Ongelmana takapään "roikkuminen", madallettu w124
Ongelmana takapään "roikkuminen", madallettu w124
eli alustasarjana on h&r >55mm madaltavat jouset (tarkoitettu 260E, eli taitavat olla vähän jäykemmät mitä 200d tarkoitettu?) , ongelmana on että auton perse roikkuu joku 1-2 cm alempana kuin mitä keula.... johtuu siitä et takaluukussa on lähes sata kiloiset äänivehkeet, otin ne tuossa pois ja tuli heti ryhdikkään näköinen!!! onko vahvistettuja madallusjousia olemassa/"kuormamadallusjousia" saatavan taakse, tai sit vaan yksinkertaisesti pitäis saada jäykemmät madallus jouset taakse, ettei perä roikkuis rokkareitten takia....
<- kuvastakin muuten näkee et perse piirun verran alempana mitä keula
kiitos vinkeistä!!
ja jos jollain kiinnostusta noihin takajousiin(olleet alla <5000km) kun saan ne vaihdettua, ilmoitelkaa!!!
<- kuvastakin muuten näkee et perse piirun verran alempana mitä keula
kiitos vinkeistä!!
ja jos jollain kiinnostusta noihin takajousiin(olleet alla <5000km) kun saan ne vaihdettua, ilmoitelkaa!!!
Re: Ongelmana takapään "roikkuminen", madallettu
Miten on- onkos 124:ssa edelleen sama systeemi kuin noissa vanhemmissa... siis jousen yläpäässä on kumi, joita on saatavana eri paksuuksia? Silloinhan voisit mahdollisesti ajatella pistäväsi eteen vähän ohuemmat/ taakse vähän paksummat kumit ja kori kulkisi paremmassa asennossa- vai?epk kirjoitti:eli alustasarjana on h&r >55mm madaltavat jouset (tarkoitettu 260E, eli taitavat olla vähän jäykemmät mitä 200d tarkoitettu?) , ongelmana on että auton perse roikkuu joku 1-2 cm alempana kuin mitä keula....
Unelmilla on tapana toteutua...
Joo löytyyhän noista ne kumit. Neljää eri korkeutta saatavilla ja vakiona on useasti "2" tai "3":sen kumit. "1":sen kumi on matalan ja nelonen vastaavasti korkein. Yksi hyppy kumissa vaikuttaa n.10mm korkeuteen. Itsellä kakkoset edessä ja takana mutta meinaan vaihtaa eteen ykköset niin saa keulaa hieman matalammalle.
Kumien korkeuden tunnistaa niistä nyppylöistä mitä kumin reunassa on.
Kumien korkeuden tunnistaa niistä nyppylöistä mitä kumin reunassa on.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
No aika paljon sitten roikkuu perä. Ei taida auttaa muutakun takajousien vaihto, hankala vaan kun pelkkiä takajousia ei tahdo löytää. Tavallisia kyllä on mutta madallusjouset myydään yleensä sarjana. Omat 45mm G&M:n jouset madaltaa ihan vaateeriin vaikka perässä on painoa. Mutta jos ottaa 2 isoa miestä kyytiin niin sit näyttää perä on hieman laahaavan. Mutta eteen kun saan yhden matalammat kumit niin sit on perällä varaa tippua hieman kuorman alla. Silmälle kyllä ruman näköstä jos perä roikkuu.
Mitä oot muuten tykänny noista H&R:n jousista? Pitäs saada oma lintta vielä matalammaksi ja H&R on ainut valmistaja mikä tekee w124:seen -75mm jousia. Kaikkee pitää kokeilla
Mitä oot muuten tykänny noista H&R:n jousista? Pitäs saada oma lintta vielä matalammaksi ja H&R on ainut valmistaja mikä tekee w124:seen -75mm jousia. Kaikkee pitää kokeilla
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
joo se voi olla et apurungon kumit ihan loppu, remontti on kyllä jo suunnitelmissa:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Offtopiciksi menee, mutta kuvistasi havaitsin, että vaihdekepin ympärillä oleva paneelisi ei ole jalopuinen, vaan tumma (sin./musta?) Oletko itse muuttanut tuon, kuinka?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Joo, lohkeileehan ne. W123:ssa ja W116:ssa on lohkeillut, mutta tuollaisissa "käyttökuntoisissa mobiileissa" ne vaan tuovat mukanaan sitä ajan patinaa, mikä ei aina välttämättä ole pahaksi! Ja taitaa W124:ssäkin olla jo joku pieni lohkeama...epk kirjoitti:jep, laitoin siihen tekonahkaa, puun lakka rupes jo halkeilemaan (eikö mahda olla mersun merkkivika tuo lakan lohkeaminen iän myötä?).... Tuli tosi tyylikkään näköinen
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
hihiiihii, mulla on pystylampussa ihan virheettömät jalopuut ja niiden lakkausTimo L. kirjoitti:Joo, lohkeileehan ne. W123:ssa ja W116:ssa on lohkeillut, mutta tuollaisissa "käyttökuntoisissa mobiileissa" ne vaan tuovat mukanaan sitä ajan patinaa, mikä ei aina välttämättä ole pahaksi! Ja taitaa W124:ssäkin olla jo joku pieni lohkeama...epk kirjoitti:jep, laitoin siihen tekonahkaa, puun lakka rupes jo halkeilemaan (eikö mahda olla mersun merkkivika tuo lakan lohkeaminen iän myötä?).... Tuli tosi tyylikkään näköinen
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: ööh
Taitaapi olla aika hyvä ehdotus. Jos autossa on takakontissa vaikkapa se mainittu 100 kg poppikoneita, vastaapi se melkoista kuormaa takapenkillä. Ja alustan kumithan tuntuisivat joutuvan kovemmalle kovien alustasatsien kanssa- vai...juha kirjoitti:ettei apurungon kumityynyt ole pettäneet takaa? eikös siinä madallu vähän perä jos nuo pettää ja apurunko rötköttää miten sattuu..? Madalletussa autossa pieni heitto vielä korostuu.
Tämä ei ole korjausvinkki, mutta näinkin asioita tehdään: hankin joskus kauan aikaa sitten 107:n jossa oli AMG originaali jousisatsi (satsi on edelleen tallinnurkassa- muttei myytävänä). Auto oli vaan ollut niin matalalla, ettei sillä päässyt käytännössä millekään siltanosturille (oli myös AMG orggis helmasatsi- listojen mukaan hintaa muuten muistaakseni noin 6000...7000 markkaa silloin 20...25 vuotta sitten). Niinpä auton edellinen omistaja oli vähän nostanut keulaa- siis vain keulaa. Ei ollut viitsinyt vaihtaa yläpään kumeja paksumpaan hinta tai muista syistä, vaan oli pistänyt jousen alapään ja tukivarren väliin toisen kumin...kaikkea sitä näkee- arvaatkaas otinko pois ensimmäisenä huoltotoimena.
Tiedän kyllä, että muutamat puolitutut ovat rakentaneet paksumpiakin kumeja kuin paksuin saatavilla oleva- liimaamalla paksuun kumiin ohuimman kaveriksi. Taitaapi olla kuitenkin sinun tapauksessasi erittäin huono idea
Unelmilla on tapana toteutua...
mulla olis kans tarkotus kohta puoliin alkaa ettiä madallussarjaa w124 200b:saan.. kiekoiksi tulee 7.5*17 ja 225 tai 235/45 kumit.. onkos kokemusta rengaskoista että mikä sopii pyörimään ja mikä ei ja minkalaista madallusta suosittelette??.. taakse olen aatellu et jos laittas 50sarjalaiset mut saa nähä.. kaikki info olis hyväksi ettei tule viimesillä rahoilla ny mitää epäkäytännöllistä ostettuu.
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Suosittelisin reilun 60tkm kokemuksella G&M:n jousia ja niille ehdottomasti laadukkaat (lue Bilstein Sprint) iskarit. Hintaa setille tulee yhteensä n.700€. Tuntuu suurelta summalta mutta jos puslat ja nivelet on muuten kunnossa niin siitä ei enään ajettavuus parane.
Vanne puoli on sit oman mieltymyksen mukaan. 7.5 tai 8x17" ET35 menee alle ihan varmasti, myös enemmän madallettuna. Kumit vois olla vaikka 215-235/45/17 ja taakse joku on sovittanut W124:seen jopa 255 mutta profiili pitää olla jo 40.
Mutta nää on ihan näitä makuasioita ja jokainen tekee itse mikä silmää miellyttää..
Vanne puoli on sit oman mieltymyksen mukaan. 7.5 tai 8x17" ET35 menee alle ihan varmasti, myös enemmän madallettuna. Kumit vois olla vaikka 215-235/45/17 ja taakse joku on sovittanut W124:seen jopa 255 mutta profiili pitää olla jo 40.
Mutta nää on ihan näitä makuasioita ja jokainen tekee itse mikä silmää miellyttää..
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Iskareista apua korkeusäätöön?
Tuli vaan mieleen kun kyselin uusia etuiskareita omaani, että auttaisiko perän laahaamiseen iskarit, joissa on jotain tasaussysteemejä. Tiedän että ainakin Konilla on moisia. En tiedä toimivatko sitten hyvin yhdessä madallussarjan kanssa.
Muuten kun iskareista puhutaan, niin minusta kannattaa muita merkkejä harkita jos Konilta tai Öhlinsilta ei sopivaa palaa löydy. Mutta mielipidekysymyksiä yhtä kaikki.
Muuten kun iskareista puhutaan, niin minusta kannattaa muita merkkejä harkita jos Konilta tai Öhlinsilta ei sopivaa palaa löydy. Mutta mielipidekysymyksiä yhtä kaikki.
Unelmilla on tapana toteutua...
Ei taida mersun löytyä iskareita joilla sais perää nostettua. Autoihin missä on takana "perssonit" eli tolppa jossa iskari jousen sisällä on saatavilla esim. just Konilta iakari jossa jousilautasen paikkaa saa säädettyä sokalla 2-3 eri kohtaan. Tällä systeemillä korkeutta voi säätää useita senttejä.
Mutta uudet kaasuiskarit saattavat nostaa autoa kyllä hieman koska uudessa iskarissa sylinteri työntövoima on useasti voimakkaampi kun vanhat loppuun ajetut. Vaikutus on kyllä edes tuskin huomattava.
Mutta uudet kaasuiskarit saattavat nostaa autoa kyllä hieman koska uudessa iskarissa sylinteri työntövoima on useasti voimakkaampi kun vanhat loppuun ajetut. Vaikutus on kyllä edes tuskin huomattava.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]