Askartelin tuossa kesärenkaat alle. Ajo-ominaisuuksia on hankala arvioida, kun tuo täristää vieläkin! Renkaista-vanteista se ei voi enää tulla. Ne kun on kaikki laitettu viimeisen päälle. Vanteetkin loppukesästä viimevuonna tarkastettiin, olivat pysyneet suorina (oikaisun jäljiltä).
Tärinä tuntuu koko autossa, mutta myös ratti hieman vipattaa. Jarrulevyt?
Kiitokset toisen kerran mielenkiintosista jutuista. Mites onko ruostetta löytynyt mistään? V8 väykky edelleen haussa. Nyt ois nettiautossa yks vähänajettu japanintuonti.
Ruostetta en ole oikeastaan löytänyt. Ainoa pieni paikka on perinteinen väyrysen ruostepaikka, eli takaluukun lukon ympärystä. Klo 11 kohdalla lukon vieressä on pieni parin millin kupla. Täytyy hoitaa jossain vaiheessa pois sekin, kun takaluukun kannessa on naarmuja, jotka tarvitsisi maalata.
Japanin väyrystä voin suositella ruosteettomuuden ja perussiisteyden puolesta! Miinusta annan siitä, että hirmu monessa japanintuontimersussa on laikkajouset ja sitä myöten muutama muukin väsynyt alustapalikka.
Tärinäkeissin syy löytyi kuitenkin renkaista. Tasapainoheittoa 30-65g ja kumeissa hieman tehdaslähtöistä ovaaliutta. Pitäisi tasoittua muutaman tonnin ajettua + sitten vielä puntittamalla. Sisustanarinat katosi kaikki ja auton käytös rauhoittui hirveästi. 80-100 km/h tuntuu tuo kumien ovaalius, mutta ei häiritse pahasti. Ja jos toivottavasti rauhoittuu ajamalla.
Lasku 78e, kun varauduin väh 500e alusta/laatikko jne vikoihin.
Tähän on nyt tehty totaali jarruremppa seisontajarrukamoineen. EPC:n tavaraa on alla. Takuset vähän vinkuu, katotaan malttavatko lopettaa. Mikään tuolla ei varsinaisesti ollu finaalissa, mut lähinnä seisontajarrun tehottomuuden takia tein rempan, ja ajattelin "nollata" tilanteen laittamalla samalla uutta levyä ja palaa. Vanhat etulevyt on uritetut ja rei'itetyt eivätkä oo täysin kuluneet. Kannattaiskohan nuo puhalluttaa, sorvata ja maalata ns. varalevyiksi?
Iloinen ylläri oli se, että tutinasta jäi 80% todnäk tallin lattialle napapintojen epäpuhtauksina.
Kävinpä tällä laitoksella tutustumassa rata-ajon alkeisiin Ahvenistolla. Klubin ratapäivä oli tänään ja olin tosiaan ensimmäistä kertaa mukana. Mut olipahan hemmetin kivaa!
Pari havaintoa: ISOMMAT JARRUT! Ei riitä nuo vakiot mihinkään. Jarrujen jälkeen toisena loppuu kuskilta kantti. Tarvii isommat cojonesit....
Pari kiekkaa pääsi kyyditettäväksi uuden E63 4Matic AMG:n kyytiin. Voi pyssy ja puupanokset mikä auto!
Mitäs minä en nyt osaa/tajua? Oon nyt tuon sisäpuhalluksen puutteessa antanu eka webaston laulaa semmoiset 15-20min, niin että 60 astetta on vähintään. Sit käyn kymmeneksi minuutiksi painamassa RESTin päälle vähän sisustaa lämmittämään. Ovet lukkoon ja vähäksi aikaa vielä himaan sisälle. Kun tuun autolle takas, REST on sammuksissa, ruutu sammunu jne.
Mitäs minä en nyt osaa/tajua? Oon nyt tuon sisäpuhalluksen puutteessa antanu eka webaston laulaa semmoiset 15-20min, niin että 60 astetta on vähintään. Sit käyn kymmeneksi minuutiksi painamassa RESTin päälle vähän sisustaa lämmittämään. Ovet lukkoon ja vähäksi aikaa vielä himaan sisälle. Kun tuun autolle takas, REST on sammuksissa, ruutu sammunu jne.
Miksei se pysy päällä?
Kun se veden lämpötila laskee alle tietyn tason? niin automaattisesti sammuu.
BMW E31 850i V12
BMW 330iA Cabrio m-sport-09ex
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
Tape kirjoitti:Tästä ei ole kyse. REST ei ehdi olla päällä juuri ollenkaan.
Kyllä juuri tästä taitaa olla kyse. Miten kun ajat koneen lämmöt sinne 85-90, miten REST silloin toimii. REST toiminto lakkaa kun veden lämmöt on siellä 60 kieppeillä, jos lämmität webastolla lämmöt 65:een niin ei se REST jää päälle. Näin oman kokemukseni mukaan. Miten kiertovesipumppu, toimiiko.
Viimeksi muokannut sl350, Ti 14.01.2014 20:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BMW E31 850i V12
BMW 330iA Cabrio m-sport-09ex
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
Lienet oikeassa. Vaikka mittari näyttäis 65, voi lämpö olla silti RESTin mielestä liian alhainen. Lämpimällä koneella tuo tuntuu pelaavan. Luulin REST-toiminnon rajaa jonnekin 40-50 asteen tienoille, mut sit ymmärrän tän jos se on vasta 60 astetta.
Hemmetti. Ei taida tästä autosta saada sisätiloja lämpeämään muutaku rakentelemalla defan systeemit puolikkaan webaston kaveriksi.
Noniin. Vekottimen viimeisiä kuulumisia. Ilmastointi huollettiin tuossa vähän pidemmän kaavan kautta. Lauhdutin oli tullut tiensä päähän, se vaihdettiin kera kuivaimen. Aineet ja työt päälle ni sai hyvästella isoimman mahdollisen setelin...
Samalla tuli puhetta webastosta ja asentaja kertoi ehkä oleellisimman tiedon tähän asti. Vastaavan ikäisissä C-koppaisissa on ollut webastossa ihan samaa juttua, että puhaltimen saa pyörimään mut läpät pysyy kiinni. Puhallus tulee tällöin kuitenkin jalkatilaan! Mitä tässä nyt 3,5 vuotta on melkein tää auto ollut ja nyt vasta tulee sit näin oleellinen tieto....
Ei muuta ku puhaltimen kanssa kokeilemaan, että mitä tapahtuu.
P.S. Lisäharmia tuottaa maalauksen vaativa repsikan ovi. Myönnetään, puhdas oma moka parkkihallissa. Tuli jäätävien mittasuhteiden kokoinen aivopieru ja vähän pääsi nojaamaan betonitolppaan.
Ovimaalauksen ja webaston asioiden välissä pientä pikkuhuoltoa. Tarkistin kaikki öljy- ja nestepinnat, voitelin lukot, silikoonasin tiivisteet, tsekkasin rengaspaineet ja mitähän kaikkea. Ai niin, pesin ku tuli tallikavereilta palautetta. Yhä tämä vain tärryyttää, en tiijä mistä ja miks. Ratissa tuntuu, eli pakko olla renkaat. Täytyy käydä vielä pajalla, jos oikea tasapaino löytyis. Lopuksi parit kuvat laitoksesta.
Kyllä mä kokeilin vähän alhaisempia paineita, mutta ymmärtääkseni matalaprofiilirenkaalla ei saa määräänsä pienempää painetta pitää. Mitä lukemaa täällä raati suosittelee? Rengaskoot ovat siis edessä 235/40R18 ja takana 265/35R18.
Tuon kokoisten renkaiden paineista ei ole kokemusta, mutta noin yleisesti etupää on erittäin herkkä rengaspaineille, pienikin muutos paineissa muuttaa käytöstä paljon.
Tape, jos renkaassa on sellainen vika että ei huomaa epätasapainoa pyörityskoneessa niin näkyisikö se kuitenkin koneessa pyöriessä renkaan heittona?
Painetta voit laittaa jopa 3.5 bar, kokeile sillä. Audimiehet on tuollasia paineita käyttäneet 18-19" kokoisissa. Itsekin ajoin E420 mersua vähän yli 3 bar paineella 235/40R18 kumeilla.
Tape kirjoitti:Kyllä mä kokeilin vähän alhaisempia paineita, mutta ymmärtääkseni matalaprofiilirenkaalla ei saa määräänsä pienempää painetta pitää. Mitä lukemaa täällä raati suosittelee? Rengaskoot ovat siis edessä 235/40R18 ja takana 265/35R18.
Tuon kokoluokan rattaissa on hyvä käyttää 3,0 - 3,2 Bar paineita. Onko renkaissa selkäheittoa? Senhän näkee silmällä kun rengas pyöriin painotuskoneessa.
Yksi vaihtoehto on myös se että rengas pyörähtää vanteelle ja tällöin painotus on välittömästi pielessä. Siksi olisi hyvä merkata sisäpuolelle renkaaseen ja vanteeseen kohdistus merkki. Hetken ajelun jälkeen helpppo tarkistaa jos alkaa tärsitää että onko rengas pyörähtänyt vanteella.
Yllättäen vähän sähköhuolia. Halvaantuneiden listalla on molemmat etupenkit (säädöt siis), molemmat peilit (säätö rikki, tiltti toimii) sekä molemmat etulasit. Penkin säätöjen muistipaikkojen valo on pimeänä, että sähköä sinne ei tule.
Molemmat oviboksit kajahtanu samaan aikaan? Joku muu vika muuallla?
Tarkista sulakkeet. Itsellä lakkasi kuskinpuolelta toimimasta penkin ja peilin säätö ja vika löytyi peilin kuoren alta, siellä oli kaikista johdoista lähtenyt kuoret.