elikkäs saiskos tollaseen 260E mersuun halvalla lisää potkua???
mitenkäs siit sais nostettua esim ruiskun paineita ja onks siitä mitään muuta eroa ko kulutus?
mistähän tohon sais peltisarjat ko marteliuksen kautta ei saa.
vapaa virtaus suodatinta en oo vielä asentanu. millanen suodatin olis paras?
onko sellasenta mitään hyötyä mikä tulee omaan koteloon vai onko kartio parempi.
ed. omistaja on katkassu putken päät puskurin tasalle ja se ny vähä noettaa puskuria.
aattelin ottaa viimeisen pöntön kokonaan pois ko en edes tiedä kuin tukossa sekin mahtaa olla ko autolla ajettu ennen paljon kaupunkiajoa.
nouseeko äänet poistamisen johdosta paljon?
KIITOS!!
2.6 koneeseen lisäpotkua
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Re: 2.6 koneeseen lisäpotkua
Tuskinpa vain. Ei oikeastaan mihinkään vapaastihengittävään bensiinimoottoriseen autoon saa...klasu kirjoitti:elikkäs saiskos tollaseen 260E mersuun halvalla lisää potkua???
No ahdistetaan sitä polttoaineen paluuvirtausta, mutta eipä siitä mitään hyödy jos ei samalla lisätä moottoriin imettävän ilman määrää.mitenkäs siit sais nostettua esim ruiskun paineita ja onks siitä mitään muuta eroa ko kulutus
mistähän tohon sais peltisarjat ko marteliuksen kautta ei saa.
Rahalla teetettynä melkein mistä tahansa viripajasta, valmiina voi ollakin vaikeampaa.
Kartio on parempi mutta sen alemman virtausvastuksen tuoman hyödyn hukkaa helposti jos se imee lämmintä ilmaa konehuoneesta. Eli pitää myös järjestää kartiofiltterin ympärille tarpeeksi vilpoisaa ulkoilmaa. Tosin talvi on tulossa joten saattaapi myös tykätä kyttyrää liian kylmästä ilmasta...vapaa virtaus suodatinta en oo vielä asentanu. millanen suodatin olis paras?
onko sellasenta mitään hyötyä mikä tulee omaan koteloon vai onko kartio parempi
Luultavasti. Ei kai ne huvikseen sitä ole turhaksi painolastiksi laittaneet tehtaalla tuota takapönttöä.ed. omistaja on katkassu putken päät puskurin tasalle ja se ny vähä noettaa puskuria.
aattelin ottaa viimeisen pöntön kokonaan pois ko en edes tiedä kuin tukossa sekin mahtaa olla ko autolla ajettu ennen paljon kaupunkiajoa.
nouseeko äänet poistamisen johdosta paljon?
Ollos paha vaan.KIITOS!!
Oikeasti jos tehoa mielit tuosta 260E:stä niin em toimenpiteiden lisäksi kannen kanavat pitäisi avartaa, nokka vaihtaa ja kaikkein tärkeimpänä asentaa ohjelmoitava ruisku joka säädetään palikoiden asennuksen jälkeen dynossa.
Toisaalta saattaa tulla halvemmaksi hakea 300E-24 Saksasta ja myydä tuo 260:nen.
Re: 2.6 koneeseen lisäpotkua
voipi olla et tulee kalliita hevosia...Melitos kirjoitti:Tuskinpa vain. Ei oikeastaan mihinkään vapaastihengittävään bensiinimoottoriseen autoon saa...klasu kirjoitti:elikkäs saiskos tollaseen 260E mersuun halvalla lisää potkua???
No ahdistetaan sitä polttoaineen paluuvirtausta, mutta eipä siitä mitään hyödy jos ei samalla lisätä moottoriin imettävän ilman määrää.mitenkäs siit sais nostettua esim ruiskun paineita ja onks siitä mitään muuta eroa ko kulutus
mistähän tohon sais peltisarjat ko marteliuksen kautta ei saa.
Rahalla teetettynä melkein mistä tahansa viripajasta, valmiina voi ollakin vaikeampaa.
Kartio on parempi mutta sen alemman virtausvastuksen tuoman hyödyn hukkaa helposti jos se imee lämmintä ilmaa konehuoneesta. Eli pitää myös järjestää kartiofiltterin ympärille tarpeeksi vilpoisaa ulkoilmaa. Tosin talvi on tulossa joten saattaapi myös tykätä kyttyrää liian kylmästä ilmasta...vapaa virtaus suodatinta en oo vielä asentanu. millanen suodatin olis paras?
onko sellasenta mitään hyötyä mikä tulee omaan koteloon vai onko kartio parempi
Luultavasti. Ei kai ne huvikseen sitä ole turhaksi painolastiksi laittaneet tehtaalla tuota takapönttöä.ed. omistaja on katkassu putken päät puskurin tasalle ja se ny vähä noettaa puskuria.
aattelin ottaa viimeisen pöntön kokonaan pois ko en edes tiedä kuin tukossa sekin mahtaa olla ko autolla ajettu ennen paljon kaupunkiajoa.
nouseeko äänet poistamisen johdosta paljon?
Ollos paha vaan.KIITOS!!
Oikeasti jos tehoa mielit tuosta 260E:stä niin em toimenpiteiden lisäksi kannen kanavat pitäisi avartaa, nokka vaihtaa ja kaikkein tärkeimpänä asentaa ohjelmoitava ruisku joka säädetään palikoiden asennuksen jälkeen dynossa.
Toisaalta saattaa tulla halvemmaksi hakea 300E-24 Saksasta ja myydä tuo 260:nen.
tänään kysyin ihan pahuuttani yhtä 300E konetta, kylläkin ihan vaan 12 tappinen, sillä oli ajettu n.170 000 ja hintaa olis ollu 1500€.
Mun mielestä aika suolanen hinta, mitä tähän sanoo asiantuntijat, jotka on enemmän näit kauppoja tehny?
Aika kallis on kone, noita on ollut alle tonnilla tyrkyllä.
Halvalla ei paljoa lisäpotkua taida saada.
Pellisarjaa voit kysellä vaikka tuolta=>Hytönen
Omassa on 2.5" omatekeleputki 3:lla simonssin pöntöllä ja pienen greenin kartiovapari paikallaan.
Kesällä antoi penkissä 168@4550rpm /270Nm@4320rpm.(vakio 166@5800 /228@4600), kulahtaneella nokka-akselilla.
Eli kai noikin "viritykset" jotain vaikuttaa.
Jossain näin myytävän virinokkia noihin, mutta en muista enää tuota osotetta.
Jos joku tietää mistä sais, niin kertokaa heti
nenäkeppi pitää kohta vaihtaa kuitenkin.
Halvalla ei paljoa lisäpotkua taida saada.
Pellisarjaa voit kysellä vaikka tuolta=>Hytönen
Omassa on 2.5" omatekeleputki 3:lla simonssin pöntöllä ja pienen greenin kartiovapari paikallaan.
Kesällä antoi penkissä 168@4550rpm /270Nm@4320rpm.(vakio 166@5800 /228@4600), kulahtaneella nokka-akselilla.
Eli kai noikin "viritykset" jotain vaikuttaa.
Jossain näin myytävän virinokkia noihin, mutta en muista enää tuota osotetta.
Jos joku tietää mistä sais, niin kertokaa heti

-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Mersun virinokkia myy ainakin dbilas.
Olisi itselläkin tarkoitus, kannen kunnostuksen yhteydessä, vaihtaa samalla vähän kireämpi nokka.
http://www.dbilas.com/English/dbilas.html
Olisi itselläkin tarkoitus, kannen kunnostuksen yhteydessä, vaihtaa samalla vähän kireämpi nokka.
http://www.dbilas.com/English/dbilas.html
S211 200cdi -09