w124:n levoton ajokäytös, ny menee suoraan!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

w124:n levoton ajokäytös, ny menee suoraan!

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Taustaa:

Oma w124:n on ollut siitä lähtien, kun sen reilun kahdeksan vuotta sitten ostin, kovin herkkä soutamaan sivutuulessa. Asiaa tuntevien mukaan näin ei pitäisi olla.

No nyt sitten tässä noin kuukauden sisällä on ajokäytös tullut vieläkin epävarmemmaksi, enää ei tarvita etes sitä sivutuulta... Vaan kun soutaa ja huopaa niin helvetisti. :(

Eilen huomasin, että kun ajelee maantiellä ja pitää ratista kiinni sillai "herkästi", niin ratti ikäänkuin elää omaa elämäänsä, eli vetelee vähän molempiin suuntiin, ehkä kuitenkin enemmän oikealle puolelle. Tiedän kyllä oikealle puoltamisen olevan tyyppiominaisuus, mutta tämä ei ole sellaista tavanomaista puoltamista, vaan enemmänkin todellakin sellaista vetelyä.

Jotenkin jäi persieen semmoinen tuntu, että ihan kuin oikeassa etupyörässä olisi väljää ja se pääsisi vemppaamaan. Tämä siis ihan perstuntumalta heitetty arvaus.

Apusimpukan helat ei ole väljät, eivät pidä sitä kolinaa joka kielii vaihdon tarpeesta. Miten totean mahdollisen väljyyden varsinaisessa simpukassa? Mitä muita vaihtoehtoja? Ohjausiskari tsekattiin syssyllä, ammattilaisen sanojen mukaan ei ainakaan silloin ollu vaihdon tarpeessa. Meneekö ihan vaan sillai, että aletaan vaihtamaan tukivarsia/puslia/palloniveliä yms. yms.?

Harmittaa. Ja jotain siinä PITÄÄ olla pielessä, kun emäntäkin sanoi, että eihän tätä tahdo saada enää kaistalla pidettyä... :)

Se mitä tässä viimeisen kuukauden aikana on autossa muuttunut on se, että kun tuli ne Lorinserit hankittua, niin entiset kasireikäset kesävanteet saivat nöyrtyä ja ruveta pyörimään talvipyörillä. Ei luulis noin paljon vaikuttavan niin pieni ET:n muutos, peltivanteissa oli jonkun verran päälle neljänkymmenen ja noissa kasireikäsissä muistaakseni 38... Renkaat on samat. Talvipyörät samankokoiset, kuin tähänastiset kesärenkaat.

Jotenkin mietityttää tuo ohjaussimpukka, semminkin kun autolla on tahkottu "vasta" reilut 550tkm... Ja vielä sekin, että kun ajaa loivaan karteeseen, niin kun rattia alkaa vääntää niin kääntyy ensin ihan normaalisti ja sitten kun kääntää vielä ihan hippusen lisää, niin yhtäkkiä tuntuu, kun pyörät "haukkaisi" oikein kunnolla. Sitten pitää korjata ja taas kääntää ja korjata ja kääntää jne. jne. Ärsyttävää.

Tuleeko kellekään mieleen mitään viisasten kiveä, vai meneekö alustan osat uusiksi...?
Viimeksi muokannut Pakardinen, Ma 09.02.2009 08:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

Yleensä omassa lankussa vika löytynyt taka-akselilta em.oireisiin,tosin tuo "haukkaaminen" kyllä viittais väljään edessä.
Viimeksi kun oma auto oli levoton ajaa,syynä täysin lopussa oleva vasen takaiskari.
Edellinen kerta,narinahelat finaalissa.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 899
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Omassa oli vikaa taka-akseliston ohuessa tangossa , joka pitää pyörät suorassa sivusuunnassa. Nivel oli päässyt kulumaan.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
harrikka95
Mersumies
Mersumies
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja harrikka95 »

Kannattais kokeilla ihan orkkis pyörillä missä vakio renkaat ja et:t. Jos silloinkin menee samoin niin sitten vasta alkaa etsiä syytä alustasta. Pienikin et:n muutos varsinkin ulospäin huonontaa ajo-ominaisuuksia varsinkin 124malleissa.
Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Etupään alapallonivelien väljyys saa myös aikaan kuvatunlaista käyttäytymistä. Väljyyttä ei tyypillisesti huomata edes katsastuksessa, koska jousi pitää välyksen toisessa laidassa.

Välys on helppo havaita, kun pistää tunkin alatukivarren alle, tunkkaa pyörän ylös ja kampeaa alapallonivelen kohdalta napaa irti alatukivarresta esim. pienellä sorkkaraudalla.

Alkuperäiset alapallot kestivät 300 tkm, italialainen tarvike 20 tkm :roll:
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
jokus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 05.11.2005 20:19
Paikkakunta: helsinki ja välillä joensuu

Re: w124:n levoton ajokäytös

Viesti Kirjoittaja jokus »

Pakardinen kirjoitti:Taustaa:

Oma w124:n on ollut siitä lähtien, kun sen reilun kahdeksan vuotta sitten ostin, kovin herkkä soutamaan sivutuulessa. Asiaa tuntevien mukaan näin ei pitäisi olla.
No ei voi kun sanoa että pitkäänpä olet jaksanut autolla ajaa jos kahdeksan vuotta asiaa olet sisälläsi pitänyt.Tuossa ajassa varmaan olisit ehtinyt vaihtaa alapallot,raidetangon hilut,ohjausiskarin ja käydä asiansa osaavassa 4-pyöräsuuntauksessa.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: w124:n levoton ajokäytös

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

jokus kirjoitti:No ei voi kun sanoa että pitkäänpä olet jaksanut autolla ajaa jos kahdeksan vuotta asiaa olet sisälläsi pitänyt.Tuossa ajassa varmaan olisit ehtinyt vaihtaa alapallot,raidetangon hilut,ohjausiskarin ja käydä asiansa osaavassa 4-pyöräsuuntauksessa.
No en minä sitä ihan TÄYSIN ole sisälläni pitänyt, olen minä siitä silloin tällöin aina huoltojen yhteydessä marissut, mutta kun vikaa ei ole löytynyt, niin olenpa sitten pitänyt sitä "normaalina". Tyynellä säällä tähän asti menny kun juna, niin ei tuo niin hirveästi ole haitannut. Mutta nyt alkaa kivestämään, kun sitä joutuu ajamaan koko ajan. Ja on käynyt asiansa osaavassa nelipyöräsuuntauksessa, viimemmäksi tässä männä syksynä.
harrikka95 kirjoitti:Kannattais kokeilla ihan orkkis pyörillä missä vakio renkaat ja et:t. Jos silloinkin menee samoin niin sitten vasta alkaa etsiä syytä alustasta. Pienikin et:n muutos varsinkin ulospäin huonontaa ajo-ominaisuuksia varsinkin 124malleissa.
No mitenkäs, kun nuohan ovat käsittääkseni ihan orkkispyörät...? Ja ihan on tehtaan suosittelema kokokin. Ainoa muutos mikä tosiaan tapahtui on se, että orkkispeltivanteilta siirtyi orkkiskokoiset renkaat orkkiskokoisille aluvanteille... :)
kttopar kirjoitti:Omassa oli vikaa taka-akseliston ohuessa tangossa , joka pitää pyörät suorassa sivusuunnassa. Nivel oli päässyt kulumaan.
kilander kirjoitti:Yleensä omassa lankussa vika löytynyt taka-akselilta em.oireisiin,tosin tuo "haukkaaminen" kyllä viittais väljään edessä.
Mullakin oli pari kevättä sitten tilanne, että kun ajoi illan viiletessä jäätyneeseen sulamisveteen, niin auto meinasi yhtäkkiä karata käpälästä. Tällöin vika löytyi taka-akselilta, yhden tukivarren pusla irronnut vulkanoinnista -> rengas pääsi liikkumaan, kitkakertoimen muuttuessa äkkiä, auton pituusakselin suunnassa muutaman sentin.

Nyt vaan auto ei tee mitään äkkinäistä, vaan se on semmoista tasaista ja jatkuvaa levottomuutta. Sitten tuli vielä mieleen semmoinen, että kun se oikealle puoltaminen on nyt sitten vissiin ominaisuus, niin senkin "oikaiseminen" vaatii nykyään määrätietoisempaa käsittelyä. Ja kuten aiemmin kerroin, niin sitten käy helposti juuri niin, että menee tyyliin: ohjaus, korjaus, ohjaus, korjaus jne. jne.

MITÄÄN ylimääräisiä ääniä (kolinoita, narinoita tms.) ei kuulu. Ni ohan se nyt ihme...

Pitänee varmaan alkaa vaihtelemaan noita alustan osia ja vaihdella niin pitkään, kunnes vika löytyy. Eihän nuo nyt ihan kullan hinnoissa taida olla...

Kiitokset jo arvuuttaneille, lisää ehdotuksia otetaan vastaan!
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1051
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Pitkä tie on sekin, että alkaa vaihtamaan kaikki kuluva laitaa lukien... Kunnes menee suoraan. Puslan tai nivelen vika on kuitenkin varmasti normaali silmin havaittavissa. MINUN MIELESTÄ turhaa vaihtaa yhtään osaa, jos siinä ei ole näkyvillä selvää vikaa. Alipainepumput ja jakoketjut yms. on vähän eri asia...

Puslat ja nivelet ei ole mitään rakettitekniikkaa, väljä löytyy kyllä ja sitten vaan uutta osaa tilalle.
Itellä ollu joskus vähän samanlainen tilanne, mutta aina on vika löytynyt.

Jos saat jossain nosturille, mikä nostaa helmoista ja jättää pyörät vapaaksi, niin takapään väljät löytyy varmasti! Renkaat pois ja pyöränaukkojen kautta ja auton alta vääntelemään pienellä purkuraudalla. Jos on pusla irti vulkanoinnista, niin sen kyllä näkee.
Auton alta ja pyöränaukkojen kautta pääsee kyllä näkemään kaikki puslat.
Sitten on tietenkin laakerit, iskarit, rengaspaineet, apusimpukka.

Etupäässä on kuusi raidetangon niveltä ja ohjausiskari, niiden kunto on helppo tarkastaa. Alapallonivelten tarkastus selvitettiin edellä.

Selvä syy kiemurteluun löytyy kyllä!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Tenutähti kirjoitti:Selvä syy kiemurteluun löytyy kyllä!
Niin kait tuon luulis... Huoltohan tuo lähestyy jo muutenkin, vierailen Toivalan Autossa. Jo se on kumma, jos ei ala vikaa löytymään...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
holisti72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Ti 24.04.2007 22:00
Paikkakunta: Maaninka / Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja holisti72 »

Minulla aiheutti tuota vetelyä se narina nivel ja aurauksen säätötanko takapäässä, taka rengas liikkui sivusuunnassa noin pari senttiä..., oli tosiaan melko vaikea lapasissa pidettävä jopa kesäkelissä..
Auto tällä hetkellä kilpailevan leirin tuotos. bmw e34 525 tdsa seisonnassa w123 200d
esa
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 11.02.2005 08:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja esa »

Mulla haukkailua aiheutti kuiva alapallonivel etupäässä. Korostui luikkaalla
pinnalla ajettaessa että alko oikein pelottaan.
-esa
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1705
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Korostui luikkaalla
pinnalla ajettaessa että alko oikein pelottaan.
-esa[/quote]

Mulla on juuri samaa vikaa,tuossa liukkailla sen huomas että kaikki ei oo kunnossa,vikaa en ole kyllä vielä etsinyt... oliskohan mulla etupäässä jotaki häikkää kun on hiukan klappiakin tuossa ohjauksessa? onkohan vioille yhteinen selitys? :roll:
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

No niin, tuossahan tuo tulikin. Eli kun tuolla aiemmin toimitin, ettei ääniä kuulu, niin eihän siintä mennyt kuin seuraavaan ajokertaan, niin johan alkoi keulasta "nirskis narskis" kuulumaan...

Eli alapallonivel. Hirmeästi helpotti tuo äänen alkaminen vian määrittämistä... Nivelet vaihtoon siis!
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Kas niin, alaboltsit uusiks ja katso! Nyt on Mersu taas ajettavuudeltaan ihan niinkuin, noh, Mersu... :)
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Pakardinen kirjoitti:Kas niin, alaboltsit uusiks ja katso! Nyt on Mersu taas ajettavuudeltaan ihan niinkuin, noh, Mersu... :)
8)
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
T_Ruokojärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Su 16.08.2009 11:15
Paikkakunta: Kolari, Lappi

Viesti Kirjoittaja T_Ruokojärvi »

Itsellä on kans vähän samaa vikaa kylläkin tenavatähessä. Auton ostin tuossa joku aika sitte ruottista ja silloin oli kyllä aivan kauhea ajettava. Auton runko ikäänkuin heilahti ajettaessa. No uskallettiin silti käyttää autoa tullissa :D siittä sitten konttorille lisää papereita täyttämään. Sattui niin hyvä tuuri että katsastus miehellä oli vähän jouto aikaa. Vikalistaa tuli sitte. Niveliä vaihtoon iso nippu...
Nivelet kun saatiin sitte vaihettua niin korjaaja sano ajokieroksen jälkeen että auto seilaa niin perke... Ohjaussimpukkaa sitte kirittiin mitä pystyttiin. :D Vähän kyllä parani ajettavuus mutta mersu seilaa vielläkin. Eli nähtävästi simpukan vaihto edessä jahka tässä keritään se tekemään.
Nyt ajossa. E220CDI vm. -00

Sanovat että hulluja on montaa sorttia. Tiiä häntä? Mutta kyllä mie viellä sen yhden 190D :n laitan!

190D vm. -91 Ex
mitä mie teholla kun on aikaa :D

R.I.P 190D vm. -89
Tekevälle niitä vahinkoja sattuu. Joka asiassa ;) mutta jos ei tuherra niin ei pamaha.
Elkku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 12.05.2008 01:06
Paikkakunta: Rauma

Re: w124:n levoton ajokäytös, ny menee suoraan!

Viesti Kirjoittaja Elkku_ »

Ostin itte kans joulukuussa tollasen W124 300 E:n ja on kans levoton ohjaus. Suuntavakautta ei tunnu löytyvän etenkään maantienopeuksissa ja liukkaalla kelillä tuntuu jotenki että olis vielä korostuneempi se vaeltaminen. Tuli vaan mieleeni että voiskohan vika olla vaan ohjausiskunvaimentimessa kun ohjaus tuntuu jotenki välillä sellaselta että auto yrittää ite kääntää rattia tien muotojen ja epätasaisuuksien mukaan suoraan ajettaessa. Koitettiin nostaa tunkilla joka nurkka ilmaan ja kokeilla käsillä joka rengasta vuorotellen rynkyttämällä ja heiluttamalla että onko klappia laakerissa tai ripustuksien nivelissä tai puslissa mutta ei ainakaan sillä menetelmällä tuntunut mitään klappia missään renkaassa, paitsi pelkääjän etupyöränlaakerissa ihan pieni välys, minkä en usko tähän pulmaan niin paljoa vaikuttavan. Kiristettiin kyllä laakeria hieman mutta ei vaikuttanut vaivaan. Auto on vielä katsastettukin viime joulukuussa juuri ennen ku auton ostin, joten luulis että olis alustasta väljä löytynyt senkin yhteydessä jos olis siellä jossain sitä ollut. Pyöränkulmat myös tarkastettiin eturenkaista kotikonstein ja vaikutti olevan ihan oikeissa säädöissä.

Joten osasko joku viisaampi valasta että oisko se ohjausiskari mahdollinen syypää pelkästään vai mistähän mahtas moinen pulma kiikastaa? Olen paljon W124 korisilla ajanut eikä yleensä oo tarvinnu suoralla kauheesti ohjastaa ku menee itestää ku juna.
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w124:n levoton ajokäytös, ny menee suoraan!

Viesti Kirjoittaja atlas »

Takakelkan kumityynyt voi olla rikki tai ne yleensä vanhemmiten keski holkki menee toiseen kohtaan tai tutki sen tyynyn kiinnitys korvakko korissa
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
AriK123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 911
Liittynyt: Ke 11.06.2003 17:30
Paikkakunta: P-Karjala

Re: w124:n levoton ajokäytös, ny menee suoraan!

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Omien kokemusten perusteella katsastuksessa ei löydy välykset. Harvemmin olen ajanut junamaisella 124:llä. Aina nuo tuntuu puoltavan, kiemurtelevan jne jne jne. Pohjanmaalla lienee pari korjaamoa, joissa osataan korjata näitä autoja. Jospa pääsisi itsekin joskus käyttämään autoa siellä päin. :D
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13629
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: w124:n levoton ajokäytös, ny menee suoraan!

Viesti Kirjoittaja karra »

Varmaan se kokonaisuus vaikuttaa eli ikä/ajomäärä (alustan osien yleinen kuluneisuus). No vanhojahan nuo alkaa kaikki olla.

Itse ajoin 1993 E420 vuodesta 2007 vuoteen 2013 ja mittarissa oli 157t --> 220 t . Oli hyvä ajaa, meni kuin juna oikealla rengaskoolla vaikka vanteissa oli ET pikkaisen pienempi mitä orkkis. Ei mitään valittamista.

On nyt jo ikävä autoa etenkin kun tuo 202 on onneton talvikelissä.
Viimeksi muokannut karra, To 06.02.2014 21:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: w124:n levoton ajokäytös, ny menee suoraan!

Viesti Kirjoittaja RH »

karra kirjoitti:Itse ajoin 1993 E420 vuodesta 2007 vuoteen 3013.
Nyt ymmärrän tuon fossiilin tuolla allekirjoituksessa :lol: :wink: :wave:
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13629
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: w124:n levoton ajokäytös, ny menee suoraan!

Viesti Kirjoittaja karra »

RH kirjoitti:
karra kirjoitti:Itse ajoin 1993 E420 vuodesta 2007 vuoteen 3013.
Nyt ymmärrän tuon fossiilin tuolla allekirjoituksessa :lol: :wink: :wave:
Kyllä tavoitteet pitää asettaa korkealle :lol: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin