w202 kylmä vs lämmin kone
- DarkDivine
- Vakiokalustoa
- Viestit: 127
- Liittynyt: Ti 23.05.2006 13:06
- Paikkakunta: Vantaa
w202 kylmä vs lämmin kone
Mistä johtuu että tuo w202 1.8i moottori kulkee ja kiihtyy kylmänä niin perkeleen paljon paremmin ku lämpimänä?? autohan on 1994 vuosmallia. jos äkkiä sanois niin teho tuntuisi olevan kylmällä koneella yli 50% enemmän mitä lämpimänä
Murisee
- DarkDivine
- Vakiokalustoa
- Viestit: 127
- Liittynyt: Ti 23.05.2006 13:06
- Paikkakunta: Vantaa
Re: w202 kylmä vs lämmin kone
Onko tämä asia jo selvinnyt? tai tietoa mistä voisi johtua?
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
Re: w202 kylmä vs lämmin kone
Kylmä moottori saa rikkaampaa seosta, erityisesti kiihdytyksen aikana, kunnes lämpötila asettuu normaaliarvoihin tuonne 80 asteen tienoille. Tällöin voi veto tuntua paremmalta kuin päästöjä kuriin pidettäessä tuolla lambda=1 kohdilla. Toisaalta konetta ei pitäisi kovasti kuormittaa ennen kuin se on normaalilämpöinen.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: w202 kylmä vs lämmin kone
Jotain tuollaista joo ajattelinkin...
Ei ole tullut rääkättyä kylmää konetta.
Kaasuun vastaavuus kylmänä on ihan eri luokkaa kuin lämpöisellä koneella.
Pintakaasulla kiihdytellessä tuntuu että autossa olisi enemmänkin tehoa.
Ei ole tullut rääkättyä kylmää konetta.
Kaasuun vastaavuus kylmänä on ihan eri luokkaa kuin lämpöisellä koneella.
Pintakaasulla kiihdytellessä tuntuu että autossa olisi enemmänkin tehoa.
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000