atlas kirjoitti:Toi reiän poraaminen cooleriin voisi olla järki ajatus ja ei varmasti tunnu tehoissa kun ahtopaine rajoitetaan silti eli siellä on kyllä puhallusta siihen reiän poraamisenkin takia yli kapasiteettia..ja varmasti osa vedestä ainakin kun auto seisoo tulee ulos...kokeile..voithan sitten porata hieman isomman reiän ,tehdä kierteet ja tulpata sen vaikka kesäksi.
Toinen keino olisi kokeilla siirtää sen maffi tai ton toisen koneen jossa se on imupuolella niin just sen sinne putsarin lähelle jolloin speksit varmasti täsmää eculle....ei ole älyttömän kallis kokeilu jos vielä alkaa ongelmat hellittämään.
Kohta on kevät että eiköhän ne vedet sieltä cuulerista sitten viimeistään haihdu.Olen nyt 3 kertaa putsannut vai 4 en edes muista enää.Nyt kuitenkin 2 päivää toiminut normaalisti.On tämä jännää : )
Onneksi on helppo ja nopea kuivata maffia 5-10min.Ei ole paikkaa irroittaa eikä aikaakaan kuivata cuuleria.
haipakka kirjoitti:Tämähän meni nyt mielenkiintoiseksi. Uusi Bosch maffi (samalla varaosanumerolla) laitettu paikoilleen tänään, star ei näytä enää vikakoodia maffista, mutta eipä toimi siltikään. Tyhjäkäynnillä pysyy hädin tuskin käynissä ja kaasua painettaessa tuntuu kuin pätkis sytystä paukkeesta ja napseesta päätellen. Kone tuntuisi heräävän henkiin kun kierrokset nousee yli 3000 rpm...
Mistähän sitä seuraavaksi vikaa pitäisi alkaa etsimään???
edit : tähän mennessä siis tehtyä
- uusittu polttoaineensuodatin
- tsekattu venakopan suojakannen alle ettei oo kosteutta
- ilmamassanmittari vaihdettu
Tarkasta puolat ettei ole halkeamia, itellä ollu vuosien saatossa kaikki noi viat ja viimeks oli toinen puola halki.
Edit: eiku toi puola olikin aiempi vika viimeks oli imuilmanlämpöanturi,se on siin hiukan ennen kaasuläppää hinta n.15€. Voi onnistua putsaamaankin mut jos on ollu hiukankin öljyy tuol putkistois se on todennäkösesti palanu sekä maffin et lämpöanturin hehkulankoihin niin piukkaan ettei lähe millään puhtaaks. Aikaisemmin mainittu tankin kaasujen kierrätys kannattaa kans tutkia.
C230K Sport -96
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"
haipakka kirjoitti:Tämähän meni nyt mielenkiintoiseksi. Uusi Bosch maffi (samalla varaosanumerolla) laitettu paikoilleen tänään, star ei näytä enää vikakoodia maffista, mutta eipä toimi siltikään. Tyhjäkäynnillä pysyy hädin tuskin käynissä ja kaasua painettaessa tuntuu kuin pätkis sytystä paukkeesta ja napseesta päätellen. Kone tuntuisi heräävän henkiin kun kierrokset nousee yli 3000 rpm...
Mistähän sitä seuraavaksi vikaa pitäisi alkaa etsimään???
edit : tähän mennessä siis tehtyä
- uusittu polttoaineensuodatin
- tsekattu venakopan suojakannen alle ettei oo kosteutta
- ilmamassanmittari vaihdettu
Tarkasta puolat ettei ole halkeamia, itellä ollu vuosien saatossa kaikki noi viat ja viimeks oli toinen puola halki.
Edit: eiku toi puola olikin aiempi vika viimeks oli imuilmanlämpöanturi,se on siin hiukan ennen kaasuläppää hinta n.15€. Voi onnistua putsaamaankin mut jos on ollu hiukankin öljyy tuol putkistois se on todennäkösesti palanu sekä maffin et lämpöanturin hehkulankoihin niin piukkaan ettei lähe millään puhtaaks. Aikaisemmin mainittu tankin kaasujen kierrätys kannattaa kans tutkia.
Eli tähän mun SLK käyntiongelmaan joudutiin kaikkinensa vaihtamaan MAF, uudet tulpat sekä kaikki puolat ja olivat kuulemma tehneet kaasuläpän uudelleen ohjelmoinnin merkkihuollossa.
Kolmevuotta sitten samoihin aikoihin entinen clk hyytyili näitä aikoja ja nyt sitten tänään emännän clk hyyty työmatkalla
Maffi irti ja ihan veden vallassa koko mittari, eikun putsailua ja taas tuntui toimivan, tähän ei ole varmaan kukaan keksinyt konstia millä loppu tuo veden tuleminen???