väyrysen korista ja tekniikasta?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3823
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja Nozki »

oltzi kirjoitti:nyt on purettu imusarja irti. ei vuoda pumpun päältä. vaan näistä kerpelee ihme letku liittimistä..

mutta minkä niminen on kuvan putki? (keltainen ruksi) [ [url=http://i2.aijaa.com/t/00840/12873857.t.jpg] ][/url]
...
Ei asia mulle mitään kuulu, mutta mitä ovat nuo keltaiset möhkäleet, jotka ovat nippusiteillä kiinni polttoaineletkujen päällä? Näyttävät samalta kuin ne magneetit, joita on ainakin joskus myyty sellaisella myyntipuheella, että muuttavat polttoaineen molekyylirakenteen sellaiseksi, että se palaa tehokkaammin, jolloin kulutus vähenee jne.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Nozki kirjoitti:
oltzi kirjoitti:nyt on purettu imusarja irti. ei vuoda pumpun päältä. vaan näistä kerpelee ihme letku liittimistä..

mutta minkä niminen on kuvan putki? (keltainen ruksi) [ [url=http://i2.aijaa.com/t/00840/12873857.t.jpg] ][/url]
...
Ei asia mulle mitään kuulu, mutta mitä ovat nuo keltaiset möhkäleet, jotka ovat nippusiteillä kiinni polttoaineletkujen päällä? Näyttävät samalta kuin ne magneetit, joita on ainakin joskus myyty sellaisella myyntipuheella, että muuttavat polttoaineen molekyylirakenteen sellaiseksi, että se palaa tehokkaammin, jolloin kulutus vähenee jne.
:shock: :shock: :shock: Magnetismilla ei voida muuttaa nesyeiden molekyylirakennetta. :angel:
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3823
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Mesemies89 kirjoitti: ...
:shock: :shock: :shock: Magnetismilla ei voida muuttaa nesyeiden molekyylirakennetta. :angel:
Ei voida, ei. Eikä varsinkaan millään kestomagneetilla. Mutta tästä faktasta huolimatta siihen tarkoitukseen valmistettuja vehkeitä on kaupattu, ja jotkut ovat olleet uskossaan siinä määrin vahvoja, että ovat niitä jopa ostaneet. Ja sitten on vieläpä niitä, jotka ovat sitä mieltä, että heidän autossaan teho lisääntyi ja kulutus väheni, kun laittoivat tuommoiset siihen. :roll:

En sit tiiä, ovatko kuvassa näkyvät jutut niitä vai jotakin muuta.

(Ja todetaan vielä loppuun, että minä en usko tuommoisen vehkeen positiivisiin tai mihinkään muihinkaan vaikutuksiin pätkääkään, mutta silläpä nyt ei onneksi niin ole merkitystä mihinkään.)

Pahoitteut, että meni OT:n puolelle, vaikka sentään alun perin lähettiin liikkeelle topicin autoa esittävästä kuvasta.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja oltzi »

jep joo niistä pitiki kysyä :D varmasti jotain sellasta humpuukia..
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja oltzi »

tällääset ne on siellä http://www.fuelmax.lv/info.php?lang=eng" onclick="window.open(this.href);return false;

:lol:
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja oltzi »

arvauksia mikä siinä on kun ei keula ylämäkeen ollessa lähe käymään?

vaihdoin nyt kaikki löpö putkien o-renkaat ja oon sahannu jo kolmesti akun tyhjäks. ei vaan käy. useasti hörähtää mut ei käy.

juolahti vaan just mielee tuo ominaisuus. täytyy mennä tunkkaa perse ilmaan.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja oltzi »

löpö vuoto korjattu :) vaihdoin tosiaan eka ne putkien kaikki o-renkaat. vuoti sen jälkee vielä suutinputkien lähdöistä. vaihdoin sinne ne o-renkaat ja kupari prikat ja nyt ei vuoda enää. vielä pitäis homman vittumaisin osa tehdä. imusarja pultata takas.

ja tosiaan ihmettelen miks ei ylämäessä lähe käymään. tallin edessäki pikku ylämäki jossa sitä sahasin käymään eikä millään. tunkkasin perseen ilmaan ja jo lähti. eikä tarvii olla iso mäki, ihan muutaman asteen mäki ni ei lähde.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja veskola »

Jos kaikki muu on matkalla tiivistetty, niin voisiko olla se pumpun kyljessä oleva musta solenoidi rungosta halki.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Tai polttoainesuodattimen banjopultin O-rengas ja suodatinjalan banjopultin tiivistävä O-rengas tai polttoaineen siirtopumpun venttiili valskaa.

Lisäksi tuo Veskolan mainitsema "solenoidin " halkema tai tiivistävä O-rengas paskana.
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja oltzi »

auto seisonu viikon. hieno suodatin oli tyhjentyny. mikä kumma sitä vaivaa? suodattimen banjopultissa ei oo ku yks stefa. vanhemmassa on kaks. laitoin sen vanhemman myös uusilla stefoilla mutta ei vaikutusta.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

oltzi kirjoitti:auto seisonu viikon. hieno suodatin oli tyhjentyny. mikä kumma sitä vaivaa? suodattimen banjopultissa ei oo ku yks stefa. vanhemmassa on kaks. laitoin sen vanhemman myös uusilla stefoilla mutta ei vaikutusta.
Polttoainesuodattimen tiivistyspinnoissa on ( banjossa ) O-renkaat....niitä on kaksi kappaletta banjopultissa ( vanhempi malli ).
Uudemmassa on banjopultissa yksi O-rengas ja suodattimen jalan karassa toinen.

Tiivistysongelmaa voi olla sammutinventtiilissä tai polttoaineen siitopumpun venttiilissä.
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja oltzi »

kunnei ulkoisia vuotoja enää ole. niin vois olettaa ettää menee tankkiin päin takas? joku sähkönen takaisku/hana ettei yksinkertaisesti pääse tyhjenee paluuta pitkin muutoin kun auton käydessä :) ??
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

oltzi kirjoitti:kunnei ulkoisia vuotoja enää ole. niin vois olettaa ettää menee tankkiin päin takas? joku sähkönen takaisku/hana ettei yksinkertaisesti pääse tyhjenee paluuta pitkin muutoin kun auton käydessä :) ??
Ei sinne tarvitse mitään jälkiasennus sähköisiä takaiskuventtiiliä laittaa kun laittaa alkuperäiset takaiskut kuntoon.
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Mesemies89 kirjoitti:
oltzi kirjoitti:kunnei ulkoisia vuotoja enää ole. niin vois olettaa ettää menee tankkiin päin takas? joku sähkönen takaisku/hana ettei yksinkertaisesti pääse tyhjenee paluuta pitkin muutoin kun auton käydessä :) ??
Ei sinne tarvitse mitään jälkiasennus sähköisiä takaiskuventtiiliä laittaa kun laittaa alkuperäiset takaiskut kuntoon.
Onks siel jotku iha selkeet tiivisteet?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

oltzi kirjoitti:
Mesemies89 kirjoitti:
oltzi kirjoitti:kunnei ulkoisia vuotoja enää ole. niin vois olettaa ettää menee tankkiin päin takas? joku sähkönen takaisku/hana ettei yksinkertaisesti pääse tyhjenee paluuta pitkin muutoin kun auton käydessä :) ??
Ei sinne tarvitse mitään jälkiasennus sähköisiä takaiskuventtiiliä laittaa kun laittaa alkuperäiset takaiskut kuntoon.
Onks siel jotku iha selkeet tiivisteet?
Kaikki kohteet jossa polttoaine kulkee tiivisteet...O-renkaat...kierto-ja paluuletkut...sammutinventtiili...polttoaineen siirtopumppu...polttoaineen esilämmitin jne. kaikki tarkasteluun ja uusiksi oikeilla tiivisteosilla ja komponenteilla.
Polttoaineen suodatinjalka erityissyyniin....samoin siirtopumpun venttiili ja suuttimien paluuletkut..
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Mesemies89 kirjoitti:
oltzi kirjoitti:
Mesemies89 kirjoitti:
oltzi kirjoitti:kunnei ulkoisia vuotoja enää ole. niin vois olettaa ettää menee tankkiin päin takas? joku sähkönen takaisku/hana ettei yksinkertaisesti pääse tyhjenee paluuta pitkin muutoin kun auton käydessä :) ??
Ei sinne tarvitse mitään jälkiasennus sähköisiä takaiskuventtiiliä laittaa kun laittaa alkuperäiset takaiskut kuntoon.
Onks siel jotku iha selkeet tiivisteet?
Kaikki kohteet jossa polttoaine kulkee tiivisteet...O-renkaat...kierto-ja paluuletkut...sammutinventtiili...polttoaineen siirtopumppu...polttoaineen esilämmitin jne. kaikki tarkasteluun ja uusiksi oikeilla tiivisteosilla ja komponenteilla.
Polttoaineen suodatinjalka erityissyyniin....samoin siirtopumpun venttiili ja suuttimien paluuletkut..
pitäs varmaa laittaa tosta 603 koneesta löpö palikat ni lakkais noi muovisten ongelmat :D
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

oltzi kirjoitti:
pitäs varmaa laittaa tosta 603 koneesta löpö palikat ni lakkais noi muovisten ongelmat :D

Yksi vaihtoehto sekin.
Hyvään lopputulokseen pääsee kun asentaa sähköisen sykepumpun polttoaineen siirtoon.
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Nyt on taas mersu purettuna tallissa. Seiso 3 viikkoa alamäesså ja tärähti samantien käyntiin. Yö pienessäkin ylämäessä ni ei lähe edes sahaamalla.

Voiks toi sammutus venttiili olla sisältä rikki? Eli pitäiskö se uusia vai vaihtaa vain se yks o-rengas?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6297
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja MiHe »

oltzi kirjoitti:Nyt on taas mersu purettuna tallissa. Seiso 3 viikkoa alamäesså ja tärähti samantien käyntiin. Yö pienessäkin ylämäessä ni ei lähe edes sahaamalla.

Voiks toi sammutus venttiili olla sisältä rikki? Eli pitäiskö se uusia vai vaihtaa vain se yks o-rengas?
Siitä o-renkaasta voi lähtee liikkeelle jos ei vielä oltu vaihdettu. Jos päädyt vaihtamaan niin mulla on yks kappale käyttämättömänä (uusi siis) hyllyssä (täytyis kattoo varaosanumero, ei muistaakseni oo alunperin väykyn osana ostettu). Hämärä muistikuva on että kerran olisin lukenu vialisesta venttiilistä... :think:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja oltzi »

0000784449 on varaosa numero.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Voisko se vika olla siirtopumpussa? Vai onko siellä mitään takaiskua?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6297
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja MiHe »

oltzi kirjoitti:0000784449 on varaosa numero.
:think:
mun on boschilainen ja MB numero A 611 078 00 49

onko sen venttiilin piuhat kunnossa? Suodatinkoppa ja ne letkut päällä ok?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja oltzi »

MiHe kirjoitti:
oltzi kirjoitti:0000784449 on varaosa numero.
:think:
mun on boschilainen ja MB numero A 611 078 00 49

onko sen venttiilin piuhat kunnossa? Suodatinkoppa ja ne letkut päällä ok?
On kunnossa. Täytyy kattoo sopiiko 603 siirtopumppu tohon.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Vaihdoin nyt sitte vielä sammutin solenoidin stefan, paluu letkut ja 300d:stä siirtopumpun. Lähti ainaki käyntii. Ei tosin yks akku ihan riittäny.

Jätin sen yöks nosturille keula akseli nosturin nokkaan. Jos se huomenna lähtee laakista käyntiin ni sitten rojut kasaan ja toivotaan parasta :thumbup:
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Hyvinhän se lähti käymään eilen. Ajelinki ja toimi norm. Jätin sit yöks pihalle ylämäkeen ni eipä vaan 24h päästä enää lähteny käymään.

Mitähän seuraavaks tekis?

Voisko löpön paluu letkun yhdistää meno letkuun? Kun meno letkussa on nyt takaisku venttiili. Niin sen ja koneen välille jos yhdistäis T-haaralla paluun. Sittenhän sen on mahdotonta tyhjentää suodatin seisoessa? Olettaen kun ulkoisia vuotoja ei ole.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6297
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Eli lämpötila vaikuttaa varmasti, ehkä vielä asentokin. Edelleen viittaa siihen että ilmaa pääsee järjestelmään. Meneekö siellä kirkkaissa putkissa kuplia? Olikos ruiskujen paluuvuodot mitattu (kylmänä!)? Auttaako esim. kp-pumpun lämmitys jne.? Mitään letkujan et vissiin uusinut, näkyykö niissä hiushalkeamia?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Unique387
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 06.06.2013 08:19
Paikkakunta: Hollolan Lahti

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja Unique387 »

Sen täytyy olla vielä ilmavaivoissaan :geek:
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja oltzi »

MiHe kirjoitti:Eli lämpötila vaikuttaa varmasti, ehkä vielä asentokin. Edelleen viittaa siihen että ilmaa pääsee järjestelmään. Meneekö siellä kirkkaissa putkissa kuplia? Olikos ruiskujen paluuvuodot mitattu (kylmänä!)? Auttaako esim. kp-pumpun lämmitys jne.? Mitään letkujan et vissiin uusinut, näkyykö niissä hiushalkeamia?
Ennen edellis päivän remonttia auto seisoi 3 viikkoa pakkasessa alamäessä. Ja lähti käymään aivan kuin tunti sitten ajettuna.

Paluu letkut on uusia ja yksi putki on uusi ja kaikissa putkissa uudet tiivisteet. Ei Näy halkeemia.

Pystyiskö järjestelmää jotenkin paineistaa?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

taitaa kp-pumppu vuotaa sisäisesti eikä saa käynnistyslupaa kun ei paine kasva tarpeeksi. Mulla teki sitä toisinaan, ja loppujaanhan se leikkas kii koko paska. Muistaakseni se näky staarillaki että paine o alhainen. en kyl oo iha varma...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5265
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ei sielä mitään korkeapainepumppua oo.
S124 300TE
S211 E500
Vastaa Viestiin