
mistä syöttöpumppuun isompia elementtejä?
mistä syöttöpumppuun isompia elementtejä?
Kiinnostaisi tietää, mistä nykyään saa syöttöpumppuun isompia elementtejä tilata. Ebay yms., pistäkää linkkiä/sivuston nimeä. 7 & 8mm elementit kiinnostaa 

Re: mistä syöttöpumppuun isompia elementtejä?
http://www.dieselkontor.de/product_info ... ts_id=3271" onclick="window.open(this.href);return false;saquzi kirjoitti:Kiinnostaisi tietää, mistä nykyään saa syöttöpumppuun isompia elementtejä tilata. Ebay yms., pistäkää linkkiä/sivuston nimeä. 7 & 8mm elementit kiinnostaa
http://www.dieselkontor.de/product_info ... ts_id=3462" onclick="window.open(this.href);return false;
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: mistä syöttöpumppuun isompia elementtejä?
Entä, mistä saa sitten 8mm elementtejä?
Re: mistä syöttöpumppuun isompia elementtejä?
Ne taidetaan myydä aina asennettuna jollet sitten ole innostunut itse sorvaamaan..
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44
Re: mistä syöttöpumppuun isompia elementtejä?
Onko kukaan koskaan penkittänyt, että minkäverran isommat elementit pumpussa tuovat lisätehoa taikka vääntöä vaparikoneessa (OM606) ? Joskus vaihdoin koko syöttöpumpun erääseen traktoriin, ja siinä pumpussa jonka vaihdoin oli paljon isommat elementit. Siinä tapauksessa tehoa tuli kyllä jonkin verran oikein lisää, tai sitten vanha pumppu oli niin loppu muuten...
Re: mistä syöttöpumppuun isompia elementtejä?
Jossain topicissa juuri kehuttiin että moniventtiilissä 7mm pumppu on verrattavissa kevyeen turbottamiseen.
Positiivista pumpun elementtien vaihtamisessa on se että vähäpäästöisen katsastaminen on helpompaa vrt. ahdettuna katsastaminen
Positiivista pumpun elementtien vaihtamisessa on se että vähäpäästöisen katsastaminen on helpompaa vrt. ahdettuna katsastaminen

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: mistä syöttöpumppuun isompia elementtejä?
Itsellä tulee om604 koneeseen, jossa tulee olemaan kkk k27. Mietin vaan, että pääsisikö 7mm elementeillä nelipyttysessä 300hp asti? Ja pumppu tehdään itse... 

Re: mistä syöttöpumppuun isompia elementtejä?
200 voisi olla realistinen tavoite, en tiedä että miten paljon om604 kannentiiviste mahtaa kestää sitäkään mutta 300 heppaa 4 vaparista kuulostaa siltä ettei kannata paljoa postilaatikkoa kauemmaksi lähteä jos tehoja joskus käyttää 
Mynädieselin 7mm pumpulla ja to4 garretilla tiedän om601 otetun yli 200 ja tuntui se kestävänkin vielä..

Mynädieselin 7mm pumpulla ja to4 garretilla tiedän om601 otetun yli 200 ja tuntui se kestävänkin vielä..
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: mistä syöttöpumppuun isompia elementtejä?
Juu, kone on kuitrnkin 16v ja männän öljysuihkuilla, että saattaisi se kestääkkin... 
Rarkoitus olisi näin aluksi vain ottaa sen 200-250hp irti, mutta mietin riittääkö 7mm enempäänkin, joa joskus otetaan enemmänkin irti.. ja ainoastaan radalla ajetaan
E: http://m.youtube.com/watch?v=M93735bgYvE" onclick="window.open(this.href);return false;

Rarkoitus olisi näin aluksi vain ottaa sen 200-250hp irti, mutta mietin riittääkö 7mm enempäänkin, joa joskus otetaan enemmänkin irti.. ja ainoastaan radalla ajetaan

E: http://m.youtube.com/watch?v=M93735bgYvE" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: mistä syöttöpumppuun isompia elementtejä?
Heikko kohta ei ole tuossa mäntien kiinni leikkaaminen sylintereihin lämpölaajenemisen vuoksi vaan kannentiivisteen hajoaminen, kun lohkossa on porattu sylinterit turhan suuriksi ja tiiviste luiskahtaa öljykanavaan. Tiiviste alkaa myös falskata sylintereiden välistä, joka joutuu todella koville kun vähän viritellään. Tästä aiheesta on tarinaa muutamassakin topiikissa, eli ne kannattaa lukea ihan aluksi lävitse, osaa sitten keskittyä sen tiivisteen asentamiseen oikealla huolellisuudella.
Esimerkiksi tuossa: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ilit=OM604" onclick="window.open(this.href);return false;
Esson baarissa ja täällä on puhuttu, että noissa olisi metallinen kannentiivste, joka kestää ziljoona hevosvoimaa, minä uskon sen sitten kun näen. Aikoinaan ihmettelin mistä saa isommalle poraukselle OM601:ssä tiivisteen eikä silloin ollut saatavulla kuin pahvisia. Tästä on kuitenkin jo kohta 10 vuotta, joten voihan se olla, että ne tiivisteet moottoreissa on vaihtuneet metallisiin
Esimerkiksi tuossa: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ilit=OM604" onclick="window.open(this.href);return false;
Esson baarissa ja täällä on puhuttu, että noissa olisi metallinen kannentiivste, joka kestää ziljoona hevosvoimaa, minä uskon sen sitten kun näen. Aikoinaan ihmettelin mistä saa isommalle poraukselle OM601:ssä tiivisteen eikä silloin ollut saatavulla kuin pahvisia. Tästä on kuitenkin jo kohta 10 vuotta, joten voihan se olla, että ne tiivisteet moottoreissa on vaihtuneet metallisiin

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: mistä syöttöpumppuun isompia elementtejä?
Taitaa 6mm viton pumpullakin päästä 200hv asti, tai ainakin liki sitä.
Nuo pumput ei edes ole kalliita ja pelaa varmasti paremmin ja pienemmällä työllä kuin itse tehty.
Osassa on metallinen tiiviste mutta mahtaa olla lähes yhtä harvinainen kuin öljysuihkut 200deessä
Nuo pumput ei edes ole kalliita ja pelaa varmasti paremmin ja pienemmällä työllä kuin itse tehty.
Osassa on metallinen tiiviste mutta mahtaa olla lähes yhtä harvinainen kuin öljysuihkut 200deessä

Re: mistä syöttöpumppuun isompia elementtejä?
Tässä ei ainakaan ole metallista kansipahvia. Mikä ois paras materiaali sinne?
Ja elementeiksi taidan hankkia vaan nuo 7mm.
Ja elementeiksi taidan hankkia vaan nuo 7mm.

Re: mistä syöttöpumppuun isompia elementtejä?
Mikäli minä tietäisin täydellisen ratkaisun kansitiivisteeseen olisin kokeillut sitä omassa Vitossani, jossa on (oli) periaatteessa samanlaiset sylinterit kuin tässä tapauksessa. Kupari ei ainakaan toiminut. Kyllä se uusi kannantiiviste siellä jonkin aikaa kestää, minulla taisi kestää jotain 40 000 km mutta ei siinä kyllä ollut tehoakaan juuri mitään.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- tiisselparooni
- Sisäänajossa
- Viestit: 48
- Liittynyt: Su 27.01.2013 19:20
- Paikkakunta: Kouvostoliitto
Re: mistä syöttöpumppuun isompia elementtejä?
Kannentiiviste ei ongelma vaan kiertokanget todella mellot.... Nimimerkillä kokeiltu on voisin sanoa! 
