Clk 230komp käyntihäiriö
Clk 230komp käyntihäiriö
Moikka!
Nyt olisi apu tarpeen.. Mersu teki valoissa tepposet ja sammu.. Noh, koitin käyntiin niin hörähti ja samantien sammui.. Yritin sitten kaasua pohjassa pitämällä käynnistää ja siitä se heräili mutta kävi todella katkonaisesti alkuun.. Nyt sitten pienen lenkin uskalsin ajella jolloin se sammui kerran ajon aikana mutta lähti käyntiin.. Kevyellä kaasunkäytöllä ei huomaa että autossa edes mitään vikaa onkaan mutta sitten koitin kiihdyttää vähän rivakammin niin auto tavallaan tukehtuu samantien kun kaasua painaa rivakammin, sammuu ja kaasua pumppaamalla saa taas uudestaan käymään ja käy alkuun katkonaisesti mutta käynti tasoittuu hetken kuluttua.. Mikähän tuota mahtaa vaivata? Ja potilas on siis -97 230 kompressor clk..
Nyt olisi apu tarpeen.. Mersu teki valoissa tepposet ja sammu.. Noh, koitin käyntiin niin hörähti ja samantien sammui.. Yritin sitten kaasua pohjassa pitämällä käynnistää ja siitä se heräili mutta kävi todella katkonaisesti alkuun.. Nyt sitten pienen lenkin uskalsin ajella jolloin se sammui kerran ajon aikana mutta lähti käyntiin.. Kevyellä kaasunkäytöllä ei huomaa että autossa edes mitään vikaa onkaan mutta sitten koitin kiihdyttää vähän rivakammin niin auto tavallaan tukehtuu samantien kun kaasua painaa rivakammin, sammuu ja kaasua pumppaamalla saa taas uudestaan käymään ja käy alkuun katkonaisesti mutta käynti tasoittuu hetken kuluttua.. Mikähän tuota mahtaa vaivata? Ja potilas on siis -97 230 kompressor clk..
Re: Clk 230komp käyntihäiriö
Katsopa ja kuivaa venakopan päältä muovisuojan alta kosteus ensin tulppien kolosta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Clk 230komp käyntihäiriö
Mulla 2.0 kompura slk:ssa tais auttaa maffin putsaus.En nyt ihan varma ole mutta se on muutaman minuutin homma joten kannattaa katsoa onko öljyä tai kosteutta.Mulla oli aika lailla kosteutta ja nyt on toiminut ihan koko päivän : ) Jos viikon toimii uskon vian korjaantuneen.
Re: Clk 230komp käyntihäiriö
Kiitoksia jo nyt tulleista vastauksista =) Katselen huomenna heti aamusta nuo teidän ehdottamat asiat kuntoon ja palaan asiaan auttoiko..
Re: Clk 230komp käyntihäiriö
Itsellä hajosi bensapumppu vastaavasti.. pystyi ajamaan vain pinta kaasulla kunnes lakkasi toimimasta kokonaan.
Tarkista sieltä bensatukin päässä olevasta venttiilistä että tuleeko bensaa kunnon paineella..
Tarkista sieltä bensatukin päässä olevasta venttiilistä että tuleeko bensaa kunnon paineella..
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
Re: Clk 230komp käyntihäiriö
Itselläni oireili kyseisellä tavalla oma 230k ja viaksi todettiin STAR:in avulla ilmamassamittari. Uus maksaa n. 230-250€ ja suosittelen ostavan suosiolla bosch:in, koska tarvikeosat ovat väärällä arvolla 

W208 CLK 230kompressor -99
Re: Clk 230komp käyntihäiriö
Joopatijoo.. Löytyhän sieltä kosteutta ja vähä muutaki tulpan juuresta
Elikkäs onko tämä nyt 1 vai 4 sylinteri joka on lähimpänä tuulilasia, aivankai se ja sama mikä on mutta olipa puoliks täynä öljyä tulpanreikä
Miten ketussa se on se öljy edes on voinut sinne tulla kun tulppa oli kumminkin kunnolla kiristetty
Ja sitte se vittumaisin osuus, että taitaapi aikamoinen remontti tulla? 




Re: Clk 230komp käyntihäiriö
Jos se öljy onkin kotoisin huolimattoman huoltomiehen purkista sinne valunutta ? Toivottavasti.Mikkeli85 kirjoitti:Joopatijoo.. Löytyhän sieltä kosteutta ja vähä muutaki tulpan juurestaElikkäs onko tämä nyt 1 vai 4 sylinteri joka on lähimpänä tuulilasia, aivankai se ja sama mikä on mutta olipa puoliks täynä öljyä tulpanreikä
Miten ketussa se on se öljy edes on voinut sinne tulla kun tulppa oli kumminkin kunnolla kiristetty
Ja sitte se vittumaisin osuus, että taitaapi aikamoinen remontti tulla?
Re: Clk 230komp käyntihäiriö
Tuskimpa sinne on huoltomiehen ansiosta öljy joutunu.. Tai mistä sitä tietää kun itellä tämä on vasta 4 kuukautta ollut ja en oo itse tulppia aikaisemmin katsonutkaan.. Muttamutta, faktaa taitaa olla se että se öljy jostain yläpuolelta pääsee männän päälle? Puristuspaineet mittaamallahan siihen ainakin täyden varmuuden saa ettei männänrenkaissa tai muutenkaan sylinterissä itsessään ole vikaa, täytyy tämä toimenpide mahdollisesti huomenna jo suorittaa.. Mutta siis, kaikesta päätellen kumminkin sylintereissä taitaa kaikki olla ok, kun nätisti käy ja pintakaasulla ajaessa eilen toimi täysin moitteettomasti mutta kun kaasua enemmän painoi niin tuppasi tukehtumaan ja sehän ei ihme ole jos yhdessä sylinterissä öjyä on, niin ei kipuna riitä polttamaan bensaa ja öljyä.. Jos siellä tässä yhdessä sylinterissä ois männänrenkaat ynnämuut paskana niin tuskimpa kävis juuri mitenkään? Muttamutta kysymys kuuluu että mistä hemmetistä se öljy pääsee männän päälle? Käsittääkseni näissä on kannessa tulpanreiän tiivisteet? Voiko olla että siitä yhdestä sylinteristä on tiiviste antanut periksi ja päästää sitäkautta öljyä sylinteriin? Kun kolme muuta tulpanreikää oli öljyttömiä ja muutenkin kaikinpuolin puhtaita..
Re: Clk 230komp käyntihäiriö
Jos ei se savuta, sinistä,eikä kuulu mitään hälyttäviä ääniä koneesta niin 99% varmuudella siellä ei kyllä ole öljyä palotilassa.Ei ole ollenkaan tavatonta että öljyn vaihdossa lirahtaa vähän ohi,täyttäessä.Ja jos vielä tulppakin oli hyvin kiinni niin ei se sieltä ainekaan sitä työnnä.Mikkeli85 kirjoitti:Tuskimpa sinne on huoltomiehen ansiosta öljy joutunu.. Tai mistä sitä tietää kun itellä tämä on vasta 4 kuukautta ollut ja en oo itse tulppia aikaisemmin katsonutkaan.. Muttamutta, faktaa taitaa olla se että se öljy jostain yläpuolelta pääsee männän päälle? Puristuspaineet mittaamallahan siihen ainakin täyden varmuuden saa ettei männänrenkaissa tai muutenkaan sylinterissä itsessään ole vikaa, täytyy tämä toimenpide mahdollisesti huomenna jo suorittaa.. Mutta siis, kaikesta päätellen kumminkin sylintereissä taitaa kaikki olla ok, kun nätisti käy ja pintakaasulla ajaessa eilen toimi täysin moitteettomasti mutta kun kaasua enemmän painoi niin tuppasi tukehtumaan ja sehän ei ihme ole jos yhdessä sylinterissä öjyä on, niin ei kipuna riitä polttamaan bensaa ja öljyä.. Jos siellä tässä yhdessä sylinterissä ois männänrenkaat ynnämuut paskana niin tuskimpa kävis juuri mitenkään? Muttamutta kysymys kuuluu että mistä hemmetistä se öljy pääsee männän päälle? Käsittääkseni näissä on kannessa tulpanreiän tiivisteet? Voiko olla että siitä yhdestä sylinteristä on tiiviste antanut periksi ja päästää sitäkautta öljyä sylinteriin? Kun kolme muuta tulpanreikää oli öljyttömiä ja muutenkin kaikinpuolin puhtaita..
Jos työntää mistään.Voihan kannen tiivistekin tietysti mennä. Puristuksethan kyllä kannattaa mitata. Siitä saa paljon mielenrauhaa

ps. öljy vois olla kotoisin esim. huohotinputkesta. Irti,huonosti kiinni,haavauma sopivalla kohtaa ?
Re: Clk 230komp käyntihäiriö
Katso nyt kumminkin että onko ilmamäärämittarissa kosteutta yms.Omani putsasin ja nyt on toiminut 120km ja 2 päivää todella hyvin,ei pätki,hyydy eikä kao.Se ei maksa mitään ja aikaa menee 5min.
Re: Clk 230komp käyntihäiriö
Ei savuuttanut eilen sinistä eikä mitään ylimääräisiä ääniäkään koneesta kuulunut.. Kävi eilen todellakin ihan normaalisti pintakaasulla ajaessa.. Tänään en käyntiin koittanutkaan kun huomasin öljyn tulpanreiän onkalossa.. Niin, no aika kännissä sitä on öljynvaihtaja saanut olla kun öljyntäyttöreikä on moottorin etuosassa ja tämä kyseinen öljyinen tulpanreikä moottorin takaosassa että sinne saa öljyä ruikittua noinkin paljon ja onhan siinä se koristekansikin vielä puolien ja tulpanreikien päälläUnique387 kirjoitti:Jos ei se savuta, sinistä,eikä kuulu mitään hälyttäviä ääniä koneesta niin 99% varmuudella siellä ei kyllä ole öljyä palotilassa.Ei ole ollenkaan tavatonta että öljyn vaihdossa lirahtaa vähän ohi,täyttäessä.Ja jos vielä tulppakin oli hyvin kiinni niin ei se sieltä ainekaan sitä työnnä.Mikkeli85 kirjoitti:Tuskimpa sinne on huoltomiehen ansiosta öljy joutunu.. Tai mistä sitä tietää kun itellä tämä on vasta 4 kuukautta ollut ja en oo itse tulppia aikaisemmin katsonutkaan.. Muttamutta, faktaa taitaa olla se että se öljy jostain yläpuolelta pääsee männän päälle? Puristuspaineet mittaamallahan siihen ainakin täyden varmuuden saa ettei männänrenkaissa tai muutenkaan sylinterissä itsessään ole vikaa, täytyy tämä toimenpide mahdollisesti huomenna jo suorittaa.. Mutta siis, kaikesta päätellen kumminkin sylintereissä taitaa kaikki olla ok, kun nätisti käy ja pintakaasulla ajaessa eilen toimi täysin moitteettomasti mutta kun kaasua enemmän painoi niin tuppasi tukehtumaan ja sehän ei ihme ole jos yhdessä sylinterissä öjyä on, niin ei kipuna riitä polttamaan bensaa ja öljyä.. Jos siellä tässä yhdessä sylinterissä ois männänrenkaat ynnämuut paskana niin tuskimpa kävis juuri mitenkään? Muttamutta kysymys kuuluu että mistä hemmetistä se öljy pääsee männän päälle? Käsittääkseni näissä on kannessa tulpanreiän tiivisteet? Voiko olla että siitä yhdestä sylinteristä on tiiviste antanut periksi ja päästää sitäkautta öljyä sylinteriin? Kun kolme muuta tulpanreikää oli öljyttömiä ja muutenkin kaikinpuolin puhtaita..
Jos työntää mistään.Voihan kannen tiivistekin tietysti mennä. Puristuksethan kyllä kannattaa mitata. Siitä saa paljon mielenrauhaa![]()
ps. öljy vois olla kotoisin esim. huohotinputkesta. Irti,huonosti kiinni,haavauma sopivalla kohtaa ?

mezeee: Putsasin jo ilmamäärämittarin eikä siellä juurikaan paskaa tai kosteutta ollut..
Re: Clk 230komp käyntihäiriö
Mahdollisesti venttiilikopan tiivistekin on voinut tihkua/vuotaa. Miten se rakenne tossa nyt menee. Suorat koneethan on kai aina
vähän takapää alempana kuin etupää. Sinne voi valua yhtä sun toista. Joku viisas on sanonut ,että AINA koneen sylinterit luetaan
edestä lukien. Eli kytkimen päässä on viimeinen/viimeiset pytyt. Eli 4. oli se öljy.
vähän takapää alempana kuin etupää. Sinne voi valua yhtä sun toista. Joku viisas on sanonut ,että AINA koneen sylinterit luetaan
edestä lukien. Eli kytkimen päässä on viimeinen/viimeiset pytyt. Eli 4. oli se öljy.
Re: Clk 230komp käyntihäiriö
Niin siellä venakopassa on sellaset "stefat" tulpanreikien ympärillä " onclick="window.open(this.href);return false; jotka sitte vanhemmiten päästää ölppää sinne tulppien kantaan
Mulla on omassa autossa kaikki tulpat pienessä öljykylvyssä mut ei ainakaan mitään käyntihäröä ole aiheuttanut
Mulla on omassa autossa kaikki tulpat pienessä öljykylvyssä mut ei ainakaan mitään käyntihäröä ole aiheuttanut
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Re: Clk 230komp käyntihäiriö
Noniin nyt alkaa selvitä ! Se pätki sen kosteuden takia. Öljyä nyt vaan sattu olemaan samassa reiässä. Präkliini putsaus ja räjäytät
kylmästi käyntiin. Varmaankin "perästefa" vuotanut
kylmästi käyntiin. Varmaankin "perästefa" vuotanut

Re: Clk 230komp käyntihäiriö
Tai huohotin tukkeessa nii tonne se kait sen öljyn sitten puskee... Meinasin omaan seuraavan tulpan vaihdon yhteydessä vaihtaa myös nuo tiivisteet
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Re: Clk 230komp käyntihäiriö
Jea juurikin noita tarkoitin ja kaveri tossa selvittikin mulle asiaa ettei se öljy minnekkään männälle asti edes pääse vaan puskee sen suoraan nimenomaan tonne tulpan kantaan.. Elikkäs huomenna vaan jos jostain paikallisesta puljusta saa osat, niin kannentiiviste vaihtoon sekä jokainen noista tulpanreikien stefoista.. Toivottavasti vaan ei oo puolakin mennyt paskaks tossa öljykylvyssäJupa kirjoitti:Niin siellä venakopassa on sellaset "stefat" tulpanreikien ympärillä " onclick="window.open(this.href);return false; jotka sitte vanhemmiten päästää ölppää sinne tulppien kantaan
Mulla on omassa autossa kaikki tulpat pienessä öljykylvyssä mut ei ainakaan mitään käyntihäröä ole aiheuttanut

Sori kaikille pienestä tyhmyydestäni ja aloitteliaisuudestani

Re: Clk 230komp käyntihäiriö
Kannentiivisteen vaihtoon ei pitäis olla mitään syytä ? ? . . . . . Tarkoitit ilmeisesti venttiilikopan tiivistettä ? Tulpan reiän stefastaMikkeli85 kirjoitti:Jea juurikin noita tarkoitin ja kaveri tossa selvittikin mulle asiaa ettei se öljy minnekkään männälle asti edes pääse vaan puskee sen suoraan nimenomaan tonne tulpan kantaan.. Elikkäs huomenna vaan jos jostain paikallisesta puljusta saa osat, niin kannentiiviste vaihtoon sekä jokainen noista tulpanreikien stefoista.. Toivottavasti vaan ei oo puolakin mennyt paskaks tossa öljykylvyssäJupa kirjoitti:Niin siellä venakopassa on sellaset "stefat" tulpanreikien ympärillä " onclick="window.open(this.href);return false; jotka sitte vanhemmiten päästää ölppää sinne tulppien kantaan
Mulla on omassa autossa kaikki tulpat pienessä öljykylvyssä mut ei ainakaan mitään käyntihäröä ole aiheuttanut
Sori kaikille pienestä tyhmyydestäni ja aloitteliaisuudestaniEnsimmäistä kertaa tässä painitaan moottorivian kanssa =)
se kai nyt kuitenkin vuotaa. Kannattaa kyllä vaihtaa samalla se venakopankin tiiviste. Puolassa ei varmaan ole mitään.
Re: Clk 230komp käyntihäiriö
Hah, joo sanoin väärin, ei kannentiivistettä vaihtoon vaan venttiilikopan tiiviste vaihtoon sekä tulpanreikien stefat.. Helvetti ku on niin paljon lukenu kaikkee että menee jo tiivisteetki sekasi ja kohta juo lasinpesunestettäUnique387 kirjoitti:Kannentiivisteen vaihtoon ei pitäis olla mitään syytä ? ? . . . . . Tarkoitit ilmeisesti venttiilikopan tiivistettä ? Tulpan reiän stefastaMikkeli85 kirjoitti:Jea juurikin noita tarkoitin ja kaveri tossa selvittikin mulle asiaa ettei se öljy minnekkään männälle asti edes pääse vaan puskee sen suoraan nimenomaan tonne tulpan kantaan.. Elikkäs huomenna vaan jos jostain paikallisesta puljusta saa osat, niin kannentiiviste vaihtoon sekä jokainen noista tulpanreikien stefoista.. Toivottavasti vaan ei oo puolakin mennyt paskaks tossa öljykylvyssäJupa kirjoitti:Niin siellä venakopassa on sellaset "stefat" tulpanreikien ympärillä " onclick="window.open(this.href);return false; jotka sitte vanhemmiten päästää ölppää sinne tulppien kantaan
Mulla on omassa autossa kaikki tulpat pienessä öljykylvyssä mut ei ainakaan mitään käyntihäröä ole aiheuttanut
Sori kaikille pienestä tyhmyydestäni ja aloitteliaisuudestaniEnsimmäistä kertaa tässä painitaan moottorivian kanssa =)
se kai nyt kuitenkin vuotaa. Kannattaa kyllä vaihtaa samalla se venakopankin tiiviste. Puolassa ei varmaan ole mitään.

Re: Clk 230komp käyntihäiriö
Ei sinne kyllä kukaan pysyty oljyä lisäessä noin paljon kaatamaan kun on suojakansi paikoillaan.Ainoa jos suojakansi ollut pois ja todella tollo kaveri asialla joka ei välitä vähääkään.Olisi tosin jo sillä kaverilla pitänyt alkaa heti oireilemaan sen kaatamisen jälkeen.
Re: Clk 230komp käyntihäiriö
Noniin, elikkä tänään sain vaihdettua venttiilikopan tiivisteen sekä tulpanreikien tiivisteet.. Koitimpas sitten autoa käyntiin ja samahomma, lähtee käyntiin mutta sammuu heti.. Kaasua kun painaa käynnistettäessä niin ei edes käynnisty.. Olisikohan mahdollista että puola on ottanu itseensä siitä "öljykylvystä" ja on rikki että tommosta tekee? Uudella tulpallakin koitin käynnistää mutta ei vaikutusta.. Niin ja tulppa oli bensainen kun sen pois otin.. Kerpele ku pääsis edes vikakoodinlukuun mutteipä tota paljoa liikutella kun ei kerta käynnisty 

Re: Clk 230komp käyntihäiriö
Jea, vaihdoin uuden puolan tänään ja pienellä sahaamisella lähti käyntiin ja hyvin kävikin sekä lähti ihan normaalisti käyntiinkin uudelleen
Toivottavasti huomenna lähtee ilman sahaamista käyntiin ja vika korjaantu tolla uudella puolalla.. Se vaan vielä tuntu olemaan että kun rivakammin kiihdytti niin vähän pätki mutta ei pahasti.. Pitää kiikuttaa auto vielä tuossa piuhannokkaan kerta sillä voi vihdoinki ajaa 

