w202 kylmä vs lämmin kone

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
DarkDivine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 23.05.2006 13:06
Paikkakunta: Vantaa

w202 kylmä vs lämmin kone

Viesti Kirjoittaja DarkDivine »

Mistä johtuu että tuo w202 1.8i moottori kulkee ja kiihtyy kylmänä niin perkeleen paljon paremmin ku lämpimänä?? autohan on 1994 vuosmallia. jos äkkiä sanois niin teho tuntuisi olevan kylmällä koneella yli 50% enemmän mitä lämpimänä
Murisee
cwickstr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Pe 04.02.2005 07:36

Viesti Kirjoittaja cwickstr »

Tätä samaa olen itse ihmetellyt. Moottori on siis M111.920. Minulla ei ihan 50% vähemmän tehoa, mutta silti ero tuntuu. Tietäisikö kukaan mistä on kyse? Minun v. -96 autolla on ajettu alta 100 t.
Avatar
DarkDivine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 23.05.2006 13:06
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DarkDivine »

UPPIA.. tietääks joku asiasta???
Murisee
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: w202 kylmä vs lämmin kone

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Onko tämä asia jo selvinnyt? tai tietoa mistä voisi johtua?
MB S211
Kawasaki Z1000
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3977
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: w202 kylmä vs lämmin kone

Viesti Kirjoittaja tomant »

Kylmä moottori saa rikkaampaa seosta, erityisesti kiihdytyksen aikana, kunnes lämpötila asettuu normaaliarvoihin tuonne 80 asteen tienoille. Tällöin voi veto tuntua paremmalta kuin päästöjä kuriin pidettäessä tuolla lambda=1 kohdilla. Toisaalta konetta ei pitäisi kovasti kuormittaa ennen kuin se on normaalilämpöinen.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: w202 kylmä vs lämmin kone

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Jotain tuollaista joo ajattelinkin...
Ei ole tullut rääkättyä kylmää konetta.
Kaasuun vastaavuus kylmänä on ihan eri luokkaa kuin lämpöisellä koneella.
Pintakaasulla kiihdytellessä tuntuu että autossa olisi enemmänkin tehoa.
MB S211
Kawasaki Z1000
Vastaa Viestiin