? Imupuolen tiiveyden olen tarkistanut, enkä ole vuotoja löytänyt.
Viimeksi muokannut timodeus, La 23.03.2019 01:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Uinut Viano (HUOM. paljon kuvia, lataus saattaa kestää..
timodeus kirjoitti:Heh, tässä piti tänään lähteä käymään tuolla parinsadan kilsan päässä yhdessä vuoristokylässä, mutta siellä on nyt tullut pari päivää lunta ja nyt alkanut pakastamaan, eli kesärenkailla ei sinne ole asiaa. (kitkarenkaat taas puolestaan ovat täällä sakon uhalla kielletty, älkää kysykö miksi.) Nyt tuulee kylmästi, aurinko paistaa ja lämpöä on niukin naukin 10.DBFI kirjoitti:
Tämä threadi on kyllä koukuttaa lukijan, yhdistelmä huippuosaamista ja sopivia kevennyksiä ja jotain mikä herättää tervettä kateutta (ainakin nyt kun nämä kamalat yli 10 asteen pakkaset alkoi meillä).
Kiitos muuten kohteliaisuudesta ja ystävällisyydestä ja avuliaisuudesta. Tempomat toimii edelleen hienosti. Ei toki niin pehmeästi kuin automaatissa, mutta sehän on selvä. Kuitenkin esim. vaihteita pystyy vaihtamaan kätevästi vakkari päällä, veto vaan katkeaa siksi aikaa, kun kytkimen painaa pohjaan.
Lisäksi SRS on nyt koodailtu kuntoon, siitä taas iso kiitos CDI203:lle. Yksi hauska yksityiskohta tuolta SRS-yksikön koodailusta jäi mieleen:
Hauska nähdä, että kääntäjilläkin voi olla joskus huumorintajua
Alkaa pikkuhiljaa tuntumaan, että tämä auto saattaa tulla vaikka kuntoon. Kun on jo kohta 15 tkm ajellut niin, että mittaristossa palaa mitä erikoisempia valoja, niin tuntuu suorastaan kummalliselta, että siellä ei pala enää kuin yksi turha lamppu.
Tämänkin ymmärsin vasta nyt, kun se oikea lamppu syttyi. Eli tuo BRAKE on se turha. Luulin, että se liittyy kuluneisiin takajarruihin tai viallisiin johtoihin, mutta nyt tosiaan syttyi tuo valo, mikä oikeasti merkkaa niitä jarruja. Samaan syssyyn paloi toinen takaparkki, siksi tuo palaneen lampun merkkivalo.
Mitä siis olen miettinyt tuon valon suhteen, niin sen täytyy olla SAM, joka valehtelee mittaristolle jonkun tiedon. En vaan ole vielä keksinyt, mikä tieto se on. Onko ideoita?
Mutta on yksi aika ikävä vaiva vielä jäljellä, vaiva johon kenelläkään ei tunnu olevan lääkettä.
Eli se, että aina välillä vedätettäessä tai kaasua nostaessa menee vikatilaan ja tehot tippuu.
Ecun vakio-ohjelmalla tulee kaksi vikakoodia. Ja ne tulevat hyvin herkästi:
Tuikku on ansiokkaasti muokannut jo monta kertaa ohjelmaa, jonka ansiosta vika ei tule enää niin helposti ja egr:n ohittamisen takia siitä ei enää herjaa tule, mutta silti tuo Adaption raja-arvo vielä herjaa.
Niin kuin tuolla aikaisemminkin olen tästä maininnut, niin joskus harvoin saa aikaiseksi myös ilmamassamittarin offset-siirtymän vikakoodin, joka ei minulle kerro sen enempää kuin tuo adaption raja-arvokaan. Voiko ilmamassamittarissa olla joku piilevä vika?? Imupuolen tiiveyden olen tarkistanut, enkä ole vuotoja löytänyt.
Monesti tuhon adptationrajarvo ja siirtymä herjaan on syynä ollut vuoto ahtopuolella, imupuolella, pakopuolella, on myös ollut vuotoa kaikissa noissa,
siinä "alipaine"anturissa/sen johdoissa mikä on siinä ilman putsarin jälkeen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Mersumies
- Viestit: 2783
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Uinut Viano (HUOM. paljon kuvia, lataus saattaa kestää..
EPS ei toimi edelleenkään, virtalukosta ei löydy sellaista koodausta, jolla saisin sen pelaamaan. CAN tarkastus menee läpi, muttei laitteisto pysty lukemaan mitään EPS:stä. Mutta jos heti suoraan käynnistyksen jälkeen lähdet liikkeelle, niin ESP täryyttää ja lukitsee etupyöriä hetken aikaa. Eli jotain elämää on, tietäis vaan mitä tekohengitystä pitäis antaa, että heräis kunnolla.
No entäs jos tämä EPS sekoaa vauhdissa ja lukitsee vaikkapa vas. etupyörän....
No entäs jos tämä EPS sekoaa vauhdissa ja lukitsee vaikkapa vas. etupyörän....
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Uinut Viano (HUOM. paljon kuvia, lataus saattaa kestää..
Millaiset pyörimisanturit navoissa tms tuossa on - niissä jotain ongelmaa?tahtoomersun kirjoitti:Eli jotain elämää on, tietäis vaan mitä tekohengitystä pitäis antaa, että heräis kunnolla.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: Ti 31.05.2005 17:21
- Paikkakunta: Pilar de la Horadada, Espanja
Re: Uinut Viano (HUOM. paljon kuvia, lataus saattaa kestää..
Onneksi näin ei kuitenkaan tapahtunuttahtoomersun kirjoitti:No entäs jos tämä EPS sekoaa vauhdissa ja lukitsee vaikkapa vas. etupyörän....timodeus kirjoitti:EPS ei toimi edelleenkään, virtalukosta ei löydy sellaista koodausta, jolla saisin sen pelaamaan. CAN tarkastus menee läpi, muttei laitteisto pysty lukemaan mitään EPS:stä. Mutta jos heti suoraan käynnistyksen jälkeen lähdet liikkeelle, niin ESP täryyttää ja lukitsee etupyöriä hetken aikaa. Eli jotain elämää on, tietäis vaan mitä tekohengitystä pitäis antaa, että heräis kunnolla.
Kuten tuolla aikaisemmin olen jo kertonut, niin ongelma korjaantui vaihtamalla uudelle virtalukolle sopiva EPS-yksikkö, joka löytyi erittäin edullisesti saksasta.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: Ti 31.05.2005 17:21
- Paikkakunta: Pilar de la Horadada, Espanja
Re: Uinut Viano (HUOM. paljon kuvia, lataus saattaa kestää..
Nostellaanpas tätä aihetta sen verran, ihan vain kertoakseni SUURET KIITOKSET kaikille projektiin tavalla tai toisella osallistuneille.
Katsoin, että viimeisin päivitys on reilun vuoden takaa, kyllä aika menee vauhdilla.
Ehkä viimeisimmän tähän "upotukseen" liittyvän korjauksen tein syksyllä, kun palasin Suomesta takaisin tänne. Minulla oli mittaristo mukana, koska vein sen mennessäni kotimaahan heinäkuussa. Siellä toimitin sen sitten yhdelle täällä foorumillakin vaikuttavalle kaverille, joka sai mittariston nollattua. Täällä laiton sen sitten autoon ja otin käyttöön uutena, niin nyt pelaa kuten pitääkin. Näyttää kaikki oikein ym.
Autolla on ajettu nyt korjauksen jälkeen n. 25-30 tkm, eikä ole uusia vikoja oikeastaan tullut. Ainoa mikä vähän ärsyttää on se, että vilkkukuittaus ei toimi, kun laittaa ovet lukkoon. Avattaessa kyllä vilkauttaa, mutta suljettaessa ei. Kyseistä parametriä voi kyllä säätää DAS:sta, mutta se ei suostu jäämään päälle. Mistähän mokoma sitten johtuukaan....?
Lisämurheita autolle toi viime pääsiäisenä sattunut peräänajo, kun madridilainen nainen täräytti puoliunessa perään liikennevaloissa. Siitä alkoi näihin päiviin asti kestänyt taistelu, joka alkaa olla jotakuinkin selätetty. Voisin siitäkin yhden romaanin kirjoittaa, mutta siihen tarvitsee enemmän aikaa, kun nyt on käytettävissä. Joten jätetään se seuraavan kertaan, jos lukijoilla on kiinnostusta.
Katsoin, että viimeisin päivitys on reilun vuoden takaa, kyllä aika menee vauhdilla.
Ehkä viimeisimmän tähän "upotukseen" liittyvän korjauksen tein syksyllä, kun palasin Suomesta takaisin tänne. Minulla oli mittaristo mukana, koska vein sen mennessäni kotimaahan heinäkuussa. Siellä toimitin sen sitten yhdelle täällä foorumillakin vaikuttavalle kaverille, joka sai mittariston nollattua. Täällä laiton sen sitten autoon ja otin käyttöön uutena, niin nyt pelaa kuten pitääkin. Näyttää kaikki oikein ym.
Autolla on ajettu nyt korjauksen jälkeen n. 25-30 tkm, eikä ole uusia vikoja oikeastaan tullut. Ainoa mikä vähän ärsyttää on se, että vilkkukuittaus ei toimi, kun laittaa ovet lukkoon. Avattaessa kyllä vilkauttaa, mutta suljettaessa ei. Kyseistä parametriä voi kyllä säätää DAS:sta, mutta se ei suostu jäämään päälle. Mistähän mokoma sitten johtuukaan....?
Lisämurheita autolle toi viime pääsiäisenä sattunut peräänajo, kun madridilainen nainen täräytti puoliunessa perään liikennevaloissa. Siitä alkoi näihin päiviin asti kestänyt taistelu, joka alkaa olla jotakuinkin selätetty. Voisin siitäkin yhden romaanin kirjoittaa, mutta siihen tarvitsee enemmän aikaa, kun nyt on käytettävissä. Joten jätetään se seuraavan kertaan, jos lukijoilla on kiinnostusta.
Re: Uinut Viano (HUOM. paljon kuvia, lataus saattaa kestää..
Olipas Mielenkiintoinen iltalukeminen On ollut melkoinen urakka !
Itsellä -04 Viano ja seuraava projekti olisi päästä eroon rusahtelevasta 2 ja 3 vaihteesta
t . Tommi V
Itsellä -04 Viano ja seuraava projekti olisi päästä eroon rusahtelevasta 2 ja 3 vaihteesta
t . Tommi V
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: Ti 31.05.2005 17:21
- Paikkakunta: Pilar de la Horadada, Espanja
Re: Uinut Viano (HUOM. paljon kuvia, lataus saattaa kestää..
Haa, sittenhän myyn sulle tuosta yhden ylimääräisen laatikon!vito111 kirjoitti: päästä eroon rusahtelevasta 2 ja 3 vaihteesta
t . Tommi V
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: Ti 31.05.2005 17:21
- Paikkakunta: Pilar de la Horadada, Espanja
Re: Uinut Viano (HUOM. paljon kuvia, lataus saattaa kestää..
Nyt on tullut aika lopettaa tämä tarina. Viano palveli lähes 5 vuotta ja 200 tkm varsin mallikkaasti. Ja oli vielä ennen viimeistä tehtävää nätissä kunnossa, niin koriltaan, kuin tekniikaltaan. Vaihdoin juuri ennen auton viimeistä matkaa uuden kardaaninkin. Edellisestä kun pettivät molemmat tukilaakerit, eivätkä ristikotkaan enää ihan herkimmät olleet.
Luovutin auton siis yhdelle ystävälleni muutamaksi päiväksi, että hän pystyi kuljettamaan erästä ryhmää tässä lähialueella.
Sain soiton sunnuntaina iltapäivästä, että autosi on tulessa, palokunta ja poliisi on soitettu paikalle. Sitten alkoi tulemaan kuvia.
Jostain syystä en nyt saa linkkejä upotettua, mutta näkeehän ne täältäkin:
https://youtu.be/F4idFxXTdYM
https://youtu.be/oJv531kCwDc
https://youtu.be/rYgPPPmpkZU
Lopuksi vielä linkki toiseen topikkiin, jossa tähän autoon vaihdettiin automaattiloota manuaalin tilalle. http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=169618
Luovutin auton siis yhdelle ystävälleni muutamaksi päiväksi, että hän pystyi kuljettamaan erästä ryhmää tässä lähialueella.
Sain soiton sunnuntaina iltapäivästä, että autosi on tulessa, palokunta ja poliisi on soitettu paikalle. Sitten alkoi tulemaan kuvia.
Jostain syystä en nyt saa linkkejä upotettua, mutta näkeehän ne täältäkin:
https://youtu.be/F4idFxXTdYM
https://youtu.be/oJv531kCwDc
https://youtu.be/rYgPPPmpkZU
Lopuksi vielä linkki toiseen topikkiin, jossa tähän autoon vaihdettiin automaattiloota manuaalin tilalle. http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=169618
Re: Uinut Viano (HUOM. paljon kuvia, lataus saattaa kestää..
Tekijä mies, kyllähän tuosta vielä auto tulisi...timodeus kirjoitti:Nyt on tullut aika lopettaa tämä tarina.
- C350e-hybridi
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: To 04.07.2019 16:00
- Paikkakunta: Espoo
Re: Uinut Viano (HUOM. paljon kuvia, lataus saattaa kestää...)
Jenkeissä nuo tulva-autot (flood-car) on erittäin edullisia, joku erehtyy jopa niitä ostamaan, vaikka onkin tietoinen tulvan aiheuttamasta vesivauriosta.
Korjauskulut ja sähkövikojen määrät on massiivisia, eikä autosta tule koskaan entistään.
Käytännössä menevät paaliin, jos ei joku heikompiälyinen erehdy ostamaan.
Korjauskulut ja sähkövikojen määrät on massiivisia, eikä autosta tule koskaan entistään.
Käytännössä menevät paaliin, jos ei joku heikompiälyinen erehdy ostamaan.
Re: Uinut Viano (HUOM. paljon kuvia, lataus saattaa kestää...)
Ei se nyt ihan noinkaan ole.C350e-hybridi kirjoitti: ↑Ti 21.03.2023 16:07 Jenkeissä nuo tulva-autot (flood-car) on erittäin edullisia, joku erehtyy jopa niitä ostamaan, vaikka onkin tietoinen tulvan aiheuttamasta vesivauriosta.
Korjauskulut ja sähkövikojen määrät on massiivisia, eikä autosta tule koskaan entistään.
Käytännössä menevät paaliin, jos ei joku heikompiälyinen erehdy ostamaan.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
- C350e-hybridi
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: To 04.07.2019 16:00
- Paikkakunta: Espoo
Re: Uinut Viano (HUOM. paljon kuvia, lataus saattaa kestää...)
Haluatko perustella väitettäsi?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: Ti 31.05.2005 17:21
- Paikkakunta: Pilar de la Horadada, Espanja
Re: Uinut Viano (HUOM. paljon kuvia, lataus saattaa kestää...)
Minäpä puutun keskusteluun, kun nyt vähän on tullut kokemusta kastuneen auton korjauksesta.
Sähköviat ovat lähinnä auton sisällä. Moottoritilan kaikki liittimet ovat nykypäivänä niin hyviä, etteivät ne ole kastuneet.
Ja avainasiassa on aika. Jos auton saa heti pestyä kun se on kastunut, niin käytännössä kaikki on pelastettavissa.
Esim. tässä pari kolme sitten vuotta yhden tuttavani auto jäi tulvan alle, hänellä ei ollut vakuutusta. Menin paikalle ja purin koko sisustan pois ja huuhtelin kaikki osat välittömästi puhtaalla vedellä ja sitten ne kuivateltiin auringossa.
Ainoastaan ilmansuodatin ja airbagin ohjausyksikkö piti vaihtaa, kaikki muu alkoi toimimaan.
Vieläkin toimii, eikä ole uusia ongelmia ilmaantunut.
Ja tämän ketjun Vianokin palveli 6 vuotta, eikä tullut korjaus maksamaan kuin n. 3000€. Auto maksoi 2000€ Työtunteja en laskenut. Vakuutusyhtiö kompensoi vielä 6 vuoden käytön jälkeen 10500€, joten kyllä se mielestäni kannatti.
Sähköviat ovat lähinnä auton sisällä. Moottoritilan kaikki liittimet ovat nykypäivänä niin hyviä, etteivät ne ole kastuneet.
Ja avainasiassa on aika. Jos auton saa heti pestyä kun se on kastunut, niin käytännössä kaikki on pelastettavissa.
Esim. tässä pari kolme sitten vuotta yhden tuttavani auto jäi tulvan alle, hänellä ei ollut vakuutusta. Menin paikalle ja purin koko sisustan pois ja huuhtelin kaikki osat välittömästi puhtaalla vedellä ja sitten ne kuivateltiin auringossa.
Ainoastaan ilmansuodatin ja airbagin ohjausyksikkö piti vaihtaa, kaikki muu alkoi toimimaan.
Vieläkin toimii, eikä ole uusia ongelmia ilmaantunut.
Ja tämän ketjun Vianokin palveli 6 vuotta, eikä tullut korjaus maksamaan kuin n. 3000€. Auto maksoi 2000€ Työtunteja en laskenut. Vakuutusyhtiö kompensoi vielä 6 vuoden käytön jälkeen 10500€, joten kyllä se mielestäni kannatti.
Re: Uinut Viano (HUOM. paljon kuvia, lataus saattaa kestää...)
Jokainen kastunut autonsa on omanlaisensa keissi. Ei kaikki ole kokonaan ollut upoksissa. Aika paljon niitä ihmiet tietoisesti ostaa ja tekee tiliä, ettei se nyt niin erehtymistä ole. Kastumista sekin on kun puhtaalla historialla olevan auton sadeveden poistoröörit tukkeutuu ja kosteus nousee johonkin boxiin. Mielummin ostaisin tulva- kuin kolari- tai palovaurioisen auton.
Mutta joo... Sitä kommenttisi kontekstista olen samaa mieltä että tulvahistorialla olevaan autoon sopii suhtautua varauksella.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
- C350e-hybridi
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: To 04.07.2019 16:00
- Paikkakunta: Espoo
Re: Uinut Viano (HUOM. paljon kuvia, lataus saattaa kestää...)
Jenkeissähän nuo tulva-autot on tyypillisesti merivedessä uineita ja lilluneet siinä viikon parikin.
Se alkaa olla jo vaikea pelastettava.
Jos auto on uinut makeassa vedessä ja saadaan heti kuivatukseen, niin tilanne on toki aivan toinen.
Se alkaa olla jo vaikea pelastettava.
Jos auto on uinut makeassa vedessä ja saadaan heti kuivatukseen, niin tilanne on toki aivan toinen.