W203 ei pakkasella käyntiin.
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Ei näytä olevan mainintaa Rücklaufmenge:stä. Boschin testeri ja jotkut muutkin mittaavat myös sen.
Teitkö letkutestiä vanhoille suuttimille? Entä näille uusille? Uskoisin että ovat kunnossa sen suhteen.
Mulla on vähän tiukemmassa nuot Piezot. Bosch ei vielä tänä vuonna myy niihin varaosia, siksi kukaan ei niitä oikeasti voi korjata. Ensi vuonna (2014) tilanne muuttuu kuulemma. Bosch kuitenkin jo tällä hetkellä myy itse korjaamiaan piezo suuttimia.
Rufre Epsanjassa myy niitä sitten edelleen. Tilasin tuolta yhden... Sitä odottelen
http://www.rufre.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ja tämä Englantilainen myy niitä myös
http://www.commonraildiesels.com/about.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Teitkö letkutestiä vanhoille suuttimille? Entä näille uusille? Uskoisin että ovat kunnossa sen suhteen.
Mulla on vähän tiukemmassa nuot Piezot. Bosch ei vielä tänä vuonna myy niihin varaosia, siksi kukaan ei niitä oikeasti voi korjata. Ensi vuonna (2014) tilanne muuttuu kuulemma. Bosch kuitenkin jo tällä hetkellä myy itse korjaamiaan piezo suuttimia.
Rufre Epsanjassa myy niitä sitten edelleen. Tilasin tuolta yhden... Sitä odottelen
http://www.rufre.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ja tämä Englantilainen myy niitä myös
http://www.commonraildiesels.com/about.php" onclick="window.open(this.href);return false;
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Nuo on ihan ok, kunhan välillä seurailee noita kahta... kannattanee koittaa myös kovemmilla kierroksilla, kylmän, kuumana pompsahtaako? Raja-arvo starin mukaan on 5 mutta muistelen puhutun että kolmen jälkeen saataa ongelmia tulla. Mitä laitoit sinne koodauskohtaan, olikos siellä vaihtoehto että koodausnumeroa ei suuttimessa ole?(Oo * oO) kirjoitti:
Sitten se iso kysymys vielä, mitä nuille korjauskertoimille ja arvoille pitäis tehdä, vai tekeekö mitään? Onko kaikki ok?
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Mulla ei ole mitään tietoa ja kokemusta tästä starista. Mitään ei ole koodauksiin vaihdettu. Entä jos ne kaikki nollais ja heittää vaan, että etsi oma tyylisi 

C270 W203.216
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Reilu puoli vuorokautta seisoi, -10,5 astetta ja käyntiin lähti. Joko voi todeta korjauksen onnistuneen? Pikku termari menee myös vaihtoon, ei jaksa nousta lämmöt 80 asteeseen.
Sain kiinni sen henkilön, joka niitä huoltoja tähän on aijemmin tehnyt. Etupäässä olevan tietokoneen oli vaihtanut. Sen yhden suuttimen ja ne laatikon öljyt. Ei muistanut, oliko liitintä samalla vaihdettu. Voi olla, että on öljypohjasta vuotanut. Tämä kun ajettiin nyt lämpimäksi, niin alkoi laatikko öljy käryään. Kaveri ajeli tuolla hieman reippaammin...
Se huoltomies kertoi noista vaihtosuuttimista, että ne asetetaan perus asetuksiin. Ilmeisesti niistä saa sitten korjauskertoimet poistaa. Pistin kyselyä tälle Robert Plevnikillekin asiasta, muttei vastannut mitään. Kuten siihenkään kyselyyn, maksaako tämä postikulut noiden lähetyksestä. Eli jos on tarvetta suuttimille, niin 50€ voin myydä ylimääräisiä
Sain kiinni sen henkilön, joka niitä huoltoja tähän on aijemmin tehnyt. Etupäässä olevan tietokoneen oli vaihtanut. Sen yhden suuttimen ja ne laatikon öljyt. Ei muistanut, oliko liitintä samalla vaihdettu. Voi olla, että on öljypohjasta vuotanut. Tämä kun ajettiin nyt lämpimäksi, niin alkoi laatikko öljy käryään. Kaveri ajeli tuolla hieman reippaammin...
Se huoltomies kertoi noista vaihtosuuttimista, että ne asetetaan perus asetuksiin. Ilmeisesti niistä saa sitten korjauskertoimet poistaa. Pistin kyselyä tälle Robert Plevnikillekin asiasta, muttei vastannut mitään. Kuten siihenkään kyselyyn, maksaako tämä postikulut noiden lähetyksestä. Eli jos on tarvetta suuttimille, niin 50€ voin myydä ylimääräisiä

C270 W203.216
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Kannattaa vaihtaa vaihtaa tuo töpselin liitin heti. Ettei öljy nouse tcu poxiin(Oo * oO) kirjoitti:. Ei muistanut, oliko liitintä samalla vaihdettu. Voi olla, että on öljypohjasta vuotanut. Tämä kun ajettiin nyt lämpimäksi, niin alkoi laatikko öljy käryään. Kaveri ajeli tuolla hieman reippaammin...
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
(Oo * oO) kirjoitti: Eli jos on tarvetta suuttimille, niin 50€ voin myydä ylimääräisiä
Onko nyt myytävänä olevat suuttimet A 611 070 05 87 ?
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Ei, vaan 613 070 06 87Mesemies89 kirjoitti:(Oo * oO) kirjoitti: Eli jos on tarvetta suuttimille, niin 50€ voin myydä ylimääräisiä
Onko nyt myytävänä olevat suuttimet A 611 070 05 87 ?
C270 W203.216
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Vieläkö sulla on toiminu näissä kovemmissa pakkasissa? Itse vaihdoin myös letkut ja ongelma tuli hetkeksi kuntoon. Tänä aamuna sitten 14 asteen pakkasessa auto sammuikin 5sek käymisen jälkeen. Siitä sitten pienellä yskimisellä käyntiin 15sek pyörityksen jälkeen. Vika on siis selvästi pienempi kuin aiemmin, koska ennen ei edes toivoa käynnistymisestä ilman konetilan lämmittämistä, jos hyrähdyksen jälkeen antoi sammua.Taikl kirjoitti:Tänä aamuna -1 ja ylämäkeen parkkeerattuna keula ylöspäin ilman roikkaa ekalla käyntiin. Eilen samassa kohtaa ja 1h roikassa olon jälkee sai Sahata ainaki 30 sek ennenku hörähti. Toivotaa että tuli letkujen vaiholla kuntoo
Matalapainepuolen letkut siis vaihdettu, korkeapainepumpun tiivisteet vaihdettu 3kk sitten, ohivuodot mitattu kylmällä koneella (6-7ml/60sek kaikissa), suuttimien korjauskertoimet Starin mukaan 0-0,5.
Mitäs ilmavuotokohtia siellä vielä on jäljellä? Mun mielestä niiden perässä ollaan oikealla alueella, koska letkut vaihtamalla oireet selvästi helpottivat ja ilmenivät uudelleen vasta 15 astetta kylmemmässä.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
HarryB kirjoitti:Vieläkö sulla on toiminu näissä kovemmissa pakkasissa? Itse vaihdoin myös letkut ja ongelma tuli hetkeksi kuntoon. Tänä aamuna sitten 14 asteen pakkasessa auto sammuikin 5sek käymisen jälkeen. Siitä sitten pienellä yskimisellä käyntiin 15sek pyörityksen jälkeen. Vika on siis selvästi pienempi kuin aiemmin, koska ennen ei edes toivoa käynnistymisestä ilman konetilan lämmittämistä, jos hyrähdyksen jälkeen antoi sammua.Taikl kirjoitti:Tänä aamuna -1 ja ylämäkeen parkkeerattuna keula ylöspäin ilman roikkaa ekalla käyntiin. Eilen samassa kohtaa ja 1h roikassa olon jälkee sai Sahata ainaki 30 sek ennenku hörähti. Toivotaa että tuli letkujen vaiholla kuntoo
Matalapainepuolen letkut siis vaihdettu, korkeapainepumpun tiivisteet vaihdettu 3kk sitten, ohivuodot mitattu kylmällä koneella (6-7ml/60sek kaikissa), suuttimien korjauskertoimet Starin mukaan 0-0,5.
Mitäs ilmavuotokohtia siellä vielä on jäljellä? Mun mielestä niiden perässä ollaan oikealla alueella, koska letkut vaihtamalla oireet selvästi helpottivat ja ilmenivät uudelleen vasta 15 astetta kylmemmässä.
Mitäs Stari näyttää railpaineeksi kylmällä moottorilla? Minkä vikakoodin käynnistymöttömyys on tallentanut vikatietoihin ?
Minkälaisessa kunnossa on akku ja starttimoottori ?
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Itellä alko kyllä pelaamaan noilla letkujen vaiholla, viikonloppuna testasin vasiten lähteekö käymään ku oli -16 pakkasta ja auto oli seissy yön eikä ollu roikassa. ekasta lähti käyntiin eikä kierrokset humpannu tai muuta. Itellä tuli letkujen vaihon jälkee lievää käyntihäiriötä, mutta vika loppui ku kävi vielä uuestaa läpi kaikki irrotetut suutinpitketHarryB kirjoitti:Vieläkö sulla on toiminu näissä kovemmissa pakkasissa? Itse vaihdoin myös letkut ja ongelma tuli hetkeksi kuntoon. Tänä aamuna sitten 14 asteen pakkasessa auto sammuikin 5sek käymisen jälkeen. Siitä sitten pienellä yskimisellä käyntiin 15sek pyörityksen jälkeen. Vika on siis selvästi pienempi kuin aiemmin, koska ennen ei edes toivoa käynnistymisestä ilman konetilan lämmittämistä, jos hyrähdyksen jälkeen antoi sammua.Taikl kirjoitti:Tänä aamuna -1 ja ylämäkeen parkkeerattuna keula ylöspäin ilman roikkaa ekalla käyntiin. Eilen samassa kohtaa ja 1h roikassa olon jälkee sai Sahata ainaki 30 sek ennenku hörähti. Toivotaa että tuli letkujen vaiholla kuntoo
Matalapainepuolen letkut siis vaihdettu, korkeapainepumpun tiivisteet vaihdettu 3kk sitten, ohivuodot mitattu kylmällä koneella (6-7ml/60sek kaikissa), suuttimien korjauskertoimet Starin mukaan 0-0,5.
Mitäs ilmavuotokohtia siellä vielä on jäljellä? Mun mielestä niiden perässä ollaan oikealla alueella, koska letkut vaihtamalla oireet selvästi helpottivat ja ilmenivät uudelleen vasta 15 astetta kylmemmässä.
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Railipaine oli ihan siellä keskellä viitealuetta lämpimällä koneella. Kylmää konetta en oikein saa starin päähän, kun on niin pitkä matka. Käynnistymättömyys ei tallentanut mitään vikakoodeja. Akun tai startin toiminnassa en ole havainnut mitään moitetta. Nyt 15 asteen pakkasillakin pyöritys ihan reipasta ja pitkäänki voi sahata.Mesemies89 kirjoitti:HarryB kirjoitti:Vieläkö sulla on toiminu näissä kovemmissa pakkasissa? Itse vaihdoin myös letkut ja ongelma tuli hetkeksi kuntoon. Tänä aamuna sitten 14 asteen pakkasessa auto sammuikin 5sek käymisen jälkeen. Siitä sitten pienellä yskimisellä käyntiin 15sek pyörityksen jälkeen. Vika on siis selvästi pienempi kuin aiemmin, koska ennen ei edes toivoa käynnistymisestä ilman konetilan lämmittämistä, jos hyrähdyksen jälkeen antoi sammua.Taikl kirjoitti:Tänä aamuna -1 ja ylämäkeen parkkeerattuna keula ylöspäin ilman roikkaa ekalla käyntiin. Eilen samassa kohtaa ja 1h roikassa olon jälkee sai Sahata ainaki 30 sek ennenku hörähti. Toivotaa että tuli letkujen vaiholla kuntoo
Matalapainepuolen letkut siis vaihdettu, korkeapainepumpun tiivisteet vaihdettu 3kk sitten, ohivuodot mitattu kylmällä koneella (6-7ml/60sek kaikissa), suuttimien korjauskertoimet Starin mukaan 0-0,5.
Mitäs ilmavuotokohtia siellä vielä on jäljellä? Mun mielestä niiden perässä ollaan oikealla alueella, koska letkut vaihtamalla oireet selvästi helpottivat ja ilmenivät uudelleen vasta 15 astetta kylmemmässä.
Mitäs Stari näyttää railpaineeksi kylmällä moottorilla? Minkä vikakoodin käynnistymöttömyys on tallentanut vikatietoihin ?
Minkälaisessa kunnossa on akku ja starttimoottori ?
En tosin usko että ongelma niihin liittyy, kun autohan käy hetken 2-5s kun kierrokset alkaa heilua ja sitten sammuu.
Jos tässä ihan Nikke Knattertoniksi heittäydyn:
Railipainettahan ei säilötä, kun auto sammutetaan, eli raililla valmiina oleva paine on käynnistymiseen riittämätön. Startti onnistuu nopeasti, joten railipaine nousee aluksi normaalisti.
-> Johtopäätös: korkeapainepumppu kunnossa.
-> Johtopäätös: korkeapainepuolella ei ole vuotoa.
...muutenhan startti ei onnistuisi alkuunkaan.
Hetken päästä käynti alkaa humpata ja auto sammuu.
-> Johtopäätös: polttoaineletkuissa oleva ilma pääsee korkeapainepuolelle, puristuu kasaan ja railipaine tipahtaa. (oletus)
Kommentteja? Nämä dieselkoneet on vähän mun mukavuusalueen ulkopuolella ja siksi meno hataraa.
Onko siellä vielä muita mahdollsisia ilmavuotokohtia? Esim ennen PA-suodatinta?
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Millä tavalla kävit läpi? Irrottelit ja laitoit vaan takasin?Taikl kirjoitti:Itellä alko kyllä pelaamaan noilla letkujen vaiholla, viikonloppuna testasin vasiten lähteekö käymään ku oli -16 pakkasta ja auto oli seissy yön eikä ollu roikassa. ekasta lähti käyntiin eikä kierrokset humpannu tai muuta. Itellä tuli letkujen vaihon jälkee lievää käyntihäiriötä, mutta vika loppui ku kävi vielä uuestaa läpi kaikki irrotetut suutinpitketHarryB kirjoitti:Vieläkö sulla on toiminu näissä kovemmissa pakkasissa? Itse vaihdoin myös letkut ja ongelma tuli hetkeksi kuntoon. Tänä aamuna sitten 14 asteen pakkasessa auto sammuikin 5sek käymisen jälkeen. Siitä sitten pienellä yskimisellä käyntiin 15sek pyörityksen jälkeen. Vika on siis selvästi pienempi kuin aiemmin, koska ennen ei edes toivoa käynnistymisestä ilman konetilan lämmittämistä, jos hyrähdyksen jälkeen antoi sammua.Taikl kirjoitti:Tänä aamuna -1 ja ylämäkeen parkkeerattuna keula ylöspäin ilman roikkaa ekalla käyntiin. Eilen samassa kohtaa ja 1h roikassa olon jälkee sai Sahata ainaki 30 sek ennenku hörähti. Toivotaa että tuli letkujen vaiholla kuntoo
Matalapainepuolen letkut siis vaihdettu, korkeapainepumpun tiivisteet vaihdettu 3kk sitten, ohivuodot mitattu kylmällä koneella (6-7ml/60sek kaikissa), suuttimien korjauskertoimet Starin mukaan 0-0,5.
Mitäs ilmavuotokohtia siellä vielä on jäljellä? Mun mielestä niiden perässä ollaan oikealla alueella, koska letkut vaihtamalla oireet selvästi helpottivat ja ilmenivät uudelleen vasta 15 astetta kylmemmässä.
Oliko käyntihäiriöt samanlaisia heilumisia startissa vai jotain muuta?
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Railipaineensäätimen o-renkaat, itse säädin, määränsäädin jos tämä on sen ikänen missä sellainen jo on. Sitten jos siinä suodattimella on ysikymppinen musta letku, se on usein hapertunut. Olikos suodatin vaihdettu?HarryB kirjoitti:
Onko siellä vielä muita mahdollsisia ilmavuotokohtia? Esim ennen PA-suodatinta?
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Jos se railiputken päässä oleva paineen säädin kuitenkin temppuilis? Itsellä tyhjäkäynti aaltoili myös ja kun säädin vaihdettiin,kaikki aaltoilu loppui. Samaan aikaan oli kyllä alipainepuolen 0 renkaista johtuvaa sammuilua jotka vaihdettiin ja sammuilukin loppui. Auto allekirjoituksen MB
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
HarryB kirjoitti:Jos tässä ihan Nikke Knattertoniksi heittäydyn:
Railipainettahan ei säilötä, kun auto sammutetaan, eli raililla valmiina oleva paine on käynnistymiseen riittämätön. Startti onnistuu nopeasti, joten railipaine nousee aluksi normaalisti.
-> Johtopäätös: korkeapainepumppu kunnossa.
-> Johtopäätös: korkeapainepuolella ei ole vuotoa.
...muutenhan startti ei onnistuisi alkuunkaan.
Hetken päästä käynti alkaa humpata ja auto sammuu.
-> Johtopäätös: polttoaineletkuissa oleva ilma pääsee korkeapainepuolelle, puristuu kasaan ja railipaine tipahtaa. (oletus)
Kommentteja? Nämä dieselkoneet on vähän mun mukavuusalueen ulkopuolella ja siksi meno hataraa.
Onko siellä vielä muita mahdollsisia ilmavuotokohtia? Esim ennen PA-suodatinta?
Näinhän se pääsääntöisesti menee niikuin kerroit, mutta jos moottori sammu käynnistyksen jälkeen, täytyy siitä jäädä vikakoodi tallentuneena. Joko raipaine romahtaa tai railpaineen tunnistimessa vikaa.....esimerkiksi. Humppaaminen voi johtua monesta syystä, kuten MAF-anturista...automaattilaatikon toiminnasta yms. jne...
Starilla tuollaiset asiat selviää, kunhan pääsee tutkimaan mitä siellä todellisuudessa tapahtuu.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
[/quote][/quote]HarryB kirjoitti: Railipaine oli ihan siellä keskellä viitealuetta lämpimällä koneella. Kylmää konetta en oikein saa starin päähän, kun on niin pitkä matka. Käynnistymättömyys ei tallentanut mitään vikakoodeja. Akun tai startin toiminnassa en ole havainnut mitään moitetta. Nyt 15 asteen pakkasillakin pyöritys ihan reipasta ja pitkäänki voi sahata.
En tosin usko että ongelma niihin liittyy, kun autohan käy hetken 2-5s kun kierrokset alkaa heilua ja sitten sammuu.
Jos tässä ihan Nikke Knattertoniksi heittäydyn:
Railipainettahan ei säilötä, kun auto sammutetaan, eli raililla valmiina oleva paine on käynnistymiseen riittämätön. Startti onnistuu nopeasti, joten railipaine nousee aluksi normaalisti.
-> Johtopäätös: korkeapainepumppu kunnossa.
-> Johtopäätös: korkeapainepuolella ei ole vuotoa.
...muutenhan startti ei onnistuisi alkuunkaan.
Hetken päästä käynti alkaa humpata ja auto sammuu.
-> Johtopäätös: polttoaineletkuissa oleva ilma pääsee korkeapainepuolelle, puristuu kasaan ja railipaine tipahtaa. (oletus)
Kommentteja? Nämä dieselkoneet on vähän mun mukavuusalueen ulkopuolella ja siksi meno hataraa.
Onko siellä vielä muita mahdollsisia ilmavuotokohtia? Esim ennen PA-suodatinta?
Minkäs ikäinen mallinen olikaan
Onko polttoaine suodatin vaihdettu koska viimeksi,
Kaikki liitokset tankille asti on mahdolisia ilma vuotokohtia
Usein vuotaa sittää suodatimelle tulvasta letkusta
E:liitokset pikkasen "löystyy" kylmässä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
CDI203 kirjoitti:HarryB kirjoitti: Railipaine oli ihan siellä keskellä viitealuetta lämpimällä koneella. Kylmää konetta en oikein saa starin päähän, kun on niin pitkä matka. Käynnistymättömyys ei tallentanut mitään vikakoodeja. Akun tai startin toiminnassa en ole havainnut mitään moitetta. Nyt 15 asteen pakkasillakin pyöritys ihan reipasta ja pitkäänki voi sahata.
En tosin usko että ongelma niihin liittyy, kun autohan käy hetken 2-5s kun kierrokset alkaa heilua ja sitten sammuu.
Jos tässä ihan Nikke Knattertoniksi heittäydyn:
Railipainettahan ei säilötä, kun auto sammutetaan, eli raililla valmiina oleva paine on käynnistymiseen riittämätön. Startti onnistuu nopeasti, joten railipaine nousee aluksi normaalisti.
-> Johtopäätös: korkeapainepumppu kunnossa.
-> Johtopäätös: korkeapainepuolella ei ole vuotoa.
...muutenhan startti ei onnistuisi alkuunkaan.
Hetken päästä käynti alkaa humpata ja auto sammuu.
-> Johtopäätös: polttoaineletkuissa oleva ilma pääsee korkeapainepuolelle, puristuu kasaan ja railipaine tipahtaa. (oletus)
Kommentteja? Nämä dieselkoneet on vähän mun mukavuusalueen ulkopuolella ja siksi meno hataraa.
Onko siellä vielä muita mahdollsisia ilmavuotokohtia? Esim ennen PA-suodatinta?
PA-suodatin vaihdettu osana tämän ongelman ratkomista joskus joulukuun pakkasilla.
Minkäs ikäinen mallinen olikaan
Onko polttoaine suodatin vaihdettu koska viimeksi,
Kaikki liitokset tankille asti on mahdolisia ilma vuotokohtia
Usein vuotaa sittää suodatimelle tulvasta letkusta
E:liitokset pikkasen "löystyy" kylmässä
Tuo suotimelle tuleva letku voisi tosiaan olla tuoreemmankin näköinen. Siis sellanen 20cm pitkä perus letku. Näkyvää hapertumaa puolessa välissä letkua, niin voidaan olettaa että liitokset ovat vielä enemmän hapoilla. Eipähän ainakaan tule vaihto kalliiksi. Koitan sitä seuraavaksi.
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Irrottelin ja laitoin vain takas, huomasin homman vasta kun pienen seisonnan jälkeen oli vähä pitempi starttaus, ja kun auto sitten kävi vaikka 5min tyjäkäyntiä, niin välillä kierrokset vähä heitteli, keulapelti ylös, ja samon teinki jo huomas että yks putki vähä valskaa liitoksestaan.HarryB kirjoitti:Millä tavalla kävit läpi? Irrottelit ja laitoit vaan takasin?Taikl kirjoitti:Itellä alko kyllä pelaamaan noilla letkujen vaiholla, viikonloppuna testasin vasiten lähteekö käymään ku oli -16 pakkasta ja auto oli seissy yön eikä ollu roikassa. ekasta lähti käyntiin eikä kierrokset humpannu tai muuta. Itellä tuli letkujen vaihon jälkee lievää käyntihäiriötä, mutta vika loppui ku kävi vielä uuestaa läpi kaikki irrotetut suutinpitketHarryB kirjoitti:Vieläkö sulla on toiminu näissä kovemmissa pakkasissa? Itse vaihdoin myös letkut ja ongelma tuli hetkeksi kuntoon. Tänä aamuna sitten 14 asteen pakkasessa auto sammuikin 5sek käymisen jälkeen. Siitä sitten pienellä yskimisellä käyntiin 15sek pyörityksen jälkeen. Vika on siis selvästi pienempi kuin aiemmin, koska ennen ei edes toivoa käynnistymisestä ilman konetilan lämmittämistä, jos hyrähdyksen jälkeen antoi sammua.Taikl kirjoitti:Tänä aamuna -1 ja ylämäkeen parkkeerattuna keula ylöspäin ilman roikkaa ekalla käyntiin. Eilen samassa kohtaa ja 1h roikassa olon jälkee sai Sahata ainaki 30 sek ennenku hörähti. Toivotaa että tuli letkujen vaiholla kuntoo
Matalapainepuolen letkut siis vaihdettu, korkeapainepumpun tiivisteet vaihdettu 3kk sitten, ohivuodot mitattu kylmällä koneella (6-7ml/60sek kaikissa), suuttimien korjauskertoimet Starin mukaan 0-0,5.
Mitäs ilmavuotokohtia siellä vielä on jäljellä? Mun mielestä niiden perässä ollaan oikealla alueella, koska letkut vaihtamalla oireet selvästi helpottivat ja ilmenivät uudelleen vasta 15 astetta kylmemmässä.
Oliko käyntihäiriöt samanlaisia heilumisia startissa vai jotain muuta?
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
-24 lämmintä ja kaikki autot lähtivät käyntiin lämmittämättä. Mersukin ekalla startilla tosin hieman yskien. Voinee siis jo todeta korjauksen onnistuneen. Pitää vielä joskus niitä korjauskertoimia tuosta kahtella, ne kun heitti aika rankasti "uusiksi" suuttimiksi.. Ja Plevnikiltä ei vieläkään ole tullut vastausta kyselyyn.
C270 W203.216
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Lisätään vielä omankin tarinan onnellinen loppu tänne:
Suodattimelle tuleva lyhyt letkunpätkä oli siis osin hapertunut ja jopa aika löysällä toisesta päästä. Uutta letkua tilalle parilla eurolla.
Laitoin mersun sitten tänään tuli(jää-)kokeeseen. 2vrk seisomista -15 pakkasessa, ei roikkaa hetkeksikään. Ekalla käyntiin ja suhteellisen normaalia käyntiä ilman humppausta. Erikoisuutena ehkä hieman korkea tyhjäkäynti (800-900rpm) ensimmäisen minuutin ajan. Korjaus siis onnistui.
Eli kertauksena: Oireina oli sammuminen ensimmäisen 5sek sisällä käynnistämisestä ja sen jälkeen mahdoton/todella pitkä startti jos meinasi ajella. Myös lievää kierrosten humppaamista kylmällä koneella tyhjäkäynnillä. Korjautui vaihtamalla polttoaineletkut mallia kirkkaat, sekä 20cm musta suodattimelle tuleva letkunpätkä. Auto on 220CDI -02 (W203).
Kiitokset neuvojille.
Suodattimelle tuleva lyhyt letkunpätkä oli siis osin hapertunut ja jopa aika löysällä toisesta päästä. Uutta letkua tilalle parilla eurolla.
Laitoin mersun sitten tänään tuli(jää-)kokeeseen. 2vrk seisomista -15 pakkasessa, ei roikkaa hetkeksikään. Ekalla käyntiin ja suhteellisen normaalia käyntiä ilman humppausta. Erikoisuutena ehkä hieman korkea tyhjäkäynti (800-900rpm) ensimmäisen minuutin ajan. Korjaus siis onnistui.
Eli kertauksena: Oireina oli sammuminen ensimmäisen 5sek sisällä käynnistämisestä ja sen jälkeen mahdoton/todella pitkä startti jos meinasi ajella. Myös lievää kierrosten humppaamista kylmällä koneella tyhjäkäynnillä. Korjautui vaihtamalla polttoaineletkut mallia kirkkaat, sekä 20cm musta suodattimelle tuleva letkunpätkä. Auto on 220CDI -02 (W203).
Kiitokset neuvojille.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 ei pakkasella käyntiin.
Hyvä että tuli kuntoonHarryB kirjoitti:Lisätään vielä omankin tarinan onnellinen loppu tänne:
Suodattimelle tuleva lyhyt letkunpätkä oli siis osin hapertunut ja jopa aika löysällä toisesta päästä. Uutta letkua tilalle parilla eurolla.
Laitoin mersun sitten tänään tuli(jää-)kokeeseen. 2vrk seisomista -15 pakkasessa, ei roikkaa hetkeksikään. Ekalla käyntiin ja suhteellisen normaalia käyntiä ilman humppausta. Erikoisuutena ehkä hieman korkea tyhjäkäynti (800-900rpm) ensimmäisen minuutin ajan. Korjaus siis onnistui.
Eli kertauksena: Oireina oli sammuminen ensimmäisen 5sek sisällä käynnistämisestä ja sen jälkeen mahdoton/todella pitkä startti jos meinasi ajella. Myös lievää kierrosten humppaamista kylmällä koneella tyhjäkäynnillä. Korjautui vaihtamalla polttoaineletkut mallia kirkkaat, sekä 20cm musta suodattimelle tuleva letkunpätkä. Auto on 220CDI -02 (W203).
Kiitokset neuvojille.

Se kumiletku on monesti huono tarkemmin tutkailessa
vaikka ensikatsomalla näytää
Olevan ok
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
