Mitähän Viton ikäluokka 97-02 haarukassa pitää ottaa ostettaessa huomioon?
Ruoste ainakin, mutta jos löytää siltä osin hyvän yksilön, niin mitä muuta?
Kiisseli-tomaatti mallina. Kilsat ostettavassa varmaan pyörii alle 250tkm.
Mitä pitää Viton/Vn ostossa ottaa huomioon
Re: Mitä pitää Viton/Vn ostossa ottaa huomioon
Yli kuukausi vierähätnyt, vielä ei ole vitoa tai v-classia hankittu, mutta useita on jo käyty ihmettelemässä...
Tunnin verran meni kun luin nämä kaikki kommentit vitoista
Miten tolla cdi vitolla jonka kulutus on maantieajossa luokkaa 6.8 satasella, millasiin lukemiin sillä oikeasti pääsee?
Tuon 230TD moottorin pudotin pois ei kulje mihinkään. Eipä kyllä tuo 122ps paljon äkäsempi tunnu olevan sekään. Saako sitä tunattua pirteemmäksi?
Tunnin verran meni kun luin nämä kaikki kommentit vitoista

Miten tolla cdi vitolla jonka kulutus on maantieajossa luokkaa 6.8 satasella, millasiin lukemiin sillä oikeasti pääsee?
Tuon 230TD moottorin pudotin pois ei kulje mihinkään. Eipä kyllä tuo 122ps paljon äkäsempi tunnu olevan sekään. Saako sitä tunattua pirteemmäksi?
Re: Mitä pitää Viton/Vn ostossa ottaa huomioon
Riittävän äkäiseksi sa kumman mallin vain haluaa, toinen tuunataan tietokoneella ja toinen ruuvimeisselillä. Automatin kanssa kannattaa jättää väännöt jonnekin 320 Nm ja tehot alle 170 hp kohdille. 2,3 litran (eli V230TD) automaattimallia vaivaa kierroslukurajoitus, eli moottori ei saa kiertää yli 4800 rpm.
V:n ostossa kannattaa huomioida se vuosittaisen käyttövoimamaksun suuruus.
Käytännössä tuommonen kori vaatii noin 8 litraa sadalla edetäkseen jouhevasti liikenteen mukana.
V:n ostossa kannattaa huomioida se vuosittaisen käyttövoimamaksun suuruus.
Käytännössä tuommonen kori vaatii noin 8 litraa sadalla edetäkseen jouhevasti liikenteen mukana.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Mitä pitää Viton/Vn ostossa ottaa huomioon
Kyllä tuo oma CDI tuntuu kohtuullisen pirteältä, ei tarvitse jaloissa pyöriä. Tuossa painanee se, että EGR poistettu jo aikaa sitten, sekä putkisto on ilman kat:a, joten ei ole iän tuomaa tukkoisuutta niinkään.mf777 kirjoitti:Yli kuukausi vierähätnyt, vielä ei ole vitoa tai v-classia hankittu, mutta useita on jo käyty ihmettelemässä...
Tunnin verran meni kun luin nämä kaikki kommentit vitoista
Miten tolla cdi vitolla jonka kulutus on maantieajossa luokkaa 6.8 satasella, millasiin lukemiin sillä oikeasti pääsee?
Tuon 230TD moottorin pudotin pois ei kulje mihinkään. Eipä kyllä tuo 122ps paljon äkäsempi tunnu olevan sekään. Saako sitä tunattua pirteemmäksi?
Automaatti tuo oma ja maantiellä webasto kokoajan päällä aika tarkka 8l/100km. Kesällä menee melko liki 7l/100km maantiellä, jos nyt muistikuvat ei aivan väärät ole.
Toisaalta ison katetun autotrailerin kanssa kulutus on kohtuullisesti 10l/100km.
Webaston/Eberin soisi toimivan, voi muuten viileätä pidellä.
Ilmajousitus saattaa temppujansa tehdä, mutta suurin osa vioista taitaa olla noihin venttiileihin liittyviä ja toki kompura on myös vaihtotavaraa (luultavasti jo kerran vaihdettu.) Mutta Star:n kanssa pääsee tuon vikoihin helposti käsiksi, niin ei tarvitse arvailemalla vaihdella ja tuo kompura on se kallein "vika," muuten ei nyt ihmeitä osat maksa.
Mitäpä näistä muuta, ruoste tosiaan on kiusansa, etenkin jos valloilleen päässyt ja pohjaakin kannattaa tarkasti katsoa, kun se äkkiä näyttää ihan hyvältä, mutta kun vähän kaivelee, niin voi kaikkea paljastua.
Itse olen ainakin autosta tykännyt ja viime talvena hieman isommin oli purettuna. Kompaktin kokoinen ja aina mahtuu tavarat mukaan.
Jos nimenomaan V haussa ja siis henkilöautoksi, niin kyllä nuo molemmin puolin olevat liukuovet helpottaa elämää pitkässä juoksussa.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Re: Mitä pitää Viton/Vn ostossa ottaa huomioon
Eikös tässä vanhemmassa Vitossa ollut myös tuo jousikupin ruostuminen ongelmana vai muistanko väärin?
Hyvin tuo meidän 110D on jaksanut liikuttaa ties mitä kalustoa, kulutus on ollut noin 8 luokkaa riippuen miten ajaa.

Hyvin tuo meidän 110D on jaksanut liikuttaa ties mitä kalustoa, kulutus on ollut noin 8 luokkaa riippuen miten ajaa.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Mitä pitää Viton/Vn ostossa ottaa huomioon
Ruosteethan noista on jo huomattu.
Muutamissa mitä olen katellut on takapää aika alhaalla olevan näköinen. Onko tod näk sillon vikaa vai miten?
Ja mikähän tuollanen perustavaalaatua oleva ero on viton ja v-classin välillä?
Täälläpäin maailmaa ostetussa kilsat lienee 150 - 250tkm välilä ja vuosimalli 2003 asti. Ja jopa huoltokirjoilla ja ruosteettomia.
Noilla kilsoilla ei taida vielä olla hätäpäivää? Vaikka justiinsa yhdessä mitä kävin koeajamassa oli 200tkm lasissa ja suuttimet jo rempattu.
Muutamissa mitä olen katellut on takapää aika alhaalla olevan näköinen. Onko tod näk sillon vikaa vai miten?
Ja mikähän tuollanen perustavaalaatua oleva ero on viton ja v-classin välillä?
Täälläpäin maailmaa ostetussa kilsat lienee 150 - 250tkm välilä ja vuosimalli 2003 asti. Ja jopa huoltokirjoilla ja ruosteettomia.
Noilla kilsoilla ei taida vielä olla hätäpäivää? Vaikka justiinsa yhdessä mitä kävin koeajamassa oli 200tkm lasissa ja suuttimet jo rempattu.
Re: Mitä pitää Viton/Vn ostossa ottaa huomioon
Jos kompura ei lähde päälle ja punainen valo palaa mittaristossa, niin jotain häikkää on. Jos nuo toimii ja perä laahaa, niin perussäätö? Onnistunee Star:lla, mutta niiden palikoiden mitoitus on sitten epätietoisuudessa (ikinä ei ole tarvinnut kyllä tehdä..) Tai kurkkaa alle, josko sinne on vaihdettu vieterit, jotka jostain syystä liian löysät??
Jos tämän ikäisiä Vitoja katselee ja ruostetta ei vielä ole, niin ei sitä varmasti ainakaan pahimmassa mittakaavassa tulekkaan. Työkaverilla on saman ikäinen auto kuin itsellä ja on aika pakasta vedetyn oloinen, kilsoja reilu 200tkm. Omassa ei myöskään mitään pellin tarvetta vielä ollut, mutta alkavia kukkia jonkun verran.
Ei kait noissa suuria eroja ole, ainakaan tekniikan osalta? V:ssä erilaiset umpiot, maski, peilit (?) ja toki ikkunat. Äänieristystä tuo V ei ole tuonut lisää, takapää aikalailla pellillä pelkästään. Itse asiassa pitäisi joskus tehdä vertailua, onko penkit samanlaiset kuin normi vitossa, siis kuskin osalta. Voinee olla, että pelkkä kangas erilainen, mutta repsikalla kun on samanlainen penkki (ja kaikilla matkustajilla), niin kaikki kyydissä olleet ovat kyllä tykänneet, eikä pitkätkään päivä taipaleet ole hermoja raastaneet.
Kyllähän näillä ajelee, kuten henkilömalleilla. Näissä autoissa tuo suutin homma sentään on aika inhimillinen, ei tuhoa koko konetta ja nopeasti huomaa, jos alkaa fuskata. Kuitenkin ovat huollettavissa, eikä hinnat mitään mahdottomia ole.
Jos tämän ikäisiä Vitoja katselee ja ruostetta ei vielä ole, niin ei sitä varmasti ainakaan pahimmassa mittakaavassa tulekkaan. Työkaverilla on saman ikäinen auto kuin itsellä ja on aika pakasta vedetyn oloinen, kilsoja reilu 200tkm. Omassa ei myöskään mitään pellin tarvetta vielä ollut, mutta alkavia kukkia jonkun verran.
Ei kait noissa suuria eroja ole, ainakaan tekniikan osalta? V:ssä erilaiset umpiot, maski, peilit (?) ja toki ikkunat. Äänieristystä tuo V ei ole tuonut lisää, takapää aikalailla pellillä pelkästään. Itse asiassa pitäisi joskus tehdä vertailua, onko penkit samanlaiset kuin normi vitossa, siis kuskin osalta. Voinee olla, että pelkkä kangas erilainen, mutta repsikalla kun on samanlainen penkki (ja kaikilla matkustajilla), niin kaikki kyydissä olleet ovat kyllä tykänneet, eikä pitkätkään päivä taipaleet ole hermoja raastaneet.
Kyllähän näillä ajelee, kuten henkilömalleilla. Näissä autoissa tuo suutin homma sentään on aika inhimillinen, ei tuhoa koko konetta ja nopeasti huomaa, jos alkaa fuskata. Kuitenkin ovat huollettavissa, eikä hinnat mitään mahdottomia ole.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Re: Mitä pitää Viton/Vn ostossa ottaa huomioon
mf777 laitoin privaa 

"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic