C-sarjan neliveto käytännössä?
C-sarjan neliveto käytännössä?
Hei!
Ajelin aikoinaan muutaman vuoden C-sarjan farkulla. Tykkäsin kaikesta muusta paitsi siitä, että jäin pari kertaa kiinni lumisohjoon kotipihassa, jossa pitää ajaa ylämäkeen päästäkseen tielle. Vaihdoin auton sitten Qasqaihin, jossa saa nelivedon "pakotettua" päälle hitaissa nopeuksissa ==> ei pelkoa kiinnijäämisestä. No qassu on meseen verrattuna aika kolho auto muuten, joten suunnittelen paluuta ruotuun. Tällä kertaa kiikarissa olisi C-sarjalainen nelivetona (automaattilaatikolla). Kysymys kuuluukin, toimiiko neliveto käytännössä kun lähtee paikaltaan lumisohjossa ylämäkeen? Tunsin nimittäin myötähäpeää, kun naapuri jäi pihaansa jumiin Volvo XC:llä ==> Etupyörät suti ja takapyörät eivät tehneet mitään. Liekö sitten neliveto rikki vai muuten vaan onneton systeemi vanhemmassa Volvossa.
Eli kokemuksia C-sarjalaisen nelivedon toiminnasta käytännössä? Tarkoituksena siis hankkia vuosimalli 2007-2010.
Ajelin aikoinaan muutaman vuoden C-sarjan farkulla. Tykkäsin kaikesta muusta paitsi siitä, että jäin pari kertaa kiinni lumisohjoon kotipihassa, jossa pitää ajaa ylämäkeen päästäkseen tielle. Vaihdoin auton sitten Qasqaihin, jossa saa nelivedon "pakotettua" päälle hitaissa nopeuksissa ==> ei pelkoa kiinnijäämisestä. No qassu on meseen verrattuna aika kolho auto muuten, joten suunnittelen paluuta ruotuun. Tällä kertaa kiikarissa olisi C-sarjalainen nelivetona (automaattilaatikolla). Kysymys kuuluukin, toimiiko neliveto käytännössä kun lähtee paikaltaan lumisohjossa ylämäkeen? Tunsin nimittäin myötähäpeää, kun naapuri jäi pihaansa jumiin Volvo XC:llä ==> Etupyörät suti ja takapyörät eivät tehneet mitään. Liekö sitten neliveto rikki vai muuten vaan onneton systeemi vanhemmassa Volvossa.
Eli kokemuksia C-sarjalaisen nelivedon toiminnasta käytännössä? Tarkoituksena siis hankkia vuosimalli 2007-2010.
Re: C-sarjan neliveto käytännössä?
Kyllä kai ne pikkulumessa vielä liikkuu http://www.youtube.com/watch?v=55gdEqJkj08
Re: C-sarjan neliveto käytännössä?
Tuon ikäisessä on jakovaihteistossa kiinteä kitkalukko. Ei tietenkään hurjalla momentilla että auto tarvittaessa myös kääntyy. Tasauspyörästöjen lukkofunktio tehdään ABS-jarruilla, eikös Volvo toimi samalla tavalla?salmito kirjoitti:
Eli kokemuksia C-sarjalaisen nelivedon toiminnasta käytännössä? Tarkoituksena siis hankkia vuosimalli 2007-2010.
Re: C-sarjan neliveto käytännössä?
Hienosti etenee ja näyttäis olevan kitkoilla, mutta arvoitukseksi jää mitä tuo on muuten tekemässä ?
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: C-sarjan neliveto käytännössä?
Videota.tony kirjoitti:Hienosti etenee ja näyttäis olevan kitkoilla, mutta arvoitukseksi jää mitä tuo on muuten tekemässä ?
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: C-sarjan neliveto käytännössä?
Ihan kyllä kohtuu vakuuttava esityskraatteri kirjoitti:Kyllä kai ne pikkulumessa vielä liikkuu http://www.youtube.com/watch?v=55gdEqJkj08
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Re: C-sarjan neliveto käytännössä?
Oma kokemukseni C320 4maticista. Helvetin hieno auto ajaa. Sehän on takavetopainotteinen, mutta mielestäni kuskille 4matic tuottaa haldex-toteutusta tasaisemman ja ennustettavamman ajokokemuksen. Niin kauan kuin auto ei ole mahastaan lumessa kiinni niin eteenpäin mennään.salmito kirjoitti:
Eli kokemuksia C-sarjalaisen nelivedon toiminnasta käytännössä? Tarkoituksena siis hankkia vuosimalli 2007-2010.
Ps. naapurin volvon awd taisi olla susi (holkki pas****), jos sen sai pihaan jäämään kiinni.
S204 320cdi 4matic
Re: C-sarjan neliveto käytännössä?
Ei tuollaisia videoita tarvitsisi julkaista.
Neliveto,diesel, automaatti, 300 hp.Alkaa pikku hiljaa kiinnostamaan.Jos vielä ensi talven sinnittelisi tuolla takapotkulla.
Paljonko c-mallissa keskikulutus ?
Neliveto,diesel, automaatti, 300 hp.Alkaa pikku hiljaa kiinnostamaan.Jos vielä ensi talven sinnittelisi tuolla takapotkulla.
Paljonko c-mallissa keskikulutus ?
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: C-sarjan neliveto käytännössä?
Edit: Ohi aiheen, teksti poistettu.
Viimeksi muokannut jtuukka, Ke 12.02.2014 20:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
S204 250 CDI 4Matic -11
C208 230 Kompressor
W201 190E -89
W126 300 SE -87
W123 280E -81
Ex: W163 270 CDI -04, C209 280 -06, W203 C240 4Matic -05, W168 A160 -00, W201 2.0 -88, W123 230E -81, W140 300 SEL -92, W116 350 SE -75
C208 230 Kompressor
W201 190E -89
W126 300 SE -87
W123 280E -81
Ex: W163 270 CDI -04, C209 280 -06, W203 C240 4Matic -05, W168 A160 -00, W201 2.0 -88, W123 230E -81, W140 300 SEL -92, W116 350 SE -75
Re: C-sarjan neliveto käytännössä?
Taitaa olla kyse 203-korimallista? Tässä haettiin kokemuksia 204 korimallista jossa erilainen toteutus. Eipä kai muutkaan huomiot haitaksi ole mutta hyvä tehdä OP:lle selväksi että erilaisesta autosta kyse.jtuukka kirjoitti:Vuosia sitten poisvaihdettu C240 4Matic on ollut tähänastisista autoistani paras. ML:n kanssa on yhteistä taivalta toistaiseksi melko vähän mutta toivon, että suhde syvenisi samalle tasolle kuin "Ceemelin" kanssa.
Neliveto toimi hienosti, eleettömästi. Asiaan saattoi vaikuttaa sekin, että auto oli erittäin siisti, vähän ajettu, runsaasti varusteltu ja kaiken lisäksi kohtuuhintainen. Vieläkin harmittaa siitä luopuminen, ehkäpä typerimpiä tekojani autokaupan saralla tähän asti.
Re: C-sarjan neliveto käytännössä?
Maanantaina tuli vaihdettua W208 tuollaiseen W203 vm 2003 C240 4matic mersuun. Kokemuksia kertynyt vasta n.400km
Pirun hyvä ajaa huomattavasti mukavampi kuin vanha.
Neliveto toimii tosi nätisti & Kiva ajaa
Kulutus 230km matkalla autoa hakemaan oli Clk 200 kompressor 8L
Takaisin sitten ajoin hankkimallani C240 4Maticilla kulutus 9L tosin ajoin tällä 30km enemmän koeajoa jossa tuli räppäiltyä jne.
Tuo Clk 200 kompressor kyllä tuntui jotenkin kiihtyvän ärhäkämmin pikku nopeuksista & pidin siitä kompuran murinasta, liekkö se osa syy tuohon tunteeseen mene ja tiedä.
Mitähän toi neliveto tehoja syö. Clk 163 hv C240 4matic 170 hv Ehkä tuo V6 näyttää kyntensä kovemmassa vauhdissa
Tällä pienellä kokemuksella olen erittäin tyytyväinen, missään viime talven tyyppisissä kinoksissa ei oo onneks tarvinnu vielä testata, mutta varmasti tuolla kyllä pärjää.
Edit: Tääkin siis vanhempaa mallia kuin mitä etsit.
Pirun hyvä ajaa huomattavasti mukavampi kuin vanha.
Neliveto toimii tosi nätisti & Kiva ajaa
Kulutus 230km matkalla autoa hakemaan oli Clk 200 kompressor 8L
Takaisin sitten ajoin hankkimallani C240 4Maticilla kulutus 9L tosin ajoin tällä 30km enemmän koeajoa jossa tuli räppäiltyä jne.
Tuo Clk 200 kompressor kyllä tuntui jotenkin kiihtyvän ärhäkämmin pikku nopeuksista & pidin siitä kompuran murinasta, liekkö se osa syy tuohon tunteeseen mene ja tiedä.
Mitähän toi neliveto tehoja syö. Clk 163 hv C240 4matic 170 hv Ehkä tuo V6 näyttää kyntensä kovemmassa vauhdissa
Tällä pienellä kokemuksella olen erittäin tyytyväinen, missään viime talven tyyppisissä kinoksissa ei oo onneks tarvinnu vielä testata, mutta varmasti tuolla kyllä pärjää.
Edit: Tääkin siis vanhempaa mallia kuin mitä etsit.
Re: C-sarjan neliveto käytännössä?
Näinpä kyllä. Innostuksen vallassa satuilin ohi aiheen.DBFI kirjoitti:Taitaa olla kyse 203-korimallista? Tässä haettiin kokemuksia 204 korimallista jossa erilainen toteutus. Eipä kai muutkaan huomiot haitaksi ole mutta hyvä tehdä OP:lle selväksi että erilaisesta autosta kyse.jtuukka kirjoitti:Vuosia sitten poisvaihdettu C240 4Matic on ollut tähänastisista autoistani paras. ML:n kanssa on yhteistä taivalta toistaiseksi melko vähän mutta toivon, että suhde syvenisi samalle tasolle kuin "Ceemelin" kanssa.
Neliveto toimi hienosti, eleettömästi. Asiaan saattoi vaikuttaa sekin, että auto oli erittäin siisti, vähän ajettu, runsaasti varusteltu ja kaiken lisäksi kohtuuhintainen. Vieläkin harmittaa siitä luopuminen, ehkäpä typerimpiä tekojani autokaupan saralla tähän asti.
S204 250 CDI 4Matic -11
C208 230 Kompressor
W201 190E -89
W126 300 SE -87
W123 280E -81
Ex: W163 270 CDI -04, C209 280 -06, W203 C240 4Matic -05, W168 A160 -00, W201 2.0 -88, W123 230E -81, W140 300 SEL -92, W116 350 SE -75
C208 230 Kompressor
W201 190E -89
W126 300 SE -87
W123 280E -81
Ex: W163 270 CDI -04, C209 280 -06, W203 C240 4Matic -05, W168 A160 -00, W201 2.0 -88, W123 230E -81, W140 300 SEL -92, W116 350 SE -75
Re: C-sarjan neliveto käytännössä?
W204 neliveto on jatkuva neliveto, jossa voima on jaettu suhteessa 45 eteen ja 55 taakse. Aikaisemmissa versioissa suhde oli tietääkseni 40/60.S202 kirjoitti:Niin minkälainen tuo w204:sen neliveto on?
Elektroniikka hoitelee sitten tarvittaessa voimaa sinne missä pitoa on. Älkää kysykö miten. Jos yhdellä sanalla kuvaisi ajotuntumaa, niin se sana voisi olla eleetön.
Minulla on ennen nykyistä nelivetoa ollut 6kpl takavetoisia E-sarjalaisia, jotka kaikki ovat olleet erinomaisia ajettavuudeltaan, kun vaan pitoa on ollut edes kohtalaisesti.
Liukkaalla ajonhallinta rutisee sitten jatkuvasti, kun taas 4Matic etenee täysin vakaasti. Minulla asiaa auttaa myös syksyllä allelaitetut Continental ContiIce nastarenkaat.
Hyvänä vertailupätkänä minulla on mökkitie, joka pääsääntöisesti on talvella joko kiillottunutta lunta, umpihankea tai peilijäässä. Kokeilin kerran jäältä täyskaasukiihdytystä. Aluksi joku pyörä vähän sutaisi ja sitten mentiin huomattavasti reippaammin kuin esim. W212 220cdi(oli ed. auto) kuivalta asfaltilta. Mitään puskemistaipumusta en ole myöskään huomannut. Huonoilla keleilläkään ajonvakautus ei juuri puutu peliin, vaan auto menee sinne mihin kuski käskee. Tämä siis normaalisti ajettaessa, rallityyli on sitten toinen juttu.
Kesäkäytössä neliveto vakauttaa myös ajoa, vaikka auto on ilmankin erinomainen ajettava. Kuten DBFI mainitsi lukko ei ole tiukka, vaan etupyörat voi kääntää tappiin ilman mitään jumittumista. Kesällä ei edes tiedä ajavansa nelivetoisella. Eipä oikeastaan talvellakaan, ennenkuin siirtyy takaisin kaksivetoiseen ja huomaa miten liukasta on.
Maavara ei ole suuri, joten maastoajoon autosta ei ole. Sellainen tunne kuitenkin on, että missään oloissa tällä ei kiinni jää.
Polttoaineen kulutus on sekalaisessa ajossa keskimäärin 8 litran vaiheilla. Matka-ajossa talvinopeuksilla pääsee alle 7 litran.
Mersu on mielestäni tehnyt W204 malliin hienon nelivedon ja olen ollut autooni tosi tyytyväinen.
W212 200 cdi
2015
Ex:
W203, W204, W211 ja W212
malleja useita.
2015
Ex:
W203, W204, W211 ja W212
malleja useita.
-
- Mersumies
- Viestit: 2784
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: C-sarjan neliveto käytännössä?
Nelivedolla lahjattomat kuskit jää kiinni pahempaan paikkaan....
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99