Goodyearit, Continentalit (vai Nittot)

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viesti:

Goodyearit, Continentalit (vai Nittot)

Viesti Kirjoittaja eerola »

Tällä hetkellä autossani on Continentalin ContiSportContact 2 -renkaat. Profiili on edessä 225/45R17 ja takana 245/40R17. Continentalit alkavat olla aika kuluneet ja edessä on rengasostoksia.

Olin erittäin pettynyt Continentalin meluisuuteen. Etenkin kulumisen myötä meteli kasvoi huomattavaksi. Nykyään takarenkaat huutavat niin, että olin aivan tosissani uskomassa perän olevan menossa rikki ennenkuin koetin toisesta autosta olevia renkaita. :shock: Joten seuraavat renkaani eivät ole ContiSportContact 2.

Näyttäisi siltä, että hinta - MuTu -analyysin jälkeen jäljellä ovat

Goodyear Eagle F1 GSD 3
Continental ContiExtremeContact
Nitto NT-555 Extreme

Haluan autoon hyvät kesärenkaat, jotka ovat kohtuullisen hiljaiset. Profiili tulee olemaan kokolailla entisenlainen. Nitton tunnen ja se on tällä hetkellä vahvoilla erinomaisen hinta - laatu -suhteen vuoksi. Nyt kaipaisin arvoisalta raadilta mielipiteitä ja kokemuksia noista kahdesta muusta kandidaatista. :)
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kaikki goodyear renkaat mitä on itsellä ollut, ovat tuottaneet pettymyksen.

Äänekkäitä, kuluvat nopeasti, eikä pysy painossa ja lopuksi kivet menee läpi katulaillisesta renkaasta. (Tuskin nyt noin huonot kuitenkaan :oops: )

Nittot?? Vaikea sanoa mitään kun en ole kuullutkaan.

Eikös sielläpäin ole Toyon rengas suuressa suosiossa ja oikein testivoittaja?

Itse ainakin olen saanut pelkää hyvää palautetta niistä renkaista mitä olen myynyt ja olen itsekin tykännyt ajaa. Kestää suht. pitkään, on hiljainen ja vakaa ajettava
Joku mersupurkaamo??
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

agip kirjoitti:Nittot?? Vaikea sanoa mitään kun en ole kuullutkaan.
Thuuningrenkgas Nitto: http://www.nittotire.com/
Etusivullakin on Mersu... :P
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viesti:

Minulla on C-Mersussa nykyisellään Nitto NT-555 Extremet. Rengas on ollut oikein positiivinen yllätys. Se kulkee hyvin ainakin kuivalla ja on kohtuullisen hiljainen. Kunhan oikein kunnon kaatosade tulee, niin näkee miten se toimii veden päällä. Toivotaan parasta...
-T

eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viesti:

agip kirjoitti:Kaikki goodyear renkaat mitä on itsellä ollut, ovat tuottaneet pettymyksen.

Äänekkäitä, kuluvat nopeasti...
Ok. Eipä siis tarvinne investoida Goodyeareihin. Yhdessä autossa vakiona olleet RS-A:t olivat ihan asialliset perusrenkaat, mutta SLK:hon kaavailin noita F1:iä. Mutta jos tuntuma on, että keskimäärin Goodyear on äänekäs, niin taidanpa siis tällä kertaa ohittaa sen.
agip kirjoitti:Eikös sielläpäin ole Toyon rengas suuressa suosiossa...
Tuo ei ole kovin merkittävä referenssi :lol:
agip kirjoitti:Itse ainakin olen saanut pelkää hyvää palautetta niistä renkaista mitä olen myynyt ja olen itsekin tykännyt ajaa. Kestää suht. pitkään, on hiljainen ja vakaa ajettava
Siis Toyoistako? Mitä mallia suosittelisit katsomaan profiileissa 225/45R17 ja 245/50R17?
-T

Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Italialainen Maragonin tekemä rengas on tosi hiljainen hyvä ajaa ja kestää hyvin kulutusta ja hinnaltaankin kilpailu kykyinen. Moni kyydissä ollut ihmetellyt kun ei kuulu rengas melua vaikka matalat ja leveet Maragonit alla. Suosittelen !! ps. ei mainos vaan kokemus!
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Kaurmi kirjoitti:Italialainen Maragoni
Löytyyköhän moisia Dallasista. :D Hyvä hinta/laatusuhde silti, ainakin täällä päin palloa.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Ford Mustang Cobra 1997
EMW R35 vm. 1955
Ahonen V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ahonen V »

Mullakin Marangonit zetalineat 225/40/18 alla, ja on pelkkää positiivista
sanottavaa. Mutta tosiaan voi olla Ameriikassa hakusessa noi italiaanojen
gummit.
S202 250TDT -97 Powered by [url=http://www.turbotec.com]Turbotec[/url] & KKK
ex. w124 260E -89
pt
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja pt »

agip kirjoitti:Eikös sielläpäin ole Toyon rengas suuressa suosiossa ja oikein testivoittaja?

Itse ainakin olen saanut pelkää hyvää palautetta niistä renkaista mitä olen myynyt ja olen itsekin tykännyt ajaa. Kestää suht. pitkään, on hiljainen ja vakaa ajettava
Ja hiukka lisä tietoa voisin myös kaivata noista Toyon renkaista, kun hiukka himottaisi tuohon toiseen autoon sellaiset saada!!

Ainakin ovat (jossain..jos eivät ole kaikissa..) Porchessa vakiona ja ainakin ulkomaan lehdistöä selattuaan, siellä monessa vastaan tulleet. Olen myös antanut itseni ymmärtää, etteivät mitään ihan ryöstö hintaisia ole..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija

Lisää Toyon renkaasta löytyy sivulta: www.ekoturbo.com.

Tosin taitaa olla osittain vanhaakin tietoa ja hinnat OVH.
Joku mersupurkaamo??
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viesti:

Eivätpä Toyot näytä olevan täällä päin maailmaa mikään ihan halpismerkki. Ainakaan silloin jos alkaa hakea paremmansorttisia Toyoja, eli T1 tms.

Näyttää siltä että alan kallistua 555-Nittojen kannalle. Ainakin tuossa C-Mersussa ne ovat hyvät kuin mitkä.

Ongelmana on vain, että parhaan tarjouksen tehnyt kauppa myy lisäksi WALDin korisarjaa ja alkoi oikein innolla kaupitella sellaista SLK:hon... :?
-T

eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viesti:

Well, ostin lopulta Toyon T1-S -renkaat. Kirjoittelen kokemuksistani jahkas niitä on ehtinyt kertyä enemmän kuin tuo 10 km:n matka rengasfirmalta kotiin :wink:
-T

Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija

eerola kirjoitti:Well, ostin lopulta Toyon T1-S -renkaat. Kirjoittelen kokemuksistani jahkas niitä on ehtinyt kertyä enemmän kuin tuo 10 km:n matka rengasfirmalta kotiin :wink:
No sillä tavalla! Kerrohan kokemuksia sitten toimivuudesta mersun alla.
Joku mersupurkaamo??
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viesti:

Toyo Proxes T1-S on nähtävästi hieman löysempi rengas kuin edelliset Continental SportContact 2:t. Tuntuu, että rengas joustaa hieman enemmän ennenkuin se alkaa ohjata. Näin siis kun autoa alkaa riuhtoa. Normaalissa järkevässä ajossa Toyo erittäin asiallinen rengas ja yleisesti ottaen se kulkee mukavasti, vaikka tuntuukin olevan aavistuksen verran Contia uraherkempi. Toyon tuntumasta tulee hiukan joku Nokian kesärengas mieleen.

Eli olen Toyon T1-S:ään kokonaisuudessan ihan tyytyväinen. Saavutin tavoitteeni, eli SLK:n sisämelu hiljeni jälleen normaaliksi. Ja T1-S toimii asiallisesti silloinkin kun sade yltyy älyttömäksi. (Jouduin jo kokeilemaan asian jonkun minkäliehurrikaanifrancesin sivumonsuunin alla... :lol: ) Kuitenkin, mikäli olisin maksanut Toyoista normaalin hinnan saattaisin olla hieman pettynyt, sillä ainakin C:n alla Nitto 555 tuntuu hiukan jämäkämmältä kuin Toyot SLK:n alla. Mutta ottaen huomioon, että löysin Toyot lopulta aikalailla muita (tunnustettuja rengasmerkkejä) halvemmalla, voin sanoa että autossa on nyt ihan suositeltavat renkaat alla.

Hyvät kolme tähteä. Hiukan lisää tarkkuutta tuntumaan, niin annan yhden tähden lisää.
-T

Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Käännetääs puukkoa haavassa, minkähintaisia nuo kumit sielläpäin ovat. Vaikka se "normaalihinta". :cry:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Ford Mustang Cobra 1997
EMW R35 vm. 1955
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Itse olen ajanut tämän kesän (3500km) Mersulla Toyo Proxes TS-1 kumit koossa 255/40-17 alla takana. Yllättävän tukevat ja hyvin märällä pitävät ja kohtuullisen hiljaiset, eikä ainakaan noilla kilometreillä ole edes kuluneet.
Huomenna ne vaihtuu talveksi Nokian kitkoihin ja lähtee myyntiin tarpeettomana, koska keväällä tarkoitus olisi laittaa uudet vanteet kiessiin, mikäli 19" tai 20" vanteita löytyy C126 koppaan .
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viesti:

Juhis2000 kirjoitti:...minkähintaisia nuo kumit sielläpäin ovat. Vaikka se "normaalihinta".
Tuossa minua kiinnostaneessa kokoluokassa:

Michelin Pilot Sport $230/ kpl
Continental SportContact $185/ kpl
Nitto NT-555 Extreme $180/ kpl
Toyo Proxes T1-S $180/ kpl

Hintoihin tulee päälle ALV + jäterengasverot + asennustyö
-T

pt
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja pt »

eerola kirjoitti:
Juhis2000 kirjoitti:...minkähintaisia nuo kumit sielläpäin ovat. Vaikka se "normaalihinta".
Tuossa minua kiinnostaneessa kokoluokassa:

Michelin Pilot Sport $230/ kpl
Continental SportContact $185/ kpl
Nitto NT-555 Extreme $180/ kpl
Toyo Proxes T1-S $180/ kpl

Hintoihin tulee päälle ALV + jäterengasverot + asennustyö
Itseasiassa noita voisi kyllä sanoa kalliiksi? Rengas koolla 17". Tuossa ostin Nokia NZi(?) tai jotkut sinnepäin.. 235/40/18", niin jäivät n 1000€ ja muut merkit siihen joko alle tai hiukka yli, kallein oli Contenentalin rengas.

Kompensoituu autoilun hinta sitten autojen osto hinnalla.. eikä polttoaine ihan yhtä kallista ole.. :twisted:
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viesti:

PT kirjoitti:Itseasiassa noita voisi kyllä sanoa kalliiksi...
Michelineissä näkee erityisen hyvin, että jos haluaa jotain muuta kuin amerikkalaista, niin hintaan tulee aika tukevasti ekstraa. Samahan koskee autojakin, vaikka hinta-asteikon keskikohta onkin kalibroitu hiuken eri kohdalle kuin Suomessa. Saahan uuden, hyvinvarustellun C-Mersun hinnalla Corvetten.
-T

pt
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja pt »

eerola kirjoitti:
PT kirjoitti:Itseasiassa noita voisi kyllä sanoa kalliiksi...
Michelineissä näkee erityisen hyvin, että jos haluaa jotain muuta kuin amerikkalaista, niin hintaan tulee aika tukevasti ekstraa. Samahan koskee autojakin, vaikka hinta-asteikon keskikohta onkin kalibroitu hiuken eri kohdalle kuin Suomessa. Saahan uuden, hyvinvarustellun C-Mersun hinnalla Corvetten.
Tämä on kait juuri se seikka, jolla esim mersun arvostus on siellä pysynyt, etenkin isojen kohdalla, pelkästään menestyvien liikemiesten symbolina, maksavat aivan tautisesti, ellei tässä ole tapahtunut siellä nytten muutosta, tämä on tuohon aika kauteen W140 ja alaspäin. Kuten tuossa yhdessä miitissä oli puhetta 6.9 l omistajan kanssa, maksanut jenkeissä saman verran kuin kallein Rolls'i ja se on iso tukku rahaa.. Jos taas katsotaan Neonia, kaksi saa jenkeistä samalla hinnalla kuin täältä hätäseen yhden..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viesti:

PT kirjoitti:...menestyvien liikemiesten symbolina...
Hehee, pitäisiköhän tulostaa TP:n kommentti konttorin seinälle heikkoa itsetuntoa pönkittämään :lol:

Vaan näitä perheemme kulkineita vasten 6.9:ssä on sentään ihan kunnon kokoinen kone. Ei raaski näin palkollisena kuitenkaan hommata semmoista kun ei ole omaa öljylähdettä :D

Mutta heti kun musta kulta keksii pulputa takapihaltamme, hommaan ylellisen kaavun ynnä kekeruusperi-Carrerat ja lähden patsastelemaan tähän malliin paikalliseen vehoon :lol:
-T

eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viesti:

eerola kirjoitti:...olen Toyon T1-S:ään kokonaisuudessan ihan tyytyväinen...
Hommasin juuri ennen juhannuslaitumille starttaamista perheemme toiseenkin autoon Toyot. T1-S:n valmistus oltiin valitettavasti lopetettu, eikä sitä löytynyt tähän hätään haluamassani kokoluokassa kokonaista kierrosta mistään. Niinpä S203 C-Mersu sai alleen kierroksen 235/40ZR18-kokoisia Toyo Proxes 4-renkaita.

Nyt, ajettuani Proxes 4:llä n. 1000 km, voin sanoa että T1-S olisi mielestäni ollut hiukan parempi. Mutta ihan ok renkaat nämä Proxes 4:tkin ovat. Toyolle näyttää olevan ominaista aika Nokian-tyyppinen tuntuma. Eli ei siis huippu, etenkään keskialueen tunnon osalta. Mutta oikein hyvä vastine rahalle. Goodyear F1, Conti SportContact2 ja Michelinin Pilotit olisivat kaikki maksaneet n. tuplaten. Eli ei kaduta. Mitä nyt se hiukan kaivelee, etten saanut sadekelillä aivan mahtaviksi havaitsemiani T1-kumeja. Proxes 4:n vahvuuksia ovat hiljaisuus ja pito.
-T

Vastaa Viestiin