Normal.Forum kirjoitti:Hei, kysytäänpä varuilta vaikka ei ole omasta autosta kyse. Tuttavan autolla ajellut tänään ja lämpömittari käyttäytynyt kuvien mukaisesti, liekö ihan normaalia. Ylemmässä kuvassa autolla ajettu 50km pakkasen ollessa tuo -18,5* ja alemmassa kuvassa auto seissyt parkissa 10 minuuttia tyhjäkäynnillä ja lämmöt laskeneet. Onkohan tuo ihan normaalia, entä onko nuo ajolämmöt ok? Keula on tukittu sekä ylhäältä että alhaalta, eikä autossa ole webastoa. Auto siis -02 W210 270cdi. Niin ja lisäksi auton termari ilmeisesti juuri täytti 1 vuoden.
[ http://i.imgur.com/6c4JTDy.jpg ]
[ http://i.imgur.com/G6rPw2X.jpg ]
!!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!!
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Kyllähän siinä on tuo pikkutermari.Kysymykseni kuuluu, onko tässä moottorissa toista termostaattia? Ja olisko jollakin kuvaa missä se on? Tai vielä parempi, jos löytyisi youtube video tämän mahdollisen pikkutermarin vaihdosta. Isomman termarin vaihdosta löysinkin jo videon ja uskoakseni osaan sen vaihtaa.
Kiitos etukäteen.

Itse otin letkut irti ja löin pultit sisään ja klemmari ympärille. Kesäksi sitte varmaan pultit pois.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Mikäs nyt on vikana, kun kuukauden vanha termari tuntuu päästävän vettä jo lävitseen?
30km ajelua -15 ja lämmöt 50 asteen paikkeilla. Pelti auki niin voi todeta että termarilta lähtevä paksu letku selvästi kättä lämpimämpi. Eikös sen termarin pidäkään mennä täysin kiinni? Vai onko se rikki/asennettu väärin? Voiko sitä edes asentaa väärin?
30km ajelua -15 ja lämmöt 50 asteen paikkeilla. Pelti auki niin voi todeta että termarilta lähtevä paksu letku selvästi kättä lämpimämpi. Eikös sen termarin pidäkään mennä täysin kiinni? Vai onko se rikki/asennettu väärin? Voiko sitä edes asentaa väärin?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Osa numerot ja kuviakin ainkin tuolla mese fismertani kirjoitti:Mulla on samanlainen mese. Pahvia on keulalla niin ettei pelti meinaa mennä kiinni. Lämmöt nousee 60 asteeseen 150 km moottoritiematkalla. Johtopäätöksenä lienee se, että että termari(t) vaihtoon.t.k kirjoitti:Vaihdon omaan w202 200cdi hin termarin lämmöt nousevat juuri ja juuri 80 asteeseen todella hitaasti. 30km yli saa ajella että muutaman asteen pakkasilla lämmöt rupiaa olemaan siellä 80 asteessa. Onko nämä oikiasti näin hitaita lämpiään vai pitääkö keula lyyä pahveilla jo nyt tukkoon?
Kysymykseni kuuluu, onko tässä moottorissa toista termostaattia? Ja olisko jollakin kuvaa missä se on? Tai vielä parempi, jos löytyisi youtube video tämän mahdollisen pikkutermarin vaihdosta. Isomman termarin vaihdosta löysinkin jo videon ja uskoakseni osaan sen vaihtaa.
Kiitos etukäteen.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Ok, hyvä tietää. Hieman kylmältä tuo kyyti kuitenkin vaikutti siihen nähden, että ei 200km matkan aikana tarvinut laittaa lämmityslaitetta pienemmälle, vaan sai olla lämpötilansäädöt niin punaisella kun sai. Olisiko jotain vinkkiä mitä kokeilla vielä?Unique387 kirjoitti:Normal.Forum kirjoitti:Hei, kysytäänpä varuilta vaikka ei ole omasta autosta kyse. Tuttavan autolla ajellut tänään ja lämpömittari käyttäytynyt kuvien mukaisesti, liekö ihan normaalia. Ylemmässä kuvassa autolla ajettu 50km pakkasen ollessa tuo -18,5* ja alemmassa kuvassa auto seissyt parkissa 10 minuuttia tyhjäkäynnillä ja lämmöt laskeneet. Onkohan tuo ihan normaalia, entä onko nuo ajolämmöt ok? Keula on tukittu sekä ylhäältä että alhaalta, eikä autossa ole webastoa. Auto siis -02 W210 270cdi. Niin ja lisäksi auton termari ilmeisesti juuri täytti 1 vuoden.
Edit, täällähän botit juhli tuossa hetki sitten..
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Koita panna lämmön puhallus pienemälle josko tulisi lämpimämpää
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Kakkosella oli puhallus suuriman osan aikaa.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Samalta näyttää mun mersun keula. Vehon ukko meinasi, että tuolla pikkutermostaatin vaihdolla ei ole mitään vaikutusta lämpöihin? Termari on ilmeisesti ruudulla piirretyn mötikän sisällä? Mitä työkaluja vaihtoon tarvii? Osanumero on ilmeisesti A 005 208 39 75?CDI203 kirjoitti:Osa numerot ja kuviakin ainkin tuolla mese fismertani kirjoitti:Mulla on samanlainen mese. Pahvia on keulalla niin ettei pelti meinaa mennä kiinni. Lämmöt nousee 60 asteeseen 150 km moottoritiematkalla. Johtopäätöksenä lienee se, että että termari(t) vaihtoon.t.k kirjoitti:Vaihdon omaan w202 200cdi hin termarin lämmöt nousevat juuri ja juuri 80 asteeseen todella hitaasti. 30km yli saa ajella että muutaman asteen pakkasilla lämmöt rupiaa olemaan siellä 80 asteessa. Onko nämä oikiasti näin hitaita lämpiään vai pitääkö keula lyyä pahveilla jo nyt tukkoon?
Kysymykseni kuuluu, onko tässä moottorissa toista termostaattia? Ja olisko jollakin kuvaa missä se on? Tai vielä parempi, jos löytyisi youtube video tämän mahdollisen pikkutermarin vaihdosta. Isomman termarin vaihdosta löysinkin jo videon ja uskoakseni osaan sen vaihtaa.
Kiitos etukäteen.
Mese fi ketju lienee tämä?
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=24396" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Forum kirjoitti:Ok, hyvä tietää. Hieman kylmältä tuo kyyti kuitenkin vaikutti siihen nähden, että ei 200km matkan aikana tarvinut laittaa lämmityslaitetta pienemmälle, vaan sai olla lämpötilansäädöt niin punaisella kun sai. Olisiko jotain vinkkiä mitä kokeilla vielä?Unique387 kirjoitti:Normal.Forum kirjoitti:Hei, kysytäänpä varuilta vaikka ei ole omasta autosta kyse. Tuttavan autolla ajellut tänään ja lämpömittari käyttäytynyt kuvien mukaisesti, liekö ihan normaalia. Ylemmässä kuvassa autolla ajettu 50km pakkasen ollessa tuo -18,5* ja alemmassa kuvassa auto seissyt parkissa 10 minuuttia tyhjäkäynnillä ja lämmöt laskeneet. Onkohan tuo ihan normaalia, entä onko nuo ajolämmöt ok? Keula on tukittu sekä ylhäältä että alhaalta, eikä autossa ole webastoa. Auto siis -02 W210 270cdi. Niin ja lisäksi auton termari ilmeisesti juuri täytti 1 vuoden.
Edit, täällähän botit juhli tuossa hetki sitten..
Toimiiko kiertovesipumppu?
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Ei tietoa, mikä on helpoin tapa todeta ja missä sijaitsee ylipäätään?jukkis. kirjoitti:Forum kirjoitti:Ok, hyvä tietää. Hieman kylmältä tuo kyyti kuitenkin vaikutti siihen nähden, että ei 200km matkan aikana tarvinut laittaa lämmityslaitetta pienemmälle, vaan sai olla lämpötilansäädöt niin punaisella kun sai. Olisiko jotain vinkkiä mitä kokeilla vielä?Unique387 kirjoitti:Normal.Forum kirjoitti:Hei, kysytäänpä varuilta vaikka ei ole omasta autosta kyse. Tuttavan autolla ajellut tänään ja lämpömittari käyttäytynyt kuvien mukaisesti, liekö ihan normaalia. Ylemmässä kuvassa autolla ajettu 50km pakkasen ollessa tuo -18,5* ja alemmassa kuvassa auto seissyt parkissa 10 minuuttia tyhjäkäynnillä ja lämmöt laskeneet. Onkohan tuo ihan normaalia, entä onko nuo ajolämmöt ok? Keula on tukittu sekä ylhäältä että alhaalta, eikä autossa ole webastoa. Auto siis -02 W210 270cdi. Niin ja lisäksi auton termari ilmeisesti juuri täytti 1 vuoden.
Edit, täällähän botit juhli tuossa hetki sitten..
Toimiiko kiertovesipumppu?
Edit, sijaitsee ilmeisesti alapalkin päällä turbon lähellä. Pitää tarkistaa toiminta. Tuota pikkutermaria tässä ei ole tai ainakin syylärin edessä ei ole mitään muuta tavaraa.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
no sen voi kokeilla ihan niin että toinen työntää käden sinne kiertovesipumpulle ja toinen laittaa virran päälle pitäisi huomata kun se lähtee surisemaan, tai sitten testerillä.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Se kiertovesipumppu on yleensä aina ollut hajallaan kun on väykkää/ceemeliä katellut starilla.
Jos ei surise, niin terävää napautusta vaan raakasti siihen pumppuun ja niin voi tuurilla sen muutaman päivän pelata.
Näkeepähän ainakin mitä vaikutusta lämpeämiseen.
Ja jotkut termaritkin näyttää kestävän vain sen vuoden..
Jos ei surise, niin terävää napautusta vaan raakasti siihen pumppuun ja niin voi tuurilla sen muutaman päivän pelata.
Näkeepähän ainakin mitä vaikutusta lämpeämiseen.
Ja jotkut termaritkin näyttää kestävän vain sen vuoden..
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Iso termostaatti ostettu. Kokeilen auttaako se, jos ei juurikaan, niin varaosamyyjä on itsekkin mersun miehiä ja se oli laittanut opelin termostaatin sinne kolmanneksi. Se tulee suoraan ison termarin jälkeen. Letku vaan pois ja termari sinne väliin, letku kiinni ja lämmittelemään
Pari vuotta sillä on nyt ollut lämmin auto. Laitan osanumeroa sitten tänne, kun se termari tulee. Oli hyllystä loppu ja maksaa n. 10 €. Eikä tartte letkuakaan katkaista.

C270 W203.216
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Ajattelin helpommalla päästä ja vaihdoin het alkuun pikku termarin w203 farkkuun kun ei lämmöt noussu sitten millään yli 50c.
Eipä auttanut,kylymänä pysy.
Topiccia selaillessa löytyi tämä renaultin letku termostaatti viritelmä, no sellaista 89 asteista kehiin ja jo lämpenee.
Oli tuossa vajaan 30c pakkasillakin 70c hujakoilla lämmöt.
Kiitoksia vaan hyvästä vinkistä
Edit termarin arvot:)
Eipä auttanut,kylymänä pysy.
Topiccia selaillessa löytyi tämä renaultin letku termostaatti viritelmä, no sellaista 89 asteista kehiin ja jo lämpenee.
Oli tuossa vajaan 30c pakkasillakin 70c hujakoilla lämmöt.
Kiitoksia vaan hyvästä vinkistä

Edit termarin arvot:)
Viimeksi muokannut jat, La 25.01.2014 17:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
*W208*
*W203*
*W202*
*W203*
*W202*
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Just hankittu 203 270cdi alla ja eihän tämäkään lämmennyt. Termari vaihdettu joku 60tkm sitten ja jo sökönä. No sulloin sinne ylävesiletkuun 89° volvo-renault termarin ja jo alkoi paremmin lämpiään. Siinä on sit syylärin edessä vielä semmonen pieni kenno, ja siinäkin ilmeisesti se "pikku termari"? Mikä tämä pieni kennohäspäkkä tarkkaan ottaen on? Meniskö v-tuiks, jos hätäapuna kuristaisi sitä kiertoa jotenkin siitä letkusta näin kylmänä aikana?
E250 CDI ['14 S212]
350 SLC [’76 C107]
350 SLC [’76 C107]
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Kyllä sen voi kuristaa. Ei se keitä. 

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Vielä parempi tulee kun vaihdat ne molemat ehjiin semoisin kuin sinne kuuluujusssi kirjoitti:Just hankittu 203 270cdi alla ja eihän tämäkään lämmennyt. Termari vaihdettu joku 60tkm sitten ja jo sökönä. No sulloin sinne ylävesiletkuun 89° volvo-renault termarin ja jo alkoi paremmin lämpiään. Siinä on sit syylärin edessä vielä semmonen pieni kenno, ja siinäkin ilmeisesti se "pikku termari"? Mikä tämä pieni kennohäspäkkä tarkkaan ottaen on? Meniskö v-tuiks, jos hätäapuna kuristaisi sitä kiertoa jotenkin siitä letkusta näin kylmänä aikana?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Jäähdyttää tankkiin palaavaa polttoainetta, saattaa pitemmällä reissulla polttoaineet lämmetä tankissa (tuskin talvellajusssi kirjoitti:Siinä on sit syylärin edessä vielä semmonen pieni kenno, ja siinäkin ilmeisesti se "pikku termari"? Mikä tämä pieni kennohäspäkkä tarkkaan ottaen on? Meniskö v-tuiks, jos hätäapuna kuristaisi sitä kiertoa jotenkin siitä letkusta näin kylmänä aikana?

W163 270CDI / W639 115CDI 4x4 / W639 115CDI 4X4
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Taidanpa minäkin tilata huomenna ajan termarin vaihtoon. Nousee 60° aika nopeasti mutta 60-80° väli kestää ikuisuuden maantieajossakin. Eli lienee iso termari vaihtovalmis?
W204 320 CDI 4-matic
W906 319 A2 A
W906 319 A2 A
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: To 16.01.2014 00:59
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Minulla W203 220cdi .Lämmöt ei nouse yli 50 asteen vaikka kuinka ajaa. Pitää varmaan keula tukkia kokonaan. Termari uudennihkeä.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Silloin ei kyllä termari ole kunnossa jos lämmöt ei nouse tuon ylemmäksiarttuvilma kirjoitti:Minulla W203 220cdi .Lämmöt ei nouse yli 50 asteen vaikka kuinka ajaa. Pitää varmaan keula tukkia kokonaan. Termari uudennihkeä.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: To 16.01.2014 00:59
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Minulla oli edellinenkin Mersu samanlainen, vaikka laitoin siihen 92 termostaatin. Nousi lämmöt kovalla pakkasella noin 60 asteeseen.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Viime viikolla just vaihdoin molemmat termarit ja laitoin viimasuojan maskin taakse. Nyt nousee lämmöt normaaliin ilman lisävirityksiä.
Pikkutermarissa oli vuosileima 01 ja ite auto on 02, että kannattaa tarkistaa omat pikkutermarit. Sen vaihto 203:een on 5min homma.
Pikkutermarissa oli vuosileima 01 ja ite auto on 02, että kannattaa tarkistaa omat pikkutermarit. Sen vaihto 203:een on 5min homma.
S203 220 CDI
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: To 16.01.2014 00:59
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
En ole koskaan vaihtanut pikkutermaria. Pitääpi ottaa asiaksi.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Kovasti on puhetta pikkutermarista tällä palstalla niin alkoi kiinnostamaan oma auto W 204 cdi 200 OM 646 moottorilla onko tässä mallissa pikkutermari ja missä päin moottoriä on
tuntuu lämpenevän aika hitaasti.
tuntuu lämpenevän aika hitaasti.
wallu
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Eipirhonen kirjoitti:Kovasti on puhetta pikkutermarista tällä palstalla niin alkoi kiinnostamaan oma auto W 204 cdi 200 OM 646 moottorilla onko tässä mallissa pikkutermari ja missä päin moottoriä on
tuntuu lämpenevän aika hitaasti.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Kokeillaan maskisuojaa josko auttais.
wallu
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
*i**u. Käytin auton Sunilla termarin vaihdossa, vaihto onnistui melkein ok. Läksin vaihdon jälkeen liikkeelle ja mittari näytti mukavasti yli 80° lukemia matka-ajossa vaan sitten kun tulin taajamaan niin samalla tavalla valahti lämmöt jonnekin 70° paikkeille.
No, ajoin lasiliikeeseen korjauttamaan kiveniskua ja auto seisoi vajaan tunnin taas lämpimässä hallissa ja sieltä lähtiessä alkoi herjaamaan että lasinpesuainetta pitäis lisätä. No perr, minnes se on hävinny kun ei kukaan ole sitä käyttänytkään.. Samalla syttyi myös moottorin vikavalo tauluun. No mitäs *i**ua. Kotona pelti pystyyn ja tiukka tuijotus. Lasinpesunestettä on pönttö täynnä, pari kopsua purkkiin ja täyttökehoitus häipyi. Sitten otin muovisuojan koneen päältä veks ja katoppas perhanaa, täällähän on termarilta johto irti
. No töppeli takaisin paikalleen mutta vikavalo palaa aina vaan. Täytynee ottaa ens viikolla yhteys taas suniin että kuittaus kiitos...
Töppelin liittämisen jälkeen ei ole oikein ehtinyt ajella ja seurata miten mittari nyt käyttäytyy, ainakin töihin lähtiessä nousi yli 80° ja hetken paikallaan käydessä valahti lämmöt taas sinne 60° paikkeille.
No, ei ehtinyt sen enempää nyt asiaan perehtyä mutta jos viikonvaihteen aikana löytyis aikaa ajella ja ihmetellä.
No, ajoin lasiliikeeseen korjauttamaan kiveniskua ja auto seisoi vajaan tunnin taas lämpimässä hallissa ja sieltä lähtiessä alkoi herjaamaan että lasinpesuainetta pitäis lisätä. No perr, minnes se on hävinny kun ei kukaan ole sitä käyttänytkään.. Samalla syttyi myös moottorin vikavalo tauluun. No mitäs *i**ua. Kotona pelti pystyyn ja tiukka tuijotus. Lasinpesunestettä on pönttö täynnä, pari kopsua purkkiin ja täyttökehoitus häipyi. Sitten otin muovisuojan koneen päältä veks ja katoppas perhanaa, täällähän on termarilta johto irti

Töppelin liittämisen jälkeen ei ole oikein ehtinyt ajella ja seurata miten mittari nyt käyttäytyy, ainakin töihin lähtiessä nousi yli 80° ja hetken paikallaan käydessä valahti lämmöt taas sinne 60° paikkeille.

No, ei ehtinyt sen enempää nyt asiaan perehtyä mutta jos viikonvaihteen aikana löytyis aikaa ajella ja ihmetellä.
W204 320 CDI 4-matic
W906 319 A2 A
W906 319 A2 A
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Kappas kehveliä, moottorin vikavalo on kuittaantunut tässä yön aikana, töistä kun ajelin kotiin päin niin eipä enää valo killittänyt taulussa. Mutta se olikin sitten se hyvä uutinen. Webasto oli päällä jonkin puoli tuntia ennen kun lähdin liikkeelle ja kone oli jotakuinkin 60-asteinen ja nousi tuolla 10km matkalla jopa 70-asteiseksi...
Näinköhän vaihtoivat sitä termaria ollenkaan... Pakkasta oli about 18. Heti kun pysähdyin pihalle lähtivät lämmöt taas laskuun silmin nähden nopeasti ja siihen kuudenkympin kohdalle jäivät. Alkaa jo korpeemaan
Näinköhän vaihtoivat sitä termaria ollenkaan... Pakkasta oli about 18. Heti kun pysähdyin pihalle lähtivät lämmöt taas laskuun silmin nähden nopeasti ja siihen kuudenkympin kohdalle jäivät. Alkaa jo korpeemaan
W204 320 CDI 4-matic
W906 319 A2 A
W906 319 A2 A
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Itsellä on termari kunnossa ja Webasto toimii. Mutta ei se silti noin 10km matkalla tuon ylemmäs nouse jos esim. 20 pakkasta.C12 kirjoitti:Kappas kehveliä, moottorin vikavalo on kuittaantunut tässä yön aikana, töistä kun ajelin kotiin päin niin eipä enää valo killittänyt taulussa. Mutta se olikin sitten se hyvä uutinen. Webasto oli päällä jonkin puoli tuntia ennen kun lähdin liikkeelle ja kone oli jotakuinkin 60-asteinen ja nousi tuolla 10km matkalla jopa 70-asteiseksi...
Näinköhän vaihtoivat sitä termaria ollenkaan... Pakkasta oli about 18. Heti kun pysähdyin pihalle lähtivät lämmöt taas laskuun silmin nähden nopeasti ja siihen kuudenkympin kohdalle jäivät. Alkaa jo korpeemaan
Lisä ajolla kyllä nousee. Neulamittari näyttää n. 83-84 täyslämmöllä. Mutta "salavalikosta" katsottuna, samaan aikaan, todellinen lämpö ensin(siis vähän pidemmällä ajolla) nousee 90 ja sitten tasaantuu 88. Jos ajaa maan tiellä.
Muistaakseni termari jonka vaihdoin pari vuotta sitten oli 88. En ole ihan varma.