W202: Pari kysymystä
W202: Pari kysymystä
Elikkäs ostin puoli vuotta sitten w202 c mersun ,
kysymyksenä on;
auto käynnistyy napista, virtalukon pohjassa ilmeisesti vika, ja vanha omistaja oli virittänyt tälläisen, eli virrat päälle niin napista lähtee käyntiin. rattilukko toimii kuitenkin moitteettomasti(=avaimen ollessa pois virtalukosta? ei toimi siis jos avain on sisässä), ja viime leimassa on merkintä;
korjauskehotus, luvattoman käytön esto , ohjauslaite?
eli vaikuttaako kyseinen "nappi" käynnistäminen katsastuksesta läpi pääsemiseen, ja korjauskehotus on siis aiheeton kun rattilukko kuitenkin toimii?
ja, tuulilasin pyyhin ei jostain syystä enään toimi kuin 4-vaihteella, eli täysillä, ja jos pyyhkijän sulkee niin jää mihin sattuu eikä palauta pyyhintä. tämä vika on kuitenkin ilmennyt lähiaikoina, toiminut moitteettomasti ennen? mistähän moinen mahtaisi johtua?
kysymyksenä on;
auto käynnistyy napista, virtalukon pohjassa ilmeisesti vika, ja vanha omistaja oli virittänyt tälläisen, eli virrat päälle niin napista lähtee käyntiin. rattilukko toimii kuitenkin moitteettomasti(=avaimen ollessa pois virtalukosta? ei toimi siis jos avain on sisässä), ja viime leimassa on merkintä;
korjauskehotus, luvattoman käytön esto , ohjauslaite?
eli vaikuttaako kyseinen "nappi" käynnistäminen katsastuksesta läpi pääsemiseen, ja korjauskehotus on siis aiheeton kun rattilukko kuitenkin toimii?
ja, tuulilasin pyyhin ei jostain syystä enään toimi kuin 4-vaihteella, eli täysillä, ja jos pyyhkijän sulkee niin jää mihin sattuu eikä palauta pyyhintä. tämä vika on kuitenkin ilmennyt lähiaikoina, toiminut moitteettomasti ennen? mistähän moinen mahtaisi johtua?
Re: Pari kysymystä
Onko virtalukko avaimella vai sähköinen?
Vuosimalli ja kone?
Vuosimalli ja kone?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Pari kysymystä
oisko sieltä tuulilasinpyyhkimeltä voinut mennä rele paskaksi ni siksi jää mihin sattuu?
Re: Pari kysymystä
ihan avaimella on virtalukko.
vm 94, c220 kiisseli.
missähän toi rele mahtaa sijaita jos vähän sitä tarkastelisin? pyyhkijälle siis
vm 94, c220 kiisseli.
missähän toi rele mahtaa sijaita jos vähän sitä tarkastelisin? pyyhkijälle siis
Re: Pari kysymystä
Ja vielä yks. Mites toi kickdown toimii näissä vanhemmissa?
Uusin kickdown releen heti auton ostettuani, kun kickdown ei sanonut mittää. Myös hehku oli pimee, mutta releen uusimalla lähti hehku toimimmaa mutta toi kickdown ei edelleen toimi..
Pedaalissa vika? Eli vaihtaa kyllä pientä silmää ja laatikko pellaa mutta ku lyö pedaalin pohojaa ni ei tapahru mittää
Myös kiristäny sitä vaijeria mistä on kuviaki täällä muttta ei mitään suurempaa vaikutusta
Uusin kickdown releen heti auton ostettuani, kun kickdown ei sanonut mittää. Myös hehku oli pimee, mutta releen uusimalla lähti hehku toimimmaa mutta toi kickdown ei edelleen toimi..
Pedaalissa vika? Eli vaihtaa kyllä pientä silmää ja laatikko pellaa mutta ku lyö pedaalin pohojaa ni ei tapahru mittää

Myös kiristäny sitä vaijeria mistä on kuviaki täällä muttta ei mitään suurempaa vaikutusta
Re: W202: Pari kysymystä
Onkohan tässä vielä kuin vanhemmissa niin kaasupolkimen alla sellainen kytkin eli sen kun voitelee crc:llä ja sen kyllä kuulee kun naksaa niin hyvä.
Virtalukon pohja kaiketi rikki ton käynnistyvyyden takia mutta tutki kuitenkin että avain kääntyy starttaus asentoon eli ei olisikaan sähköinen vaan mekaaninen vika.
Pohja ei ole kallis ja siellä on oikeastaan kärjet jotka voi hioakin ja sen kannen saa kyllä auki.
Kun irroitat pohjaa niin virta avain tietyssa asennossa sähkö pistoke irtoaa eli jos väkisin irroitat lähtee johdot liittimestä ja eikun arpomaan ja etsimään kaaviota...oliko että ekassa asennossa avain piti olla.
Virtalukon pohja kaiketi rikki ton käynnistyvyyden takia mutta tutki kuitenkin että avain kääntyy starttaus asentoon eli ei olisikaan sähköinen vaan mekaaninen vika.
Pohja ei ole kallis ja siellä on oikeastaan kärjet jotka voi hioakin ja sen kannen saa kyllä auki.
Kun irroitat pohjaa niin virta avain tietyssa asennossa sähkö pistoke irtoaa eli jos väkisin irroitat lähtee johdot liittimestä ja eikun arpomaan ja etsimään kaaviota...oliko että ekassa asennossa avain piti olla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W202: Pari kysymystä
Siellä voi olla virtalukon runko rikki. Ne väkäset jotka kääntää sähköpohjaa murenee pikkuhiljaa ja lopulta menee sellaiseksi että kaikki muut toimii paitsi startti. Yhden 700 tkm ajetun rungon olen vaihtanut joka hajos just noin.
Virtalukon runko maksoi kl:ssä 99 euroa ja siinä tuli uusi sähköpohja mukana.
Virtalukon runko maksoi kl:ssä 99 euroa ja siinä tuli uusi sähköpohja mukana.
Viimeksi muokannut Jolle, Ma 10.02.2014 19:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: W202: Pari kysymystä
Mutta kun autosta on leima aikalailla käsillä enkä ole varma kerkiänkö virtalukkoa siihen korjaamaan niin mahtaako siis olla haittaa leimalla tuosta nappi käynnistyksestä? Ei sitä mun ymmärtääkseni missään oo kielletty etteikö auto saisi noin käynnistyä.?
ja kiitos vastauksista!
ja kiitos vastauksista!
Re: W202: Pari kysymystä
Siihen muuten käy w124 mallin lukkorunkokin..vaihdoin tossa taannoin ja helppo..nopea homma.
Voi olla että saat sen menemään tolla napillakin läpi leimasta...onhan uudemmissakin start nappulalla
Voi olla että saat sen menemään tolla napillakin läpi leimasta...onhan uudemmissakin start nappulalla

-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-