270cdi nykii

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
ari.siltanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 16.01.2014 19:36

270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja ari.siltanen »

Terve.Olen uusi tällä foorumilla ja hiljattain hankin ekan mersun.Ongelma on,että kylmänä kierrokset vaihtelee 1500-2000 ja aiheuttaa "heijaavaa" nykimistä.Vikakoodeja ei ole,enkä myöskään löydä mitään ilmavuotoja.Auto on siis E 270 Cdi -04.Olisko kenelläkään ideoita,mikä vois olla.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ari.siltanen kirjoitti:Terve.Olen uusi tällä foorumilla ja hiljattain hankin ekan mersun.Ongelma on,että kylmänä kierrokset vaihtelee 1500-2000 ja aiheuttaa "heijaavaa" nykimistä.Vikakoodeja ei ole,enkä myöskään löydä mitään ilmavuotoja.Auto on siis E 270 Cdi -04.Olisko kenelläkään ideoita,mikä vois olla.
Terve tuloa aiheen pariin juttua näistä myös tuolla mese fi

onko sama vaiva kun on vapaala vaia vaan ajossa/vaihde päällä
(automatti vai manualli)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
ari.siltanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 16.01.2014 19:36

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja ari.siltanen »

Unohtu kirjottaa,että automaatti.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ari.siltanen kirjoitti:Unohtu kirjottaa,että automaatti.
missä tilantessa(ajossa/paikallan/vapaala)

E:mitä *:ri näytää tapahtuma hetkellä
jos vika koodeja ei ollut
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
ari.siltanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 16.01.2014 19:36

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja ari.siltanen »

Ajossa,noin 80-90 vaudissa.Mut sit lämpöisenä vika katoaa.Voisin kyl huomenna kuvata tapahtuman ajossa.
TompSa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ti 25.01.2005 12:26
Paikkakunta: Uusimaa

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja TompSa »

Mulla oli laatikon kyb-venttiilissä vika kun teki tuollaista, mutta alemmilla kierroksilla.
TompSa, S211 E320 T CDI A 4Matic -07
Ex: S202 C200 T CDI A -01
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ari.siltanen kirjoitti:Ajossa,noin 80-90 vaudissa.Mut sit lämpöisenä vika katoaa.Voisin kyl huomenna kuvata tapahtuman ajossa.
Laatikon öljyt kunnossa?
Jos niin näiden toimintaa kannatta tarkistella erityisesti
Turbin lukon solenoidi (KÜB)
Tavoite vaihde/päällä nyt,
Määrän säädin,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Atro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 336
Liittynyt: Ke 18.07.2007 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja Atro »

Mites suutinpuoli ?
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
ari.siltanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 16.01.2014 19:36

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja ari.siltanen »

No ajattelin mennä helppoon,ja halvimpaan ratkaisuun koemielessä.Öljypohja pois,uusi suodatin,tiiviste sekä sama määrä uutta öljyä tilalle.Sit vielä Autocomilla parametrien nollaus.Ja hemmetti,sehän lakkas nykimästä. :)
Unique387
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 06.06.2013 08:19
Paikkakunta: Hollolan Lahti

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja Unique387 »

ari.siltanen kirjoitti:No ajattelin mennä helppoon,ja halvimpaan ratkaisuun koemielessä.Öljypohja pois,uusi suodatin,tiiviste sekä sama määrä uutta öljyä tilalle.Sit vielä Autocomilla parametrien nollaus.Ja hemmetti,sehän lakkas nykimästä. :)
Laitan vielä varmuuden vuoksi että eihän vaan ole glygoolia laatikossa ? Eihän ?
ari.siltanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 16.01.2014 19:36

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja ari.siltanen »

Unique387 kirjoitti:
ari.siltanen kirjoitti:No ajattelin mennä helppoon,ja halvimpaan ratkaisuun koemielessä.Öljypohja pois,uusi suodatin,tiiviste sekä sama määrä uutta öljyä tilalle.Sit vielä Autocomilla parametrien nollaus.Ja hemmetti,sehän lakkas nykimästä. :)
Laitan vielä varmuuden vuoksi että eihän vaan ole glygoolia laatikossa ? Eihän ?
Mitään testiä siihen glykoolipitoisuuteen en tehnyt,joten vaikea sanoa.Öljy oli tummaa ja haiskahti pikkusen palaneelle.Mutta ,oliskohan jo noilla kilometreillä se ongelma jo hoidettu pois aikaisemmin.Kuiteskin auto ollu taxina,ja huollot ja remontit tehty mersulla säännöllisesti.
Unique387
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 06.06.2013 08:19
Paikkakunta: Hollolan Lahti

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja Unique387 »

ari.siltanen kirjoitti:
Unique387 kirjoitti:
ari.siltanen kirjoitti:No ajattelin mennä helppoon,ja halvimpaan ratkaisuun koemielessä.Öljypohja pois,uusi suodatin,tiiviste sekä sama määrä uutta öljyä tilalle.Sit vielä Autocomilla parametrien nollaus.Ja hemmetti,sehän lakkas nykimästä. :)
Laitan vielä varmuuden vuoksi että eihän vaan ole glygoolia laatikossa ? Eihän ?
Mitään testiä siihen glykoolipitoisuuteen en tehnyt,joten vaikea sanoa.Öljy oli tummaa ja haiskahti pikkusen palaneelle.Mutta ,oliskohan jo noilla kilometreillä se ongelma jo hoidettu pois aikaisemmin.Kuiteskin auto ollu taxina,ja huollot ja remontit tehty mersulla säännöllisesti.
Pitemmittä puheitta: MENE HETI GLYGOOLI TESTIIN ! maksaa kait 50e. Jos autossasi on VALEO merkkinen syyläri,siinä on yhdistettynä
Laatikon öljyn lauhdutin ja moottorin veden lauhdutin. Ne erottaa vain väliseinä joka hiljaa pettää ja laatikko on kohta entinen.

Kaverin 2003 mallissa tehtiin laatikkoremontti juuri sen takia. Mutta uskomatonta kyllä olivat vieläpä merkkiliikkeessä jättäneet sen
VALEO merkkisen yhdistelmä syylärin sinne ja kohta uusi laatikko remontti ! Sen jälkeen asia vasta korjattiin oikein !

Vaihdettava joko Behr tai Nissens merkkiseen. 100% varmuuden saa vain laittamalla erillisen lauhduttimen laatikon öljyille !!!!!
Jos sinulla jo tehty nuo asiat niin hyvä.Varottaminen ei maksa mitään.
repsikka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 717
Liittynyt: Ke 08.05.2013 19:26

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja repsikka »

Unique387 kirjoitti:
ari.siltanen kirjoitti:
Unique387 kirjoitti:
ari.siltanen kirjoitti:No ajattelin mennä helppoon,ja halvimpaan ratkaisuun koemielessä.Öljypohja pois,uusi suodatin,tiiviste sekä sama määrä uutta öljyä tilalle.Sit vielä Autocomilla parametrien nollaus.Ja hemmetti,sehän lakkas nykimästä. :)
Laitan vielä varmuuden vuoksi että eihän vaan ole glygoolia laatikossa ? Eihän ?
Mitään testiä siihen glykoolipitoisuuteen en tehnyt,joten vaikea sanoa.Öljy oli tummaa ja haiskahti pikkusen palaneelle.Mutta ,oliskohan jo noilla kilometreillä se ongelma jo hoidettu pois aikaisemmin.Kuiteskin auto ollu taxina,ja huollot ja remontit tehty mersulla säännöllisesti.
Pitemmittä puheitta: MENE HETI GLYGOOLI TESTIIN ! maksaa kait 50e. Jos autossasi on VALEO merkkinen syyläri,siinä on yhdistettynä
Laatikon öljyn lauhdutin ja moottorin veden lauhdutin. Ne erottaa vain väliseinä joka hiljaa pettää ja laatikko on kohta entinen.

Kaverin 2003 mallissa tehtiin laatikkoremontti juuri sen takia. Mutta uskomatonta kyllä olivat vieläpä merkkiliikkeessä jättäneet sen
VALEO merkkisen yhdistelmä syylärin sinne ja kohta uusi laatikko remontti ! Sen jälkeen asia vasta korjattiin oikein !

Vaihdettava joko Behr tai Nissens merkkiseen. 100% varmuuden saa vain laittamalla erillisen lauhduttimen laatikon öljyille !!!!!
Jos sinulla jo tehty nuo asiat niin hyvä.Varottaminen ei maksa mitään.
Tuli vaan mieleen kun on lueskellut noita aikaisempia kirjoituksia että nopeasti jotkut tulee asiantuntijaksi, ja antaa neuvoja mitä tehdä :)
Unique387
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 06.06.2013 08:19
Paikkakunta: Hollolan Lahti

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja Unique387 »

repsikka kirjoitti:
Unique387 kirjoitti:
ari.siltanen kirjoitti:
Unique387 kirjoitti:
ari.siltanen kirjoitti:No ajattelin mennä helppoon,ja halvimpaan ratkaisuun koemielessä.Öljypohja pois,uusi suodatin,tiiviste sekä sama määrä uutta öljyä tilalle.Sit vielä Autocomilla parametrien nollaus.Ja hemmetti,sehän lakkas nykimästä. :)
Laitan vielä varmuuden vuoksi että eihän vaan ole glygoolia laatikossa ? Eihän ?
Mitään testiä siihen glykoolipitoisuuteen en tehnyt,joten vaikea sanoa.Öljy oli tummaa ja haiskahti pikkusen palaneelle.Mutta ,oliskohan jo noilla kilometreillä se ongelma jo hoidettu pois aikaisemmin.Kuiteskin auto ollu taxina,ja huollot ja remontit tehty mersulla säännöllisesti.
Pitemmittä puheitta: MENE HETI GLYGOOLI TESTIIN ! maksaa kait 50e. Jos autossasi on VALEO merkkinen syyläri,siinä on yhdistettynä
Laatikon öljyn lauhdutin ja moottorin veden lauhdutin. Ne erottaa vain väliseinä joka hiljaa pettää ja laatikko on kohta entinen.

Kaverin 2003 mallissa tehtiin laatikkoremontti juuri sen takia. Mutta uskomatonta kyllä olivat vieläpä merkkiliikkeessä jättäneet sen
VALEO merkkisen yhdistelmä syylärin sinne ja kohta uusi laatikko remontti ! Sen jälkeen asia vasta korjattiin oikein !



Vaihdettava joko Behr tai Nissens merkkiseen. 100% varmuuden saa vain laittamalla erillisen lauhduttimen laatikon öljyille !!!!!
Jos sinulla jo tehty nuo asiat niin hyvä.Varottaminen ei maksa mitään.
Tuli vaan mieleen kun on lueskellut noita aikaisempia kirjoituksia että nopeasti jotkut tulee asiantuntijaksi, ja antaa neuvoja mitä tehdä :)
Tuli vaan mieleen että ei ole minkäänlaisia tarpeita, edes yrittää leikkiä minkään näköistä asiantuntijaa. Mutta jos mielikuvitus riittää
niin pitkälle, että kun kaveri on uusi asian ja jos ymmärsin oikein, myös auton kanssa, niin jos se esimerkiksi säästyy
vaihdelaatikko rikolta (edes kerran ) niin hyvä. Täällä on selvästi huippu asiantuntijoita,oikein hyvä niin, mutta näköjään jopa nekin
joutuu monesti haarukoimaan vaillinaisesta hajatiedosta "apupakettia".

Seuraile ihan kaikessa rauhassa kirjoituksia,siinä menee mukavasti aika. Minä voin antaa vain enemmänkin kokemukseen/siin perustuvia,
vaikka nyt sitten neuvoja/vinkkejä. Juuri sitäKIN varten tällaiset foorumit on. Tiedon,pähkäilyjen ja jopa arvailujen päätteeksi jokainen
tietysti ite joutuu päättämään uskooko niihin,vai onko niissä mitään järkeä.

Mutta jos alkaa oikein vatsaa vääntää niin kyllä siihenkin "asiantuntijoita" löytyy,tosin apteekin foorumeilta.
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 758
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

ari.siltanen kirjoitti:Mitään testiä siihen glykoolipitoisuuteen en tehnyt,joten vaikea sanoa.Öljy oli tummaa ja haiskahti pikkusen palaneelle.Mutta ,oliskohan jo noilla kilometreillä se ongelma jo hoidettu pois aikaisemmin.Kuiteskin auto ollu taxina,ja huollot ja remontit tehty mersulla säännöllisesti.
En minäkään mikään asiantuntija ole, mutta vähän omakohtaisesta kokemuksesta:

Auto E270 cdi -04. Laatikon käytöksessä rupesi ilmenemään vaihtamisen yhteydessä pientä epätarkuutta sekä kylmänä tuota kierrosten "heijaamista" tasakaasulla ajettaessa n. 1500 rpm. Laskin laatikon öljypohjan tyhjäksi. Öljy oli aikalailla kuran näköistä. Vein siitä näytteen Veholle glykolitestiä varten (50€). Laatikossa oli glykolia.

Laitoin vaihteistolle erillisen lauhduttimen ja vaihdoin öljyt huuhtelemalla sekä tietysti vaihdoin suodattimen. Laatikon toiminta hieman rauhottui, mutta tuota nykimistä oli edelleen kylmänä. Ei muuta kuin turbiinin lukkoventtiili (Kyb) vaihtoon ja samalla vaihdoin johdinlevyn, kun hyllyssä sattui olemaan. (vaikka Stari ei mitään levyyn viittaavaa vikaa antanutkaan). Uutta öljyä n. 4L ja laatikko tuntuu pelaavan nyt normaalisti. Täytyy vain toivoa, että glykoli ei kerinnyt tekemään tuhojaan laatikossa. No aika näyttää.

Edellä koetun perusteella suosittelisin ainakin laatikon koko öljymäärän vaihtamista huuhtelemalla (jos kerran öljy oli epäilyttävän näköistä) sekä ehkäpä viemään näytteen glykolitestiin. Saapahan ainakin nukuttua paremmin yönsä.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Kannataa tarkistaa syylärin päältä lukeeko siinä valeo vai behr jos behr, niin tuskin on glygooli ongelmaa. Eli syyläri on vaihdettu takuuseen joskus
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4779
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Käytetyt laatikko öljyt tummuu ja alkaa haiskahtamaan, se on ihan normaalia.
Autosi kuuluu glykooliriskiryhmään, mutta niin kuin itsekkin uumoilet, niin minäkin luulen että asialle on pitänyt tehdä jotain jo aikoja sitten.
Mutta jos edellinen venkula ei ole tehnyt muuta "korjausta", kun öljynvaihdon, niin se tie voi olla nyt loppuunkuljettu, tarkasta syyläri ja teetätä glykoolitesti.
Hyvinhyvinhyvin useasti automaattivaihteisessa dieselissä nykimistä ajossa aiheuttaa rikkoontunut turbiini, jonka pidon vaihtelu aiheuttaa ko. ominaisuuden.
Pelkkä turbiini ei kamalia maksa, varsinainen laatikkoremppa on sitten kalliimpi.
Jos varsinaisia aiheeseen liittyviä vikakoodeja ei ole, niin minäkin kokeilisin jokatapauksessa öljynvaihdon yhteydessä kyb-venttiilin vaihdon vaikutusta, kun se on niin halpa, muutaman kympin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
ari.siltanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 16.01.2014 19:36

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja ari.siltanen »

arska10 kirjoitti:Kannataa tarkistaa syylärin päältä lukeeko siinä valeo vai behr jos behr, niin tuskin on glygooli ongelmaa. Eli syyläri on vaihdettu takuuseen joskus
Joo,tänään tarkastan syylärin merkin.Ja kyllähän hyvät neuvot aina on tervetulleita :)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ja vielä useammin kuin turbiista niin mainitusta solenoidista
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
jusssi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ma 22.10.2007 18:36
Paikkakunta: Ähtäri

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja jusssi »

Tuosta glykolitestauksesta taas kyselen että voiko tuota teetättää muualla kuin veholla? Siis onko se jotain sellaista tiedettä, että siihen ei ole välineitä/tietoutta muilla? Täällä päin ei ole vehoja mutta kiinnostaisi kans varmistaa omasta rakkineesta loota. Paljonko ne tarvitsee öljyä näytteeseen? Jos imasen sitä lootasta ja vaikka vien näytteen johonkin testattavaksi.?
E220 [’93 W124]
350 SLC [’76 C107]
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Eihän sitä tarvitse paljoakaan olla kun pystyvät mittaamaan glygooli pitoisuuden. Koita kysellä jostain auto huollosta siellä päin, josko niillä olis vehkeet siihen.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 607
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

W211:sessä lukkopelti pois paikaltaan, niin näkee jäähdyttimen varaosanumeron. A211 500 02 02 on alkuperäinen hajoava Valeo, joka on korvattu myöhemmin korjatuilla malleilla A211 500 31 02 ja A211 500 32 02.

EDIT: muistin väärin, numerot korjattu.
Viimeksi muokannut Obnoxio, Su 02.02.2014 13:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
veltsu_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: La 22.07.2006 12:35
Paikkakunta: Oulainen

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

Mulla S211 E220 teki nykimistä kesällä ku ostin kans samoilla kierrosluvuilla ja loppu siihen et uudet öljyt laatikkoon ja kyb-venttiili uusittiin. Myös entinen taxi pirssi ja jäähdytin mulla näyttäis olevan behr...
S211 220cdi vm.03

EX autot:

MB 180c Elegance vm.94 (saksan tuonti)
MB 230e 2,3i Vm.87
Chevrolet astro 4.3efi Vm.90
Bmw 628csi Vm.79
Chevrolet Astro Vm.89
MB 190 2.3i Vm.89
Mitsubishi galant 2.0 glsi Vm.93
Ford sierra 2.0 Vm.89
Toyota corolla 1.6 se Vm.87
Toyoyta corolla dx 1.6 Vm.82
Unique387
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 06.06.2013 08:19
Paikkakunta: Hollolan Lahti

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja Unique387 »

Tän GLYGOOLI "propagandan" tarkoitushan on tietenkin vain ja ainoastaan se että se tavoittais mahdollisimman monet jotka ovat

potentiaalisia GLYGOOLIN "uhreja". Itse olen jopa sen asian ulkopuolella(säkällä) Mutta kun on selvää että me kaikki ei voida

tietää kaikkea, edes omasta autostamme, niin sanan levittäminen MAHDOLLISIMMAN paljon on ainekin "uhreille" rahan arvoista !

Hyvässä lykyssä pari kolme tonnia laaki jos laatikko poikii sen GLYGOOLIN takia ! Kaverilta tosiaan meni pari kertaa peräjälkeen ! !

Merkkiliikkeen moka vielä! Laatikostahan voi tietenkin löytyä paljon muitakin "vikoja" Mutta varmistaahan toi nimenomaan KANNATTAA!

Mulle on kyllä, täydellisen, käsittämättömän, pöyristyttävää että surkeasta VALEO merkkisestä yhdistelmä syyläristä johtuvat

isot,asiakkaille kalliit ja kivuliaat ongelmat on alkaneet jo kohta 10 vuotta sitten !

Joutilaat, laittakaa joku tienvarsimainos ! Mielummin joka tienhaaraan !
Avatar
jusssi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ma 22.10.2007 18:36
Paikkakunta: Ähtäri

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja jusssi »

Mutta olisko se kaikkein viisainta, oli lootassa glykolia tai ei, vaihtaa ensi töikseen syyläri parempaan ja huuhtoa loota.? Mistä ja mikä syyläri? Behr, Nissens? mistä hankkia edullisesti?
E220 [’93 W124]
350 SLC [’76 C107]
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja arska10 »

jusssi kirjoitti:Mutta olisko se kaikkein viisainta, oli lootassa glykolia tai ei, vaihtaa ensi töikseen syyläri parempaan ja huuhtoa loota.? Mistä ja mikä syyläri? Behr, Nissens? mistä hankkia edullisesti?
Koita etsiä tolla numerolla googlesta niin löydät varmasti oikean A2035000803
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 758
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

jusssi kirjoitti:Tuosta glykolitestauksesta taas kyselen että voiko tuota teetättää muualla kuin veholla? Siis onko se jotain sellaista tiedettä, että siihen ei ole välineitä/tietoutta muilla? Täällä päin ei ole vehoja mutta kiinnostaisi kans varmistaa omasta rakkineesta loota. Paljonko ne tarvitsee öljyä näytteeseen? Jos imasen sitä lootasta ja vaikka vien näytteen johonkin testattavaksi.?
Muutama senttilitra riittää. Testaavat sen ihan vaan indikaattoripaperilla. Testivälineitä löytyy varmasti muiltakin kuin pelkästään Veholta.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
Avatar
jusssi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ma 22.10.2007 18:36
Paikkakunta: Ähtäri

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja jusssi »

Tässä nyt jonkin verran nettiä myllännyt ja eipä ole vielä noita syyläreitä löytynyt. :eh: Siellä missä jotakin on, ei ole erikseen mainittu että olisi automaatin syyläri.
E220 [’93 W124]
350 SLC [’76 C107]
Unique387
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 06.06.2013 08:19
Paikkakunta: Hollolan Lahti

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja Unique387 »

jusssi kirjoitti:Tässä nyt jonkin verran nettiä myllännyt ja eipä ole vielä noita syyläreitä löytynyt. :eh: Siellä missä jotakin on, ei ole erikseen mainittu että olisi automaatin syyläri.
En olis kova yllyttämään mutta laita/laitata erillinen lauhdutin (siis pikkusyyläri) vaihdelaatikon öljyille. Glygoolilla ja öljyillä ei ole sen jälkeen
mahdollisuutta enää seota . . . .ikinä ! En edes yritä väittää että Behr ja Nissens syyläri/lauhduttimet vois ehkä joskus ajan saatossa
alkaa tihkumaan.Tehty kestämään. En ole nähnyt niiden rakennetta, mutta erillinen lauhdutin takaa 100% että niin ei käy !
Avatar
jusssi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ma 22.10.2007 18:36
Paikkakunta: Ähtäri

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja jusssi »

Juup, sekin olis vaihtoehto. Ois kiva kuulla vinkkiä sellasen laittaneilta, lähinnä kennon mallista, sijoituksesta, letkulähtöjen koko ym. Onko tässä mersun systeemissä termostaatti, että ei kokoajan kierrä jäähdyttimen kautta vai miten? Paljonko siinä jäähdytyskierrossa on painetta, että onko ihan klemmari liitos luotettava?
E220 [’93 W124]
350 SLC [’76 C107]
Vastaa Viestiin