
..
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
Asia prokkis! Onnea tälle, 

W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
Tuota vähäpäästöisyyttä voisi ihmetellä vaikka maailman tappiin, mutta ei se siitä miksikään muutu. Jos auto on ollut maahan tuotaessa vähäpäästöinen, on se sitä edelleen. Jos se ei ole ollut, ei se vähäpäästöiseksi muutu. Tieto ei ilmene nykyään enää rekisteriotteesta, mutta on Trafin ja katsastusaseman käytettävissä, joten sieltä se löytyy eikä Veijo Esson baarista.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
Meikäläinen maallikko aina ihmettelee maailman menoa. Siis oliko konttorin ohje "virallinen vai "epävirallinen".noroljan kirjoitti:Kävin tomantin kehotuksesta konttorilla selvittämässä asian ja ei ole vähäpäästöinen tämä auto. Katalysaattori pitää olla paikallaan kuitenkin, mutta sen voi tyhjätä.
Olisin soittanut Trafille asiasta, mutta eihän niillä enää taida olla mitään palvelunumeroa, vaan ohjaavat konttorille tai noihin sähkösiinpalveluihin, josta tuon edellisellä sivulla olevan lapun sain, mutta eihän se mitään selvittänyt.
Tyhjä katalysaattori pönttö oltava paikallaan ??..........joka ei toimi katalysaattorina......varmaan jäi taas multa jotain ymmärtämättä.......
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
auto on sitä mallia, että siinä tarvii olla se katti. jos katin poistaa, niin auto ei ole enää laillinen, eikä sitä saa leimattua. eli katti tarvii olla. päästöt taas eriasia. kyseisen auton kohdalla päästörajat menee "ei vähäpäästöisen" mukaan. eli oli se katti täynnä, tai tyhjä, niin piisaa, että se on siellä. nää on näitä suomen lakeja ja sääntöjä, missä ei ole mitään järkeä. älä turhaan ihmettele.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
Joo ymmärrän kyllä että päästöthän ne on jotka ratkaisee. Näitä pimeitä sääntöjähän on katsastusohjeet väärällään.pera8x kirjoitti:auto on sitä mallia, että siinä tarvii olla se katti. jos katin poistaa, niin auto ei ole enää laillinen, eikä sitä saa leimattua. eli katti tarvii olla. päästöt taas eriasia. kyseisen auton kohdalla päästörajat menee "ei vähäpäästöisen" mukaan. eli oli se katti täynnä, tai tyhjä, niin piisaa, että se on siellä. nää on näitä suomen lakeja ja sääntöjä, missä ei ole mitään järkeä. älä turhaan ihmettele.
Pojan auto -91 ja "kuulemma" katalysaattori piti olla jos on kerran ollut tehtaalta lähtiessäkin. No laitettiin "säälistä" sinne tyhjään kat.
pönttöön 200cell kisa katti. Päästöt oli kuin uudessa autossa.(moottorikin oli kyllä uusittu täysin) Varmaan päästöt olis ollu kunnossa ilmankin sitä.
Kävin ensin kysymässä katsastus aikaa samalla konttorilla. Autossa ei ollut konepeltiä paikallaan. Katsastusmies katseli ja sanoi että huomenna vois tulla mutta eihän siinä ole konepeltiäkään. Sanoin että ...niin...?..."No kun sehän täytyisi olla"......Miksi?..."No kyllähän
autossa konepelti pitää olla paikallaan".....Minkähän ihmeen takia?...kysyin vielä, mites peräkontinluukku?..."No kyllä sekin pitäis olla".......
Miks?...... Mites kattoluukku?......."No se nyt on vähän siinä ja siinä".

Oli lukenut läksynsä joko hyvin tai melkovarmaan huonosti. Joku kirjanoppinuthan tietysti osais sanoa onko ne oltava ja jos on niin kysymyshän kuuluu tietysti että Miksi?
Minun mielestäni ei. Jos ei halua. No oli ne säälistä siellä katsastaessa.
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
Nytten kun auto on ei vähäpäästönen niin voi hyvillä mielin asentaa uuden moottoriohjauksen, esim nyt vaikka ms. 
Onnea projektin ja mielenkiinnolla seurataan tätä

Onnea projektin ja mielenkiinnolla seurataan tätä

MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
Joutuiko moottori+laatikon kiinnikkeitä "rukkaamaan" paljon ? Vai onko vasta sovitteilla ?noroljan kirjoitti:Projekti odottelee ilmojen lämpiämistä (edes vähän). Auto on montulla ulkona ja moottori+laatikko on paikoillaan, samoin kardaanikin kävi, kun otti alkupätkän W220 kardaanista ja loppu on alkuperästä. Tosin alkuperäinen perä on paikallaan. Täytyy tuolla ulkona Bensalinjat laittaa kuntoon auton alta ja sitten siirtää se talliin sähköhommia varten.
Täytyy sitten myöhemmin katsoa noita ABS/perä asioita, kun saa sen käyntiin ensin. Näihin kanssa kaikki tieto olisi paikallaan?
Jos tuon moottorinohjauksen vaihtaa, niin tarvitsisi löytää laatikollekkin toinen ohjaus luultavasti. En pikaisella googletuksella löytänyt oikeen mitään, joten jos on linkkiä aiheeseen, niin pistäkää tulemaan!
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
noroljan kirjoitti:
Jos tuon moottorinohjauksen vaihtaa, niin tarvitsisi löytää laatikollekkin toinen ohjaus luultavasti. En pikaisella googletuksella löytänyt oikeen mitään, joten jos on linkkiä aiheeseen, niin pistäkää tulemaan!
http://www.powertraincontrolsolutions.c ... t/TCM2000/" onclick="window.open(this.href);return false;
tuossa laatikon ohjain jolla onnistuu, ja saa ihan suomesta.
https://www.facebook.com/pages/BBT-Moto ... 01?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
Nimenomaan noilla controllereilla pääsisit eroon ajonestoista ja muista hienoista ominaisuuksisa. Vaatii vaan jonkun verran tietämystä autosähköstä ja elektroniikasta, että saat kaikki muut lisälaitteet toimimaan niinkuin pitää.
Omasta mielestäni pääsisit helpoimmalla jos laittaisit laatikolle ja moottorille omat aftermarket controllerit ja tekis johdotukset kunnolla. Moottorin vanhojen sähköjen, ajoneston ja muun väylätekniikan siirto tuohon secciin tuntuu melkoiselta savotalta, vaikka olis kokenutkin ropaaja autosähköjen/elektroniikan parissa.
Mutta tää nyt on vaan mielipide muiden joukossa.
Omasta mielestäni pääsisit helpoimmalla jos laittaisit laatikolle ja moottorille omat aftermarket controllerit ja tekis johdotukset kunnolla. Moottorin vanhojen sähköjen, ajoneston ja muun väylätekniikan siirto tuohon secciin tuntuu melkoiselta savotalta, vaikka olis kokenutkin ropaaja autosähköjen/elektroniikan parissa.
Mutta tää nyt on vaan mielipide muiden joukossa.
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
Tässä toinen joka on täysin samaa mieltä.Ilmaister kirjoitti:Nimenomaan noilla controllereilla pääsisit eroon ajonestoista ja muista hienoista ominaisuuksisa. Vaatii vaan jonkun verran tietämystä autosähköstä ja elektroniikasta, että saat kaikki muut lisälaitteet toimimaan niinkuin pitää.
Omasta mielestäni pääsisit helpoimmalla jos laittaisit laatikolle ja moottorille omat aftermarket controllerit ja tekis johdotukset kunnolla. Moottorin vanhojen sähköjen, ajoneston ja muun väylätekniikan siirto tuohon secciin tuntuu melkoiselta savotalta, vaikka olis kokenutkin ropaaja autosähköjen/elektroniikan parissa.
Mutta tää nyt on vaan mielipide muiden joukossa.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
minä tekisin niin etten siirtäisi yhtäkään johtoa tekniikan luovuttajasta vaan sec omat abs sais jäähä ja siihen rinnalle sitten aftermarket ohjaimet laatikolle ja koneelle. ja niidenhän ei tarvi keskustella keskenään. moottorin ohjain ohjaa moottoria niinkuin manuaali laatikonkin kanssa.
laatikon ohjain ei tarvi moottorilta kuin kierrosluvun, kaasun asennon ja imusarjan paineen. niille voi sitten laittaa ihan omatkin anturit. nuiden anturien lisäksi laatikko ei oikeestaan tarvi muita ulkoisia antureita kuin kardaanin pyörintä nopeuden ja sillekkin on helppo laittaa itse anturi.
minun mielestä tuossa moottorin ja laatikon alkuperäisten ohjaimien siirrossa on niin monta ongelmaa ettei sitä kannata edes harkita.
laatikon ohjain ei tarvi moottorilta kuin kierrosluvun, kaasun asennon ja imusarjan paineen. niille voi sitten laittaa ihan omatkin anturit. nuiden anturien lisäksi laatikko ei oikeestaan tarvi muita ulkoisia antureita kuin kardaanin pyörintä nopeuden ja sillekkin on helppo laittaa itse anturi.
minun mielestä tuossa moottorin ja laatikon alkuperäisten ohjaimien siirrossa on niin monta ongelmaa ettei sitä kannata edes harkita.
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
Sanohan budjettia, sitte löytyy ideaa mikä kannattaa laittaa.
Siihen voi upottaa muutaman satasen kokonaisuudessaan tai tonneja toisen perään.
jos mega niin min. Ms2, V3 laudalla. Vai kyllähän tuon saa toimiin ihan ensimmäisellä ms1v2.2:llakin.
Siihen voi upottaa muutaman satasen kokonaisuudessaan tai tonneja toisen perään.
jos mega niin min. Ms2, V3 laudalla. Vai kyllähän tuon saa toimiin ihan ensimmäisellä ms1v2.2:llakin.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
Joko mekaruuta osaa ohjata sähköistä kaasuläppää vai pitääkö sinne rakentaa mekaaninen läppä?
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
Eip taida osata vieläkään. Ei ainakaan viimevuoden loppupuolella pystynyt ja en usko, että ois tullu mitään laajennuskorttia tohon vaivaan vieläkään.Mika.T kirjoitti:Joko mekaruuta osaa ohjata sähköistä kaasuläppää vai pitääkö sinne rakentaa mekaaninen läppä?
Vaikkei ajatustasolla tuntuisi olevan mikään hirmu hankala homma ohjata kaasuläppää realiajassa.
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
Oletteko tutkinut viimesintä ms3 pro:ta?
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
Onko tämä ongelma, saahan niitä runkoläppiä?
(En tunne ko. Tekniikkaa juuri ollenkaan)
(En tunne ko. Tekniikkaa juuri ollenkaan)
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
Tekee kaasuläpälle vaa mekaanisen ohjauksen. Saa vähä kaasuu vastaavuuttaki lisäänoroljan kirjoitti:No just. Juuri tällästä infoa kaipaankin, kun pitää ruveta tälläseen hullun projektiin, ilman sen parempaa tuntemusta asiastaIlmaister kirjoitti:Eip taida osata vieläkään. Ei ainakaan viimevuoden loppupuolella pystynyt ja en usko, että ois tullu mitään laajennuskorttia tohon vaivaan vieläkään.Mika.T kirjoitti:Joko mekaruuta osaa ohjata sähköistä kaasuläppää vai pitääkö sinne rakentaa mekaaninen läppä?
Vaikkei ajatustasolla tuntuisi olevan mikään hirmu hankala homma ohjata kaasuläppää realiajassa.

MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: W220 S500 tekniikka -> SEC mersuun
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.