Uusi ihmeaine Motor Upin tilalle..joka toimii ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 700
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

Uusi ihmeaine Motor Upin tilalle..joka toimii ?

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Heipähei !

Satuin tällaiselle sivulle http://www.rvs.fi/
jossa esitellään uutta moottorin lisäainetta.
Ko. sivustolta löytyy mm. Puskuri-ohjelman tekemä
video jossa hemmot ajoivat 160 km sierralla ilman
moottoriöljyä sen jälkeen kun mömmöt olivat olleet koneessa.
Onko kellään mitään kokemuksia ko. tuotteesta ?

Terkuin Miguela
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

No noita motoruppeja nyt on markkinoilla pilvin pimein ja kaikki ovat aina se paras mömmö :wink:
Uskon sitten kun autovalmistaja alkaa suositella jonkun tietyn lisäschaissen käyttöä.
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Boss kirjoitti:No noita motoruppeja nyt on markkinoilla pilvin pimein ja kaikki ovat aina se paras mömmö :wink:
Uskon sitten kun autovalmistaja alkaa suositella jonkun tietyn lisäschaissen käyttöä.
Joo, onhan niitä monenlaisia. Teflon kuulostaa hienolta mutta ilmeisesti muovihiukkaset tukkivat öljykanavat jne, eikä se sovellu moottorin sisäiseen käyttöön. Teflonin valmistaja DuPont yritti estää tefloninsa myynnin Motor-Upille mutta ei pystynyt sitä tekemään. Motor-uppiahan on esim amerikan kuluttajavirasto tjsp käskenyt rajoittamaan mainostensa väittämiä kun eivät pystyneet todistamaan niitä uskottavasti.

Forte on moottorin sisäinen pesu ja uskon itse että se toimii, sitähän käyttävät esim ranskalaisten autojen huollot. Tuo rvs tuntuu olevan aivan omanlaisensa tökötti ja väittämät kuulostavat uskottavilta. Omakohtaisia kokemuksia ei ole mistään mutta ennemmin ostaisin rvs:ää kuin motoruppia. Meinasin jo puolitosissani kokeilla tuota rvs:ää kesäkorollaani mutta kun olisi tarvinnut kaksi pulloa käsittelyyn niin en pitänyt hintaa enää järkevänä reilusti alle 500e autoon joka toimi ilman käsittelyjäkin koko kesän.

Kerkesin auton jo myydä, muuten olisin voinut ehkä kokeilla rvs:ää nyt syksyllä kun on mahdollisuus autolaboratorion käyttöön ja olisin voinut tehdä kunnon mittalaitteilla testin ennen ja jälkeen käsittelyn, mutta tämä siis jää tekemättä.
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Entisen jälleenmyyjän kommentti omakohtaisista kokemuksista muutamia vuosia taaksepäin,

Kyseessä BMW ja NISSAN ja kumpikaan auto ei ollut ikäloppuja.



Tollasta ainetta en enää koneeseeni laita, muuten aine on kyllä hyvä ja toimiva mutta omakohtaisissa kokemuksissa kahden auton osalta voin sanoa että aine hajottaa venttiilinvarrentiivisteet, ja ei ole terveellinen muillekaan moottorissa oleville kumeille ja tiivisteille, alkaa aikaa myöten tiivisteet vuotaa :shock:
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Bensiini- ja dieselmoottoreiden kunnostaja muodostaa kitkapinnoille metallikeraamisen pintarakenteen . Sen paksuus riippuu osien kulumisasteesta, eli niiden nykyiset koot palautetaan jopa alkuperäisiin arvoihin. Se johtaa siihen, että sellaiset osien arvot, kuten puristus- ja öljynpaine palautuvat norminmukaisiksi

Em. on suora lainaus ao. sivulta.
Oman materiaalitekniikan tuntemukseni perusteella väitän, että metalli- tai keramiikka-, saati sitten metallikeraamista pintaa ei saa muuten, kuin kuumentamalla ja todella korkeisiin lämpötiloihin. Kysymykseen tulisi lähinnä sintraaminen tai sulattaminen. Tätähän ei moottorissa tapahdu, paitsi jos osat leikkaa kiinni!
Jos osien koot kasvavat, kysymyksessä on ilmeisesti vain kuonan tai karstan takertuminen pintaan. Siitä voi sitten seurata tukkeutumisia ja edelleen puristus- ja öljynpaineiden kasvamista - tuhoisin seurauksin.

Muuten, mikä tahansa kone käy jonkin aikaa ilman öljyä, jos siinä on joskus ylipäätään ollut ollut öljyä. Aikansa, kunnes tuhoutuu!
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Avatar
AriK123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 911
Liittynyt: Ke 11.06.2003 17:30
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

spede10 kirjoitti:Oman materiaalitekniikan tuntemukseni perusteella väitän, että metalli- tai keramiikka-, saati sitten metallikeraamista pintaa ei saa muuten, kuin kuumentamalla ja todella korkeisiin lämpötiloihin. Kysymykseen tulisi lähinnä sintraaminen tai sulattaminen. Tätähän ei moottorissa tapahdu, paitsi jos osat leikkaa kiinni!
Jos osien koot kasvavat, kysymyksessä on ilmeisesti vain kuonan tai karstan takertuminen pintaan. Siitä voi sitten seurata tukkeutumisia ja edelleen puristus- ja öljynpaineiden kasvamista - tuhoisin seurauksin.
Kyllähän sielä pienessä mittakaavassa tapahtuu juuri pinnankarheushuippujen hitsautumista jne jne ikävää. Eli syntyy pieniä paikallisia kuumia kohtia, joihin ihmeaineella olisi mahdollisuus tarttua.
rey529
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 22.10.2003 16:40

Viesti Kirjoittaja rey529 »

RVS on jotain hallusinogeeniä. Puhun nyt kokemuksesta. Olen laittanut kahteen
eri dieselkoneeseen, 2.3 Sierraan ja omaan meseeni.

Sierran kanssa tuntui tapahtuvan ne hallusinogeeniset kokemukset .
Ensimmäisen kahden päivän aikana toisen käsittelyn jälkeen alkoi tuntua,
että autoon on tullut enemmän puhtia ja vääntöä.

Sierra rupesi nelistämään kuin tehtaalta tullut.

Toisen kerran kokeilin nykyisellä ajokillani, mutta en huomannut tällä
keraa vaikutuksia.

TM:stä lueskelin tänä keväänä että myös FORD (Fix Or Repair Daily)
olisi tutkinut ainetta, ja todennut sen toimivan. Niinähän itsekin totesin,
että Fordille aine toimii.

Niin ja Puskurinkin valittu oli muuten sattumalta Sierra.

Lopuksi melkein aiheesta pois, eli arvioikaapa miten kauan kone käy ilman
öljyä ilman moottorivauriota? Minuutti vai kaksi ?
Vaiko onko tavanomaista, että autolla voi ajaa 160 , eiku 150 kilsaa ilman
ongelmia?


REY529
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

No kyllähän mylly jonkun aikaa ilman öljyä käy, kuitenkin sitä vähän jää koneeseen vaikka propusta muka valuteltaisiinkin pois.

Pitää tässä heittää tieto, jonka paikallinen Texaco-edustaja kertoi joskus.
Hänen mukaansa nimittäin sodan aikana mm. armeijan kuorma-autoissa öljyä jatkettiin vedellä, ja myllyt toimivat hyvinkin pidemmälle kuin 160 km päähän. Loppupeleissä tarkoituksella vesipitoinen öljy ei tehnyt hyvää, mutta väliaikaispatenttina ratkaisu toimi. Tämä selittää muun muassa sen kohdan Motor-up mainoksessa, jossa käyvän koneen kampikoneistoon ruiskutetaan vettä, mutta mylly ei kun jauhaa vaan -- eihän sitä ruiskutuskuvaa ole kuin muutama k ymmenen sekuntia. Viikko samaa tahtia voisikin jo aiheuttaa ns. räkspumin.

Ja ei, itse en kaataisi koneeseeni lisäainetta. Venttiilinsuoja-aineet ja jäänestot lienevät ne ainoat hyväksyttävät, ja nekin kipataan bensan sekaan.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2681
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Aku P kirjoitti:No kyllähän mylly jonkun aikaa ilman öljyä käy, kuitenkin sitä vähän jää koneeseen vaikka propusta muka valuteltaisiinkin pois.

Pitää tässä heittää tieto, jonka paikallinen Texaco-edustaja kertoi joskus.
Hänen mukaansa nimittäin sodan aikana mm. armeijan kuorma-autoissa öljyä jatkettiin vedellä, ja myllyt toimivat hyvinkin pidemmälle kuin 160 km päähän. Loppupeleissä tarkoituksella vesipitoinen öljy ei tehnyt hyvää, mutta väliaikaispatenttina ratkaisu toimi. Tämä selittää muun muassa sen kohdan Motor-up mainoksessa, jossa käyvän koneen kampikoneistoon ruiskutetaan vettä, mutta mylly ei kun jauhaa vaan -- eihän sitä ruiskutuskuvaa ole kuin muutama k ymmenen sekuntia. Viikko samaa tahtia voisikin jo aiheuttaa ns. räkspumin.

Ja ei, itse en kaataisi koneeseeni lisäainetta. Venttiilinsuoja-aineet ja jäänestot lienevät ne ainoat hyväksyttävät, ja nekin kipataan bensan sekaan.
Hieman offtopikkina kyselisin kun edellinen omistaja on kaadellut tankkiin v-guard venttiilinsuoja-ainetta, että mitä kokemusta näistä on foorumin lukijoilla? Jatkanko samalla linjalla vai pärjäänkö ilman. W201 024 eli 2.0 ruiskukone -88. Tuota litkua on purkillinen jäljellä ja olen sitä kyllä aina joskus muistaessani tankkiin lisännyt. Bensana olen käytellyt 95:sta vaikkakin manuaali sanoo että pitäisi superia käyttää eli vissiin suomessa puhutaan 98:sta?

Motorupit on kyllä mielestäni pullotettua petosta jos mikään. Se veden suihkutus siinä mainoksessa tosiaankin auttaa moottoria kestämään paremmin kuin jos ei suihkutettaisi.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

AK47 kirjoitti: Hieman offtopikkina kyselisin kun edellinen omistaja on kaadellut tankkiin v-guard venttiilinsuoja-ainetta, että mitä kokemusta näistä on foorumin lukijoilla? Jatkanko samalla linjalla vai pärjäänkö ilman. W201 024 eli 2.0 ruiskukone -88. Tuota litkua on purkillinen jäljellä ja olen sitä kyllä aina joskus muistaessani tankkiin lisännyt. Bensana olen käytellyt 95:sta vaikkakin manuaali sanoo että pitäisi superia käyttää eli vissiin suomessa puhutaan 98:sta?
Suosittelisin lämpimästi siirtymään 98:n käyttöön.
Uudempi moottori 102.962(ja .963, eli 2.0 litraiset ruiskut) on suunniteltu käymään ilman lyijyä, joten sen korvaavaa lisäainettakaan tuskin tarvitsee. En tiedä onko siitä haittaa.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Saatta viedä mersu jopa 98E jonkun verran vähempi mitä 95E ja sitten vielä sellainen juttu että 2.3D riesa on pösön koneella ja taatusti saa vaihdella kannen tiivisteitä... jos on raskas kaasujalka...
rey529
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 22.10.2003 16:40

Viesti Kirjoittaja rey529 »

petska kirjoitti:Saatta viedä mersu jopa 98E jonkun verran vähempi mitä 95E ja sitten vielä sellainen juttu että 2.3D riesa on pösön koneella ja taatusti saa vaihdella kannen tiivisteitä... jos on raskas kaasujalka...
Ei tarttenut kun tapahtui jotain muuta just ennen pahvin menoa.
Nokkaketjun kiristin lipsahti paikaltaan, ja päästi jaon sekoamaan .
Hankin toisen koneen, johon
vaihdoin nokkaketjun, ym pikku pilkettä ennen nokille nostoa.
Jakopäätä avatessa huomasin, että tämän toisenkin koneen täystuho oli
aika lähellä: tässä koneessa kiristin oli jo yli 1,5 cm ulkona, kun ohjearvo
on vajaa 2mm.
Lisäksi ranskalainen oli koonnut koneen siihen jakopään ympärille
ja käyttänyt kokoamiseen kaikki miljoonalaatikosta löytyneet erilaiset pultit ja
mutterit.

REY529
Avatar
juppepuputti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10

Viesti Kirjoittaja juppepuputti »

Aku P kirjoitti:No kyllähän mylly jonkun aikaa ilman öljyä käy, kuitenkin sitä vähän jää koneeseen vaikka propusta muka valuteltaisiinkin pois.

Pitää tässä heittää tieto, jonka paikallinen Texaco-edustaja kertoi joskus.
Hänen mukaansa nimittäin sodan aikana mm. armeijan kuorma-autoissa öljyä jatkettiin vedellä, ja myllyt toimivat hyvinkin pidemmälle kuin 160 km päähän. Loppupeleissä tarkoituksella vesipitoinen öljy ei tehnyt hyvää, mutta väliaikaispatenttina ratkaisu toimi. Tämä selittää muun muassa sen kohdan Motor-up mainoksessa, jossa käyvän koneen kampikoneistoon ruiskutetaan vettä, mutta mylly ei kun jauhaa vaan -- eihän sitä ruiskutuskuvaa ole kuin muutama k ymmenen sekuntia. Viikko samaa tahtia voisikin jo aiheuttaa ns. räkspumin.
Kuinkahan moni vaihdelaatikon fiksaajakin on jättänyt tiivisteiden pitävyyttä koettaessaan ne vedet sinne sisälle .....

Kaverilla ainakin oli taannoin onha tunne syksyn ensimmäisenä pakkasaamuna ... Oli sitten kesän ollut vaihdelaatikossa pelkkää vettä(~2tkm ajettu) ... Hyvin toimi laatikko ainakin kaksi vuotta senkin jälkeen...
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Ei toimi

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

Ei mekaanisia vikoja voi korjata tunkemalla öljyn sekaan jotakin tököttiä. Jos voisi, niin kaikki automekaanikot olisivat työttöminä ja meillä kaikilla DuraLubea, MotorUppia, XR-1:stä, RVS:ää ja STP:n Stop Smokea konehuoneessa ja vielä litran pänikkä takaluukussa varmuuden varalta.

Siitä sitten konevaurion tullessa lorotettaisiin tuopillinen koneeseen niin lohkon läpi tullut kampiakseli vetäytyisi takaisin sisään, lapsen pään mentävä reika hitsaantuisi umpeen ja sylinterin sisälle kasvaisi uusi mäntä. Kaikki prosedyyrissä vapautuneet palaset ja hiukkaset poistuisivat öljytilasta häiritsemästä ja kiinnittyisivät maagisesti vahvistamaan etujousia tai pakoputkea. Vartin sisään auto olisikin taas valmiina ajoon ja parempi kuin uutena.

Valitettavasti vain MÖMMÖT EIVÄT TOIMI. Luuletteko tosiaan että jos moottoriöljyn lisäaineella voitaisiin tehdä ihmeitä, niin kansainväliset öljy-yhtiöt eivät lähettäisi neuvotteluvaltuuskuntia tai jopa palkkasotilasarmeijoitaan välittömästi hankkimaan mömmöön yksinoikeudet, maksoi mitä maksoi? Mieti mikä kilpailuetu olisikaan jos vaikka Mobilin öljyllä ajaminen vastaisi kolmen tonnin koneremonttia ja kone toimisi ilmankin öljyä 1000 kilometriä jos siellä vaan olisi ollut Mobilit aikaisemmin sisällä? Ostaisitko enää sitä Castrolia, Helixiä tai edes Delvaccia jos kerran hiukan kalliimmalla saisi ihmeöljyä?

Kansainväliset öljy-yhtiöt tärväävät joka vuosi käsittämättömiä summia öljyjensä lisäaineistuksen jatkokehittelyyn. Silti mottoriöljy ei tee koneremonttia, keitä aamukahvia tai kerro oikeita lottonumeroita. Eikä jokin "vahingossa öljynporausten yhteydessä havaittu" hokkuspokkusneste tee myöskään yhtään edellä mainituista asioista.

Vanhaa, väsynyttä ja äänekästä moottoria saadaan "korjattua" helposti lisäämällä öljyn viskositeettia (jähmeyttä) jumalattoman paljon, jolloin öljy on niin paksua ettei se enää pääse männänrenkaitten ja venttiilinohjurinkuien välistä palamaan palotilassa -> Savutus lakkaa. Samasta syystä koneen kilinä ja helinä vähenee hiukan kun osat eivät enää pääse yhtä iloisesti kilkattamaan toisiaan vasten. Valitettavasti vain silloin viskositeettia nostamalla pilattu öljy ei pääse enää voitelemaan niitä rakosia, joiden voitelun takia öljyä on koneeseen alun perin tungettukin, ja tuloksena on kulumaa.
STP:n "Stop Smoke" -mömmö on arveluttavalla moraalilla varustettujen jobbarien suosima aine, joka tekee juuri tuon viskositeetin nostamisilmiön, ja on itse asiassa toimiva aine: testasin sitä yhteen loppuunajettuun romukasaan kakkosautoon joka savutti iloista sinistä savua ja söi öljyä kunnes lorotin purkin moottoritilaan. Valitettavasti muutaman sadan kilometrin ajon jälkeen ongelma on taas takaisin - eli aine kelpaa vain myyhntiremontiksi.

Joku ehti jo mainitakin että Teflonin oikeudet omistava DuPont yritti estää teflonraaka-aineen myymisen MotorUpin huijareille muttei onnistunut - Teflon kun ei sovi moottorien sisäpuolella käytettäväksi.

Testasin aikanaan ihan mielenkiinnosta kahvitaukokeskustelujen innoittamana, ollessani itse Shellin konttorissa hommissa, tuon StopSmoken lisäksi "DuraLube" -mömmön, joka katosi pian markkinoilta ja ilmestyi mysteerisesti takaisin vähän myöhemmin MotorUp-nimellä, samat pullot, samat väitteet, eri värinen etiketti.
Anyway DuraLube moottorissa ei vaikuttanut yhtään mitään yhtään mihinkään (ehjä 10,000km ajettu Volvon B19A), ei ääneen, ei kulutukseen, ei tehoihin. Kylkiäisenä tullut vaihteistoversio (sama tavara käy niin automaatti-kuin manuaalilaatikoihin, joo niin varmaan) sai paljon ajetun Volvon 4-lovisen manuaalivaihteiston toimimaan erinomaisesti, vaihteet vaihtuivat huomattavasti helpommin. Tosin jos olisin lisännyt saman määrän kunnollista vaihteistoöljyä niin lopputulos olisi ollut sama.

Kyllä tv-shopin paska on tv-shopin paskaa vaikka sitä myytäisiin missä.

Henkka

ps: MotorUpin mainoksessa hauskin kohta paloletkulla vesijäähdytetyn kannen ohella oli "pakkaskoe". Kaksi konetta on dramaattisen näköisesti lyöty jääkimpaliden sisään. Toinen lähtee tärpistä käyntiin mutta TOISESTA ON AKKU HYYTYNYT. Voi voi sentään, olisit pistänyt koneeseen MotorUppia niin akkukin toimisi paremmin, niinkö?

Joulupukki - RVS - Jeesus - X1R - Pääsiäispupu - MotorUp - MenInBlack - STP - Plasebolääkkeet - Duralube - Loch Nessin Hirviö - Hirvipilli lokasuojassa - Vihreät miehet Marsista - Polttoaineletkun magneettinen molekyylimuunnin - Sielunvaellus - Kaasuttimen sisälle asennettava verkko bensiinin parempaan sumuuntumiseen - levitaatio
- Huomaatkos, kaikki on vain uskon vahvuudesta kiinni!

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Nyt nimittäin kävi niin että Henkka kiteytti noiden aineiden syvimän olemuksen aika perkeleen hyvin. Ne on lähestulkoon yhtä toimivia kuin ternimaitokapselit, Abtronic, mojave-aurinkolasit ja aromipesä (keitä vesi aamulla niin riisipuuro on valimista kun menet nukkumaan)......
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Vastaa Viestiin