c32 amg

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Ei taida oikein helppoa tapaa ollakaan noiden nokkien tarkastamiseen :(

Mutta kannattaa nyt ainakin tarkistella ensin se ketju, kiristin ja miten paljon jako heittää. Jos noilla liikkuneilla nokilla vedättelee niin voi äkkiä olla venttiiliä männässä. Endoskoopilla vois tutkia männän pääliset tulpanreijistä, että näkyykö jo pieniä jälkiä jossain sylinterissä ja jos näkyy niin taitaa olla selvä peli(jos se jako on kohdallaan)
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

Mitäs mieltä näistä? http://www.jcwhitney.com/edelbrock-univ ... 2003g2u0j1" onclick="window.open(this.href);return false;
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

juukeli kirjoitti:Mitäs mieltä näistä? http://www.jcwhitney.com/edelbrock-univ ... 2003g2u0j1" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei mitään hajua mitkä noi on. Ihmeellisesti hinnoiteltukin, ilmeisesti tuo "haarukka" on kappalehinta(?). Noiden nokkien kanssa pitää olla tarkkana, kun esim. Schrick:n möi C32:seen vaparin nokkia, kun periaatteessa 320 nokat käy mutta tehoahan niillä tod.näk. uupuu. Noissa kun lukee joku "universal".

edit. näköjään samoja part numbereita tuo tarjoo c32 ja vapari 320, että tiedä sitten millainen profiili noissa on. Ja lukeehan tuolla että kappalehinta kun ottaa silmät käteen, tällästä se on kun väsyneenä selaa :lol:

En ole kyllä noista nokista koskaan lukenut c32:sen yhteydessä. Jenkkilässäkin kaikki käyttänyt Schrick:n tai Kleemannin nokkia. Onhan noi halvemmat kuin Schrickit ja vitusti halvemmat kuin Kleemannit, niin luulis että joku olis edes kokeillut. Taattua "jenkkilaatua" ainakin tuohon hintaan, vai onko jopa kiinassa tehtyjä :D Siihen nähden Schrick on ainakin arvostettu(laadukas) valmistaja ja jotkut taisi huhuilla että Schrick olisi tehnyt noi Kleemannin nokatkin.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:
juukeli kirjoitti:Mitäs mieltä näistä? http://www.jcwhitney.com/edelbrock-univ ... 2003g2u0j1" onclick="window.open(this.href);return false;
Jenkkilässäkin kaikki käyttänyt Schrick:n tai Kleemannin nokkia. Onhan noi halvemmat kuin Schrickit ja vitusti halvemmat kuin Kleemannit, niin luulis että joku olis edes kokeillut. Taattua "jenkkilaatua" ainakin tuohon hintaan, vai onko jopa kiinassa tehtyjä :D Siihen nähden Schrick on ainakin arvostettu(laadukas) valmistaja ja jotkut taisi huhuilla että Schrick olisi tehnyt noi Kleemannin nokatkin.
Samaa olen lukenut, jotta Schrick on tehnyt noi Kleemannin nimellä myydyt nokat. Brabuksella oli mielestäni vielä jotkin virimmät olemassa ja taisi Pansu sellaiset saadakin.

Yksi vaihtoehto virinokkien sijaan on laittaa ihan mersun omat uudemmalla numerolla, jotka ei leviä käsiin. Jos se vika nyt on oikeasti nokissa.

Edit. Brabuksella oli jotain muutakin hienoa. Jossain olen nähnyt juttua 4,4 litraisesta M112 koneesta. Ei nyt löydy linkkiä tähän hätään.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Joo noi mun on jotkut "Brabus special edition" nokat made by Schrick, en oo toisiin vastaaviin törmännyt.

Noh juukelille lähtee huomenna noi mun vanhat niin toivotaan että auto tulee kuntoon :thumbup:
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

Sitten semmonen juttu että samalla menee hydraulinostajat vaihtoon ja siihen ohjeita ? onko mitään mitä pitää tietää esim laitetaanko vaan paikoilleen ja käyntiin ?

kun eikös joissain autoissa pidä saada nostimet valmiis öljyllä täytettyä
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

juukeli kirjoitti:Sitten semmonen juttu että samalla menee hydraulinostajat vaihtoon ja siihen ohjeita ? onko mitään mitä pitää tietää esim laitetaanko vaan paikoilleen ja käyntiin ?

kun eikös joissain autoissa pidä saada nostimet valmiis öljyllä täytettyä

Eikö näihin tai 320 bensaan ole kukaan vaihtanu tai törmännyt ohjeisiin jossain?
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

juukeli kirjoitti:
juukeli kirjoitti:Sitten semmonen juttu että samalla menee hydraulinostajat vaihtoon ja siihen ohjeita ? onko mitään mitä pitää tietää esim laitetaanko vaan paikoilleen ja käyntiin ?

kun eikös joissain autoissa pidä saada nostimet valmiis öljyllä täytettyä

Eikö näihin tai 320 bensaan ole kukaan vaihtanu tai törmännyt ohjeisiin jossain?
WISsistähän nuo ohjeet varmaan löytyy, voin loppuviikosta kaivaa jos ei joku kerkeä ensin.
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

Tässä olin vaihtamassa ahtopaineen tunnistinta ja aattelin imusarjan ottaa edestä pois niin helvetti... sarjat paksussa mönjässä , kiitos egr ja pitkien öljynvaihtovälien(20tkm) veikkaisin, kannattaa siis kurkata ei paha homma. Ei diiselissäkään ollut noin pahassa kunnossa kun tossa.

Ja vielä semmonen juttu että tuo mönjä valunut venttiileihin ja liimannut ehkä kiinni ja siitä toi käynnistys vaiheen tyhjä starttaaminen tuli, nyt uudet nostimetkin jo ostettu......voi helvetti :crazy:
Viimeksi muokannut juukeli, Ma 17.02.2014 16:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Onko tuossa koneessa egr?
S124 300TE
W124 300D
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

S202 kirjoitti:Onko tuossa koneessa egr?
http://www.partstrain.com/ShopByDepartm ... NZ/C32_AMG" onclick="window.open(this.href);return false;
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

juukeli kirjoitti:Tässä olin vaihtamassa ahtopaineen tunnistinta ja aattelin imusarjan ottaa edestä pois niin helvetti... sarjat paksussa mönjässä , kiitos egr ja pitkien öljynvaihtovälien(20tkm) veikkaisin, kannattaa siis kurkata ei paha homma. Ei diiselissäkään ollut noin pahassa kunnossa kun tossa.

Ja vielä semmonen juttu että tuo mönjä valunut venttiileihin ja liimannut ehkä kiinni ja siitä toi käynnistys vaiheen tyhjä starttaaminen tuli, nyt uudet nostimetkin jo ostettu......voi helvetti :crazy:
"mönjä" on joko öljyä tai jäähdytinnestettä. Öljystä pääsee eroon kun laittaa erillisen keräimen höyryille. 3 letkua ja astia. Muistaakseni Needswingsin sivuilla tällainen oli ja sen mukaan tein itellekin.

Jäähdytinneste tarkoittaa vuotavaa välijäähdytintä. Kustantaa uuden välijäähdyttimen.
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

amgenter kirjoitti:
juukeli kirjoitti:Tässä olin vaihtamassa ahtopaineen tunnistinta ja aattelin imusarjan ottaa edestä pois niin helvetti... sarjat paksussa mönjässä , kiitos egr ja pitkien öljynvaihtovälien(20tkm) veikkaisin, kannattaa siis kurkata ei paha homma. Ei diiselissäkään ollut noin pahassa kunnossa kun tossa.

Ja vielä semmonen juttu että tuo mönjä valunut venttiileihin ja liimannut ehkä kiinni ja siitä toi käynnistys vaiheen tyhjä starttaaminen tuli, nyt uudet nostimetkin jo ostettu......voi helvetti :crazy:
"mönjä" on joko öljyä tai jäähdytinnestettä. Öljystä pääsee eroon kun laittaa erillisen keräimen höyryille. 3 letkua ja astia. Muistaakseni Needswingsin sivuilla tällainen oli ja sen mukaan tein itellekin.

Jäähdytinneste tarkoittaa vuotavaa välijäähdytintä. Kustantaa uuden välijäähdyttimen.
Ei ollut sokeripitoista kun maistoin(: joten öljyä lienee
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Minkä väristä tuo mönjä oli? Yleensä tuo kyllä tulee vuotavasta väläristä, kuten itsellä oli. Jos se huohottimesta on öljyä puskenut, tai ylipäätään muutenkin kannattaa se välärin kenno puhdistaa, minulla sekin oli puoliksi ummessa.
Itselläkin on erillinen kerääjäsäiliö huohotukselle, mutta siitä huono kun näin talvikeleillä huohotin höyry tiivistyy nesteeksi kylmässä säiliössä ja tämän takia säiliötä saa olla jatkuvasti tyhjentämässä.

Varsinaista EGR venttiiliähän näissä ei ole, eli ei kierrätä imusarjaan mitään. Tuo venttiili on vain ilmapumpulle mikä puskee ilmaa pakoaukkoon. Eli mönjä on jäähdytinnesteestä kertynyttä tai huohottimesta.

Jos siellä venttiili on liimaantunut kiinni, niin nostimille on kyllä tullut suuri rasitus, puhumattakaan nokista ja tuokin on voinut nokkia siirtää. Jos nyt tuo liimautuminen on edes mahdollista.

Minulla on yksi vakio väläri mikä lähtee Vehoa halvemmalla jos sellaista tarvitsee.
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

Aivan mustaa paskaa oli toi kerros ja kovettunutkin oli osittain että palasina lähti irti. Aikoinaan myytiin ainakin tarra bensaa(terra) mikä ainakin ooppeleitten ongelmana oli että liimasi venttiilit kanteen, oliko nyt tuulilasissavai TM aikanaan juttua
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Itselläkin on erillinen kerääjäsäiliö huohotukselle, mutta siitä huono kun näin talvikeleillä huohotin höyry tiivistyy nesteeksi kylmässä säiliössä ja tämän takia säiliötä saa olla jatkuvasti tyhjentämässä.
Talviautojen ongelma. :lol:
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

Nyt APUVA taas, jakoketju niin löysällä että saisi sormin hypäytettyä rattaalla, onko nyt ketju sitten loppu helvetti eihän tämä voi olla normaalia?
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

juukeli kirjoitti:Nyt APUVA taas, jakoketju niin löysällä että saisi sormin hypäytettyä rattaalla, onko nyt ketju sitten loppu helvetti eihän tämä voi olla normaalia?
No onhan siellä ketjunkiristin, onko se ehjä?

Ja jos väärään suuntaan konetta pyörittelee, niin voihan se ketju mennä löysälle. Tuo kiristinhän toimii öljynpaineella.
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

No kiristin on pisimmilään ja mistäs sen tietää onko ehjä, mutta paineilmalla ainakin työnti ulospäin kun irrallaan oli kiristin, mutta tosiaan ihan löysällä se ketju en tiedä miten löysällä se nyt ois jos uudet ois vermeet kun ei vertailukohtaa ole. Ja oikeaan suuntaa konetta pyöritettiin ja jako näyttäs vielä olevan kohdallaan kun ne asennustyökalut menivät hyvin paikalleen. Voipi olla työläs toi ketjun vaihto, ei taida mennä niin että uusi kiinni vanhaan ja pyörittää läpi vai?

No joo venäjän poika se vaihtaa purkamatta ketjun http://www.youtube.com/watch?v=ZG8lJRbQFLo" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja johani »

Siihenhän on myynnissäkin "erikoistyökalu"

Kuva
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Itsekin ajattelin tuon ketjun vaihtaa myöhemmin, niin en ole koko operaatioon vielä perehtynyt. Sen verran olin katsovinaan ettei alkuperäisessä ketjussa ole liitantäpalaa, eli pitää jollain työkalulla katkaista tuo ketju.
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

Pansu kirjoitti:Itsekin ajattelin tuon ketjun vaihtaa myöhemmin, niin en ole koko operaatioon vielä perehtynyt. Sen verran olin katsovinaan ettei alkuperäisessä ketjussa ole liitantäpalaa, eli pitää jollain työkalulla katkaista tuo ketju.

Huomenna voin jo toivottavasti laittaa tietoa hommasta, nyt menossa nostajien vaihto ja hyvin sujuu :clap:
Avatar
HeikkiSa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: Ti 23.08.2011 10:51
Paikkakunta: Korvenkylä, Joutseno

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja HeikkiSa »

Tällasta C32 AMG:tä ostamassa, mihinkä kiinnitän suurimman huomion?
NYK: S211 E320 CDI -03

EX: W211 E500 - 03, W211 E200 - 04, W163 ML320 -02, W203 C32 AMG -01, W210 E430 -98, W124 300CE 24v -92
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1637
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja aziz »

Ei kai siinä kiristimessä ole kuin on tai off-asetus? Eli kirrataan jakopään koppaan kiinni ja öljynpaine hoitaa loput? Vai onko erilainen systeemi kuin M113:ssa?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

HeikkiSa kirjoitti:Tällasta C32 AMG:tä ostamassa, mihinkä kiinnitän suurimman huomion?
Käyttämällä vaikka hakua. Aiheesta on topikki jos toinenkin, missä on tyyppiviat sun muut horinat.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

aziz kirjoitti:Ei kai siinä kiristimessä ole kuin on tai off-asetus? Eli kirrataan jakopään koppaan kiinni ja öljynpaine hoitaa loput? Vai onko erilainen systeemi kuin M113:ssa?
Kuten tuossa jo totesin, niin öljynpaineellahan tuo toimii. Eli jousi sisällä mikä antaa esijännityksen ja täyttyy sitten öljyllä.

About tämän näköinen http://www.merteil.fi/kuva-data/40306.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Itse avasin tuon oman ja puhdistin, kun oli moskaa täynnä. Suosittelen uutta jos ei osaa tuota avata ja kasata(ei ole tarkoitettu purettavaksi)
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

Siis uudet tulee osat en ala enää purkamaan tään jälkeen(toivottavasti) ja eipä ehdi kasata kun keskiviikkona koslaa
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

No joo vähän tossa yritettiin vaihtaa ketjua ja saatiinkin uusi tulemaan läpi niin ei perhana yletä kiinni ketjunpäät :thumbdown:
,yleensä mitä vaihdettu niin menee aivan heittämällä kun kiristin pois mutta ei..mittaero uudella ja vanhalla yhden lenkin joten tuntuu että ketjusta puutuu nyt yksi lenkki......voi helvetin helvetti
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

juukeli kirjoitti:No joo vähän tossa yritettiin vaihtaa ketjua ja saatiinkin uusi tulemaan läpi niin ei perhana yletä kiinni ketjunpäät :thumbdown:
,yleensä mitä vaihdettu niin menee aivan heittämällä kun kiristin pois mutta ei..mittaero uudella ja vanhalla yhden lenkin joten tuntuu että ketjusta puutuu nyt yksi lenkki......voi helvetin helvetti
Mistä on ketju ostettu?
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

Pansu kirjoitti:
juukeli kirjoitti:No joo vähän tossa yritettiin vaihtaa ketjua ja saatiinkin uusi tulemaan läpi niin ei perhana yletä kiinni ketjunpäät :thumbdown:
,yleensä mitä vaihdettu niin menee aivan heittämällä kun kiristin pois mutta ei..mittaero uudella ja vanhalla yhden lenkin joten tuntuu että ketjusta puutuu nyt yksi lenkki......voi helvetin helvetti
Mistä on ketju ostettu?
Tämä kyseessä ja on saksalainen, paikallisesta tarvikeliikkeestä ostin

http://autopartsmarket.fi/?action=catal ... price_view" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin