Onnistuuko, etupäähän vasemmalle etummaisen tukivarren vaihto ilman erikoistyökaluja? (sellasessa tallissa missä mahtuu just ja just avaan kuskinoven kokonaan)
Katsastuksessa löyty väljyyttä ylemmässä pallonivelessä..
Niin ja sit jarruletkun viimenen pätkä.. Sen vaihtamisessa ei vissiin ainakaan ole mittään erikoista? (onneksi sattuu olemaan samalla puolella)
Onko kukkaan vaihdellu ite?
w203 etutanko..
Re: w203 etutanko..
eteen poikittaisen tukivarren vaihtaa tuosta vaan , mutta se etummainen vetotuki tarvitsee vakaajan irroituksen apurungosta ja iskunvaimentimen irroittamisen että mahtuu pois joten jos ei työkaluja/tilaa tehdä niin helpompaa teettää työ ja pyöränkulmat säätää sen jälkeen kun tuskin osuu kohdalleen enään. mitää varsinaisia erikoistyökaluja ei tarvitse.
jarruletku helppo vaihtaa jos ei ole putken nippa ruostunut kiinni ja tietty ilmata jarrut senjälkeen
jarruletku helppo vaihtaa jos ei ole putken nippa ruostunut kiinni ja tietty ilmata jarrut senjälkeen
Re: w203 etutanko..
Vastaavisa oloissa olen kyllä tuon vaihdon tehnyt parikin kertaa. Jos pallonivelen ulosvedin lasketaan erikoistyökaluihin, niin semmoinen on hyvä olla. Siihen iskarin poikittaisen pultin päähän tarvii, oisko 12 mm kuusiokolo. Sen pultin momentti muuten 200 Nm ja ne kaksi pienempää, iskarin takana 100 Nm, mutta ensin se iso pultti kireälle. Vakaaja tosiaan irti, (torx 12 ?) mutta riittää siitä toisesta päästä. Vakaaja siirtyy kyllä senverran taaksepäin että tukivarren pultti mahtuu juuri ulos, prikka vähän ahdistaa, mutta pidä sitä runkoa vasten.
19 - 22 mm lenkkejä ja hylsyjä...
19 - 22 mm lenkkejä ja hylsyjä...

W203CDI
Re: w203 etutanko..
Juu tuo alempi tanko on tullu vaihdeltua kans pariinkin kertaan.. Mut tää ylempi tanko on hiukan "mysteeri" vaihdon suhteen..
Niin siis se iskari on 3 pultilla alhaalta kiinni? Kaks iskarin molemmin puolin ja mis se kolmas on? (jos nyt oikein ymmärsin?)
Talli tällä hetkellä "varattu" niin ei pääse kurkisteleen koslan alle..
Oli se katsuri niin "hätänen" etten kerinny tiiraileen kunnolla sitä iskarin kiinnitystä sieltä alapäästä kunnolla..
Niin siis se iskari on 3 pultilla alhaalta kiinni? Kaks iskarin molemmin puolin ja mis se kolmas on? (jos nyt oikein ymmärsin?)
Talli tällä hetkellä "varattu" niin ei pääse kurkisteleen koslan alle..
Oli se katsuri niin "hätänen" etten kerinny tiiraileen kunnolla sitä iskarin kiinnitystä sieltä alapäästä kunnolla..
Re: w203 etutanko..
Ne kaksi on piilossa siellä alempana takana, vain pulttien (19 mm) päät näkyy takaa, se kolmas näkyy heti kun irroitat pyörän. Iso läpipultti, oisko ollut 21 mm mutteri ja toisessa päässä 12 mm ? kuusiokolo. Pyörän kierrosanturi kannattaa myös irroittaa ettei piuha katkea (10 mm pultti). Jarrupalojen varoittimen johtoa en ole irroittanut, vaikka vähän vaaravyöhykkeessä on, samoin jarruletku, mutta senhän sä vaihdat joka tapauksessa.heltsu kirjoitti: Niin siis se iskari on 3 pultilla alhaalta kiinni? Kaks iskarin molemmin puolin ja mis se kolmas on? (jos nyt oikein ymmärsin?)
W203CDI