W124 300D

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Pyrtsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 12.05.2013 01:46

W124 300D

Viesti Kirjoittaja Pyrtsi »

Tulipa tuossa hommattua ensimmäinen auto sekä ensimmäinen mersu samalla kertaa. :)
Tommonen automaatti w124 300D vm.90
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Ensinnäkin tekee tällästä että kierrokset P tai N päällä jossakin 800-900, sitten laittaa vaikkapa valot päälle, kierrokset tipahtaa johonkin 600-700, vaihteen laittaa päälle niin kierrokset ovatkin jossakin 500 kohdilla.. Sammuu jos vaihdepäällä kääntelee rattia. Eikös näis oo syöttöpumpun päässä jonkunlainen laite joka säätelee konetta kuormituksen mukaan, voisko tässä olla vikaa ja onko sille sit mitään tehtävissä, vai suoraan uus?

Sitten tuntus vaihdot aika koville, ja kolahtaa kans aika voimakkaasti kun kiihdyttää ja sit höllää kaasua. Oisko vaan laatikon paineista kiinni sitten?

Sit olis näitä pienempiä murheita, lämmöt oli koko matkan jotain 70. Pihassa sain tyhjäkäynnillä lämmöt nousemaan hieman yli 80 kun lämmöt säädetty hyttiin pienimmälle. Yleensähän näissä se taitaa olla sielä 80 yläpuolella normilämpö kuitenkin? Aloitan vaihtamalla termostaatin sitten kun kerkeän.

Vaihdenäytön valot ei pala ollenkaan, sekä kuskinpuolen lämmönsäädön ja puhaltimen nopeuden säädön valot myös pimeänä. (Miten sinne pääsee vaihtaan polttimot ja minkälaiset on?)

Näihin jos saisin vastauksia olisin kiitollinen :)
Viimeksi muokannut Pyrtsi, Ke 19.03.2014 20:12. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: W124 300D kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Pumpun päässä on se mokkula joka nostaa tyhjäkäyntiä jos on vermeitä päällä, 2 napanen johto. ELR ? tjs en muista ny ulukoa nimiä. Voi olla myös pumppua ruuvattu ja seo säädöiltään hieman sekaisin. Oma teki samaa et kiekat tippu vaihe päällä mut sääteli pumpun kuten kuuluu ni ei muutu mihinkään ja vaikka mitä on päällä.

Tarkista onko alipaineletkut syöttöpumpun kylestä kunnossa lootalle asti. Jos on ni sitä mokkulaa kääntämällä tai lootasta "paineita laskemalla" saa pehmeemmäksi vaihot.

Termostaatti vaihtoon. Puhutaan ettei kannata kuin orkkista tai tietyn merkkistä termaria näihin laittaa.

Vaihdenäytön lamppu on t5 kannalla, ja noiki puhaltimien säädön valot. Puhaltimille se 0,4w ja kepille on 1,2w teholtaan. Ne lämmönsäädön nupit pois vetäsemällä ja löytyy jo yks valo per nuppi. Sitte mutterit pois ja kaks ruuvia mankan luota ni lähtee se jalopuu alareunasta nostamalla pois. Vaihekepin jalopuu lähti muistaakseni et keskikonsolin matto pois ja sieltä yks ruuvi ja nostaa vaan takareunasta. Eka irroitettava se musta kepin kehys.
S124 & W124
atteraipper
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Ma 25.03.2013 15:01
Paikkakunta: Kuopio

Re: W124 300D kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja atteraipper »

En ite ainakaa heti uutta "ELR" mokkulaa ostaisi, tuskin kannattaa.
veikkaisin että entinen omistaja koittanu ruuvailla ja saanu vaan tyhjäkäynnin voimattomaks.
Vaikee antaa tähän hätään ruuvaus ohjeita kun ei tiedä miten muuten toimii auto.
Haulla löydät varmasti ohjeita syöttöpumpun säätöön.
:geek:
Pyrtsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 12.05.2013 01:46

Re: W124 300D kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Pyrtsi »

Okei, kiitos jo näistäkin! :thumbup:

Pitää alottaa alipaineletkujen tutkimisella ja kattoo et on ehjät johdot siihen ELR:rälle sekä sen releenki vois tarkistaa?
Jotain pientä maa-ongelmaakin saattas olla kun kattovalo päällä ja se vilkkuu esim. sen turvavyö varotustaulun kanssa, ja sit vasta välkkyykin kun radiota laittaa kovemmalle.. Ja on ihan orkkis kaiuttimet ja takana ei oo ollenkaan. Enempää ei oo kerenny vielä perehtymään kun auton sai vasta pihaan. :) Pumpun oon ajatellu muutenkin viedä jonnekkin dieselpajalle säädettäväks, niin ehkä se on sitten edessä jos ei noilla eväillä saa vielä kuntoon tuota ongelmaa.

Mitkäs täällä on todettu parhaimmiksi öljyiksi koneeseen, vaihteistoon ja perään (ei ASD)
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: W124 300D kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Automaattilootaan mobil 220.

Sen kattovalon maadoitus on siellä valon takana, meisselillä kampiaa pois muistaakseni oikeesta reunasta.


Pumpusta ei voi sanoa ku et jos sitä roplailee ni se tyhjäkäynti sääjetään pumpun kannen alta samaksi ku se oli ennen ruuvausta. Eli yhtä pieneksi, EI sieltä pumpun ulkopuolelta hienosääjöstä ainakaan pienennetä kuin maksimissaan iha hitusen, sillo lähtee "voima" tyhjäkäynniltä. Jos syöttöjä lisätty ni pitää tarkistaa samalla ettei mikkää kaasuvipu kanna.
Mulla oli kaikki päin *ersettä omassa ostaessa ja oli aika laiska vaikka muka "puoltoista kiekkaa" nostettu syöttöjä. Vivusta kanto ja se "sääti" tyhjäkäynnin. Pumpun ulkopuolelta hienosäätö ruuvista oli pienennetty tyhjäkäyntiä kovasti ja joka ei pumppuun liity mut kiihtyvyyteen ni lootan vaijeriki päin peetä oli ja pykälti isonpaa liia aikaste.

Ja näissä on tyhjäkäynti joku 650-700rpm.
S124 & W124
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3994
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W124 300D kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Peräöljyksi ainakin KL-Varaosat myy Castrolin EPX 80W-90. Itse olen laittanut Fuchs TITAN SINTOPOID FE 75W-85, joka on Mersun suosituksen mukainen öljy (täyttää luokituksen MB 235.7: http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/235.7_en.html). Tuo on siis se luokitus, joka on ainoa oikea ASD-perälle, mutta joskus aika perusteellisesti selvittelin, että mikä öljy varsinaisesti kuuluu lukottomaan Mersun perään, ja tuota saman luokituksen öljyä huolto-ohje käskee sinnekin laittaa. Mutta varmaan se KL-Varaosien Castrol on ihan asiallista myös - ja halvempaa (reilu 8€/litra), olkoonkin, ettei se ole Mersun luokituksen mukaista. Tuota mainittua Fuchsin öljyä myös myy KL-Varaosat hintaan 17 Euroa per litra. Itselleni on helpompaa, kun laitan samaa kaikkiin Mersuihini, eikä se noilla täyttömäärillä tunnu, vaikka vähän kalliimpaa onkin.

Jos joku on kiinnostunut, niin tarkennetaan vielä hieman tuota peräöljyasiaa...

Ensisijaisesti suositellaan käyttämään luokituksen 235.7 täyttävää öljyä, mutta myös luokituksen 235.0 mukaista öljyä voi käyttää. Tämä käy ilmi tästä:

http://bevo.mercedes-benz.com/d/d/en/Spec_231_1.pdf ja lisäksi se mainitaan myös esim. W124:n huolto-ohjeistuksissa WIS-järjestelmässä.

235.7:n mukaiset öljyt: http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/235.7_en.html
235.0:n mukaiset öljyt: http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/235.0_en.html

Moottoriöljyjäkin tulin sattumalta juuri tänään tutkineeksi varsin perusteellisesti. Tuolta samoista systeemeistä löytää eri tarkoituksiin sopivia Mersun hyväksymiä öljyjä. Soveltuvat luokitukset löytyvät varmaankin käyttöohjekirjasta, ja sinun autollesi ne lienevät 226.1, 226.5, 227.1, 227.5, 228.1, 228.3. Noistahan kaikkia ei enää edes löydy tuolta listalta, ja uusia luokituksia on tullut tilalle. Hakutoiminnolla löytyy kyllä juttua tästä paljonkin. Vaikkapa:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 93&start=0
ja
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 71&start=0 (täällä on hyvä kuvaus uudemmista MB-luokituksista)

Teboil Diamond Dieseliä on paljon kehuttu, eikä se ole edes pahan hintaista. Toisaalta eräs tuttu huoltaa Puolustusvoimien dieseleitä, ja hän on sitä mieltä, että Teboilin öljyt sotkevat moottorit aivan törkeään kuntoon - en sitten tiedä, mikä on totuus. Omaani (300 Turbodiesel -94) valitsin tällä kertaa Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40, joka täyttää tuon 226.5:n. Sillä on myös huomattavasti uudemmat Mersun luokitukset, ja se on varmaan turhankin hyvää (lue:kallista) öljyä näihin vanhoihin. Itse ajattelin nyt ainakin yhden kerran mennä tuolla, jos se vaikka olisi sitten niin hyvää, että saisi liuotettua moottorista pois jotakin likaa, jota sinne joidenkin aikaisempien omistajien aikana on kertynyt, kun ei siitä kukaan tiedä, millä öljyillä he ovat ajaneet.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Pyrtsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 12.05.2013 01:46

Re: W124 300D kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Pyrtsi »

Ok, kiitos! :) Vähän lisätietoa tosta pumppuongelmasta, eli aika varmasti on joku edellinen omistaja koittanut ite säädellä, mustaa tulee jonkun verran ku tossa kokeilin kaasutella, eilen tais kiertää jonnekkin 5500k kun kiihytti, eikai nää niinpaljoa vakiona kierrä? Kylmänä kun käynnisti aamulla, piti varmaan 5min pidellä hiukka kaasua et pysyy käynnissä, eli ei jaksa käydä tyhjäkäyntiä kylmänä, kuitenkin kaikki pytyt hienosti mukana ja kone käy muuten todella nätisti. Eiköhän tuo saa mennä dieselpajalle koko vehe että saa ton pumpun järkiinsä. :roll:
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: W124 300D kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja pera8x »

joku sitä on räpeltänyt selvästi. vaikka ELR:n piuhat ottaa pois, niin koneen kuuluu käydä likipitäen normaalisti. kierrokset kylmällä koneella toki inansa alempana ilman ELR:ää. mutta muuten pitäis kyllä pysyä käynnissä ja toimia normaalisti.

halvimmalla saat sen kuntoon, kun aukaset pumpun takakannen ja käännät syöttöruuvvia vähän takasin päin. savutus lakkaa ja toiminta muuttuu takasin normaaliksi. ja tyhjäkäyntiä joudut melko varmasti pikkasen nostaan. ei mikään amerikan temppu.
W201 250DT 20V
w201 190E
Pyrtsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 12.05.2013 01:46

Re: W124 300D kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Pyrtsi »

Pitää miettiä jos ite jaksais tossa pihalla säätää ensin jos vaikka jollaintapaa sais tyhjäkäynnin kuntoon, ennenkun sit vie joskus myöhemmin vaikka pp-dieseliin.
Syöttöä en pienennä, ellei oo tyhjäkäyntiruuvista vara loppunu, ei toi kuitenkaan paljoa savua lykkää, ihan sopivasti, saahan tää kulkeakki. :D

Eli mitä nyt oon lueskellu niin se ELR irti sieltä pumpun perältä ja siinä on sitte 2 ruuvia alla ja sitä sivummalla olevaa avataan, kierros tai paljon nyt aukeaakaan, sitten siinä pumpun perässä ylhäällä on ihan näkyvillä se tyhjäkäynnin hienosäätö jota sitten avataan, kun ilmeisesti siitä niin paljon koitettu tyhjäkäyntiä laskea?

Eipä muuten toimi pyyhkijä 3 asennolla ollenkaan eikä myöskään pissapoika pelaa, tutkitaan,tutkitaan.. :)
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: W124 300D kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Ettei ois se viiksi rikki?
S124 & W124
Pyrtsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 12.05.2013 01:46

Re: W124 300D kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Pyrtsi »

Voishan se viiksikin olla, tutkin sit ku kerkeen. :) Vissiin pitäs myös pyyhkiä muutaman kerran ku painaa pissapoikaa, nyt ei tapahdu kyllä mitään. Jostain täältä luin et jos vika on viiksessä niin ei silti oo ihan toivoton tapaus vaan sen pystyy purkamaankin?

Vaihtelin tänään onnistuneesti vaihdekepille polttimon, sekä sivu ja keski tuuletusräppänöiden polttimot kun olivat nekin kaikki palaneet. :) Ei ollu paha homma.. Sit ois tuohon lämmönsäätörullaan/ puhaltimen nopeuskytkimee viel kuskinpuolelle vaihtamatta, vaan ei löydy tältä kylältä sopivan pienitehosta polttimoa siihen. Pitää varmaan jostain tilata.. NIIN ja sit tuos valokytkimessäkin kuuluis vissin olla jonkunlainen valaistus (?) minkästehonen polttimo sinne sit? Eipä täs mitään kiirettä ole vielä tätä laittaa kuntoon, kortinkin saan vasta huhtikuun puolessavälissä. :)

Mitens, luin jostaki että näihin kannattaa laittaa vaan Mannia tai Hengstiä öljynsuodattimeks, tuli ostettua joku Alco merkkinen suodatin, onko noilla nyt oikeesti jotain merkitystä, ettei tuota uskalla tunkea tonne? Behrin termari ja teboilin diamond dieselitkin tuli haettua..
Avatar
Isto95
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: La 11.05.2013 22:46
Paikkakunta: Loimaa

Re: W124 300D kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Isto95 »

Eikös sinne valokytkimeenkin mene 1.2w t5 kannalla oleva polttimo. Tosta suodattimesta en niin tiiä, mut öljy kannattaa olla hyvää. Toi teboil oli varmaan halvinta? :D
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: W124 300D kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Dixon »

0,4W sinne myös.

Tuosta kattelee ni ei tartte arvailla. :)

http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=362242#362242" onclick="window.open(this.href);return false;
S124 & W124
Pyrtsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 12.05.2013 01:46

Re: W124 300D kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Pyrtsi »

Jaa noihi tuuletusräppänöihinki ois tullu 0.4w, tulipa laitettua 1.2w, en usko että nuo on niin tarkat.. Hyvä linkki :thumbup: Tuo diamond diesel siksi ku sitä tuossa ylempänä suositeltiin, hinta ei tosiaan oo kauheen paha ja itekkin luin täältä ja mese.fi:stä näitä öljyjuttuja, eikä kovin monella ollut pahaa sanottavaa diamond dieselistä, luulen et ihan hyvä öljy. :)
The Thing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: To 01.03.2012 23:34

Re: W124 300D kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja The Thing »

Pyrtsi kirjoitti:Jaa noihi tuuletusräppänöihinki ois tullu 0.4w, tulipa laitettua 1.2w, en usko että nuo on niin tarkat.. Hyvä linkki :thumbup: Tuo diamond diesel siksi ku sitä tuossa ylempänä suositeltiin, hinta ei tosiaan oo kauheen paha ja itekkin luin täältä ja mese.fi:stä näitä öljyjuttuja, eikä kovin monella ollut pahaa sanottavaa diamond dieselistä, luulen et ihan hyvä öljy. :)
Ne 1.2W 12V polttimot on liian kirkkaat ja kuumenevat liikaa. Ite vaihdoin kaikki entisen omistajan vaihtamat väärät polttimot esim lämmönsäätönumikoista kun oli liian kuumat. Niitä oikeita polttimoita ei helpolla saa mistään ku Veholta, mutta kun ostaa 24V 1.2W nii on lähes sama homma kun alkuperäset ja ne sit kestää ainakin seuraavat 20 vuotta. Biltemasta ostin itse aikoinaan tarpeeksi niitä, eikä maksanu paljoa.
Avatar
Choke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ti 12.02.2013 18:57
Paikkakunta: Turku

Re: W124 300D kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Choke »

Pyrtsi kirjoitti:Eli mitä nyt oon lueskellu niin se ELR irti sieltä pumpun perältä ja siinä on sitte 2 ruuvia alla ja sitä sivummalla olevaa avataan, kierros tai paljon nyt aukeaakaan, sitten siinä pumpun perässä ylhäällä on ihan näkyvillä se tyhjäkäynnin hienosäätö jota sitten avataan, kun ilmeisesti siitä niin paljon koitettu tyhjäkäyntiä laskea?
Älä ny ainakaa sitä tyhjäkäynti ruuvia ulospäin ota jos meinaa olla alhane käynti. Koita ensi hienosäädöstä ottaa hiuka auki päi.
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Pyrtsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 12.05.2013 01:46

Re: W124 300D kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Pyrtsi »

Niin siis kylmänä on todella alhanen käynti tai ei pysy ollenkaan käynnissä, lämpimänä taas jo vähän liian korkeakin, n.800rpm Ja tyhjäkäynnillä tosiaan on voimat aivan hukassa, kun valotkin pudottaa käyntiä huomattavasti.. Mut jos hienosäätöä ottaa ulospäin, että käynti ensin kovenee, sitten käy siitä varsinaisesta ruuvista kääntelemässä sen kohalleen? Näin mä oon sen aatellu :mrgreen:
Dixon kirjoitti:Pumpusta ei voi sanoa ku et jos sitä roplailee ni se tyhjäkäynti sääjetään pumpun kannen alta samaksi ku se oli ennen ruuvausta. Eli yhtä pieneksi, EI sieltä pumpun ulkopuolelta hienosääjöstä ainakaan pienennetä kuin maksimissaan iha hitusen, sillo lähtee "voima" tyhjäkäynniltä.
Ja näinhän tässä on aika suurella todennäkösyydellä käynyt.
Pyrtsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 12.05.2013 01:46

Re: W124 300D kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Pyrtsi »

Niinkin paljon tässä saanu aikaan että kattovalo ja sen katkaisija toimii nyt niinkun kuuluukin! :D Aiemmin sai katkaisijaa heilutella ja liikutella jotta sai valon palamaan.

Öljyt tuli koululla vaihdettua kans moottoriin sekä laatikkoon ennenkun laitoin tuon seisontaan. Termostaatti ja jäähytysnesteet tuli vaihdettua myös. Tuloksena lämmöt nousee nyt viisarin verran ton 100 (80 viivasta seuraava) viivan alapuolelle. Olipa kylmä termostaatti paikallaan, 75 asteinen :shock: nyt sinne meni 85.

Tietäskö kukaan mikä tää mahtais olla? Sijaitsee akun lähellä.
Kuva
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: W124 300D kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Mikä lie diagnostiikka liitin. Ainaki ASD vikakoodit voi ton avulla lukia.
S124 & W124
Pyrtsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 12.05.2013 01:46

Re: W124 300D kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Pyrtsi »

Jaaa, mää jo kuvittelin et siitä puuttuu jotain oleellista :lol:
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3994
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W124 300D kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Pyrtsi kirjoitti:Jaaa, mää jo kuvittelin et siitä puuttuu jotain oleellista :lol:
Juu niin puuttuuki. Kansi. :D
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Pyrtsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 12.05.2013 01:46

Re: W124 300D kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Pyrtsi »

Nozki kirjoitti:
Pyrtsi kirjoitti:Jaaa, mää jo kuvittelin et siitä puuttuu jotain oleellista :lol:
Juu niin puuttuuki. Kansi. :D
Kansi paikannettu akun ja närhenmunien väliltä ja asennettu paikalleen. :lol:
Laiskaan pyyhkijään sai heti vähän lisävauhtia kun otti sulakkeen irti ja vähän näytti hiomapaperia sille.. Pitäs varmaan uusii kaikki sulakkeet, on sen verta surkeen näköset jo.
Pyrtsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 12.05.2013 01:46

Re: W124 300D kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Pyrtsi »

Onkos kukaan tilannut tuolta alvadi.ee:stä takavaloja, vilkkuja? Että onko minkälaatusia, ainakin paljon halvempia ku suomessa.
Kun aattelin noi vilkut tilata: http://alvadi.ee/fi/kataloog/varuosa/75057/17382#!tab2 Sekä nää takavalot: http://alvadi.ee/fi/kataloog/varuosa/75147/17382#!tab2

Ja onkohan tää: http://alvadi.ee/fi/kataloog/varuosa/180782/17382 sopiva viiksi tohon sitten? Toki eka kokeilen toisella monitoimireleellä et rupeisko se pyyhkijä ja pissapoika toimimaan, ennenku tilaan.

E: ainiin, löytyyks tuolta alvadista noihin muovikylkiin kiinnikkeitä, kun tossa repsottaa kuskinoven alalaidasta :| Mulle ei sattunu ainakaa silmää, en kyllä tiiä minkä näkösiäkään ne on..
Timoh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: La 03.04.2010 08:29

Re: W124 300D kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Timoh »

124:n lämpömittarissa se 80 asteen jälkeen oleva viiva on 90 astetta, vaikka se ei näytä mittarissa loogiselle, pikalämpömittarilla voi mitata kannesta lämmöt. Jos pyyhin takkuilee, niin voitele se ylös ja alas liikkuva tanko, saattaa auttaa. Pyyhin keskelle lasia ja suoja pyyhkimen varresta pois, niin näet mikä voidellaan.
124 E 3200 Cabriolet, 204 200cdi farmari
Pyrtsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 12.05.2013 01:46

Re: W124 300D kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Pyrtsi »

Tuosta 80 jälkeisestä viivasta on ollut vissiin jonkunverran eri mielipiteitä :) Ite luulen tän foorumin keskustelujen perusteella et se on 100C viiva, mut pitäis varmaan testata sellasella mittarilla joskus! Sen pyyhkijän tangon rasvasin heti ensimmäisenä ja kyllähän seki hieman vaikutti. :)

Kaverilta saan varmaan sen monitoimireleen lainaan jos sillä lähtis toimii pyyhkijän 3-asento ja pissapoika, jos ei ni tilaan uuden viiksen sit.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: W124 300D kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja pera8x »

infrapuna mittariin ei ole luottamista, kun mitataan kirkkaista pinnoista. heijastelee ja antaa väärää lukemaa. näyttää alakanttiin. koita vaikka, pistä rosterikattilaan vettä ja kattila liedelle. kun vesi kiehuu, niin kattilan kyljestä mitattuna pitäis olla aika lähellä sataa astetta? eipä ole infrapunamittarilla mitattaessa. ainakaan sellasella perus hintasella.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: W124 300D kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Dixon »

pera8x kirjoitti:infrapuna mittariin ei ole luottamista, kun mitataan kirkkaista pinnoista. heijastelee ja antaa väärää lukemaa. näyttää alakanttiin. koita vaikka, pistä rosterikattilaan vettä ja kattila liedelle. kun vesi kiehuu, niin kattilan kyljestä mitattuna pitäis olla aika lähellä sataa astetta? eipä ole infrapunamittarilla mitattaessa. ainakaan sellasella perus hintasella.
Joo oon kans koittanu mitata huvikseen ni näyttää 30 astetta venakopastaki ja käsi pallaa siinä. 30-40€ mittarikohan toi oli. Paremmin varmasti toimii yleismittarilla lämpömittaus.
S124 & W124
Pyrtsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 12.05.2013 01:46

Re: W124 300D kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Pyrtsi »

Lisäsin muutaman kuvankin nyt sitten aloitusviestiin. :) Näytti täällä muitakin samantyylisiä topicceja olevan samalla alueella enkä tätä nyt projektiksikaan laske.
Vaihdoin uudet sulakkeet vanhojen tilalle, jotkut olivat aivan pehmeitä ja jääneet kiinni siihen sulakkeen pidikkeeseen, ihme että kulki virta vielä läpi :D Kaiutinpäivitystä saan mahollisesti tälläviikolla tähän hankittua..
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3994
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W124 300D kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Pyrtsi kirjoitti:Lisäsin muutaman kuvankin nyt sitten aloitusviestiin.
...
Sehän on hieno! :thumbup:
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Pyrtsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 12.05.2013 01:46

Re: W124 300D kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Pyrtsi »

Kiitos! :) Ostin käytettynä eteen ja taakse rainbowin kaiuttimet. Eteenhän ne uppos hienosti.
Kuva

Tässähän ei koskaan oo ollut takakaiuttimia, mut aattelin ne nyt laittaa.
Luulin että sielä ois ihan valmiit paikat noille, et johdot pitäs vaan vetää, mut ensin kun otti sen vaahtomuovinpalasen kaiuttimen reijästä pois tuli sieltä vastaan tollanen eristematto, ja sen jälkeen sitten tollanen levy?
Kuva
Onkohan toi nyt hattuhyllyn toinen puoli? Tuon läpi ei varmaan kovin kummosesti musiikki kuulu :roll: Eli mikäköhän ois fiksuin tapa nyt laittaa nuo? Kun jos toi on sen hattuhyllyn toinen puoli mikä nyt näkyy, ja tohon tekee reijän rikkomatta verhoilua kuitenkaan, niin se verhoiluhan jää varmaan sitten roikkumaan rumasti sen reijän kohdalta? Miten näissä on toteutettu tuo homma, jos on ollut alkuperäisenä takakaiuttimet?
Vastaa Viestiin