E 270 autoksi?
E 270 autoksi?
Eli olen harkinnut ostavani tuollaista 270 W211. Millaisia kokemuksia teillä on sellaisesta? Lähinnä kyseeseen tulisi joku -03, -04 malli
kun alkavat pyörimään sopivassa hintaluokassa. Vai onko yleensä järkeä ostaa tuolla koneella olevaa? Entä olisiko manuaali vai automaatti
parempi? Mitä kannattaisi erityisesti tarkistaa ko. autossa ostovaiheessa?
kun alkavat pyörimään sopivassa hintaluokassa. Vai onko yleensä järkeä ostaa tuolla koneella olevaa? Entä olisiko manuaali vai automaatti
parempi? Mitä kannattaisi erityisesti tarkistaa ko. autossa ostovaiheessa?
FORD transit custom 2019
MB 560 SEC 1987
Ford Galaxy 2.0 tdci 2007
Peugeot 306 1996
Sekä aiemmin olleita mesejä tusinan verran
MB 560 SEC 1987
Ford Galaxy 2.0 tdci 2007
Peugeot 306 1996
Sekä aiemmin olleita mesejä tusinan verran
Re: E 270 autoksi?
Paljonkin juttua sbc jarruista eli abs yksikkö .
Noin 200-500 tkm on tuollaisen kestoikä.Yleensä 300 tkm kun ei ole taksikäytössö.Laskurin nollaus siirtää vaihtohetkeä jos yksikön kunto antaa myöden.
Uusi maksaa n 2300 euroa töineen.
Jäähdytin/autom.vaihdelaatikko ongelma,joka näihin kaikkiin on jo korjattu jossain vaiheessa.Hakusanaksi Glykoli w 211 niin selviää jtn.
Osta semmonen mihin on sbc yksikkö vaihdettu.
Jos mittarissa on 250 tkm ja yksikkö vaihdettu vaikkapa vuonna 2007 niin ajomäärään voi suhtautua kriittisesti.Samanlaista autoa viime keväänä etsin ja törmäsin monenlaiseen selittelyyn.
Jos farkkua etsit niin takapään ilmapussit on haperoa tavaraa jo tuon ikäisessä mikäli ei ole vaihdettu.
Moottori on hyvä kun sen jatkeena automaatti.
Näihin pätee sama kuin muihinkin autoihin,mersuihin.Toimintatonni takataskussa.
Noin 200-500 tkm on tuollaisen kestoikä.Yleensä 300 tkm kun ei ole taksikäytössö.Laskurin nollaus siirtää vaihtohetkeä jos yksikön kunto antaa myöden.
Uusi maksaa n 2300 euroa töineen.
Jäähdytin/autom.vaihdelaatikko ongelma,joka näihin kaikkiin on jo korjattu jossain vaiheessa.Hakusanaksi Glykoli w 211 niin selviää jtn.
Osta semmonen mihin on sbc yksikkö vaihdettu.
Jos mittarissa on 250 tkm ja yksikkö vaihdettu vaikkapa vuonna 2007 niin ajomäärään voi suhtautua kriittisesti.Samanlaista autoa viime keväänä etsin ja törmäsin monenlaiseen selittelyyn.
Jos farkkua etsit niin takapään ilmapussit on haperoa tavaraa jo tuon ikäisessä mikäli ei ole vaihdettu.
Moottori on hyvä kun sen jatkeena automaatti.
Näihin pätee sama kuin muihinkin autoihin,mersuihin.Toimintatonni takataskussa.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: E 270 autoksi?
Jos haluaa levollisia yöunia ja ettei kukkaro kevene huomattavasti, niin kannattaisi hankkia 10-vuotta vanhempi Mersu. 

Re: E 270 autoksi?
Eli ainakin välttäisi mahdollisen laatikko-ongelman jos valitsisi manuaalin 

FORD transit custom 2019
MB 560 SEC 1987
Ford Galaxy 2.0 tdci 2007
Peugeot 306 1996
Sekä aiemmin olleita mesejä tusinan verran
MB 560 SEC 1987
Ford Galaxy 2.0 tdci 2007
Peugeot 306 1996
Sekä aiemmin olleita mesejä tusinan verran
Re: E 270 autoksi?
Onko w211 manuaalilaatikolla erilainen öljyn lauhdutin kuin automaatilla vai onko sitä ollenkaan?tonttu kirjoitti:Eli ainakin välttäisi mahdollisen laatikko-ongelman jos valitsisi manuaalin
-
- Mersumies
- Viestit: 3095
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: E 270 autoksi?
Jos haluat välttää ongelmia, niin kannatta valita ihan joku muu auto, esim avensis... Jos taas haluat mukavan ja hyvän matka-auton, eikä kk:n tili mene ruokakauppaan, lainanlyhennyksiin ja sähkölaskuun viimeistä penniä myöten, niin sitten mercedes. Siis tuo toimintatonni ei ole mikään vitsi! Kannattaa myös huomioida, että vanhakin mercedes aiheuttaa joissain ihmisissä erikoisia reaktioita, myös aikaisemmin normaaleilta tuntuneissa sukulaisissa. Mutta jos näistä ei välitä, niin onnittelut maukkaasta valinnasta !tonttu kirjoitti:Eli ainakin välttäisi mahdollisen laatikko-ongelman jos valitsisi manuaalin
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: E 270 autoksi?
Onkohan minulla autossa sbc-yksikössä vikaa kun olen ajanut yli 150000 km:ä ja matkamittarissa on 420000 km:ä kun se on edelleen ehjä. Pitäisikö valittaa tehtaalle vai maahantuojalle.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: E 270 autoksi?
Unique387 kirjoitti:Onko w211 manuaalilaatikolla erilainen öljyn lauhdutin kuin automaatilla vai onko sitä ollenkaan?tonttu kirjoitti:Eli ainakin välttäisi mahdollisen laatikko-ongelman jos valitsisi manuaalin
Mitenkähän on?
Re: E 270 autoksi?
Täytyy pyöritellä vähän.... Jos w211 manuaalilaatikossa on juuri samanlainen vaihdelaatikon öljyn lauhdutus kuin automaatissa, eli surullisen kuuluisa Valeon lauhdutin vielä paikallaan (Jos siinä edes sitä on), niin sehän rikkoo manuaali laatikonUnique387 kirjoitti:Unique387 kirjoitti:Onko w211 manuaalilaatikolla erilainen öljyn lauhdutin kuin automaatilla vai onko sitä ollenkaan?tonttu kirjoitti:Eli ainakin välttäisi mahdollisen laatikko-ongelman jos valitsisi manuaalin
Mitenkähän on?
myös. Öljyt ja glygoolit sekoaa ja xxxxxxxxx. Miten lie?
Re: E 270 autoksi?
Manuaaliaskissa ei todellakaan ole öljynjäähdytintä. Ja vaikka oliskin niin se lusikallinen glygolia ei sitä hajottaisi.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: E 270 autoksi?
No niin selkis . Kaverille,tosin juuri automaattiin, tehtiin se laatikkoremontti niin sanoi sen olleen peräti ruosteessa jostain osin.Siis sisältä. Tarkemmin en tiedä yksityiskohdista.S202 kirjoitti:Manuaaliaskissa ei todellakaan ole öljynjäähdytintä. Ja vaikka oliskin niin se lusikallinen glygolia ei sitä hajottaisi.
Re: E 270 autoksi?
Varmaankin edellinen omistaja jo kerran vaihdattanut. Odottele rauhassa seuraavaa kertaaOberland kirjoitti:Onkohan minulla autossa sbc-yksikössä vikaa kun olen ajanut yli 150000 km:ä ja matkamittarissa on 420000 km:ä kun se on edelleen ehjä. Pitäisikö valittaa tehtaalle vai maahantuojalle.

wiimax.fi
Re: E 270 autoksi?
Varmatoiminen ja luotettava auto. Jäähdytinongelma (Valeo) oli vielä vuoden 2003 alkupuolen tuotannossa. Aivan loppupuolella ja kuten myös -04 mallisella autoilla jäähdyttimen malli vaihdettiin Behrin valmistamiin. Siihen loppuivat ongelmat.
SBC jarrut ovat luotettavia, hyviä ja tehokkaita. Moni puhuu siitä, että SBC yksikkö pitää huoltaa kun painallusten määrä on täynnä. Kyse on varmistustekijästä, jonka laitteen valmistaja (Bosch) haluaa pitää auton jarrujen turvallisuutta yllä. Se ei ole laitteen vika, vaan laitevalmistajan laatima huolto-ohjelman osa. Toki sitä voidaa ohittaa, jarrut toimivat edelleen varmaan aika pitkäänkin. Suomessa jarrujen käyttö on vähäisempää kuin muualla taajamissa, liikennemäärät ovat suurempia.
Eilen ajoin 400km ja kulutus oli tasaisella menolla 5,1 L/100 km. Ja kyse on -04 mallinen, eli 10 vuotta vanhasta autosta. Eivät uudemmatkaan autot pääse paljoa alle.
Voin suositella E270 CDI -04 mallista autoa kaikille.
SBC jarrut ovat luotettavia, hyviä ja tehokkaita. Moni puhuu siitä, että SBC yksikkö pitää huoltaa kun painallusten määrä on täynnä. Kyse on varmistustekijästä, jonka laitteen valmistaja (Bosch) haluaa pitää auton jarrujen turvallisuutta yllä. Se ei ole laitteen vika, vaan laitevalmistajan laatima huolto-ohjelman osa. Toki sitä voidaa ohittaa, jarrut toimivat edelleen varmaan aika pitkäänkin. Suomessa jarrujen käyttö on vähäisempää kuin muualla taajamissa, liikennemäärät ovat suurempia.
Eilen ajoin 400km ja kulutus oli tasaisella menolla 5,1 L/100 km. Ja kyse on -04 mallinen, eli 10 vuotta vanhasta autosta. Eivät uudemmatkaan autot pääse paljoa alle.
Voin suositella E270 CDI -04 mallista autoa kaikille.
Re: E 270 autoksi?
Tankki piripinnassa matkan alussa ja lopussa ja meni 20,5 litraavenit kirjoitti:Varmatoiminen ja luotettava auto. Jäähdytinongelma (Valeo) oli vielä vuoden 2003 alkupuolen tuotannossa. Aivan loppupuolella ja kuten myös -04 mallisella autoilla jäähdyttimen malli vaihdettiin Behrin valmistamiin. Siihen loppuivat ongelmat.
SBC jarrut ovat luotettavia, hyviä ja tehokkaita. Moni puhuu siitä, että SBC yksikkö pitää huoltaa kun painallusten määrä on täynnä. Kyse on varmistustekijästä, jonka laitteen valmistaja (Bosch) haluaa pitää auton jarrujen turvallisuutta yllä. Se ei ole laitteen vika, vaan laitevalmistajan laatima huolto-ohjelman osa. Toki sitä voidaa ohittaa, jarrut toimivat edelleen varmaan aika pitkäänkin. Suomessa jarrujen käyttö on vähäisempää kuin muualla taajamissa, liikennemäärät ovat suurempia.
Eilen ajoin 400km ja kulutus oli tasaisella menolla 5,1 L/100 km. Ja kyse on -04 mallinen, eli 10 vuotta vanhasta autosta. Eivät uudemmatkaan autot pääse paljoa alle.
Voin suositella E270 CDI -04 mallista autoa kaikille.


Viimeksi muokannut koyama, Ke 22.01.2014 23:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: E 270 autoksi?
Mulla 02/2004 valmistunut E270. Niin vaan rupesi tihkuttamaan glykolia laatikkoon. Heti ensi oireiden ilmestyttyä laitoin laatikolle erillisen lauhduttimen. Taitaapi olla aina riski olemassa, kun laatikon lauhdutin on syylärin yhteydessä, toki pienempi 09/2003 alkaen valmistetuissa autoissa.venit kirjoitti:Varmatoiminen ja luotettava auto. Jäähdytinongelma (Valeo) oli vielä vuoden 2003 alkupuolen tuotannossa. Aivan loppupuolella ja kuten myös -04 mallisella autoilla jäähdyttimen malli vaihdettiin Behrin valmistamiin. Siihen loppuivat ongelmat.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Re: E 270 autoksi?
No mitenkäs manuaalilaatikolla, millä kilometreillä on odotettavissa kytkinremonttia ja onko kokemuksia hinnasta?
Onko ruoste tuossa korimallissa mikään ongelma, pitääkö jotain kohtia erityisesti tutkia?
Onko ruoste tuossa korimallissa mikään ongelma, pitääkö jotain kohtia erityisesti tutkia?
FORD transit custom 2019
MB 560 SEC 1987
Ford Galaxy 2.0 tdci 2007
Peugeot 306 1996
Sekä aiemmin olleita mesejä tusinan verran
MB 560 SEC 1987
Ford Galaxy 2.0 tdci 2007
Peugeot 306 1996
Sekä aiemmin olleita mesejä tusinan verran
Re: E 270 autoksi?
Mulla on deliveerattu tuon ajan jälkeen.C 124 320 kirjoitti:Mulla 02/2004 valmistunut E270. Niin vaan rupesi tihkuttamaan glykolia laatikkoon. Heti ensi oireiden ilmestyttyä laitoin laatikolle erillisen lauhduttimen. Taitaapi olla aina riski olemassa, kun laatikon lauhdutin on syylärin yhteydessä, toki pienempi 09/2003 alkaen valmistetuissa autoissa.venit kirjoitti:Varmatoiminen ja luotettava auto. Jäähdytinongelma (Valeo) oli vielä vuoden 2003 alkupuolen tuotannossa. Aivan loppupuolella ja kuten myös -04 mallisella autoilla jäähdyttimen malli vaihdettiin Behrin valmistamiin. Siihen loppuivat ongelmat.
Re: E 270 autoksi?
Mites ton abs-yksikön laita on, miten paljon siitä olette itse maksanut?
Oman w211 270CDI vm.-02 myin duunikaverille ja sillä laukes se yksikkö siitä. Meni kokonaan Mersun/Vehon piikkiin, itse ei maksanut latiakaan.
Ja auto oli silloin iältään 9-10v.
Olisiko ollut vaikutusta, että oli täydellinen huoltohistoria Vehossa?
Oman w211 270CDI vm.-02 myin duunikaverille ja sillä laukes se yksikkö siitä. Meni kokonaan Mersun/Vehon piikkiin, itse ei maksanut latiakaan.
Ja auto oli silloin iältään 9-10v.
Olisiko ollut vaikutusta, että oli täydellinen huoltohistoria Vehossa?
S212 E350CDI
Re: E 270 autoksi?
Itsellä tosiaan w210e270cdi-00. Mutta arvelisin,etenkin alustan korirakenteiden oleva osapuilleen saman tyyppiset.tonttu kirjoitti:Eli olen harkinnut ostavani tuollaista 270 W211. Millaisia kokemuksia teillä on sellaisesta? Lähinnä kyseeseen tulisi joku -03, -04 malli
kun alkavat pyörimään sopivassa hintaluokassa. Vai onko yleensä järkeä ostaa tuolla koneella olevaa? Entä olisiko manuaali vai automaatti
parempi? Mitä kannattaisi erityisesti tarkistaa ko. autossa ostovaiheessa?
"saneerasin" sen pohjan............täydellisesti........
Ruosteista;
Katso kaikkien lokareiden ja sisä lokareiden reunakohdat,koko matkalta ja mieluummin sisälokarinkin alta kurkkien, jos mahdollista !
Kaikkien sisälokareiden kiinnikkeiden kohdat. Ikävä kyllä ne on sisälokarin alla! Jos on mahdollista kurkata, koko sisäpuolinen alue!
Katso kaikkien ovien etenkin alareunat ja samojen ovien ikkunan karmin tiivisteen aluset.Nousee sormilla vähän kääntämällä.
Konepeiton alla ajovalojen alapuolinen ympäristö,myös ulkopuolinen. Muutama muukin kohta siellä on mutta ne ovat niin pahasti Boxien alla.
Takakontin kannen alareuna ja muukin aukon ympäristö.
Alusta ! toistan. Koko alusta! Mieluummin meisseli kädessä.
Helmamuovien, alla olevat alueet. Alta voi kurkkia kun vähän kääntää reunaa,joka voi jo valmiiksi roikkua.(kiinnikkeiden reijät ruostuneet)
Alustassa on tehtaalla(ilmeisesti myös w211) laitettu kumimainen pohjamassa jota ei välttämättä ole joka neliösentillä.
Pohjamassan ulkopuolisilla alueilla,etenkin kulmakohdissa näet "pehmeitä" erikokoisia alueita. Edellyttäen että pohjaa ei ole "saneerattu".
Takapuskurin alla oleva alue. Näkee ikävä kyllä vain puskurin irroittamalla.Ei tosin ole vaativa homma.
Siinä pieni "pinta raapaisu"

Re: E 270 autoksi?
Eikös noiden SBC- yksiköiden hinnat pyöri nykyisin enemmänkin satasissa kuin tonneissa? Ainakin saksanmaalta kattelin noita niin 500e hintaan saa kunnostettuja yksiköitä ja 100e maksaa korjauspalvelu jos lähettää Saksaan. Omassa 177tkm ajetussa ei ole vielä ollut oireilua, toivottavasti pysyykin vielä pitkään poissa
SBC- yksikön elinikäänhän vaikuttaa myös paljon, että onko siihen asennettu uusimmat päivitykset.
Oonko ymmärtänyt oikein, että tuo laatikonjäähdytin on samassa itse syylärin kanssa?

Oonko ymmärtänyt oikein, että tuo laatikonjäähdytin on samassa itse syylärin kanssa?
Re: E 270 autoksi?
Joo kun kokemusta on jo neljästä W210:stä, eli ruosteet on tullut tutuksi niin silläpä kysyin, että onko
tuossa uudemmassa myös yhtä lailla ongelmaa vai onko saatu petrattua?
tuossa uudemmassa myös yhtä lailla ongelmaa vai onko saatu petrattua?
FORD transit custom 2019
MB 560 SEC 1987
Ford Galaxy 2.0 tdci 2007
Peugeot 306 1996
Sekä aiemmin olleita mesejä tusinan verran
MB 560 SEC 1987
Ford Galaxy 2.0 tdci 2007
Peugeot 306 1996
Sekä aiemmin olleita mesejä tusinan verran
Re: E 270 autoksi?
No on. Keula on alumiinia, samoin sedanin takaluukusta tais olla osa muovia, nanolakkaa tulee -04 paikkeilla (jossain oli keskustelu missä tätä tarkemmin pohdittiinkin) ja nuo tiivisteenaluset ja ovet ei oo yhtä herkkiä kun väykyssä. Se klassisin paikka on takaoviaukon takakulma missä kohtaavat kynnyskotelo ja lista. Helmamuovien alla oli jollakulla melkoiset lähdöt (tästäkin oli täällä threadi kuvien kera), ja kai lokarinkaaretkin kannattaa katella.tonttu kirjoitti:Joo kun kokemusta on jo neljästä W210:stä, eli ruosteet on tullut tutuksi niin silläpä kysyin, että onko
tuossa uudemmassa myös yhtä lailla ongelmaa vai onko saatu petrattua?
Miksu MB, tuosta korjauspalvelusta en ole kuullutkaan, onko linkkiä ko. puljun? Sen muistelen että briteiissä olisi joku firma ruvennut myymään peruskorjattuja yksiköitä. Näissä on nyt aina se, että kuinka korjaus on tehty, nollataanko vain softat (kaikkeahan ei saa normikonstein nollatua mutta en epäile yhtään ettteikö tähänkin perinteisesti yritteliäs kansanosa olisi vermeet löytänyt) vai vaihdetaanko oikeasti kuluvaa osaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: E 270 autoksi?
Tuossahan tuo: http://www.ebay.com/itm/W211-SBC-Repara ... 3cdafacceb" onclick="window.open(this.href);return false;MiHe kirjoitti:Miksu MB, tuosta korjauspalvelusta en ole kuullutkaan, onko linkkiä ko. puljun? Sen muistelen että briteiissä olisi joku firma ruvennut myymään peruskorjattuja yksiköitä. Näissä on nyt aina se, että kuinka korjaus on tehty, nollataanko vain softat (kaikkeahan ei saa normikonstein nollatua mutta en epäile yhtään ettteikö tähänkin perinteisesti yritteliäs kansanosa olisi vermeet löytänyt) vai vaihdetaanko oikeasti kuluvaa osaa.
On noita varmasti muitakin jos vaan etsiskelee. Kertovat ainakin, että testaavat ja korjaavat. Siitä en sitten tiedä, että onko tuo korjaus ainoastaan uudelleenohjelmointi
Re: E 270 autoksi?
Tuohon hintaanMiksu MB kirjoitti:Tuossahan tuo: http://www.ebay.com/itm/W211-SBC-Repara ... 3cdafacceb" onclick="window.open(this.href);return false;MiHe kirjoitti:Miksu MB, tuosta korjauspalvelusta en ole kuullutkaan, onko linkkiä ko. puljun? Sen muistelen että briteiissä olisi joku firma ruvennut myymään peruskorjattuja yksiköitä. Näissä on nyt aina se, että kuinka korjaus on tehty, nollataanko vain softat (kaikkeahan ei saa normikonstein nollatua mutta en epäile yhtään ettteikö tähänkin perinteisesti yritteliäs kansanosa olisi vermeet löytänyt) vai vaihdetaanko oikeasti kuluvaa osaa.
On noita varmasti muitakin jos vaan etsiskelee. Kertovat ainakin, että testaavat ja korjaavat. Siitä en sitten tiedä, että onko tuo korjaus ainoastaan uudelleenohjelmointi

Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: E 270 autoksi?
No hyvä, että tuli selvyys tähänkinkoyama kirjoitti:Tuohon hintaannykyaikana uhrataan aikaa noin 15 min.Tekevät saman mitä suomen maassa näkee starilla


Re: E 270 autoksi?
Tarkoitan tietokoneen antamaa lukua ajon lopussa. Sehän kuvaa sen hetkistä kulutusta, eli mihin sillä voi päästä. Se ei kerro kokonaiskulutusta, esim. jos kulutus on lineaarisesti laskeva niin kulutus ei ole se viivan alin kohta, vaan keskiarvo. Muistaakseni tuolla lenkillä, nopeus oli n. 80 km/h ja taajama-ajoakin alle 10 %, kulutus oli n. 5,6 l/100 km. Se varmistuu kun tankkaat. Siis talvikeli ja nastarenkaat.koyama kirjoitti:venit kirjoitti:Varmatoiminen ja luotettava auto. Jäähdytinongelma (Valeo) oli vielä vuoden 2003 alkupuolen tuotannossa. Aivan loppupuolella ja kuten myös -04 mallisella autoilla jäähdyttimen malli vaihdettiin Behrin valmistamiin. Siihen loppuivat ongelmat.
SBC jarrut ovat luotettavia, hyviä ja tehokkaita. Moni puhuu siitä, että SBC yksikkö pitää huoltaa kun painallusten määrä on täynnä. Kyse on varmistustekijästä, jonka laitteen valmistaja (Bosch) haluaa pitää auton jarrujen turvallisuutta yllä. Se ei ole laitteen vika, vaan laitevalmistajan laatima huolto-ohjelman osa. Toki sitä voidaa ohittaa, jarrut toimivat edelleen varmaan aika pitkäänkin. Suomessa jarrujen käyttö on vähäisempää kuin muualla taajamissa, liikennemäärät ovat suurempia.
Eilen ajoin 400km ja kulutus oli tasaisella menolla 5,1 L/100 km. Ja kyse on -04 mallinen, eli 10 vuotta vanhasta autosta. Eivät uudemmatkaan autot pääse paljoa alle.
Voin suositella E270 CDI -04 mallista autoa kaikille.
Tankki piripinnassa matkan alussa ja lopussa ja meni 20,5 litraa![]()
vai tarkoitatko ajotietokoneen antamaa lukua ?
Re: E 270 autoksi?
Juupa juu.venit kirjoitti:Tarkoitan tietokoneen antamaa lukua ajon lopussa. Sehän kuvaa sen hetkistä kulutusta, eli mihin sillä voi päästä. Se ei kerro kokonaiskulutusta, esim. jos kulutus on lineaarisesti laskeva niin kulutus ei ole se viivan alin kohta, vaan keskiarvo. Muistaakseni tuolla lenkillä, nopeus oli n. 80 km/h ja taajama-ajoakin alle 10 %, kulutus oli n. 5,6 l/100 km. Se varmistuu kun tankkaat. Siis talvikeli ja nastarenkaat.koyama kirjoitti:venit kirjoitti:Varmatoiminen ja luotettava auto. Jäähdytinongelma (Valeo) oli vielä vuoden 2003 alkupuolen tuotannossa. Aivan loppupuolella ja kuten myös -04 mallisella autoilla jäähdyttimen malli vaihdettiin Behrin valmistamiin. Siihen loppuivat ongelmat.
SBC jarrut ovat luotettavia, hyviä ja tehokkaita. Moni puhuu siitä, että SBC yksikkö pitää huoltaa kun painallusten määrä on täynnä. Kyse on varmistustekijästä, jonka laitteen valmistaja (Bosch) haluaa pitää auton jarrujen turvallisuutta yllä. Se ei ole laitteen vika, vaan laitevalmistajan laatima huolto-ohjelman osa. Toki sitä voidaa ohittaa, jarrut toimivat edelleen varmaan aika pitkäänkin. Suomessa jarrujen käyttö on vähäisempää kuin muualla taajamissa, liikennemäärät ovat suurempia.
Eilen ajoin 400km ja kulutus oli tasaisella menolla 5,1 L/100 km. Ja kyse on -04 mallinen, eli 10 vuotta vanhasta autosta. Eivät uudemmatkaan autot pääse paljoa alle.
Voin suositella E270 CDI -04 mallista autoa kaikille.
Tankki piripinnassa matkan alussa ja lopussa ja meni 20,5 litraa![]()
vai tarkoitatko ajotietokoneen antamaa lukua ?
Sen ajotietokoneen kalibrointi on yksinkertaista.
Tankki piripintaan- Matkaa vaikka 300 km-tankki piripintaan.Jos ei ole lastutettu niin tietokone näyttää pienempää kulutusta.Lastutetussa suuttimen aukioloaika on pitempi kuin vakiossa ja tietokone laskee tuosta ajasta kulutuksen.Tämä ei ole minun omaa tietoa vaan lainattua.Omassa valehtelee toisinpäin 0.7 L.Tuikku on säätänyt suuttimet ilmeisesti koko ajan auki olevaksi

Allekirjoittaneen kuluttaa 6.2 l/100 km kun todellista nopeutta on 90 km/h.Mittarivirhe 4km
En ole fanaatikko seuraamaan polttoaineen kulutusta,mutta ei 5 pyttynen mene millään hajulla.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: E 270 autoksi?
Miten te ajatta ku nuin pieniin kulutuslukemiin pääsettä minun 270 CDI tuikutettuna nielee 7.9 sadalle ajotietokone näyttää 6.2litraa ja automaatti lootalla noin puolet kaupunki ajoakoyama kirjoitti:Juupa juu.venit kirjoitti:Tarkoitan tietokoneen antamaa lukua ajon lopussa. Sehän kuvaa sen hetkistä kulutusta, eli mihin sillä voi päästä. Se ei kerro kokonaiskulutusta, esim. jos kulutus on lineaarisesti laskeva niin kulutus ei ole se viivan alin kohta, vaan keskiarvo. Muistaakseni tuolla lenkillä, nopeus oli n. 80 km/h ja taajama-ajoakin alle 10 %, kulutus oli n. 5,6 l/100 km. Se varmistuu kun tankkaat. Siis talvikeli ja nastarenkaat.koyama kirjoitti:venit kirjoitti:Varmatoiminen ja luotettava auto. Jäähdytinongelma (Valeo) oli vielä vuoden 2003 alkupuolen tuotannossa. Aivan loppupuolella ja kuten myös -04 mallisella autoilla jäähdyttimen malli vaihdettiin Behrin valmistamiin. Siihen loppuivat ongelmat.
SBC jarrut ovat luotettavia, hyviä ja tehokkaita. Moni puhuu siitä, että SBC yksikkö pitää huoltaa kun painallusten määrä on täynnä. Kyse on varmistustekijästä, jonka laitteen valmistaja (Bosch) haluaa pitää auton jarrujen turvallisuutta yllä. Se ei ole laitteen vika, vaan laitevalmistajan laatima huolto-ohjelman osa. Toki sitä voidaa ohittaa, jarrut toimivat edelleen varmaan aika pitkäänkin. Suomessa jarrujen käyttö on vähäisempää kuin muualla taajamissa, liikennemäärät ovat suurempia.
Eilen ajoin 400km ja kulutus oli tasaisella menolla 5,1 L/100 km. Ja kyse on -04 mallinen, eli 10 vuotta vanhasta autosta. Eivät uudemmatkaan autot pääse paljoa alle.
Voin suositella E270 CDI -04 mallista autoa kaikille.
Tankki piripinnassa matkan alussa ja lopussa ja meni 20,5 litraa![]()
vai tarkoitatko ajotietokoneen antamaa lukua ?
Sen ajotietokoneen kalibrointi on yksinkertaista.
Tankki piripintaan- Matkaa vaikka 300 km-tankki piripintaan.Jos ei ole lastutettu niin tietokone näyttää pienempää kulutusta.Lastutetussa suuttimen aukioloaika on pitempi kuin vakiossa ja tietokone laskee tuosta ajasta kulutuksen.Tämä ei ole minun omaa tietoa vaan lainattua.Omassa valehtelee toisinpäin 0.7 L.Tuikku on säätänyt suuttimet ilmeisesti koko ajan auki olevaksiEipä haittaa.kyllähän tuo kulkee mukavasti. 1000 kg kärrykuorma ja ylämäessä ei notkahtele
Allekirjoittaneen kuluttaa 6.2 l/100 km kun todellista nopeutta on 90 km/h.Mittarivirhe 4km
En ole fanaatikko seuraamaan polttoaineen kulutusta,mutta ei 5 pyttynen mene millään hajulla.
Re: E 270 autoksi?
Miksi pitää kalibroida jos se mittari muuten toimii? Mikä idea tai tarkoitus on tuolla "piripintaan" ajattelulla? Kulutus saadaan siten, että vähennetään tankkaushetkellä olevat ajokilometrit edellisen tankkauksen vastaavasta suhteutettuna tankattuun polttoainemäärään. Vaikka sitä "piripintaan" tankkaa, niin siitä ei mene kuin n. 1,3 l enemmän 1. naksautuksesta. Sillä määrällä ei ole juurikaan merkitystä 1000 km:n ajolla. Virhemarginaali on aika pieni.koyama kirjoitti:Juupa juu.venit kirjoitti:Tarkoitan tietokoneen antamaa lukua ajon lopussa. Sehän kuvaa sen hetkistä kulutusta, eli mihin sillä voi päästä. Se ei kerro kokonaiskulutusta, esim. jos kulutus on lineaarisesti laskeva niin kulutus ei ole se viivan alin kohta, vaan keskiarvo. Muistaakseni tuolla lenkillä, nopeus oli n. 80 km/h ja taajama-ajoakin alle 10 %, kulutus oli n. 5,6 l/100 km. Se varmistuu kun tankkaat. Siis talvikeli ja nastarenkaat.koyama kirjoitti:venit kirjoitti:Varmatoiminen ja luotettava auto. Jäähdytinongelma (Valeo) oli vielä vuoden 2003 alkupuolen tuotannossa. Aivan loppupuolella ja kuten myös -04 mallisella autoilla jäähdyttimen malli vaihdettiin Behrin valmistamiin. Siihen loppuivat ongelmat.
SBC jarrut ovat luotettavia, hyviä ja tehokkaita. Moni puhuu siitä, että SBC yksikkö pitää huoltaa kun painallusten määrä on täynnä. Kyse on varmistustekijästä, jonka laitteen valmistaja (Bosch) haluaa pitää auton jarrujen turvallisuutta yllä. Se ei ole laitteen vika, vaan laitevalmistajan laatima huolto-ohjelman osa. Toki sitä voidaa ohittaa, jarrut toimivat edelleen varmaan aika pitkäänkin. Suomessa jarrujen käyttö on vähäisempää kuin muualla taajamissa, liikennemäärät ovat suurempia.
Eilen ajoin 400km ja kulutus oli tasaisella menolla 5,1 L/100 km. Ja kyse on -04 mallinen, eli 10 vuotta vanhasta autosta. Eivät uudemmatkaan autot pääse paljoa alle.
Voin suositella E270 CDI -04 mallista autoa kaikille.
Tankki piripinnassa matkan alussa ja lopussa ja meni 20,5 litraa![]()
vai tarkoitatko ajotietokoneen antamaa lukua ?
Sen ajotietokoneen kalibrointi on yksinkertaista.
Tankki piripintaan- Matkaa vaikka 300 km-tankki piripintaan.Jos ei ole lastutettu niin tietokone näyttää pienempää kulutusta.Lastutetussa suuttimen aukioloaika on pitempi kuin vakiossa ja tietokone laskee tuosta ajasta kulutuksen.Tämä ei ole minun omaa tietoa vaan lainattua.Omassa valehtelee toisinpäin 0.7 L.Tuikku on säätänyt suuttimet ilmeisesti koko ajan auki olevaksiEipä haittaa.kyllähän tuo kulkee mukavasti. 1000 kg kärrykuorma ja ylämäessä ei notkahtele
Allekirjoittaneen kuluttaa 6.2 l/100 km kun todellista nopeutta on 90 km/h.Mittarivirhe 4km
En ole fanaatikko seuraamaan polttoaineen kulutusta,mutta ei 5 pyttynen mene millään hajulla.
Minulla menee lähes poikkeuksetta alle 6 litran, ja jos pyörin enemmän stadissa niin sitten tietenkin kulutus nousee. Matka-ajossa kulutus asettuu aina n. 5,3 litran tietämille.
Re: E 270 autoksi?
Miten te ajatta ku nuin pieniin kulutuslukemiin pääsettä minun 270 CDI tuikutettuna nielee 7.9 sadalle ajotietokone näyttää 6.2litraa ja automaatti lootalla noin puolet kaupunki ajoa[/quote]
Mites moottorilämmöt?nouseeko 80 asteen yläpuolelle ?Egr poisto aiheuttaa pientä probleemaa juuri lämpöjen osalta,nousee hitaasti.Lisää helposti litran kulutusta.
Venit ilmeisesti ajaa kesäolosuhteissa kokoajan
Helsinki -6 keskilämpötila tammikuu ja helmikuu -1.Minä kirjoottelen talviajosta
Normaali renkailla 205/16.Onko auto jopa manuaali? Pintakaasulla ilman ohitteluita.80 km/h ja mittari vielä valehteleekin.Ilmeisesti ei ole lastutettu/egr:ää poistettu.
Trippi nollille heti käyntiin laittaessa
Oikea talvikeli ja normaalit pakkaslukemat noin 20 astetta .Renkaat 225/17(oma vika)vauhtia satanen ja muutamia ohituksia.Jos pääsee alle kuuden niin autohan on enemmän kuin kunnossa.Minulla nielasee tuolla tavoin 6,5 L.
keskikul. 4000 km on 8.2 ja kymmenittäin kylmäkäynnistyksiä,,roikassa.Taajamaajoa ja matkaa,vähemmän kaupunkia.
Mites moottorilämmöt?nouseeko 80 asteen yläpuolelle ?Egr poisto aiheuttaa pientä probleemaa juuri lämpöjen osalta,nousee hitaasti.Lisää helposti litran kulutusta.
Venit ilmeisesti ajaa kesäolosuhteissa kokoajan


Normaali renkailla 205/16.Onko auto jopa manuaali? Pintakaasulla ilman ohitteluita.80 km/h ja mittari vielä valehteleekin.Ilmeisesti ei ole lastutettu/egr:ää poistettu.
Trippi nollille heti käyntiin laittaessa




Oikea talvikeli ja normaalit pakkaslukemat noin 20 astetta .Renkaat 225/17(oma vika)vauhtia satanen ja muutamia ohituksia.Jos pääsee alle kuuden niin autohan on enemmän kuin kunnossa.Minulla nielasee tuolla tavoin 6,5 L.
keskikul. 4000 km on 8.2 ja kymmenittäin kylmäkäynnistyksiä,,roikassa.Taajamaajoa ja matkaa,vähemmän kaupunkia.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex