w210 mikä automaattiloota ja vika

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
lottesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Su 05.02.2006 21:19
Paikkakunta: turku

w210 mikä automaattiloota ja vika

Viesti Kirjoittaja lottesse »

vm 96 paavo 220d. 4vaihteinen automaattitoosa. alkanut venyttään 3-4 vaihteiden väliä tai kytkeytyy hitaasti, parhaiten kaasua nostamalla. vika pahimmillaan kylmänä. öljyt ei haise palaneelle ja normi punaiset. mikä laatiko mahtaa olla tämänikäisessä paavossa ja mistä kannattaa aloittaa vian etsinä. D ei luista kytkeytymisen jälkeen kunhan vaan saa houkuteltua päälle.
ex meset
190e w201
200d w124
240d w123
407d Double Cab Pickup
220d w210
nykyiset
220cdi w203
230 kompressor SLK R170
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: w210 mikä automaattiloota ja vika

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Vin koodilahan se selviää esim. tuolta http://www.neoriginal.ru/cat/mb" onclick="window.open(this.href);return false;.
Tai panemalla koodin tänne foorumille
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
lottesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Su 05.02.2006 21:19
Paikkakunta: turku

Re: w210 mikä automaattiloota ja vika

Viesti Kirjoittaja lottesse »

onkos se koodi siinä konehuoneessa olevassa kyltissä? ja mikä niistä kaikista numerosarjoista?
ex meset
190e w201
200d w124
240d w123
407d Double Cab Pickup
220d w210
nykyiset
220cdi w203
230 kompressor SLK R170
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: w210 mikä automaattiloota ja vika

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Runko numero katso vaikka rekisteri otteesta alkaa WDB tai WDD210xxxxxxxx
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: w210 mikä automaattiloota ja vika

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Tarkista että öljyä on tarpeeeksi. Jos ei edellisestä öljynvaihdosta ole tietoa (koska on tehty) niin kannattaa vaihtaa sinne uudet öljyt ja suodatin.
Jossei noillakaan parane niin vikaa voisi olla ventiilikoneistossa tai 2 pakan tiivisteessä?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
lottesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Su 05.02.2006 21:19
Paikkakunta: turku

Re: w210 mikä automaattiloota ja vika

Viesti Kirjoittaja lottesse »

no niin löysin auton papereista kantakortin ja näyttäis olevan toi loota 722.421 öljyt ja suod, kuulemma oli edellinen omistaja vaihtanut hetken ennen myyntiä kun oli vaihteet nykäissyt rajusti aina vaihtokohdassa mut vika olikin olut kai jossain alipaine letkuissa.toiminut kuitenkin mulla sen jälkeen 10 000 hyvin,siis laatikko. muuta "pientä" huoltoa on ollut.
ex meset
190e w201
200d w124
240d w123
407d Double Cab Pickup
220d w210
nykyiset
220cdi w203
230 kompressor SLK R170
Avatar
lottesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Su 05.02.2006 21:19
Paikkakunta: turku

Re: w210 mikä automaattiloota ja vika

Viesti Kirjoittaja lottesse »

pääseeks mesen laatikossa noihin pakan tiivisteisiin käsiks kun ottaa venttiilikoneiston irti vai pitääks mennä etukautta sisään?
ex meset
190e w201
200d w124
240d w123
407d Double Cab Pickup
220d w210
nykyiset
220cdi w203
230 kompressor SLK R170
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: w210 mikä automaattiloota ja vika

Viesti Kirjoittaja Jolle »

lottesse kirjoitti:pääseeks mesen laatikossa noihin pakan tiivisteisiin käsiks kun ottaa venttiilikoneiston irti vai pitääks mennä etukautta sisään?
Kyllä tiivisteiden kunnon tarkistaminen vaatii sen että koko laatikon purkaa osiin, pakka on kuitenkin siellä viimeisenä.

Samaten tarkistaisin ensin kaikki muut vaihtoehdot ja viimeiseksi sitten pakan tiivisteen.

Jossei laatikkoöljyjen ja filtterin vaihto auta niin venttiilikoneistosta voisi tarkistaa 3-4 vaihdon jousen josko siinä olisi jotain vikaa.

Painettakin voisi lisätä aavistuksen laatikkoon josko oire sillä helpottuisi. Puolen kierrosta kun maksimissaan ruuvaa...
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
mattson
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 02.01.2014 00:35

Re: w210 mikä automaattiloota ja vika

Viesti Kirjoittaja mattson »

w210 220cdi -01 5a. Tekee saman mutta ei kylmänä ollenkaan. Laatikon lämmetessä kokoajan 3-4 vaihto pahenee. Oikein lämpimänä (200 km ajoa motarilla) on jo niin paha että reilummin kaasuttaessa menee vikatilaan. Ei siis luista kun vetoa ei tunnu yhtään kierrosten noustessa kuten manu askissa kytkimen luistaessa (?). Kierrokset vain nousee ennenkuin kytkee. Vitoselta neloselle kikdownilla kuitenkin vaihtaa oikein. Liekkö kylmänä öljyt jäykemmät ja saa siten paineen kerättyä. Jos nyt olen ymmärtänyt oikein että öljyn paineella kytkee jtn.. Öljyn määrä tarkastettu. Öljyt vaihdettu myös.

Täytynee nollata koodit ja käyä ajamassa vikatilaan -> testeriin..

Liekkö jossain foorumin sopukoissa tieto pläjäystä automaatin toimintaperiaatteista ?
Avatar
H.E. von Kuusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
Paikkakunta: Åbo

Re: w210 mikä automaattiloota ja vika

Viesti Kirjoittaja H.E. von Kuusi »

mattson kirjoitti:w210 220cdi -01 5a. Tekee saman mutta ei kylmänä ollenkaan. Laatikon lämmetessä kokoajan 3-4 vaihto pahenee. Oikein lämpimänä (200 km ajoa motarilla) on jo niin paha että reilummin kaasuttaessa menee vikatilaan. Ei siis luista kun vetoa ei tunnu yhtään kierrosten noustessa kuten manu askissa kytkimen luistaessa (?). Kierrokset vain nousee ennenkuin kytkee. Vitoselta neloselle kikdownilla kuitenkin vaihtaa oikein. Liekkö kylmänä öljyt jäykemmät ja saa siten paineen kerättyä. Jos nyt olen ymmärtänyt oikein että öljyn paineella kytkee jtn.. Öljyn määrä tarkastettu. Öljyt vaihdettu myös.

Täytynee nollata koodit ja käyä ajamassa vikatilaan -> testeriin..

Liekkö jossain foorumin sopukoissa tieto pläjäystä automaatin toimintaperiaatteista ?
No siis, perinteinen turbiiniautomaattihan luistaa käytännössä kokoajan, paitsi tasaisella nopeudella maantiellä tuoreemmat vehkeet pitäisi mennä lukkoon (ml. tuo 5-lovinen sähkölaatikko). Tuo kuvailemasi tapahtuma on juurikin niinsanottua vaihdon yhteydessä tapahtuvaa liiallista luistamista. Laatikkoasiantuntijat tulkoon tarkemmin analysoimaan mitä tuolle kannattaa tehdä. Omassakin ex väykyssä oli samaa, mutta aika lievänä.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Vastaa Viestiin