ECU tuning...? (V6 CDI)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Su 02.08.2009 15:58
ECU tuning...? (V6 CDI)
Koitin searchilla, ei oikein löytynyt. Onko kokemuksia 280 / 320 / 350 CDI:n uudelleenohjelmoinnista? Mitä firmaa suosittelette, onko auto toiminut moitteetta, meneekö katsastuksesta läpi jne? Tuo allekirjoituksesta löytyvä harrasteautoni muuttui dramaattisesti ohjelmoinnin seurauksena. Oman 350 CDI:n kohdalla kiinnostaa tehon lisäyksen ohella mahdollinen kulutuksen putoaminen, ajan autolla paljon matka-ajoa.
Kestääkö 7 pykäläinen automaatti hyvin lisääntyneen väännön ja heposet? Vaatiiko myös laatikko softan muokkauksen muuttuneiden teho ja vääntökäyrien seurauksena?
Kestääkö 7 pykäläinen automaatti hyvin lisääntyneen väännön ja heposet? Vaatiiko myös laatikko softan muokkauksen muuttuneiden teho ja vääntökäyrien seurauksena?
MB 350 CDI 4 matic Avantgarde (W212) - lumilinko
Porsche 911 turbo (996) - matkustajalinko
Porsche 911 turbo (996) - matkustajalinko
Re: ECU tuning...? (V6 CDI)
Omassa CLS 320cdi:ssä on foorumilla vaikuttavan tuikun tekemä ohjelma. On toiminut ja tuikkua suosittelen. Löytyy topic jossa perustelut, että miksi. Egr on myös poistettu käytöstä. Ei ole vaikutusta esim. päästöihin ennen ohjelmointia päästöt 0,00 ohjelmoinnin ja vuoden jälkeen päästöt 0,03.
Re: ECU tuning...? (V6 CDI)
Kysy nimimerkki tuikku hänhän softia väänttää.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: ECU tuning...? (V6 CDI)
Ei se kulutus juurikaan sieltä tipu ohjelmalla. Ehkä kasvaa hiukan talvella kun EGR poistetaan ja ei lämpene niin nopeaa. Hiukkassuodattimen poisto ehkä sen vajaa 0,3-0,4l/100km pudotti mulla W211 kulutusta / ja tekee autosta herkemään vastaamaan kaasuun.. Tuikulle viestiä.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: ECU tuning...? (V6 CDI)
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=77668" onclick="window.open(this.href);return false; katteleppa tosta on jauhettu muutama sivu ohjelmoinnista.
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Re: ECU tuning...? (V6 CDI)
Moi. Mulla on pihassa viis tähtikeulaa jotka olen kaikki itse ohjelmoinut.
Mukaan lukien yks 320cdi. Laatikko kyllä kestää mutta on ihan ehdottoman
tärkeää ohjelmoida myös laatikko.
Mukaan lukien yks 320cdi. Laatikko kyllä kestää mutta on ihan ehdottoman
tärkeää ohjelmoida myös laatikko.
Re: ECU tuning...? (V6 CDI)
Kerros lisää. Olen ollut siinä uskossa ettei kukaan suomessa pysty ohjelmoimaan laatikkoa.jp racing kirjoitti:Moi. Mulla on pihassa viis tähtikeulaa jotka olen kaikki itse ohjelmoinut.
Mukaan lukien yks 320cdi. Laatikko kyllä kestää mutta on ihan ehdottoman
tärkeää ohjelmoida myös laatikko.

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: ECU tuning...? (V6 CDI)
Vai mahtaakohan tarkoittaa että vaikuttaa ecu ohjelmalla laatikon toimintaan?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: ECU tuning...? (V6 CDI)
Juuri näin.simppa80 kirjoitti:Vai mahtaakohan tarkoittaa että vaikuttaa ecu ohjelmalla laatikon toimintaan?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Su 02.08.2009 15:58
Re: ECU tuning...? (V6 CDI)
Privaa Tuikulle laitettu. Vastausta odotellen.....
MB 350 CDI 4 matic Avantgarde (W212) - lumilinko
Porsche 911 turbo (996) - matkustajalinko
Porsche 911 turbo (996) - matkustajalinko
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Su 02.08.2009 15:58
Re: ECU tuning...? (V6 CDI)
Turbotecin paikallinen toimija vastasi. 290 hp 650nm. 850eur. Kertoi että alkuperäisen softan saa itselleen mutta se lukittuu ja sitä ei voi enää käyttää. Outoa... Porschen alkuperäinen softa menee takaisin ECUun molskis vaan.
Missä tiedostomuodossa auto käsittelee softaa? .bin ?
Missä tiedostomuodossa auto käsittelee softaa? .bin ?
MB 350 CDI 4 matic Avantgarde (W212) - lumilinko
Porsche 911 turbo (996) - matkustajalinko
Porsche 911 turbo (996) - matkustajalinko
Re: ECU tuning...? (V6 CDI)
Mitä helvettiä tekee takaisin saadulla softalla jos lukiutuu, kun yritää pukata takaisin. Onko tuo uusi softa sellainen jota ei pysty edes ottaamaan talteen vaan ecu tuhoutuuCarrera911 kirjoitti:Turbotecin paikallinen toimija vastasi. 290 hp 650nm. 850eur. Kertoi että alkuperäisen softan saa itselleen mutta se lukittuu ja sitä ei voi enää käyttää. Outoa... Porschen alkuperäinen softa menee takaisin ECUun molskis vaan.
Missä tiedostomuodossa auto käsittelee softaa? .bin ?


Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: ECU tuning...? (V6 CDI)
Tossa tuikun topikissa on myös mainittu, että jotkut firmat salaa oman ohjelmansa, jotta sitä ei voisi lukea/muuttaa. Sitä en tiedä miksi originaali on lukossa. Mutta tämäkin on hyvä syy suosia tuikkua, ei salaa ohjelmiaan millään tavalla.
Re: ECU tuning...? (V6 CDI)
Binejähän ne. Jos se pitää vakioksi joskus saada, niin veholla vaan päivitys, taikka pikku kikkailulla Starilla myös.
Itte aika hidasta laittaa kun pitää ecu aukaista yms.. Mutta vakion saat Tuikulta halutessas, myös maailmalta niitä löytyy. Olikos tämä 265hv:n versio?
Itte aika hidasta laittaa kun pitää ecu aukaista yms.. Mutta vakion saat Tuikulta halutessas, myös maailmalta niitä löytyy. Olikos tämä 265hv:n versio?
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: ECU tuning...? (V6 CDI)
Oiskohan tässä niin että Karalan jälleenmyyjällä on slave työkalu millä lukee tuon sun auton, niin silloin työkalu "salaa" tiedoston lukiessa ja Karala saa auki, kun sillä on siihen tarvittavaa masteri työkalu/ohjelma ja tarvittaessa saat siltä sen alkuperäisen tiedoston. Sillä samalla alkuperäisellä filellä saa myös jälleenmyyjä palautettua sen sun auton vakioksi tarvittaessa. Salattuna ainoastaansen takia jotta viriohjelma ei karkaisi muiden käsiin.
Jos menet suoraan Mikan luokse niin yleensä sieltä on sanut mukaansa myös alkuperäisen ohjelman ilman salauksia.
Totta hieman hidastaa tuota lukuhommaa tuossa kun joutuu boxin avaamaan..
Jos menet suoraan Mikan luokse niin yleensä sieltä on sanut mukaansa myös alkuperäisen ohjelman ilman salauksia.
Totta hieman hidastaa tuota lukuhommaa tuossa kun joutuu boxin avaamaan..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: ECU tuning...? (V6 CDI)
Eikä ne jodenkin laitamat salauksetkaan(hidastava/hankaloitavat)
ole mitään yleensä aukottomia jokunen on avattu
kun on pitänyt ohjelmia korjailla salailijoden jäljiltä
(eikä ole vakiota ollut sopivasti saatavilla)
ole mitään yleensä aukottomia jokunen on avattu
kun on pitänyt ohjelmia korjailla salailijoden jäljiltä
(eikä ole vakiota ollut sopivasti saatavilla)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: ECU tuning...? (V6 CDI)
Yleensä on kyse orjien hommistaarska10 kirjoitti:
Mitä helvettiä tekee takaisin saadulla softalla jos lukiutuu, kun yritää pukata takaisin. Onko tuo uusi softa sellainen jota ei pysty edes ottaamaan talteen vaan ecu tuhoutuu![]()
kuten tuossa kumipää ja joskami kirjoitteli
orja lukee orjapurkilla mikä "kryptaa" ohjelman minkä sitten lähettä isänälleen jolla on siihen kyseiseen purkkin tekemään tiedostoon avauskoodi/ohjelma/purkki
sitten isntä tekee siihen muutokse ja lähettä sen "kryptattuan sille orja purkille sopivalla koodila" takaisin orjalle minkä orja purkki kirjoitta(siinä kohdin "kryptaus" purkautuu)
sen autoon, sitten useimiten siihen on lisätty vielä systeemi mikä vaikutta niin että jos autosta koittaa lukea ohjelman tulee ulos salatu tiedosto(niitä on jokunen avattu aiemin mainituista syistä)
tai sitten on semmoisia"täysin" luku suojatuja mitkä ei tule ulos kuin ECU: avamalla
E: "hauskinta" noissa on että"salailuja laitavat" eivät aina saa itsekkään laitettua auton vakioohjelmaa takaisin...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Su 02.08.2009 15:58
Re: ECU tuning...? (V6 CDI)
En saa sir Tuikulta vastausta privaviestiini.
231hp versio kyseessä. Turbotecin edustajan mukaan laatikon softa muuttuu samalla. Onko tietoa / arveluja miten laatikko muuttuu? Vaihtaa aiemmin/myöhemmin tms?
231hp versio kyseessä. Turbotecin edustajan mukaan laatikon softa muuttuu samalla. Onko tietoa / arveluja miten laatikko muuttuu? Vaihtaa aiemmin/myöhemmin tms?
Viimeksi muokannut Carrera911, Ke 19.02.2014 17:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 350 CDI 4 matic Avantgarde (W212) - lumilinko
Porsche 911 turbo (996) - matkustajalinko
Porsche 911 turbo (996) - matkustajalinko
Re: ECU tuning...? (V6 CDI)
Kyllä se tuikku yleensä vastaillee, mutta voi olla, että sillä on kiireitä noiden softien kanssa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: ECU tuning...? (V6 CDI)
pientä oheistusta auton lastuttajalleCarrera911 kirjoitti:Turbotecin paikallinen toimija vastasi. 290 hp 650nm. 850eur. Kertoi että alkuperäisen softan saa itselleen mutta se lukittuu ja sitä ei voi enää käyttää. Outoa... Porschen alkuperäinen softa menee takaisin ECUun molskis vaan.
Missä tiedostomuodossa auto käsittelee softaa? .bin ?
1. lastuta autosi sellaisessa jossa ohjelman sisään työntäjä tietää mitä se sinne ohjelmoi ja ymmärtää ohjelman sisällön.
nämä ketjuun kuuluvat jällen myyjät ei tiedä ohjelman sisällöstä tuon taivaallista sama kuin ampuisi pimeässä savikiekkoja
heille on sisällöt salattuja (edellä joskamin mainitseva slave työ kalu)
2. kysy ennen ohjelmointia onko sisältö luettavissa jälkeen päin ( jos ei niin olet ostanut sian säkissä )
mersun kohdalla tämä ei ole niin suuri ongelma mutta esim. BMW kohdalla se on jos autoon pitää ajaa orginaali softa ei riitä se että softa numero on sama ohjelmassa on eroja
ojelmoijat jotka salaavat ohjelmansa varsinkin baijerilaisen kohdalla toivon että ne päätyvät lopuksi sinne hiilihanko osastolle apulaiseksi (tosin on mersuissakin kahden ohjelman sekoituksia samassa autossa)
se rahat taisin takuu ei sitten pelaa kuin ajatus kun kyseessä on ohjelmointi yritys joka on jäleen myyjänä vain
tästä on esimerkki, kaasutakulkuneuvosi.fi (nimi muutettu) viton ohjelmoinni jälkeen auto kulutti 17 litraa sadalle ohjelman tekijä (itse pää jehu) oli ollut sitä mieltä että ohjelma palutetaan vakioksi mutta paikallinen jäleen myyjä ei ollut siihen suostunut raha oli tärkeämpää kuin asiakas tyytyvisyys
olkaa tarkkana missä autonne ohjelmoitte ja mielestäni tuollainen 850 euroa on ryöstö keskellä päivää max. kahden tunnin työstä varsinkin jos softan vaihtaja on kuutamolla
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Su 02.08.2009 15:58
Re: ECU tuning...? (V6 CDI)
Missä sisääntyöntäjä tietää? Tarkoitatko että vienti pääkallopaikalle on käytännössä ainoa turvallinen vaihtoehto?xr kirjoitti:pientä oheistusta auton lastuttajalleCarrera911 kirjoitti:Turbotecin paikallinen toimija vastasi. 290 hp 650nm. 850eur. Kertoi että alkuperäisen softan saa itselleen mutta se lukittuu ja sitä ei voi enää käyttää. Outoa... Porschen alkuperäinen softa menee takaisin ECUun molskis vaan.
Missä tiedostomuodossa auto käsittelee softaa? .bin ?
1. lastuta autosi sellaisessa jossa ohjelman sisään työntäjä tietää mitä se sinne ohjelmoi ja ymmärtää ohjelman sisällön.
nämä ketjuun kuuluvat jällen myyjät ei tiedä ohjelman sisällöstä tuon taivaallista sama kuin ampuisi pimeässä savikiekkoja
heille on sisällöt salattuja (edellä joskamin mainitseva slave työ kalu)
Kävin tänään jututtamassa turbotecin jälleenmyyjää. Lastutuksessa on hommaa kun W212 ei ota softaa töpselistä sisään vaan homma hoidetaan ohjainlaitteeseen; auton oma softa luetaan, toimitetaan turbotecille modattavaksi ja sitten modattu softa takaisin. Jälleenmyyjä sanoi, että on hyvä varautua siihen että auto on heillä 6 tuntia. Vakioksi palauttaminen maksaa suurin piirtein saman verran.
Joku tässä nyt ei herätä luottamusta. Kyseisen firman tiedetään tekevän paljon ohjelmointeja työkoneisiin ja firman maine kaupungissa on hyvä.
MB 350 CDI 4 matic Avantgarde (W212) - lumilinko
Porsche 911 turbo (996) - matkustajalinko
Porsche 911 turbo (996) - matkustajalinko
Re: ECU tuning...? (V6 CDI)
.
Lue tuo xr,n vastaus tarkkaan, siinä on paljon asiaa.
"Vaikeinta" tuossa sinun autosi ohjelmoinnissa on sen ecun esiin kaivaminen.
Se on .... hmm, haastavassa paikassa, vänkärin puolen etulokasuojan sisässä, etuovea "vasten".
Muuten ohjelma ihan mersun peruskamaa, jos yhden mallin osaa, niin osaa kaikki.
Alkupään malleissa liukulaakeroitu ahdin, melko äkkiä muutuu kuulalaakeroiduiksi (parempi).
Muuten tekniikka vastaamelkolailla yksi yhteen vähän vanhemman kanssa.
Minulla kun ei ole hallia, niin tuo on kauniin kesäpäivän projekti.
Eturengas ja sisälokkari on irroitettava, ennen kuin potilaan näkee.
Toistaiseksi kaikki nämä edc-17 autot on jollain lailla "tee-se-itse" - tyylistä toimintaa, enoikein tykkää.
Lue tuo xr,n vastaus tarkkaan, siinä on paljon asiaa.
"Vaikeinta" tuossa sinun autosi ohjelmoinnissa on sen ecun esiin kaivaminen.
Se on .... hmm, haastavassa paikassa, vänkärin puolen etulokasuojan sisässä, etuovea "vasten".
Muuten ohjelma ihan mersun peruskamaa, jos yhden mallin osaa, niin osaa kaikki.
Alkupään malleissa liukulaakeroitu ahdin, melko äkkiä muutuu kuulalaakeroiduiksi (parempi).
Muuten tekniikka vastaamelkolailla yksi yhteen vähän vanhemman kanssa.
Minulla kun ei ole hallia, niin tuo on kauniin kesäpäivän projekti.
Eturengas ja sisälokkari on irroitettava, ennen kuin potilaan näkee.
Toistaiseksi kaikki nämä edc-17 autot on jollain lailla "tee-se-itse" - tyylistä toimintaa, enoikein tykkää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Su 02.08.2009 15:58
Re: ECU tuning...? (V6 CDI)
Aamen tälle.
Viime päivinä on alkanut epäilyttää koko homman tarpeellisuus. Kyseessä on kuitenkin käyttöauto mikä ei ole laiska vakionakaan. Kun ei homma onnistu rutiinilla niin en viitsi ottaa 840 euron arvoista riskiä. Kiitokset varotteluista palstalaisille.
Kohta sulaa tiet ja voin kaivaa kesäkaluston naftaliinista kun tehon ja väännön himo iskee. 480hp ja +700nm. Mennään Mersulla sitten niin kuin Mersulla kuuluu. Edustavasti.
Viime päivinä on alkanut epäilyttää koko homman tarpeellisuus. Kyseessä on kuitenkin käyttöauto mikä ei ole laiska vakionakaan. Kun ei homma onnistu rutiinilla niin en viitsi ottaa 840 euron arvoista riskiä. Kiitokset varotteluista palstalaisille.
Kohta sulaa tiet ja voin kaivaa kesäkaluston naftaliinista kun tehon ja väännön himo iskee. 480hp ja +700nm. Mennään Mersulla sitten niin kuin Mersulla kuuluu. Edustavasti.

MB 350 CDI 4 matic Avantgarde (W212) - lumilinko
Porsche 911 turbo (996) - matkustajalinko
Porsche 911 turbo (996) - matkustajalinko