haipakka kirjoitti:Tämähän meni nyt mielenkiintoiseksi. Uusi Bosch maffi (samalla varaosanumerolla) laitettu paikoilleen tänään, star ei näytä enää vikakoodia maffista, mutta eipä toimi siltikään. Tyhjäkäynnillä pysyy hädin tuskin käynissä ja kaasua painettaessa tuntuu kuin pätkis sytystä paukkeesta ja napseesta päätellen. Kone tuntuisi heräävän henkiin kun kierrokset nousee yli 3000 rpm...
Mistähän sitä seuraavaksi vikaa pitäisi alkaa etsimään???
edit : tähän mennessä siis tehtyä
- uusittu polttoaineensuodatin
- tsekattu venakopan suojakannen alle ettei oo kosteutta
- ilmamassanmittari vaihdettu
Minkä koodin *:ri nyt antaa
Mitä näkyy mittaus arvoissa
Se opetamin vitaane itse opineisuden nollaukseen
Ja jos kaasu läppä on irroteltu sen opineisuus
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
CDI203 kirjoitti:
Minkä koodin *:ri nyt antaa
Mitä näkyy mittaus arvoissa
Itse en tuosta starista mitään älyä, eli seurasin vain sivusta. Ilmeisesti siinä ajettiin jokin pikatesti useamman kerran läpi ja mitään vikoja moottorinohjauksessa maffin vaihdon jälkeen ei enää ilmennyt. Mittausarvoista en osaa sanoo mitään..
CDI203 kirjoitti:
Minkä koodin *:ri nyt antaa
Mitä näkyy mittaus arvoissa
Itse en tuosta starista mitään älyä, eli seurasin vain sivusta. Ilmeisesti siinä ajettiin jokin pikatesti useamman kerran läpi ja mitään vikoja moottorinohjauksessa maffin vaihdon jälkeen ei enää ilmennyt. Mittausarvoista en osaa sanoo mitään..
Pikatesti ei arvojen tutkailua...
Kannattaa laittaa *:rin piuha uudellen kiinni ja tutkilla arvoista
mikä on pielessä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Hohoo!! mutsi soitti ja sano että hänen (SLK 230 -97) tänää tääs alkannu pätkimään Eli tätä on liikkeellä. Pitää ajaa auto lämpimään talliin yöks. Huomenna putsaa maffi jarrukliinerillä ja sunnuntaina starin päähän.
Viime talvena oli sama homma. silloin vaihettiin
uudet suotimet lambda ja uusi maffi.
jahas maffi irti.. täynnä tommosta ruskeeta mönjävettä.... Pitää kattoo lähteekö futaamaan kliinerillä. Pitääkö tosta nyt ottaa väläri irti ja putsata.. Entäs saiskoha ton huohotus oljyn pois vaikka tommosella huohotus säiliöllä??
Onko tossa ns. "facelift" m111 mosassa maffi sen verra paremmassa paikkaa että ei ole noin vikaherkkä? onko täällä kaikilla kellä on vikaa niin alkupään SLK??
tänään maffi putstattii ja auto oli yön lämpimässä.. käytii koe lenkillä. autotoimi hyvin. ei onglemia puoleenväliin asti... sitten samat viat takasin. No auto talliin ja maffi riti. Taas ihan märkä.
Elikkäs väläri varmaan otettava irti ja putsattava.
Eilen sain koodit luettua clk:sta ja 0170 tuli eli self-adaptation from mixture forming joka viittaa nimen omaan siihen ilmamassa mittariin. Auto on valmistettu 4/98, pitää tuo maffi irrotella tässä vklopun aikana...
No niin viikon se toimi kun sama homma alkoi taas eli nykiminen yms. Nooh otin vanhasta tottumuksesta maffin irti ja vettä&kosteutta riittävästi.
Taas on putsattu ja toimii.Saas nähä onko taas viikon päästä kuivaushommia : ) Mistä lie vois johtua,mistä vesi tulee sinne??
mezeee kirjoitti:No niin viikon se toimi kun sama homma alkoi taas eli nykiminen yms. Nooh otin vanhasta tottumuksesta maffin irti ja vettä&kosteutta riittävästi.
Taas on putsattu ja toimii.Saas nähä onko taas viikon päästä kuivaushommia : ) Mistä lie vois johtua,mistä vesi tulee sinne??
Oletan että se vesi kondensoituu välijäähdytimeen tämmösillä keleillä. Vkl oli sama ongelma. Otettiin jäähdyttimen letkut irti ja lohkolämppäri yöksi puhaltelee lämmintä ilmaa läpi. Näytti poistavan kosteuden kun ei ole enään liannut maffia.
Aika outoa ei nyt luulisi noin paljon vettä keräävän mutta pakko se kai on uskoa.Ei muilla automerkeillä ole kyllä välijäähyyn mitään kosteutta kerääntynyt.Hyi mersua : )
mezeee kirjoitti:Aika outoa ei nyt luulisi noin paljon vettä keräävän mutta pakko se kai on uskoa.Ei muilla automerkeillä ole kyllä välijäähyyn mitään kosteutta kerääntynyt.Hyi mersua : )
Minulla on -98 230 k välijäähdyttimeen on kertynyt vettä monta kertaa ja kerran huohotin jäätyi ja öljyä maf:iin.ꤼ
En alkaisi porailemaan väläriin mitään reikiä.
huohotusputkeen voi laittaa vaikka keruusäiliön. Ei paskaa ahtoputkia.
mitens toi maf on tuossa facelit motissa. Jos sen paikkaa muuttaisi että saisi vähemmän vikaherkemmäksi.
Tällä kertaa pääsi 10km kun alkoi hyytymään,voi elämä!! No äsken taas maffi irti ja vettähän siellä.Taas on kuivattu alkaa jo sujua melko nopeasti : )
Käynnistin auton ilman maffia ja ahtoputkia jos olisi vettä roiskinut mutta mitään ei näkynyt joten kamat taas paikoilleen ja odottamaan koska alkaa pätkiminen...
En tiedä kun aina korjattu korjaamolla mutta on kuulemma ollut "paljon". Kyllä kannatta irroittaa niin saa ainakin vedet kunnolla pois. Kerran veden poiston jälkeen sama homma parin viikon jälkeen
Neljäs talvi SLK:lla menossa ei ole ollut muuta ongelmaa talveen liittyen, saahan siihen taakkatelinettäkin. Ainoa kuva jonka olen nähnyt taakkatelineestä siinä oli laskettelusukset . Pieni matkustamo lämpenee tosi nopeasti . Lumetkin saa katolta pois helposti, vaikka olen vertikaalisesti rajoittunut .
Morjes. Tässä vähä omaa tarinaa aiheeseen liittyen. Eli w202 230 kompura -99 Maffi epäkuntoinen kun ostin auton, oireena kulutus n.12l ja kun paino kaasua reilummin niin hyyty n. 4000 tonnin jälkeen. Ensin tietysti pa-suodin, maffin putsaus ja tulpat vaihtoon...ei auttanu. Sitten säästäväisenä kiinan maffi paikallisesta varaosapuljusta (n.100e) ja vika poistu. Eli kiersi ylös asti, mutta tasakaasulla auto nypytti vittumaisesti. Bosch varaosa tilaukseen ja onkelmat poistui...180e postikuluineen täältä http://www.maf-shop.com/index.php/cat/c ... -Benz.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Huom. katto oikea varaosanumero vanhasta! Kun laitat uuden maf anturin paikalle ja lyöt koneen tulille käy mahd. ensin huononlaisesti joutokäyntiä täytyy ajaa muutaman kilsan lenkki että ecu pääsee kärryille ja kalibroi uusiin arvoihin. Nyt kolmevuotta toiminu eikä ole talvella ollu mitään ongelmia.
slk203k kirjoitti:Neljäs talvi SLK:lla menossa ei ole ollut muuta ongelmaa talveen liittyen, saahan siihen taakkatelinettäkin. Ainoa kuva jonka olen nähnyt taakkatelineestä siinä oli laskettelusukset . Pieni matkustamo lämpenee tosi nopeasti . Lumetkin saa katolta pois helposti, vaikka olen vertikaalisesti rajoittunut .
Ei mullakaan ole muita ongelmia ollut slk:n kanssa.Talveksi ongelma poistuisi sillä että olisi vapari slk
Mutta sitten kesällä alkaisi tulla viimeistään kompuraa ikävä
Toi reiän poraaminen cooleriin voisi olla järki ajatus ja ei varmasti tunnu tehoissa kun ahtopaine rajoitetaan silti eli siellä on kyllä puhallusta siihen reiän poraamisenkin takia yli kapasiteettia..ja varmasti osa vedestä ainakin kun auto seisoo tulee ulos...kokeile..voithan sitten porata hieman isomman reiän ,tehdä kierteet ja tulpata sen vaikka kesäksi.
Toinen keino olisi kokeilla siirtää sen maffi tai ton toisen koneen jossa se on imupuolella niin just sen sinne putsarin lähelle jolloin speksit varmasti täsmää eculle....ei ole älyttömän kallis kokeilu jos vielä alkaa ongelmat hellittämään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor